Crusader Kings 2’de Arayüz Geliştirmeleri


Bu haftaki Crusader Kings II geliştirici günlüğünde Magne Skjæran oyunun arayüzünde yapılan değişiklikleri tanıtıyor.

Merhaba, ben Magne Skjæran, en son yazdığım günlükte sizlere entrika arayüzünde yaptığımız geliştirmelerden bahsetmiştim. O zamandan bu yana CK2 ekibinde oldukça keyifli vakit geçirdiğimi söylemeliyim. Bugün sizlere oyunda yaptığımız, oyundaki işinizi kolaylaştıracak arayüzü değişikliklerinden bahsedeceğim. Bu değişikliklerin büyük bir kısmı hali hazırda tamamlandı, bir kısmı ise henüz yapım yaşamasında.

Bu değişikliklerin içerisinde bir önceki entrika arayüzü günlüğüne yorum olarak atılmış çeşitli öneriler de bulunuyor, bu gibi önerilerde bulunarak bize yardımcı olan herkese tekrar teşekkür ederiz. Bu önerilerin hepsini oyunda gerçekleştirememiş olsak da, hepsini değerlendirdiğimizi bilmenizi isteriz.

Bugün sizlere bahsedeceğimiz arayüz değişiklikleri bir önceki konudan farklı olarak tek bir panele yoğunlaşmış değil ve oldukça çok sayıda, dolayısıyla lafı daha çok uzatmadan işe girişelim.

İlk arayüz geliştirmesinde EU4’ten ilham aldık, artık bir ordu bir yere vardığında savaş olacaksa orada bir kılıç sembolü bulunuyor.
Eğer bu kılıç sembolünün üstüne farenizi getirirseniz savaşın hangi tarihte başlayacağını ve savaşta kimlerin hangi tarafta olacağını görebilirsiniz. Aynı zamanda oradaki savaşta etkili olacak herhangi bir dezavantaj mevcutsa (arazi, nehir, çıkartma gibi) bunu da buradan görebileceksiniz.

Bu özellikle bir yere ordunuzu hareket ettirdiğinizde orada bir muharebe olmasını beklemiyorsanız faydalı olabilir. Ancak unutmayın ki bu kılıç sembolü savaş sisini de göz önünde bulunduruyor dolayısıyla eğer bir bölgeye hareket etmekte olan orduyu siz göremiyorsanız oraya siz başka bir ordu hareket ettirdiğinizde kılıç sembolü görünmüyor.

DBbAj6.png

Bir sonraki değişikliğimizle birlikte garnizon bilgisi artık daha ayrıntılı hale geldi.

Eskiden sadece garnizonda kaç asker bulunduğunu görüyordunuz, artık onun yanı sıra bölgeden çıkarılabilecek asker sayısını da görüyorsunuz ve böylelikle o bölgeyi kuşatmaya başlamadan önce yenmeniz gereken asker sayısını da inceleyebiliyorsunuz.

Erd0j8.png

Bunun yanı sıra askerler için, bu askerler farklı bölgelerde olsa dahi gemiye bindirme butonu eklendi, bu butonla birlikte seçtiğiniz birimlerin tamamı, bölgesinde kullanılabilir ne kadar gemi varsa o gemilere biniyor.

2n3lpj.png

Oyun ayarları ekranında da çeşitli geliştirmelerde bulunduk, ilk olarak artık oyun ayarları belli kategorilere ayrılıyor. Böylelikle aradığınız bir ayarı artık çok daha kolaylıkla bulabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra artık oyun ayarlarınızı kaydedebiliyorsunuz ve ilerideki bir oyunda aynı ayarı kullanmak istediğiniz vakit bu kaydedilmiş oyun ayarını yükleyebiliyorsunuz.

NlBoj5.png

Hapisteki karakterler için yapılan değişikliklere paralel olarak karakter arama ekranında da çeşitli geliştirmelerde bulunduk. İlk olarak tıpkı hapishane arayüzünde olduğu üzere seçimlerinizi resetleyen yeni bir buton mevcut. Bunun yanı sıra tıpkı oyun ayarlarında yaptığımız gibi 4’e kadar arama şeklinizi kaydedebiliyorsunuz. Artık karakterleri size olan yakınlıklarına uzaklıklarına göre sıralayabiliyorsunuz, artık karakterleri sarayınıza yaptığınız daveti kabul edip reddetmelerine göre sıralayabiliyorsunuz. Artık sarayınıza davet etmek istediğiniz karakteri altın göndererek ikna edebilecekseniz bunu görebiliyorsunuz. Son olarak Great House filtresiyle artık kendi haneniz dışındaki kişileri de arayabiliyorsunuz.

Birçok kişinin muhtemelen farkında olmadığı bir olay, bu kısımdan claimlere göre de arama zaten yapabildiğiniz. Bunun için ünvanın ismini arama çubuğuna yazmanız yeterli.

Aşağıdaki görseldeki çizimlerin henüz yapım aşamasında, dolayısıyla oyunun son halinde o butonların pencereden dışarıya taşmış olmayacağına emin olabilirsiniz.

jXODdn.png

Bunların yanı sıra artık Conclave eklentisine sahip kişilerdeki konsey seçim arayüzünde de değişiklikler olacak. Artık her karakterin hangi factiondan olduğunu görebileceksiniz ve bu bilginin üstüne farenizi getirdiğiniz vakit fikrini değiştirmesi için nelerin gerçekleşmesi gerektiğini analiz edebileceksiniz. Birini bir pozisyona atamanız durumunda davranışlarında farklılıklar olabilir ancak bu farklılıklar neredeyse tamamiyle pozitif yönde olduğundan daha önce gösterilenden daha kötü bir factionda olmaları pek mümkün değil.

YqL9ol.png

Eklediğimiz bir diğer özellikle yine Conclave kullanıcıları konseyin geçirmek istediğiniz bir yasaya olan bakış açısını önceden öğrenebiliyor. Eğer sonuçtan memnunsanız asıl oylama aşamasına geçebiliyorsunuz.

m4yD01.png

Bu ekrandaki bir diğer farklılıkla beraber konsey üyelerinin artık bir yasaya neden evet veya neden hayır dediğini de görebiliyorsunuz ve bu kararları üzerinde değişiklik olmasını sağlayabiliyorsunuz.

GPAJa2.png

Conclave sahibi kişiler için aynı zamanda çocuk eğitim arayüzünde pozitif veya negatif olmak üzere çocuğun sahip olduğu traitlerden hangilerinin hangi eğitimi etkileyeceği görülüyor. Dolayısıyla artık bu arayüze geçip neyin nasıl etkilediğine bakıp ardından çocuğunuza geri dönüp traitlerini kontrol etmenize gerek kalmadı.

ZMBqlZ.png

Entrika arayüzünde yapılmış son bir değişiklikle artık keşfedilen ve bilinen entrikaların % kaç güce sahip olduğunu da görebileceksiniz. Eskiden fare ile üstüne getirdiğinde görebiliyordunuz, artık daha açık.

zakD9Y.png

Eklenen bir diğer değişiklik, ben de dahil birçok oyuncunun uzun zamandır istediği üzere yeni doğan çocuğun isim kısmında yazan ismi rastgele olarak değiştirme özelliği. Bu özellik eklendi ve 4 seçenek mevcut, birinci seçenek kültür listesinden rastgele bir isim seçiyor, ikinci seçenek ebeveynlerin isminden rastgele bir isim seçiyor, üçüncü seçenek büyükbaba ve büyükannelerinin isminden rastgele seçiyor, dördüncü seçenek ise o hanedeki herhangi birinin ismini seçiyor. Bu değişiklik de grafik olarak henüz hazır değil.

adQA75.png

Geriye bahsetmediğimiz tek bir arayüz değişikliği kaldı, o da otomatik komutan belirleme özelliği.

Ünvanlar arayüzünde artık otomatik olarak komutan atanmasını ayarlayabiliyorsunuz. Böylelikle sahip olduğunuz komutan ünvanlarının her zaman tamamiyle doldurulmuş olmasını sağlayabiliyorsunuz. Tabi ki herhangi bir konsey üyesine orduları komuta etmeme emri verdiyseniz o konsey üyesi komutan olarak atanmıyor.

Komutan atanmasını biraz daha kolaylaştırmak için “komutanları göster” seçeneği “sadece komutanları göster” olarak değişti. Komutanlar ekranın en alt kısmında olduğu için onları daha da gizlemek pek makul bir seçenek değildi.

8PvrjQ.png

Umuyorum ki bu geliştirici günlüğü hoşunuza gitmiştir, yazarken keyif aldığımı kesinlikle söyleyebilirim.

Forumda yorumlayın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV