Merhabalar efendim, başka bir geliştirici günlüğünün daha zamanı geldi çattı. Bugün size çıkacak olan yeni eklentimizin getireceği bir özellikten bahsedeceğim: refah. Refah ya da kazanç, daha önceki günlüklerde de söylemiş olduğum gibi, nüfus kaybının tam tersi olarak işliyor. Uzun bir zaman çapul, istila edilmemiş ya da hastalıktan kavrulmamış yerlerde refah & kazanç yükselmeye başlıyor. Refahın bulunduğu yerler ekstra vergi ve ordu ikmali sağlıyor.
Daha ayrıntıya girilmesi gerekirse, illerin, yaşanan olaylara göre yıllık artış gösterecek bir değeri bulunacak. Bu olaylar hükümdarın idare gücünden arazinin tipine kadar uzanıyor. İlin “Crown Focus” etkisi altında olması da ekti sağlıyor. “Crown Focus? Aydınlat beni.” diyenler biraz daha beklesinler, oraya da geleceğim birazdan. Bu “gizli” değer belirli bir raddeyi geçtiğinde refah kazanımı başlıyor. Eğer işler iyi gitmeye devam ederse, üç adet refah seviyesi bulunuyor, seviye atlanmaya başlanıyor. Olur da çapul/yağma, istila ya da hastalık baş gösterir ise bu seviye azalıyor. Eğer nüfus kaybı yaşanırsa bütün refah siliniyor.
Başka etkenler de mevcut refah için; seçilen “decision” ve yaşanan olaylar (event), inşaa edilen binalar, tüccarlar ile ilişkiler, düzenlenen turnuvalar/ziyafetler… Nors karakterler için yağmadan geri dönen gemilerin kazandırdığı küçük bir bonus da bulunuyor.
Ve sonunda, “Crown Focus”. Dük ya da daha üstü özgür hükümdarlardan hatrı sayılır toprak sahibi olanları sahibi oldukları illerden bir tanesinde “Crown Focus”u aktif edebiliyorlar. Eğer “Crown Focus”un etki ettiği il en yüksek refah seviyesinde ise kazanç sağlayan olayların yaşanma yüzdesinde artış oluyor. Görüntülerden de gördüğünüz gibi taç, “Crown Focus”un etki ettiği ili gösteriyor.
Şimdilik bu kadar, gelecek hafta “gizli” eklentimizin öyküsel olaylarından bahsedeceğim .
Son Yorumlar