Crusader Kings II – Haraç Sisteminde Değişiklikler ve Sınır Anlaşmazlıkları

Crusader Kings II geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki haraç mekaniğindeki değişiklikler ve sınır anlaşmazlığı savaş sebebine dair bilgi verilmiş.

Merhabalar.

Bu hafta sizlere sıfırdan ele aldığımız bir mekaniğe dair bilgi vereceğim, haraçgüzar devletler. Horse Lords eklentisiyle birlikte oyuna eklenen haraca bağlama savaş sebebi, komşu herhangi bir ülkeyi haraçgüzar devlet haline getirmenizi sağlıyordu. Haraçgüzar devlet aylık gelirlerinin %40’ını size aktarıyordu, karakterinizin ölmesi durumunda ise bu haraçgüzarlık bozulabiliyordu. Oldukça basit bir sistem kurulmuş olsa da, hedeflenen amaca tam olarak da uyan bir mekanik değildi, bu sebeple haraçgüzarlık mekaniğinde bazı değişiklikler yaptık.

Artık oyunda farklı türlerde haraçgüzar devletler bulunabiliyor. Bu farklı türler oyundaki tributary_types dosyasında farklı özeliklere sahip olabiliyor. Bu haraçgüzarlık için özel bir isim ve farklı mekaniklerin bulunup bulunmadığına dair çeşitli ince ayarlarda bulunabiliyorsunuz, örneğin o haraçgüzar devlet aylık gelirinin yüzde kaçını aktaracak? hükümdar öldüğünde özgür kalacak mı? savaşa çağırıldığında gelecek mi?

Bu yeni sistemle birlikte çok sayıda yeni haraçgüzar devlet fikrine sahibiz örneğin kalıcı haraçgüzar devletler veya göçebe haraçgüzarları. Oyuna bu yönde eklenebileceğini düşündüğünüz farklı türde haraçgüzar devletler varsa bu konu içerisinde bize cevap yazabilirsiniz.

Aynı zamanda geçtiğimiz günlükte bahsettiğimiz sebepsiz fetih (yeni ismi sınır anlaşmazlığı) savaş sebebinden bahsetmek isterim. Sınır anlaşmazlığı sebebiyle savaş açtığınızda bir miktar piety ve altın kaybedeceksiniz (eğer pagansanız prestij kaybedilecek) bu kaybınız ünvanınızın seviyesine göre değişiklik gösterecek. Bunun yanı sıra dininizin lideriyle olan ilişkiniz düşecek ve hem sizin sarayınızda hem de saldırdığınız karakterin sarayında bulunan, saldırdığınız karakterin dinindeki karakterlerle ilişkiniz düşecek. Ne kadar çok bu şekilde savaş açarsanız, insanlarla aranızın daha çok bozulacağını unutmayın. Bu sebeple bu savaş sebebini kendi dininizden karakterlere karşı kullanmakla büyük bir risk almış olacaksınız ve dinden dahi atılabileceksiniz. Bu savaş sebebinin mantıklı olduğu en önemli oyunun erken döneminde kendi dininizden olan düşmanlarınıza karşı veya oyun genelinde farklı dinden karakterlere karşı.

border_dispute_tooltip-png.270346

Yukarıda İrlanda’daki bir kontun bir başka İrlanda’daki konta savaş açtığında gördüğü tooltip’i görebilirsiniz.

Müslümanlar, göçebeler ve bazı durumlarda paganlar bu savaş sebebine sahip değil çünkü mevcut savaş sebepleri zaten buradaki amacı büyük oranda kapsıyor. Dilerseniz oyun ayarlarından bu savaş sebebini kapatabiliyorsunuz.

border_dispute_gr-png.270347

Aynı zamanda claim alma mekaniğini de olduğu şekliyle bırakmayı uygun gördük.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV