Company of Heroes 3’te Çok Oyunculu Vizyonu

coh3-banner2.jpg
Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinin bu yazısında çok oyunculu için planlanan vizyon hakkında bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar,

Genel Bakış

Bir seri olarak Company of Heroes, her zaman hem tek oyunculu hem de çok oyunculu sevenlerin ilgisini çekmiştir. Rekabet gücünü test etmek veya sadece arkadaşlarıyla takılıp, yapay zekayı durdurmak isteyen oyuncular CoH’a geri dönmeye devam ediyor çünkü çok oyunculu oyun her zaman benzersiz bir deneyim sunuyor. Bu deneyim her zaman mükemmel miydi? Hayır. Ama CoH 3’ün ömrü boyunca çok oyunculu deneyimini modernize etmeyi ve iyileştirmeyi mi amaçlıyoruz? Kesinlikle.

MP.jpg

Çok oyunculu deneyimini ele alırken birkaç temel hedefimiz var:

  • Oyuncuları aksiyona daha hızlı sokmak için daha iyi bir çok oyunculu akışı sağlamak
  • CoH3’ün çıkışı için kaliteli bir baştan sona çok oyunculu deneyime odaklanmak
  • Dengeyi çabucak sağlayabileceğimiz temeller oluşturmak
  • Çok oyunculu özellikleri ve oynanışı sürekli olarak geliştirmek
  • Çok oyunculu metayı taze tutarken derinlik eklemek
  • Sağlıklı oyuncu maçlarını teşvik etmek

Deneyim

Oyuncuların CoH’dan beklediği geleneksel modların (1v1, 2v2, 3v3, 4v4 – hem PVP hem de PVE) yanı sıra, hem Derecesiz hem de Dereceli oyunları eklemek istiyoruz. Oyuncular daha rekabetçi bir deneyim için Dereceli’ye geçmeden önce Derecesiz’de yeni stratejiler ve taktikler uygulama şansına sahip olacak.

Bu standart modlara ek olarak elbette, oyunculara takım kurma ve zafer koşullarını seçme konusunda daha fazla esneklik sağlayan “Custom Game” moduna sahip olacağız. Ayrıca, gelecekte ekleyebileceğimiz yeni oyun modlarını da keşfetmeye çalışıyoruz. Ne tür oyun modları görmek istediğinizi duymayı çok isteriz, bu yüzden aklınızdan geçenleri bize anlatmaktan çekinmeyin!

TwinBeaches.jpg

Eşleştirme

Bu, çok oyunculu deneyimin en kritik bileşenlerinden biridir. Oyuncuların eğlenmesi için onları hızlı bir şekilde ve aynı zamanda benzer becerilere sahip oyuncularla eşleştirmemiz gerekiyor. Bu iki temel özellik, CoH serisinin geçmiş oyunlarında geliştirmek için zaten çokca çalıştığımız özelliklerdir. CoH 3’te çok oyunculu için kuyruğa girmiş oyuncuları eşleştirirken birkaç faktöre dikkat etmeyi planlıyoruz. Bunlar: seçilen mod, bölge, beceri puanı, gecikme ve ayrıca oyuncu itibar puanı.

Bu eşleştirme faktörlerinden oyuncu beceri puanı, maçların tüm katılımcılar için eğlenceli olmasını sağlamada en önemli unsurlardan biridir. Şu anda bu beceri puanının nasıl belirlendiği, farklı modlarda ve oyun listelerinde nasıl hesaplandığı ve eşleştirmeyi nasıl etkilediği üzerinde çalışıyoruz.

Sıralama tablosu ve dereceler de bu işin önemli bir parçasıdır. Gösteremezseniz, havalı bir puan ne işe yarar? Ek olarak ikincil, sezonsal rütbeyi de keşfediyoruz. Bu açıkçası diğer modern rekabetçi oyunlardan çok fazla ilham alıyor. Ancak Bronze, Silver, Gold – Division 1-3 ve benzeri bir çizgide unvanlar düşünüyoruz ancak henüz kesin değil. Bu unvanlar düzenli aralıklarla sıfırlanacak ve oyuncular yeni sezonda yeniden sıralama maçlarına katılarak birinci sırayı elde etmeye çalışarak, zirveye çıkmak için mücadele edecekler.

PachinoFarms.jpg

Olumlu Deneyimler

Company of Heroes 3 ile birkaç yaşam kalitesi yükseltmesi güncellemesi eklemeyi umuyoruz. Bu sistemlerin çoğu sıfırdan inşa ediliyor ve yapımı hâlen devam ediyor. Buna oyun içi raporlama sistemi ve daha gelişmiş iletişim sistemleri dahildir. CoH1 ve CoH2’nin sohbeti kötüye kullanmaktan ve rahatsız edici oyunculardan kaçınmak için bazı işlevlerden yoksun olduğunu ve daha modern sistemlerle düzeltmeyi planladığımız kısımlarını biliyoruz. Benzer şekilde, masum oyuncuları cezalandıracak yanlış raporlara takılmadan, denetlemeyi otomatikleştirecek ve sorunlu oyuncu davranışlarını frenleyecek teknolojiler geliştiriyoruz.

Ayrıca, oyun deneyimi genelinde raporlama sürecini sorunsuz ve kolay hale getirmek ve tüm oyuncularımız için sağlıklı ve eğlenceli bir deneyim sağladığımızdan emin olmak istiyoruz. Bunu nasıl başarabileceğimize dair fikirleriniz varsa veya diğer oyunlarda bu problem için iyi çalıştığınız düşündüğünüz sistemler varsa belirtmenizi isteriz.

Bu yazı, planlarımızda neler olduğuna ve CoH3 için çok oyunculu deneyimde nereye varmaya çalıştığımıza yalnızca hızlı bir genel bakış. Size mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için çalışırken, bu özellikleri geliştirmek için hala uzun zamanımız var. Çıkış tarihine yaklaştıkça daha fazla ayrıntı sağlayabilecek ve planladığımız harika şeyleri paylaşabileceğiz. Geri bildiriminizi ve fikirlerinizi göndermeye devam edin!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV