Crusader Kings II geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki gizli din kültlerinde yapılan geliştirmelerden bahsediliyor.
Merhabalar, bu hafta sizlere oyundaki gizli din kültlerinde yaptığımız değişiklikleri tanıtacağız. Monks and Mystics’te gizli din kültleri tamamen trait odaklı bir tarikattı, örneğin karakteriniz gizli Katolik ise buna istinaden ‘gizli Katolik’ traitine sahip oluyordu. Bu sistem oldukça sıkıntılı ve geliştirilmesi zor bir sistemdi dolayısıyla bunu kaldırıp kod aracılığıyla hem bu traitlerin hem de kültlerin otomatik olarak oluşturulabilmelerini sağladık. Böylelikle oyunda her dinden (oyunun başlangıç tarihinde yaşayan karakterleri olması durumunda) gizli kültler bulunuyor.
Aynı zamanda bu gizli din kültlerinin arayüzdeki görünümlerinde de değişikliklerde bulunduk, artık karakterinizin asıl dinini din kısmında sağ altta daha küçük olarak görebiliyorsunuz.
Aynı zamanda artık karakter arama arayüzünde karakterleri gizli dinlerine göre sıralayabiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda karakterlerin gizli dinleri, yaşlarının hemen solunda görünüyor.
Aynı zamanda gizli din kültlerindeki diğer üyelerin daha etkili olmasına yönelik değişikliklerde bulunduk. Artık bu üyeler külte yeni kişiler bulmaya çalışacak, kültünüzün sempati değerini yükseltmeye çalışacak. Bu değişiklikle bağlantılı olarak zealous traitine sahip karakterlerin ve kral/imparatorların bu tür kültlere katılmasını daha zor hale getirdik. Önceliğiniz her zaman hükümdarınızın saray rahibini kendi tarafınıza çekmek olmalı, aksi takdirde aşağıdaki kaderle yüzleşebilirsiniz.
Aynı zamanda oyuna bu kültlerle alakalı hem daha farklı decisionlar hem de mevcut eventlerde daha farklı seçenekler eklendi. Artık örneğin gizlice karınızın veya dostunuzun dinine geçebileceksiniz. Aynı zamanda hükmettiğiniz topraklarda mevcut bir dine de geçebileceksiniz. Eğer hayatta olan bir dinin kutsal bir toprağını yönetiyorsanız o toprakta yaygın din o din olmasa da o dine geçebileceksiniz.
Gizli din kültleriyle alakasız olsa da yine de oldukça gizli bir başka unsur olan satanistlerde artık dikkatsiz davranmanız durumunda şeytan avcıları tarafından saldırıya uğrayabileceksiniz. Artık satanist karakterlerin güçlerini kullanmadan önce 2 kere düşünmesi gerekecek. Oyunda peşinize düşebilecek çok sayıda şeytan avcısı olduğunu ve bu avcılarla birden fazla kere karşılaşabileceğinizi unutmayın.
Şimdi lafı bu yeni gizli din kültlerinin modlanabilirliğinden bahsetmesi için Magne “Meneth” Skjæran’a bırakıyorum.
Merhabalar, bu yeni gizli din kültü oldukça yüksek modlanabilirliğe sahip. Ana amaçlarımızdan bir tanesi yeni tarikat oluşturmanın yükünü ortadan kaldırıp hem kendi içerik üreticilerimizin hem de modcuların işini kolaylaştırmaktı. Bunu yapabilmek için dinamik bir tarikat sistemi oluşturduk. Bu yeni sistem sadece dinlerde mevcut, bu sistemde farklı tarikatın farklı üyelerine ve bunun farklı puanlarına ayrı isimler verebiliyorsunuz.
Aynı zamanda gizli dinlerin ve kültlerinin daha kolay refere edilebilmesi için bazı kod değişikliklerinde bulunduk örneğin topluluklarda artık bağlı bir din belirliyorsunuz ve bu dini birçok yerde kullanabiliyorsunuz. Aynı zamanda event hedefleri olarak da kullanılabiliyorlar. Gizli din kültleri secret_religious_cult kodu ile daha rahat mercek altına alınabiliyor.