Crusader Kings II geliştirici günlüklerinde bu hafta 2.7 yamasıyla birlikte harita üzerinde yapılacak değişiklikler tanıtılıyor.
Merhabalar efendim, bugün oyunlarımızın en önemli parçalarından biri olan ve bir o kadar da sevdiğim haritadan bahsedeceğim.
Trin Tragula’nın EU4 haritası üzerindeki çalışmalarına bakarken, düşüncelere kapıldım. Neden CK2 için de benzer bir yaklaşım izlemiyoruz? Böylece ben de harita üzerinde mümkün geliştirmeleri gözledim. Herhangi bir yeni il veya bölge eklemeksizin mevcut haritanın üzerinde odaklanmak istedim.
CK2’nin haritası mükemmel değil, hali ile geliştirme aranacak çok yer var. Fiziksel harita ve topoloji ile işe başlamayı düşündüm, harita üzerinde oldukça yersiz gözüken bölgeler mevcut malumunuz. Çirkin kenarlı göl ve nehirler ile birlikte arazi geçişlerini de oldukça yumuşattım. Ural Dağları’nın büyük bir bölümünü geçilemez kıldım.
Aşağıda birkaç örnek görebilirsiniz.
Ayrıca fırsattan istifade ederek bazı ‘de jure’ değişikliklerinde bulundum. Değişiklikleri oynanışı esas alarak eyledim. Yaptığım “en büyük” değişiklik sanıyorum ki İtil, Sarkel, Kırım ve Herson düklüklerini (böylelikle Taurika elinde de jure bölge tutmuyor) Deşt-i Kıpçak’dan Hazar Krallığı’na aktarmam oldu.
Doğu Roma krallıkları içinde de değişikliklerde bulundum. Yunan Krallığı gereğinden fazla büyük olduğundan Sisam ve Kibirreoton düklükleri Anadolu Krallığı’na aktardım. Bu aktarım ile birlikte durumu eşitlemek için de Trabzon ve Armeniakon düklüklerini Anadolu Krallığı’ndan Trabzon Krallığı’na aktardım.
“Son” olarak. Hadi Macar Krallığı ve Tuna’ya bakalım. Bu bölgede eylediğim ilk şey Tuna’nın belirli bölgelerini tekrardan doğru bir şekilde çizmekti. Artık gerçek konumuna çok daha yakın bir şekilde akıyor. Nehir ile birlikte onu izleyen kontluklar da değişikliklere uğradılar. Mesela Peç, artık nehrin doğru kenarında. Macar Krallığı’nın geri kalanını da Karpatlar’daki doğru konumlarına yerleştirdim.
Beni dinlemekten ziyade aşağıdan değişiklikleri kendi gözleriniz ile görebilirsiniz.