Civilization VI’da Gathering Storm Haziran 2019 Yaması

june_2019_update_thm.jpg

Civilization VI için Haziran 2019 yaması çıktı.

Uyarı: Aksi belirtilmedikçe aşağıdaki tüm maddeler sadece Gathering Storm için geçerlidir.

Yeni İçerikler

3 Yeni Dünya Kongresi Teklifi

  • Halkla İlişkiler: Hedef Oyuncu %100 daha fazla Grievance elde ederken, diğer oyuncular Hedef Oyuncuya %100 daha fazla Grievance elde eder VEYA Hedef Oyuncu %50 daha az Grievance elde ederken, diğer oyuncular Hedef Oyuncuya karşı %50 daha az Grievance elde eder.
  • İstihbarat Antlaşması: Hedef Operasyonda tüm Casuslar +2 seviye yukarıda gibi hareket eder VEYA Hedef Operasyon yapılamaz hale gelir.
  • Askeri Rapor: Hedef birlik terfi sınıfı +5 Muharebe Gücü alır VEYA kaybeder.

1 Yeni Yardım Talebi Türü

  • Askeri Yardım Talebi: En az 200 Grievance’e sahip olduğunuz bir uygarlık size savaş açarsa Askeri Yardım Talebi seçeneği aktifleşiyor. Bu hediyeleşme sistemini kullanıyor (altın ve/veya proje)

Diğer Yenilikler

  • (Tüm) WorldBuilder Basic Mode artık varsayılan ayar olarak açık. Ana menüde Ek İçerikler butonuna tıklayarak yukarıdan WorldBuilder’i açabilirsiniz.
  • (Tüm) Birim paneline Birim Yetenekleri kısmı eklendi.
  • (Tüm) Ayarlarda tüm oyuncuların Diplomasi kazançlarını göstermeye yönelik 3 farklı seçenek eklendi.
  • Şehir görünümünde şehrin hangi kısımlarına gücün ulaşıp hangi kısımlarına ulaşmadığını gösteren yeni bir mercek türü.
  • Belli bir boyutun üstündeki su birikintilerinde (okyanus, körfez, göl vesaire) harita isimlendirmeleri bulunuyor.

Denge Değişiklikleri ve Yenilikler

Uygarlıklar

  • İngiltere’nin demir ve kömür madenleri tur başı 2 daha fazla kaynak topluyor. Askeri Mühendisler için +%100 üretim. Askeri Mühendisler fazladan 2 kullanım hakkına daha sahipler. Güç verildiğinde fazladan kaynak üreten binalar artık alanlarında +4 kaynak çıkartıyor. Endüstri bölgesi binaları için +%20 üretim. Liman binaları Stratejik Kaynak deposunu +10 yükseltiyor.
  • Kanada’nın Last Best West özelliği artık Tundra/Tundra Tepelik/Karlı/Karlı Tepelik bölgelerde yer alan Lumber Mill binalarına +1 üretim, Camp binalarına ise +1 yemek sağlıyor.
  • Fransa’nın Chateau binalarının Wonder’lara komşu olmadan getirdiği bonus Uçuş araştırması sonrasında ikiye katlanıyor.

Dünya Kongresi

  • Diplomatik Zafer almak için artık 25 Diplomatik Zafer Puanı (DZP) elde etmeniz gerekiyor.
  • Oyuncular herhangi bir Karar’da kazanan tarafa oy vermesi durumunda 1 DZP kazanıyor.
  • Özgürlük Anıtı 4 DZP veriyor (2 katına çıkarıldı.)
  • Potala Sarayı 1 DZP veriyor.
  • Mahabodhi Tapınağı 1 DZP veriyor.
  • Yardım Talepleri 2 DZP veriyor (2 katına çıkarıldı.)
  • Acil Olmayan Skorlu Yarışlarda 1. olan ülke 1 DZP kazanıyor.
  • Mevcut kayıt dosyalarında DZP artışları.
  • Skorlu Yarışmalar artık Dünya Kongresinin toplanmasından 1 gün önce bitiyor.
  • Dünya Kongresinde oylar eşit çıktığında artık en az Favor sahibi tarafa göre kazanan belirleniyor.
  • Yardım Projesi göndermek artık devam eden Emergencylerden kabul edenlerin tamamına altın gönderiyor.

Çağlar

  • Oyunun hızına göre Çağ Skorunda dengelemelerde bulunuldu.
  • Sky and Stars Golden Age Dedication’u eğer oyuncu Bilgi Çağındaysa Uydular, Nükleer Füzyon ve Nanoteknoloji teknolojileri için Eurekaları aktifleştiriyor. Gelecek Çağında seçilirse eğer Akıllı Materyaller, Tahmin Sistemleri ve Dünyadışı Misyonlar teknolojilerine Eureka veriyor. Tüm hava birliklerine +%100 tecrübe kazanma bonusu sağlıyor. Alüminyum madenleri tur başı fazladan 2 kaynak veriyor.
  • Automaton Warfare Golden Age Dedication’u Devasa Ölüm Robotu kazanmanızı sağlıyor. Tur başı 3 Uranyum elde ediyorsunuz. Uranyum madenleri her tur fazladan +1 kaynak çıkartıyor.
  • Automaton Warfare Normal & Dark Age Dedication’u Ölüm Robotuyla öldürdüğünüz Barbar olmayan her birim için +1 Çağ Bonusu kazanmanızı sağlıyor.
  • Cyber Warfare Karanlık Çağ Politikası Bilgi ve Gelecek Çağındaki birliklere karşı +10 Muharebe Gücü verir AMA size karşı olan Grievance değerleri azalmaz.
  • Automated Workforce Karanlık Çağ Politikası şehirlerinizde şehir projelerine karşı %20 üretim bonusu verir AMA tüm şehirlerinizde tur başına -1 Amenity ve -5 Loyalty kaybedersiniz.
  • Disinformation Campaign Karanlık Çağ Politikası sahip olduğunuz her Yayın Merkezi için +3 Favor kazanmanızı sağlar AMA tüm şehirlerinizdeki Bilim ve Kültür çıkışı %10 azalır.

Dinler/Panteon

  • Goddess of Harvest silindi.
  • Goddess of Fire artık sahip olunan her Volkanik toprak ve Geotermal alan için +2 İnanç sağlıyor.
  • Divine Spark Kutsal Bölgelerden (Prophet), Kütüphane barındıran Kampüslerden (Scientist), Amfitiyatro barındıran Tiyatro Alanlarından (Writer) için +1 Great Person puanı sağlıyor.
  • Craftsmen geliştirilmiş stratejik kaynaklardan +1 Üretim ve +1 İnanç sağlıyor.
  • Earth Goddess: Nefes kesici çekiciliğe sahip her bölge için +2 İnanç sağlıyor.
  • Goddess of the Hunt kamplardan +1 Yemek ve +1 Üretim sağlıyor.
  • Oral Tradition silindi.
  • Goddess of Festivals Plantation binasından +1 Kültür sağlıyor.
  • Religious Settlements en az 1 şehre sahipseniz başkentinizde Settler kazanmanızı sağlıyor. Sınır genişleme hızı %15 daha fazla.
  • Fertility Rites en az 1 şehre sahipseniz başkentinizde Builder kazanmanızı sağlıyor. Şehir büyüme hızı %10 daha fazla.
  • River Goddess şehirlerde nehir kenarında bir Kutsal Bölge olması durumunda +2 Amenity ve +2 Housing veriyor.
  • Initiation Rites Barbar Kampını ortadan kaldırmanız durumunda +50 İnanç veriyor ve son darbeyi vuran birim +100 Can geri kazanıyor.

Diğer Değişiklikler

  • Writing kategorisindeki Great Workler artık +2 Kültür ve +2 Turizm sağlıyor.
  • Eğer oyuncu bir sebepten ilgili sınıftan Great Person alamazsa Great People puanları 1:1 oranında Faith puanına dönüşüyor.
  • 7 Seas ve Small Continents isminde 2 yeni harita.
  • XP2 Archipelago haritalarda tek parçadan oluşan dağların sayısında %15 oranında azaltma.
  • Artık haritalarda daha fazla Orman ve Tundra var.
  • Ormanlık arazide Kömür, Yağmur Ormanlarında Alüminyum olabiliyor.
  • Deniz birliklerinin uçaksavar kapasiteleri artık uçaksavar özelliğe sahip kara birliklerine denk.
  • Ortaçağ ve Rönesans surları Battering Ram’dan, Rönesans surları Siege Tower’lardan hasar almıyor.
  • Bunların yanı sıra çok sayıda binanın etkilerinde ufak çaplı değişiklikler.
  • Oyunun son dönemine ait binaların maliyetlerinde yaklaşık %20 azalma.
  • Teknoloji ve Civic maliyetlerinde artışlar.
  • Arayüz, yapay zeka ve modlama değişiklikleri ve çok sayıda hata giderimi.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV