Company of Heroes 3’te İtalya Sefer Haritası

coh3-banner2.jpg

Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinde bu yazıda İtalya sefer haritasının geliştirilişi hakkında bilgiler veriliyor.

9 Eylül 1943’te Müttefikler Salerno’ya çıkarma yaptı. Alman kuvvetlerinin ağır direnişiyle karşılaştılar ancak birkaç gün süren çatışmalardan sonra kıyıya bir mevzi oluşturdular ve düşman kuzeye çekildi. Devamında, Müttefiklerin ilerlemesini 1 ay geciktirmek amacıyla, Volturno nehri boyunca inşa edilmiş zorlu Gustav Hattı ve hattın merkezi olan Monte Cassino’ya doğru Alman geri çekilişi vardı.

MapScreenshot_NaplesToCassino.png

(Bunlar, geliştirmenin çok başlarından Pre-Alpha çekimlerdir ve Sefer Haritasının son durumunu göstermez.)

Hedefler

Geçen ayki Olay Örgüsü günlüğünü okuduysanız, tarihsel olaylara dayanan ve farklı dallara ayrılan hikayeleri ve oynanışa nasıl etki ettiklerini görmüş olmalısınız. Başlangıç tarihseldir ancak sonuç, eylemlerinize bağlı olarak değişecektir. Benzer bir felsefe ile hedefleri oluşturuyor ve haritayı tasarlıyoruz.

Salerno’dan Monte Cassino’ya kadar olan bu olaylar, kampanya boyunca Birincil Hedef akışının bir parçasını temsil ediyor, ancak şunu sormalıyız:

Bir savunma hattı tam anlamıyla kurulmadan önce Volturno Nehri kolayca geçilirse ne olur? Birincil Hedef görünmeyebilir, bunun yerine hazırlıksız Gustav Hattına odaklanabilir.

Ya da Foggia havaalanı kompleksi gibi güneydeki bir tehdit görmezden gelinirse ne olur? Tarihsel olarak havaalanları, müttefikler olay yerine varmadan önce terk edildi. Ancak kontrol edilmeden bırakılan Foggia, ilerlemeye çalışan Müttefiklere kanatlardan darbe vurarak büyük bir hava tehdidi olmaya devam edebilir.

Örnek olarak sadece bu iki sorudan yola çıkarsak bir oyun, Volturno Hattını aşmak ve Monte Cassino’ya ulaşmak için zorlu bir mücadele olabilirken, başka bir oyun kızgın Luftwaffe’den zarar görmemeyi denerken, zayıf tedarik hatlarını savunarak doğrudan Monte Cassino’ya hızlı bir saldırı girişiminde bulunmak olabilir.

Destekleyici Oynanış

Müttefikler Foggia’ya yaklaştıkça, Almanların havaalanını terk ederek, uçakları yavaş yavaş kuzeye transfer edeceği gerçeği oyun içi bir görev değildir ancak bir oynanış örneğidir. Bir görev yoluyla bu çabayı önlemek için Foggia’ya hızlıca ulaşın. Ancak çok fazla zaman kaybederseniz Alman uçakları geri çekilmesini tamamlamış ve kuzeydeki savunma hatlarını destekleyecek bir pozisyonda olacaktır ve Foggia havaalanında savunma yapacak kuvvet kalmadığı için görev artık geçersiz olacaktır. Bu olayların bazıları, oyuncu etkileşiminden bağımsız olarak gerçekleşir, bu nedenle belirli tehditleri görmezden gelmenin kendi sonuçları olabilir.

Foggia.png

(Bunlar, geliştirmenin çok başlarından Pre-Alpha çekimlerdir ve Sefer Haritasının son durumunu göstermez.)

Dinamik ikincil hedefler de sefer boyunca cephelerde ortaya çıkar. Bunlar, birincil tehditlerden başka dikkat dağıtıcı unsurlar sağlar ve hepsini yapıp yapamayacağınızı sorgulamanızı amaçlar. Birçok olay, önceki kararlarınızdaki eylemlerle bağlamsaldır. Bir mühimmat deposunu mu bombaladınız? Şimdi yanıyor ve mühimmatlar fırlayarak şehre zarar veriyor. Bir bölüğü hasarı onarması için yönlendiriyor musunuz? Yoksa Partizanların bu kararınızı affedeceğini umarak, kendi haline mi bırakıyorsunuz? Diğer ikincil hedefler, temmuz ayındaki Pre-Alpha Preview’da görüldüğü gibi General Taube’yi avlamak gibi görevlere götürebilir.

Harita

Bulmacanın diğer önemli parçası da elbette haritanın kendisi. Hedeflerle aynı şekilde harita tasarımı, gerçek dünya arazi verilerinden, uydu görüntülerinden, savaş haritalarından ve döneme ait istihbarat raporlarından alınan ağır bir tarihsel ve coğrafi temelle başlar. Tüm bu bilgilerden oluşan araştırma koleksiyonu, araziyi, yolları ve kasabaları, müttefiklere meydan okunduğu gibi oyuncuya meydan okuyacak şekilde tasarlamamıza yardımcı oluyor. Bu senaryoların gerçekten gerçekleşip gerçekleşmeyeceği, seferin ilerleme şekline ve oyuncunun kararlarına bağlıdır.

smallitaly.png

(Bunlar, geliştirmenin çok başlarından Pre-Alpha çekimlerdir ve Sefer Haritasının son durumunu göstermez.)

Bu araştırma aynı zamanda kilit konumları tanımlamamıza da yardımcı oldu: Limanlar, Havaalanları ve Partizan Merkezleri. Bu konumlar, destek yeteneklerinin çoğunun kullanılabileceği yerlerdir ve yeni bölgelere ilerlerken onları ele geçirmek hayati önem taşır. Foggia gibi önemli havaalanları ekstra uzun menzilli hava yetenekleri sağlar, Anzio ve Termoli gibi Limanlar yakındaki kasabalara ikmal sağlar, kaynak oranlarını artırır ve yeni deniz ve kara birimlerinin üretilmesine izin verir. Bunların etkisi çok büyük faydaları olabilir. Ayrıca daha küçük kasabaların da rolleri bulunuyor. Yakıt veya mühimmat bonusları sağlamanın yanı sıra, küçük kasabaların her birinin, konumları oyundan oyuna değişen yeni bir Partizan Merkezi olarak ortaya çıkma şansı var.

PreAlphaPreview.png

Daha birçok olay ve hedef kombinasyonu var ve her oyuncunun benzersiz senaryolarını görmekten heyecan duyuyoruz. Her zaman olduğu gibi söylemeden geçmeyelim, bunlar hâlâ geliştirme aşamasında ve değişebilir ancak umarım bu, İtalya sefer haritası dünyasını oluşturma sürecimizi ve sefer sırasında gerçekleşebilecek olasılıklar hakkında biraz fikir verir.

Hedef olarak görmek istediğiniz tarihi olaylarla ilgili herhangi bir fikriniz varsa, lütfen burada paylaşın!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV