CK2 günlüklerinde bu hafta kısaca oyundan, 2019 planlarından ve geliştirme ekibinden bahsediliyor.
Herkese merhaba. Crusader Kings II’nin 7. yıldönümüne yaklaşıyoruz. Oyun 14 Şubat 2012’de çıktığından beri uzun bir yol katettik. Farklı odaklara sahip 15 eklenti çıkardık. Zaman zaman zorluklarla karşılaştık ve ekip birkaç kez değişti (benim dışında) ama bu başardığımız şeyleri daha değerli kıldı. The Old Gods, Way of Life, The Reaper’s Due ve Holy Fury benim favorilerim ama tüm eklentilerle de gurur duyuyorum.
Bir oyunu çıkışından sonra nasıl geliştirmemiz ve genişletmemiz hakkında birçok şey öğrendik desek yanlış olmaz. Holy Fury sadece bu öğrendiklerimizi değil, tüm ekibin gerçek tutkusunu ve sevgisini yansıtıyor.
Yakın gelecekte, yani 2019’un başlarında, Crusader Kings II için bazı bedava yamalar çıkartmayı planlıyoruz. Bunlar sorun gidermeler, bazı düzeltmeler ve kendi eklentisine sahip olacak kadar büyük olmayan küçük özellikler içerecek. Bunlardan ilkini size birkaç haftaya söyleriz. Merak etmeyin, Crusader Kings II hala canlı ve hayatta. Crusader Kings masa oyunu da geliştirilme aşamasında.
Geliştirme Ekibiyle Tanışın
CK2 ekibindeki değişikliklerden bahsetmişken 2019’a bu ekiple girdik:
Henrik – Oyun Direktörü: Oyunun genel doğrultusundan sorumlu. – “Ben. Crusader Kings I’den beri ekipteyim.”
Dan – Yapımcı/Tasarımcı: Planlama, bütçe ve işlerin tamamlandığından emin olmakla sorumlu. Tasarımla da uğraşıyor. – “CK2’yi bir dergiden bedavaya almıştım, şimdi oyun üzerinde çalışıyorum.”
Joel – Programcı/Tasarımcı: Özellikleri kodlamaktan, bugları ve genel olarak sorunları düzeltmekten sorumlu. Tasarımla da uğraşıyor. – “Geliştirici olmadan önce forumda 8 yıl geçirdim.”
Milla – İçerik Tasarımcısı/Tasarımcı: Yeni özellikleri komut haline getirmekten, içerik ve event yaratmaktan sorumlu. Tasarımla da uğraşıyor. – “Ofise üç yıldır bitki, ölüm ve drama getiriyorum.”
Andreas – Kalite Güvence: Test etme ve bugları bulmadan sorumlu. – “İsveçli standartlarına göre bile aşırı solgun, içime kapanığım ve Vitamin-D azlığına sahibim. Multiplayer testleriyle sağlıksız bir ilişkim var. Johan “Johan” Andersson’ı bir kere Boules oyununda yendim ve parlak bir madalya kazandım.”
Daniel – Programcı: Özellikleri kodlamaktan, bugları ve genel olarak sorunları düzeltmekten sorumlu. – “Vampir değilim.”Johan – Programcı: Özellikleri kodlamaktan, bugları ve genel olarak sorunları düzeltmekten sorumlu. – “
Vampirİnsan programcı.”Tabii bu saydıklarımın dışında ekstra Kalite Güvence’den, topluluk sorumlularına ve çevirmenlere kadar birçok kişi daha arkaplanda çalışıyor.
Okuduğunuz için teşekkürler, bedava içerik yaması hakkındaki bilgileri yakın zamanda paylaşacağız.