Crusader Kings II – Modlar ve Telemetri

Bu hafta belirli bazı mod istatistiklerinden ve gelecek mod geliştirmelerden bahsediliyor.

Merhabalar herkese. Ben, Magne Skjæran, CK2’nin programcı ekibinin bir parçasıyım. Daha önce modlama, optimizasyon ve QoL geliştirmelerine dair yazılar yazmıştım. Şimdi de “biraz” geciktirdiğimiz bu günlüğü yazacağım.

Bugün, modlama ve mod yapımcılarımızın hayatlarını nasıl daha kolay kılacağımızın mevzusuna bir geri dönüş yapmak istiyorum. Eski bir mod yapımcısı olarak oldukça ilgi gösterdiğim bir konu.

Eğer benim gibi iseniz, arzuladığınız asıl şey istatistiklerdir. Ne kadar oyuncumuz mod kullanıyor ve en popüler modlar hangileri. Şanslısınız ki tam teçhizatlı geldim.

Bildiğiniz gibi, CK2 oynadığınız süre boyunca sizden belirli bazı bilgiler topluyor. Hangi versiyon ile oynadığınız, tek veya çok oyunculu oynadığınız ve hangi modları kullandığınız bu toplanan bilgilerden bazıları. Bu toplam sonuç sayesinde oyuncularımız arasındaki genel trendleri ve nerelerin daha çok ilgiye muhtaç olduğunu görüyoruz.

Modlar için, ana olay oyuncularımızın ne kadarının hangi modları kullandığı. Elimdeki veri dün oynamış olan oyunculardan oluşuyor.

Toplamda, dün oyuncuların %42’si en az bir mod ile oyunlarını açtılar. Bu kullanılan modlar en küçük arayüz modlarından, tam değişiklik modlarına kadar değişiklik gösteriyorlar.

20 en popüler mod ve kullanıcı yüzdeleri:

  1. A Game of Thrones – 45.4%
  2. Ruler Designer Unlocked – 30.2%
  3. Your Personal Castle – 24.9%
  4. Sketchy Cheat Menu – 18.1%
  5. CK2 Russian Localisation – 13.7%
  6. Historical Immersion Project – 11.3%
  7. A Sensible New Family – 10.7%
  8. CK2Plus – 10.6%
  9. Bigger Interface – 9.0%
  10. Purchase Claims – 8.8%
  11. Patrum Scuta – 8.6%
  12. Unique Buildings – 8.4%
  13. Novus Graphicus – 8.3%
  14. A Revolutionary Borders Mod – 8.0%
  15. Shattered World – 7.5%
  16. Korean SingleByte Patch – 7.2%
  17. CK2Plus – India – 7.1%
  18. Damascus Steel + Ancient Swords – 6.5%
  19. Better Looking Garbs – 6.3%
  20. Abdication – 6.2%

Yukarısı toplam mod kullanımının %60’ını temsil ediyor.

AGoT’un birinci gelmesine hiç birinizin şaşırdığını sanmıyorum; kendisi uzun bir zamandır oyunun en popüler modu durumunda. Fun fact: AGoT, oyuncular arasında o kadar popüler ki kendisinin en popüler başlama yılı aynı zamanda 769, 1066 ve 867 yıllarının ardından oyun genelinin en popüler dördüncü başlama yılı.

Başka ilginç bir olay ise ilk beşinci en popüler moddan ikisinin “hile” modu olması. Multiplayer’da herkes tarafından aktif edilmediği müddetçe kullanılamadıkları için “hile” fikri pek o kadar mantık dahilinde değil. ‘Vanilla’ya nazaran daha ‘sandbox’ bir oyun elde etme arayışı olarak görülebilir.

Bunun ötesinde, en popüler 20’nin içerisinde iki de lokalizasyon modu var; biri Rusça, diğeri de Korece için. Bütün bir oyunu çevirmeye giden uğraş ve mod yapımcılarının emeklerinin bu derece ilgi görmesi hem etkileyici hem de sevindirici.

Aslında lokalizasyon modlaması son zamanlarda geliştirdiğimiz bir olay; 2.7 yaması ile birlikte kişisel lokalizasyonu ‘common’ dosyasından ‘localisation’ dosyasına almıştık. Böylelikle lokalizasyon değişikliklerinin checksum’u değiştirmesi sorununun üstesinden gelmiş olduk. Rusça lokalizasyon modunun bundan muzdarip olduğunu hatırlıyorum, umuyorum ki bu gelişme daha iyi lokalizasyon modlarının yolunu açacaktır.

Aynı zamanda hatrı sayılır sayıda arayüz modu mevcut ki gerçekten çok güzel işlere imza atıldı arayüz konusunda. Ancak, tecrübeden konuşuyorum, arayüzün modlanması çok can sıkıcı bir işe evrimleşebiliyor. Daha az sıkıcı bir hale indirgeme umudu ile önceleri sadece oyunun ‘debug’ versiyonunda çalışan bir konsol komutunu gelecek yamaların (2.7.1 değil) birinde gün yüzüne çıkaracağız. Bu komut, adı ile ‘guibounds’ sayesinde arayüz elementlerinin ismi, boyutu ve konumu çok daha rahat bir şekilde belirlenebiliyor.

Aşağıda ‘guibounds’ komutunun nasıl işlediğini görebilirsiniz.

pvglqp.png

İlk 20’nin içinde AGoT haricinde bazı büyük çaplı modlar da mevcut. Öyle ki CK2+ modu Hindistan modülü ile birlikte listede iki ayrı yer kapmış durumda. HIP ile genelde günleri berabere kapatıyorlar. Listenin geri kalanı daha küçük çaplı modlardan oluşuyor.

Son olarak, mod yapımı CK2 ekibi olarak çok ciddiye aldığımız bir olay. Modlar oyunculara oyunlarında takip edebilecekleri bir sürü alternatif rota sunuyor ve böylelikle oyunları hep taze kılınmış oluyor. Bu konuda nasıl geliştirmelerde bulunabileceğimize dair fikirlerinizi duymak istiyoruz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV