Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinde bu yazıda hava ve denizdeki oynanış hakkında bilgiler veriliyor.
Herkese selamlar, ben Ben ve CoH3’ün sefer oyun modu için çalışan Tasarımcılardan biriyim. Bugün sizlere dinamik sefer haritasının Hava ve Deniz bölümleri için neler planladığımızı hızlıca anlatacağız.
HAVA KUVVETLERİ
Uçaklar
Uçaklar, düşman mevzilerini çökertebilecek veya Roma’ya yürüyüşlerinde sefer bölüklerinize hayati erzak sağlayabilecek stratejik bir araç sağlamayı amaçlamaktadır. Pre-Alpha Önizleme, uçak ve hava sahası yeteneklerinin iyi bir noktada olduğunu gösterdi, sonraki adım, uçağın dinamik sefer haritasında oynadığı role odaklanmak.
Havaalanları
Havaalanları uçak yönetiminin, onarımının ve uçak talebi gibi işlevlerin olduğu özel bir ele geçirme noktasıdır. Havaalanı iki farklı boyuttadır ve boyutları, uçaklarınızın çalışabileceği menzilde belirleyici olacaktır, ilerlemeye devam etmeniz ve diğer havaalanlarını ele geçirmeye öncelik vermeniz gerekecek. Aksi takdirde, havaalanı menzilinizin en ucunda bulunan bölükler için hava koruması mümkün olmayacaktır.
Uçakların Yetenekleri
İlerledikçe bölükler üzerinde önemli bir etkisi olduğu kanıtlanmış bir yetenek, C-47 Douglas’ın havadan ikmal yeteneğidir. Bununla bir düşman bölüğüne saldırı başlatan bir bölüğü veya bir bölge ele geçiren bölüğü yeniden etkinleştirebilirsiniz. Yani, ikmal edilen bölük aynı tur içinde tekrar hareket ettirilebilir hâle gelir.
Havaalanları ile tanıttığımız yeteneklerden biri de, C-47’nin bölükleri bir havaalanından diğerine taşıma yeteneğidir. Bu, kuvvetlerinizi hızla ön cepheye getirmeyi mümkün kılacaktır. Yani, havaalanlarını ele geçirip, elinizde tutabildiğiniz sürece mümkündür.
Müttefik hava kuvvetlerinin ana güçlerinden biri de B-25 Mitchell’dir ve Hava Bombardıman yeteneği, bir Savaş Gemisi Bombardımanı kadar etkili olmasa da, yine de sağlam bir yumruk indirebilir ve savaş gemilerinizin toplarının ulaşamayacağı bir operasyonel alana ulaşabilirler.
Yakından incelediğimiz bir uçak yeteneği ise P-47 Thunderbolt’un Hava Üstünlüğü yeteneğidir. Hava Üstünlüğü ile sizin tarafınız (veya Mihver), diğer tarafın hava desteğini engelleyebilecek ve karşı tarafın uçaklarını gerçek zamanlı stratejik çatışmalar sırasında veya görevler başlamadan önce imha edebileceksiniz.
Göklerden Gelen Ölüm
Düşman hatlarının arkasına paraşütle atlayan Hava İndirme bölükleri, Pre-Alpha Önizleme’de oyuncuların favorilerinden biriydi. Alman Fallschirmjäger’ın son hava indirmesi Girit olsa da, aynı hava indirme yeteneğini Mihverlere de ekledik. Mihverleri iyice ezin, belki kara, hava ve deniz kuvvetleri ile birleşik bir hücum başlatacak kadar çaresiz hale gelebilirler.
DENİZ KUVVETLERİ
Pre-Alpha Önizleme sırasında, deneyimlemeniz için Deniz oynanışının yalnızca bir bölümünü hazırladık. Deniz birimlerinin iterasyonu ve oynanışı zorluydu, rollerini belirlemek, benzersiz hareket hissini korumak, atış kontrolü ve menzili sağlamak zor bir iş oldu. Az miktarda örtüşme (kıyı şeridi) ile yeni bir oyun alanı (okyanus) geliştirmek, donanma gemilerine meydan okumak ve birleşik silahların kullanımını teşvik etmek için farklı bir dizi özellik gerektirdi. Kıyı bataryaları, deniz mayınları, Mihver denizaltılarının tehdidi ve hava gücü, Müttefik oyuncu olarak size önemli bir meydan okuma verecektir.
Limanlar
Muhrip veya Savaş Gemisi gibi donanma gemileri, onarım için bir limanın tersanesine yanaşabilirler ve talep edildikleri limana bağlı değildirler. Daha fazla gemiyi tamir etme ve kaynak ve nüfus kapasitenizi geliştirmenize etki eden iki farklı liman boyutu vardır.
Gemi Hareketleri
Donanma, saldırılar sırasında bölüklerinizi desteklemek ve amfibi çıkarmalara yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Deniz hareketi, bir gemi düşman tarafından tutulan bir kıyı şeridine yaklaşana kadar devasa ve büyük ölçüde sınırsız hissetmek için tasarlanmıştır. Yönetimi zahmetsiz olmalıdır, bir gemi bir kez pozisyon aldığında, herhangi bir işlem yapmadan görevlerini yerine getirebilecek erişime ve yeteneğe sahip olmalıdır.
Bunları gerçekleştirmek için, bizim şamandıra sistemi dediğimiz sistemi hayata geçirdik; sahil boyunca uzanan ve komşu şamandıralara bağlanan bir dizi şamandıra, İtalya çevresinde donanma gemilerinin gidip geldiği küçük bir ızgara sistemi oluşturuyor. Bu sistemle, gemileri kara kuvvetlerini desteklemek için belirli pozisyonlara gitmelerini teşvik ederken aynı zamanda çatışma noktaları oluşturarak kıyı bataryaları gibi engellerle karşılaşmalar yaratabiliyoruz.
Çoğu limanda, erzak ve yeni talep edilen gemiler için onları harita kenarına bağlayan iki giriş noktası (şamandıra) vardır. Bu bir fazla çıkış sağlar ancak Mihver gemileri yeterince fazlaysa bir liman yine de ablukaya alınabilir!
Deniz Çatışması
Hareketin sağlanması ile birlikte savaş, deniz oynanışı için bir sonraki hedef noktasıydı. Donanma muharebesi ile denizde olmanın bireyselliğini yakalarken, aynı zamanda filoları destekleme esnekliği ve ek gemilerin desteğine sahip olmak istedik.
Donanma gemileri tek tek hareket ederken, aynı anda angaje olabilir ve saldırabilirler. Düşmanla çarpışmadan önce gemilerinizi şamandıralarda konumlandırmak ve hazırlamak, birden fazla geminin tek bir filo olarak aynı anda çatışmaya girmesine izin verir.
Gemi Tipleri
En etkili gemiler veya çok amaçlı gemiler arasından seçim yapmanız gerektiği barizdir ve gemilerinizin birincil odak noktası kara kuvvetlerinizi desteklemek olmalıdır. Muhripler, savaş gemileri, mayın tarama gemileri, uçak gemileri ve denizaltılar, filonuzu oluşturacak gemiler arasında yer alır.
Tanıttığımız gemilerden biri, kendi benzersiz uçakları Fairey Swordfish ve Fairey Fulmar ile donatılmış İngiliz uçak gemisidir. Uçak Gemileri, kara veya deniz kuvvetlerini desteklemek için konumlandırılabilen, denizde bir hava alanı oluşturmanıza ve bakımını yapmanıza olanak sağlayan bir platformdur.
Akdeniz cephesinde çok fazla olmasa da, Mihverin Atlantik’teki varlığını tanımlayan bir araç olan U-Botların bir tehdit olarak ortaya çıkması gerektiğini biliyorduk. Görüş alanınızdan gizlenmişlerdir, tespit edilmeleri için Fairey Fulmarlardan veya diğer gemilerden destek almanız gerekir ve gemilerinizi ve ikmal hatlarınızı kolaylıkla taciz edebilirler.
SORULAR
1. Hangi deniz araçlarını görmek istersiniz?
2. Manuel bir şekilde devredışı bırakana kadar her tur otomatik gerçekleşebilen Hava & Deniz yetenekleri hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
3. Dinamik sefer haritasında uçakların varlığını sizce nasıl daha fazla artırabiliriz?