Civilization VI’da Eylül 2019 Yaması

Civilization VI – Eylül 2019 güncellemesi aynı zamanda yeni çok oyunculu bir mod içeriyor: Kızıl Ölüm. Bu yeni mod ile gezegendeki son uzay gemisine binmek için yarışırken diğer oyuncuları geride bırakarak onlara üstünlük sağlamaya çalışın. Daha fazla bilgi için, bu çok ciddi ve hiç de mizah içermeyen videoyu izleyin.

Yenilikler:

The Red Death

  • Hala bir Sivil biriminiz varsa oyundasınız demektir. Son sivil biriminiz öldürüldüğünde yok olmuş olacaksınız. Kazanmak için bir sivil birime sahip olan son oyuncu olun.
  • The Red Death (Kızıl Ölüm), gezegeni tüketen radyoaktif kütledir. Haritada bir Güvenli Bölge halkası görünecek. Periyodik olarak bu halka küçülecektir. Kızıl Ölümden kaçmak için
    birimlerinizi halkanın içinde tutun.
  • Oyun ekranının sol üst köşesinde Kızıl Ölüm izleyicisi var. Sol tarafdaki kısım oyuncuya halka daralıncaya kadar kaç tur kaldığını gösterirken sağ tarafdaki kısım oyuncuya eğer üniteleri Kızıl Ölüm içerisinde sırasını tamamlarsa ne kadar hasar alacağını söyler.
  • Oyun ilerledikçe Kızıl Ölüm hasarı artar.
  • Halka küçüldüğü zaman Kızıl Ölüm her tur sonunda halka sınırlarına ulaşana kadar ilerler. Bu güvenli bölgeye ulaşmak için oyuncuların bir süre halka dışında kalabilmelerini sağlar.
  • Kızıl Ölüm içerisindeki birimler iyileşemez.
  • Yeni birimler ve ikmal malzemelerini aşağıdaki şekillerde kazanabilirsiniz:
    Ekipman kazanmak için şehir kalıntılarını bul ve temizle. Bunlar etraflarında kasa yığınları ve işaret fişekleri bulunan, savaşın yıktığı şehir harabeleri olarak ortaya çıkıyor. Yıkılmış bir şehirden tecrübe puanı, piyade, makineli tüfekçi, AT ekibi veya başka bir sivil ünite elde edebilirsiniz.
    Bir Raider Kampını temizleyerek Helikopter Gunship, AT ekibi veya bir Thermonuclear bomba (bir tane aldığınızda, savaş birimlerinizden herhangi biri onu kullanabilir) elde edebilirsiniz.
  • Kızıl Ölüm halkası ilerlemeye başladığında, Tedarik kasaları halka kenarının yakınında belirebilir (ayrıca onları bulabilmeniz için bir bildirimde bulunur). Bu tedarik kasalarından tank, topçu veya bir Thermonuclear bomba elde edebilirsiniz.
  • Okyanuslar ve göller tehlikelidir ve geçtiğinizde birimlerinize hasar verir, bu yüzden çabuk olun!
  • Global iyileşme hızı, hızlı ve tempolu oyun için normalden daha fazladır.
  • Ünitelerin eşsiz seviye ağaçları vardır. Seviye atlayan üniteler sadece 25 HP iyileşir.
  • Akıncılar haritayı dolaşan ve kamplarına gelen oyunculara saldırmak için fırsat kollayan rastgele rakiplerdir. Bu birimler Kızıl Ölüm’den zarar görmez.
  • Tipik bir maç, oyuncu sayısına ve oyun becerisine bağlı olarak 15-50 dakika arasında sürecektir.

Fraksiyonlar:

  • Cultists: “Sonu Gözlemek” Tüm birimler +3 görüşe sahiptir.
  • Doomsday Preppers: “Her Zaman En Kötü İçin Hazırlanın” Tüm birimler +% 100 deneyim bonusuna sahiptir.
  • Borderlords: “Sınırda yaşa” Güvenli bölgeye 3 halka kadar yakınsa birimler +10 savaş gücü kazanır.
  • Jocks: “Kusursuz Tanık” +5 savaş gücü.
  • Mad Scientists: “Bu biraz acıtacak,” Tüm üniteler 2 kat hızlı iyileşir.
  • Mutants: “Radyoaktif Kişilik” -50 kızıl ölüm hasarı. “Radyoaktif Hareket,” kızıl ölümdeki tüm üniteler için +3 hareket puanı.
  • Pirates: “Bilinen Sular” Tüm üniteler sudan %50 daha az hasar alır ve suya girerken ve çıkarken hareket puanı cezası yemez.
  • Wanderers: “Sonra Görüşürüz” Piyade ve Makineli Tüfekçiler ve onlarla birlikte hareket eden Siviller, Ormanda, Yağmur Ormanlarında ve Tepe arazilerinde daha hızlı bir harekete sahiptir.

Arayüz:

  • Quick-join matchmaking menüye eklendi.
  • “How to Play” seçeneği menüye eklendi.
  • Güvenli Bölge, harita üzerinde ve mini haritada mavi bir alan olarak görüntüleniyor. Kızıl Ölüm, haritada ve mini haritada kırmızı bir alan olarak görüntüleniyor.
  • Senaryo modunda daha kullanışlı olması için minimap ayarları değiştirildi.
  • Şehir harabeleri tedarik malzemeleri ve akıncı kampları için minimap ikonları eklendi.

Yeni Haritalar:

  • [Tüm oyun sürümleri] Mirror Map: Rasgele üretilen dengeli 4 oyunculu harita. Rekabetçi maçlar için ideal. Aynı zamanda başlangıç pozisyonlarını eşit hale getirme seçeneğide mevcut.
  • [Tüm oyun sürümleri] Terra: Tüm medeniyetlerin geniş kıtalara sahip olduğu harita.
  • Primordial: Tahmin edilemeyen kıtalar ve adalar ile erken zamanlardan kalma bir harita. Doğal afetler seçeneğini 4’e getirip dene!
  • Tilted Axis: Continents haritasının dikey eksende kaydırılmış bir versiyonu.
  • Splintered Fractal: İnce uzun kıtalar ve adalar oluşturan rasgele bir harita.
  • Continents and Islands: Çok sayıda ada ve kıtalardan oluşan bir harita.
  • [Tüm oyun sürümleri] Çok sayıda göllerden oluşan Lakes haritası tüm oyun versiyonlarına eklendi.
  • [Tüm oyun sürümleri] Seven Seas ve Small Continents tüm oyun versiyonlarına eklendi.

Dengelemeler

Uygarlıklar:

  • [Tüm oyun sürümleri] Exploitive Agenda üzerinde çeşitli iyileştirmeler yapıldı.
  • Maori mediniyet kabiliyeti:Geliştirilmemiş yağmur ormanları Mercantalism keşfedildiğinde +1 üretim. Conservation keşfedildiğinde +2 üretim bonusu verir.
  • Georgia medeniyet kabiliyeti: Eskisine ilaveten defansif binalar için %50 üretim bonusu.

Büyük İnsanlar:

  • Themistocles: Quadrireme oluşturur. Menzilli gemiler için %20 üretim bonusu kazandırır.
  • Leif Erikson: Tüm gemiler için +1 görüş kazandırır. Tüm üniteler gereken teknoloji keşfedilmemiş olsa bile okyanusa açılabilir.
  • Rajenha Chola: Tüm gemiler +3 savaş gücü kazanır.
  • Zheng He: Bedave tüccar verir ticaret yolu kapasitesini +1 artırır. Bu şehre yapılan yabancı ticaret yollarından iki şehirde +2 altın kazanır.
  • Francis Drake: Privateer oluşturur. Askeri üniteler deniz ticaret yollarını yağmaladığında %50 fazladan kazanç elde eder.
  • Ferdinand Magellan: Tile üzerinde bulunan lüks kaynağı başkente kopyalar. Standart hızda 300 gold kazandırır.
  • Ching Shih: Standart hızda 500 gold kazandırır. Askeri üniteler deniz ticaret yollarını yağmaladığında %60 fazladan kazanç sağlar.
  • Horatio Nelson: Lighthouse ve Shipyard oluşturur. Tüm gemiler %50 flank bonus kazanır.
  • Chester Nimitz: Submarine oluşturur. Tur başına +1 petrol verir. Raider gemileri için %20 üretim bonusu kazandırır.
  • Grace Hopper: Rasgele 2 teknoloji keşfedilmesini sağlar.

Binalar:

  • [Tüm oyun sürümleri] Mausoleum at Halicarnassus: +1 bilim, +1 inanç, ve +1 kültür şehirdeki tüm sahil topraklarına bonus olarak eklenir. Great Engineers fazladan 1 yetenek kazanır. Bu bina Harborun yanına yapılmalıdır.
  • Lighthouse: Şehir merkezinin yanındaysa Housing +2 artar.
  • Fishery: +0.5 housing verir.
  • Shipyard: İşlenmemiş sahiller için +1 üretim
  • Camp: +2 altın verir. Sentetik materyaller fazladan altın verir.
  • Plantation: feudalism keşfedildikten sonra +1 yiyecek verir.
  • Fishing Boats: Colonialism keşfedildikten sonra +1 üretim

Semtler:

  • Kampüsler yakındaki resiflerden fazladan bonus kazanır.

Harita Oluşturma:

  • Splintered Fractal haritasında su üzerinde fazladan lüks kaynak olacak.
  • Resifler nehir kenarlarında olmayacak.

Çeşitli Değişiklikler:

  • Rock Band seviye ağacında çeşitli değişiklikler yapıldı.
  • World Congress nobel fizik ödülü eklendi.
  • [Tüm oyun sürümleri] Protectorate War artık ihanet olarak algılanmayacak.

Ünite yetenekleri:

[Tüm oyun sürümleri]

  • Hava savunmasına sahip üniteler artık işlevini tanımlayan birim kabiliyet metnine sahiptir.
  • Menzilli ve Bombard ünitelerin gücünü etkileyen detaylar açıklamasıyla birlikte kabiliyet metninde yazılacak.
  • Great general ve amirallerin ünite üzerindeki etkileri kabiliyet metninde yazılacak.

Doğal Afetler:

  • Kasırgaların hasarı 3’e 1 oranında azaltıldı.
  • The Veteran Military Poliçesi artık Harbor binaları içinde geçerli.

Arayüz

[Tüm oyun sürümleri]

  • Menü ekranındaki Mods, Hall of Fame ve Credits artık Additonal Content seçeneğinin içerisine alında menüdeki seçenek sayısı 10’dan 8’e düştü.
  • Yeni bir oyuna başlarken tek oyuncu menüsüne yeni harita ikonları eklendi. Create Game ve Advanced setup menüsünün içerisinde.
  • Tek oyuncu ile oyun kurarken Jersey sisteminden faydalanabileceksiniz. Medeniyetinizin renginide seçebileceksiniz.
  • Lider listesi artık alfabetik olarak sıralanıyor. Eskiden eklenme tarihine göre sıralanıyordu.

Oyun Sonu:

  • Lider portreleri hızlıca solmaya başlıyor.
  • ESC tuşunun oyun sonu filmini tekrar başlatmasına neden olan bir hata düzeltildi.

Pantheon Seçimi:

  • Seçilmiş olan pantheon yukardaki panelden üzerine tıkladığınızda kaldırılabilinir.
  • Seçim ekranına yana doğru kaydırma animasyonu eklendi.
  • Seçim menüsündeki butonlar ve çalışma tarzları diğer menülere göre yeniden ayarlandı.
  • Religion menüsünü açan klavye tuşu pantheon seçim ekranını açıp kapatabilecek.

Çeşitli Yenilikler:

Hükümet Ekranı:

  • Kart poliçe ikonları üst üsste gelmeyecek şekilde bir araya getirildi.
  • Gossip raporları numaralandırıldı.
  • Harita lensleri için tuş atamaları yapabilirsiniz.
  • Yerleştiğiniz zaman bir özelliği ortadan kaldırıyorsanız onaylamanız gereken bir mesaj kutusu eklendi.

Yapay Zeka

Üstünlük:

  • Yapay zekanın şehir fethetme yeteneği geliştirildi.
  • Artık üniteler tehlikede olduğunu anlayıp tehlike bölgesinden uzaklaşmaya çalışacak. Bu yenilik ile birlikte yapay zeka menzilli birimden hasar almaya devam ederken ölene kadar savunma pozisyonunda beklemeyecek.
  • Şehri savunan menzilli ve yakın savaş birimlerinin savaşma mantığı iyileştirildi.
  • Denizden çıkarma yapan üniteleri koruma yeteneği geliştirildi.
  • Yapay zeka harita üzerinde hedef bölgeyi daha rahat bulabilecek.

Dünya Kongresi:

  • Yapay zeka favor takas ederken daha mantıklı teklifler yapacak.
  • Acil durum projeleri normalleştirildi. (özellikle Yardım Talebi projesi)
  • Mercenary Companies’de yapay zeka her zaman b seçeneğini seçmeyecek.

Büyük İşler:

  • Yapay zeka sahip olduğu great worklerden maksimum faydayı almaya çalışacak. Yapak zekanın great work kullanmamasını sağlayan bir sorun düzeltildi.

Performans:

  • Volkan görselleri üzerinde çeşitli optimizasyon iyileştirmeleri yapıldı.
  • Shaka ve Mansu Musa da optimizasyon iyileştirmeleri yapıldı.
  • Ve birçok oyun performansını artıran iyileştirmeler yapıldı.

Hatalar

Üretim:

  • Bir wonder üretme yarışını kaybettiğinizde üretim puanı tur sizde değilken üretim sırasındaki diğer projeye devredilmesini sağlayan bir hata düzeltildi.
  • Ünite üretimini iptal ederken ortaya çıkan bir hata düzeltildi.

Arayüz:

  • Üretim sırasındaki bir şeyi satın aldığınızda yapımı tamamlanmış gibi kayboluyor.
  • Oyun duraklatıldığında oyuncuların kongre ekranından çıkamama sorunu düzeltildi.
  • Birden çok gossip raporu hatası düzeltildi.
  • Skora bağlı olmayan acil durumlarda skor ekranı gözükmeyecek.
  • Dünya Kongresi’ndeki Aktif Etkiler menüsünü görüntülediğinde Projeler, Yarışmalar ve Acil Durumlar için oyuncuları yanıltan lokasyon iğnesi (location Pin) düzeltildi.
  • Düşük görüntü ayarlarında dünya kongresinde önceki sonuçlar seçeneğini hatası giderildi.
  • Askeri acil durumlarda düşük görüntü ayarlarında hedef medeniyetin ikonu ortaya çıkarken oluşan hata giderildi.
  • İklim ekranında bölge isimleri kıta isminin önüne geçmeyecek.
  • Üretim altın inanç puanı üretim panelinde hangi üretim panelinin seçildiğine bağlı olarak doğru şekilde vurgulanacak.

Oynanış:

  • Bir şehri ele geçirdiğinizde yağmalanan bölgenin tamir masraflar %25 düşürüldü.
  • Yağmalanan bölge tamir edildiğinde eski bonuslarını kazanamamasını sağlayan bir hata giderildi.
  • Yağmalanan barajlar taşmayı engellemiyor.
  • Ünitelerin yerleri kendi aralarında değişirken Zone of Control’den etkilenmemesi sorunu düzeltildi.
  • Tek turda iki kere saldırma yeteneği olan ünitelerin engellenmesi sorunu düzeltildi.
  • Tanışmadığınız bir şehir devleti işgal edildiğinde grievance kazanmayacaksınız.
  • Laurier’in Exploitative random agenda alması engellendi.
  • Müzik sansürü poliçesi seçildiğinde ülkedeki Rock Band’lar ülke dışına çıkarılacak.
  • Tomris’in öldürdükten sonra sağlık yenilenme bonusunu birden fazla almasına yol açan hata giderildi.
  • Hussar’ların pushback (düşman ünitesini geri çekilmeye zorlama yeteneği) artık daha doğru çalışıyor.
  • Hava birimleri artık geçilmez olarak işaretlenen alanlara saldırmayacak.
  • Askeri binaların xp bonuslarını doğru uygulamaması düzeltildi.
  • Royal Navy Dockyard’dan gelen bonuslar düzeltildi.
  • Colossal Head yanındaki iki ormandan faith üretemiyordu düzeltildi.

Ünite Yetenekleri:

  • Drone ünitesinin bonuslarının açıklama ekranında gözükmemesi düzeltildi. Civilopedia açıklamaları düzeltildi.
  • Observation Ballon bonuslarının açıklama ekranında gözükmemesi düzeltildi. Civilopedi açıklamaları düzeltildi.
  • Supply Convoy bonuslarının açıklama ekranında gözükmemesi düzeltildi. Civilopedi açıklamaları düzeltildi.

Çeşitli Değişiklikler:

  • Dağ tünelleri, Qhapaq Nan, Ski Resort artık doğal afetlerden etkilenmeyecek.
  • Kanal navigasyonu şehir ele geçirildiğinde transfer edilecek.

Hatalar:

  • Public Bug Collector’deki hatalar düzeltildi.
  • Avustralya senaryosundaki rasgele eventden doğan bir hata düzeltildi.

Çizim:

  • Volkanlarda düşük görüntü kalitesi versiyonu eklendi.
  • Volkan nehir ve kayak merkezi görsellerinde çeşitli düzenlemeler yapıldı.

Ve modlama konusunda kullanıcıların talepleri doğrultusunda birçok yenilik eklendi.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV