Company of Heroes 2 – 28 Mart Yaması

3 ayı aşkın süre içerisinde oyuncular tarafından yapılan geridönüşler, çok sayıda anket ve turnuva ışığında hazırlanan Winter Balance Preview, nihayetinde ana sürüme dahil edilmiş. Bu yamanın yapımında emeği geçen çok sayıda oyuncuya teşekkür edilmekle birlikte, yamadaki değişikliklerin esas odak noktasının oyunun metasında çok üstün kalan bazı seçenekleri zayıflatmak, genel olarak oynanışı geliştirmek ve daha stratejik kılmak olduğu belirtilmiş.

Yama notlarının devasa uzunluğu sebebiyle her başlık altında bahsedilen değişikliğin sebebini ve amacını bu konudan inceleyebilirsiniz. Konunun sonunda tüm yama notları ve spesifik bir biçimde hangi değerin ne oranda değiştirildiği İngilizce olarak spoiler içerisinde mevcut.

Genel

  • Takviye asker araçlarının kullanımı geliştirilmiş ve kullanımda daha güvenilir olmaları sağlanmış.
  • Keskin nişancıların gizlenme özelliğinin çok kullanılması sebebiyle piyadelere karşı dengesizlik yarattığı gözlenmiş ve bu duruma ithafen değişiklikler yapılmış.
  • Keskin nişancılara yapılan değişiklik sonrası, gizlenebilen diğer birimlerde de bazı değişiklikler yapılmış.
  • Tanksavar piyade birimleri, piyadelere karşı olan birimlere nazaran daha yüksek veterancy kazanmasının dengesizlik oluşturduğu gözlenmiş ve bu durumu düzeltmek amaçlı bazı değişiklikler yapılmış.
  • M17 Quad birimini diğer hafif zırhlı tanklarla aynı hizaya getirme amaçlı değişiklikler doğrultusunda Quad birimi artık daha zayıf.
  • Mortarların zaman içerisindeki güçleniş seviyesinin dengesizliği onların çok fazla tercih edilmesine sebep olduğu için bu birimleri zayıflatacak değişiklikler yapılmış.

Sovyetler

  • Penal battalionların elde ettiği bonuslar sahip oldukları flamer geliştirmesiyle birelşince neredeyse piyadelerle olan her karşılaşmalarından zaferle çıkacak seviyeye geldiler. Bu durumu çözmek için penal battalionlardan bazı bonuslar kaldırılırken, penal battalionlara tanklara karşı bazı özellikler eklenmiş.
  • Guard birimler ucuz maliyette olmalarına rağmen yüksek kullanım oranına sahip olduğu ve genellikle ücretlerine nazaran oldukça iyi işler çıkarttıkları farkedilmiş, bu duruma yönelik hem pahalılaştırma hem de güçsüzleştirme değişiklikleri yapılmış.
  • T-70’in alan hasarının çok yüksek olması piyadelere karşı haddinden fazla etkili hale getirdiği düşünülmüş. Yapılan değişikliklerle birlikte T-70 hareket ederken artık daha kötü isabet alıyor.

Wehrmacht

  • Wehrmacht birimlerini daha dayanıklı kılmak adına Medkitler artık birimleri tamamen healleyebiliyor. Aynı zamanda bu özelliğin kullanımı arayüz değişiklikleriyle daha kolay hale getirilmiş.
  • Pioneer hasarının yetersiz olduğu düşünüldüğü için bunu yeterli hale getirecek çeşitli değişiklikler yapılmış.
  • Başlangıç hasarları yeterli olsa da zaman içerisinde hasarları azaldığı, insangücü eksikliği vs. sebeplerle oyunun son döneminde yetersiz kalmaları sebebiyle Assault Grenaiderlarda çeşitli değişiklikler yapılmış.
  • Panzer Grenaiderlar esasen güçlü birimler olsa da geç dönemde üretilebildiği için o dönemde diğer fraksiyonlar yeterli kalitede piyadelere sahip olabiliyor, buna yönelik çeşitli değişiklikler mevcut.
  • 222 de veterancy bonuslarında uyumsuzluk çeken bi araç. 222’ye dair bir diğer sıkıntı ise maliyetine nazaran oldukça etkin bir silah olmasıydı, bu yönde değişiklikler yapıldı.
  • Stug E silahı da maliyetine nazaran oldukça etkiliydi. Target Weak Point sayesinde Stug E silahları her ne kadar piyadelere karşı tasarlanan bir araç olsa da tanklara karşı da haddinden fazla güçlüydü, bu hususta değişiklikler yapıldı.
  • Pumalar diğer araçlara ve tanklara karşı olan bir birim olarak Target Weak Point özelliğiyle en ağır zırhlı tankları bile yavaşlatabiliyordu, bu da maliyetine oranla haddinden fazla güçlü olmasını sağlıyordu.

USF

  • Bir birimde 2 adet M1919 LMG’e sahip olmak birimi haddinden fazla güçlü kılıyordu, bu durumda değişiklikler yapıldı.
  • Wehrmacht’ın oyunun geç döneminde daha güçlü olmasını sağlamak için USF Riflemen birimlerinin vet3 bonuslarında azaltma yapıldı.
  • USF Mortar barrage, atış hızı ve veterancy bonusları 81mm Mortar’ın çoğu karşılaşmada haddinden fazla güçlü olmasını sağlıyordu. Aynı zamanda bu birim o kadar etkiliydi ki, kendisinden daha pahalı olan Howitzerlar çok az tercih ediliyordu.
  • Critical Repair özelliği USF araçlarının Panzerfaustla karşılaştıktan sonra veya mayına bastıktan sonra çok rahat bir şekilde bu durumu telafi etmesini sağlıyordu, bu hususta değişiklikler mevcut.
  • Stuart’lar esasen piyade ve hafif zırhlı araç karşıtı birim olmalarına rağmen sahip olduğu stunlarla araçlara karşı çok güçlü olmuşlardı. Hafif zırhlı araçlara karşı etkili olmalarına yönelik birtakım değişiklikler mevcut.
  • Özellikle 222’deki değişiklikler sonrası M15’in de birtakım değişikliklere maruz kalması gerekti.

OKW

  • Diğer hafif zırhlı araçlarda yapılan değişiklikler sonrası Sturmpioneerlerin Mechanised HQ tercihlerinde aldıkları risk ve bu risk karşılığında elde edebilecekleri ödül dengesini sağlamak amacıyla Sturmpioneerlerde Medical Supplies özelliği başlangıçtan itibaren aktif hale getirilmiş.
  • OKW’nin ağır Panzerfaust birimleri araçlara karşı normalden fazla zayıftı, bu hususta Panzerfaustları güçlendiren değişiklikler mevcut.
  • Gizlenme odaklı değişikliklerden dolayı Raketenwerferler piyade saldırılarına fazla zayıf düştüğü için Raketenwerferlerda bazı değişiklikler mevcut.
  • 251 Half Trackların vehicle rush’a karşı olan zaafı piyade karşıtı bir birim olarak yeterince etkili olamamasıyla sonuçlanıyordu, bu hususta çeşitli değişiklikler mevcut.
  • Panzer 2 Luchs’ta yapılan değişikliklerle birlikte Luchs’un verdiği hasar değerinin daha tutarlı olması sağlanmaya çalışılmış. Değişikliklerle birlikte birim güçlü yz aracı haline getirilirken karşıdaki oyuncunun buna reaksiyon gösterebilmesi olası kılınmış. Bu kapsamda Luchs’un ana silahı, susturma modifierlarını görmezden gelecek. Aynı zamanda Luchs artık düşman birimlerine daha yakın olduğunda daha etkili olacak.
  • Diğer fraksiyonlardaki hafif zırhlı araçlarda yapılan değişiklikler sebebiyle Puma’daki Aimed Shot özelliği Puma’yı haddinden fazla güçlü yapmış, bu durumu eşitlemek için çeşitli değişiklikler mevcut.

Britanya

  • Britanya’nın oyunun erken ve geç dönemlerinde tank-savar birimlerde uyumsuzluk yaşamasının sebebi olarak PIAT birimleri görülmüş. PIAT aynı zamanda farklı oyun modları, farklı oyuncu tecrübesi ve haritalarda manuel olarak hedeflendirilmesi gerektiği için sorunlar çıkartabiliyordu. PIAT’ta yapılan değişikliklerle bu birimin hem daha kolay kullanılması hem de daha tutarlı olması sağlanmaya çalışılmış.
  • Sapper birimler vet3’te elde ettikleri azaltılmış takviye maliyeti dolayısıyla fazla kuvvetlilerdi, bu hususta değişiklikler mevcut.
  • AEC’nin piyadelere karşı hasarı, tanklara karşı da oldukça kuvvetli bir araç için haddinden fazla kuvvetliydi. Öte yandan ana silahı yüksek scatter dolayısıyla oldukça tutarsızdı. AEC aynı zamanda çok düşük zırha sahipti ve bu sebeple HMG takımları ve mayınlar tarafından rahatlıkla yokedilebiliyordu. Bu hususta çeşitli değişiklikler mevcut.

Tüm bunların yanı sıra çeşitli arayüz değişiklikleri, harita değişiklikleri ve hata giderimleri mevcut.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV