Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinin bu yazısında hikayenin oynanışa etkilerinden bahsediliyor.
Company of Heroes 3’e yapılan en büyük eklemelerden biri de, İtalyan Dinamik Sefer Haritasıdır. İlk günden itibaren tekrar oynanabilir bir deneyim olacak şekilde tasarlandı ve son birkaç yıldır bu tekrar oynanabilirliği destekleyen bir anlatı inşa ediyoruz.
İtalyan harekâtının arka planını oluşturan hikaye, üç komutanımız olan General Buckram, General Norton ve Partizan lideri Valenti’nin etrafında dönüyor. Hikayede her birinin kendi rolü vardır ve hikayenin nasıl oynanacağı, hem komutanlar ile olan ilişkinize hem de sefer sırasında yaptığınız eylemlere bağlı olacaktır.
Bazı değişiklikler ince olacak. Bir Alman pususuna yakalanmış bir Partizan grubunun yardımına gitmeyi seçmek, bir Partizan askerinin hayatını kurtarabilir ve bu sayede seferin ilerleyen bölümlerinde yeniden gözükebilir. Veya bir görev sırasında istihbarat elde etmek, komutanlardan biri hakkında biraz fikir veren bir hikaye örgüsünün kilidini açabilir.
Bazen de verdiğiniz kararlar hem hikaye hem de komutanlarla olan ilişkiniz üzerinde kalıcı sonuçlara yol açabilir. Valenti’nin yardım taleplerini görmezden gelmek, sizi onun desteğinden mahrum bırakabilir.
Generallerin ayrıca birbirinden farklı öncelikleri vardır ve bazen hangisini desteklemek istediğinize karar vermeniz gerekir. Bir taahhüdü yerine getirme kararı size kalmış ancak sözünüzü yerine getirmezseniz ilişkinize zarar verecek ve potansiyel olarak hikayeyi farklı bir yöne götüreceksiniz.
Tüm bunlar, Action Director ve Dynamic Narrative sistemi olmak üzere iki güçlü sistem tarafından kontrol edilir.
Action Director, oyuncunun yapay zekaya karşı en son kaybettiği oyunda kullandığı yetenekleri görmek gibi geniş bir bilgi yelpazesine erişmemizi sağlar. Bu bilgileri uygun hedefleri, hikaye bağlantılarını ve olayları tetiklemek için kullanabiliriz.
Dynamic Narrative sistemi, yalnızca dallara ayrılan hikaye içeriğini kolayca oluşturmamıza izin vermekle kalmaz, aynı zamanda oyunun diğer bölümlerinden ayrıntıları yansıtmak için diyaloğu özelleştirebilmemiz için diğer sistemlere de bağlanır. Hedefleri hangi sırayla tamamladığınız gibi basit bir şey bile, komutanların tutumunu değiştirebilir ve İtalya’daki mücadelenizde size yardımcı olabilecek bilgileri iletip iletmeyeceklerini belirleyebilir.
İtalyan harekâtının özü hâlâ stratejik oyundur ve hikâye, oyunu bölmeden deneyimi geliştirmek için vardır. Ancak, İtalya’yı özgürleştirme yolundaki komutanlarımızın hikayelerini keşfetmekten keyif alacağınızı umuyoruz.