Crusader Kings II geliştirici günlüklerinde bu hafta Magna Skjæran entrika arayüzünde yapılan geliştirmelerden bahsetti.
İyi akşamlar, ben Magne Skjæran, daha önce modlama ve optimizasyon üzerine de bir geliştirici günlüğü yazmıştım. O günlükten birkaç gün sonra Paradox’tan çıktım, ancak yaz boyunca oradaki stajyerliğim esnasında çok iyi zaman geçirdiğim için yaklaşık 1 ay önce part-time çalışmak üzere CK2 ekibine dahil oldum.
Bu hafta sizlere önceki İnfazları Kolaylaştırma günlüğünde de bahsedilen bir konu üzerinde duracağız : Quality of Life geliştirmeleri. Bu geliştirmelerle arayüzü hem sizler için daha kullanışlı hale getirdik hem de genel olarak daha güzel bir oyun deneyimi yaşamanızı sağlamayı amaçladık.
İlk olarak detaylı bir şekilde yaptığımız değişikliklerden bahsedelim.
Yukarıda değişiklik yaptığımız alanları numaralandırdım.
1. kısımda yeni Kararlar ekranıyla karşılaşıyorsunuz, eskiden 4 kararı birlikte görebiliyorsunuz, artık 6 kararı birlikte görebiliyorsunuz. Böylelikle aradığınız şeyi bulmanız daha kolay oluyor.
2. kısımda artık her kararın bir butonu olduğunu göreceksiniz, bu butonla o kararın önemli olup olmadığını ayarlayabiliyorsunuz, böylelikle hangi karar geçirilebilir hale geldiğinde bildirim almak istediğinizi belirleyebiliyorsunuz. Önemli olarak seçilen kararların arkaplanı altın renginde oluyor ve bildirim alıyorsunuz.
3. Bu yeni buton aracılığıyla kararların öncelik sırasını varsayılana geri getirebiliyorsunuz. Burada önemli olan kısım kararların farklı senaryolarda aynı şekilde sıralanması, dolayısıyla her senaryoda sizin için aynı kararlar aynı öneme sahip değilse buradan sıfırlayabilirsiniz.
4. Burada yeni bir My Plots tabı göreceksiniz. My Plots’un yer değiştirmesiyle hem kararlar için daha çok alan açmış olduk hem de 5. kısımda desteklediğiniz her entrikanın kimi hedef aldığını görebilmenizi sağladık.
Şimdi gelin hep birlikte Prisoners tabına bakalım.
1. 2. ve 3. kısımlarda tüm zindandaki karakterleri etkileyen çeşitli butonlar görüyorsunuz, buradan herkesi serbest bırakabilir, herkesi fidye karşılığı serbest bırakabilir veya herkesi infaz edebilirsiniz. 4. kısımdaki butonlara tıklayarak hangi karakterlerin bu seçeneklerden mahrum bırakılması gerektiğini ayarlayabilirsiniz.
Ayrıca zindandaki karakterler 6. kısımda da görebildiğiniz gibi artık 8 farklı kriterle filtrelenebiliyor. 5. kısımdaki butona basarak tekrar listeyi eski hale getirebiliyorsunuz.
Toplu işlemler yaptığınızda herkes için ayrı bir şekilde onaylamanız gerekecek.
Böylelikle istemeden tiranlık vs. elde etmiş olmayacaksınız.
Şimdi de bilinen entrikalar kısmına bakalım.
Burada 2 yeni değişiklik göreceksiniz. 1. kısımda artık entrikayı kuran kişiye entrikayı iptal etmeleri için istekte bulunabiliyorsunuz.
2. kısımda ise bildiğiniz entrikaya katılmak için talepte bulunabiliyorsunuz. Yapayzeka her zaman katılma teklifinizi kabul ediyor ancak multiplayerda oyuncu başka bir oyuncunun entrikasına katılma teklifini reddedebilir.
Auto Stop Plots butonu da biraz daha yukarıya taşındı.
Threats tabında eskiden 5 tehdit görünürken artık 6 tehdit görünüyor.Entrika ekranından bahsedeceklerimiz bu kadar, ancak entrikayla ilgili bahsedebileceğimiz birkaç bir şey daha kaldı.
Bir entrikaya katılmanız için davet aldığınızda artık entrikanın kimi hedeflediğini görebiliyorsunuz.
Son olarak eğer spymaster’ınızın bir entrikayı keşfetmesi sonrası eğer bu entrikayı planlayan kişiler spymaster’ınızı öldürmeye çalışır ve başarısız olursa artık direkt olarak bu entrikayı açığa çıkartmak yerine gizli tutabiliyorsunuz. Eğer entrika aslında işinize gelen bir şeyse böyle bir özgürlüğe sahipsiniz.
Entrika arayüzü ve sistemi ile ilgili değişiklikler bu kadar denebilir, umarım bu günlüğü tatmin edici bulmuşsunuzdur.