Civilization VI: İlkbahar 2017 Yaması

2e2da05a9fa3376b93568fa02044c15b92a5eba7.jpg

Civilization VI İlkbahar 2017 yaması geldi. Bu yama çok sayıda denge değişikliği, yapayzeka geliştirmesi, multiplayer geliştirmesi ve hata giderimi içeriyor.

Denge Değişiklikleri

  • Harbor binaları şehir merkezine komşu olması durumunda Lighthouse varsa tüm kıyı bölgelerine +1 yemek, Seaport varsa tüm kıyı bölgelerine +2 altın sağlıyor.
  • Avustralya’nın eskiden +2 ve +4 olan charming/breathtaking bonusları Harbor değişikliği sonrası +1 ve +3 olarak değiştirildi.
  • Royal Navy Dockyard artık her zaman +1 ticaret rotası sağlıyor.
  • Civics ağacının sonuna yeni bir seçenek eklendi, bu seçenek sürekli olarak araştırılabiliyor ve araştırıldığında oyuncunun skorunu arttırıyor.
  • Bomber birimleri artık şehirlere karşı daha güçlü.
  • Swordsman biriminin combat strenght’i artık 36.
  • Barış antlaşmasıyla şehir el değiştirildiğinde artık şehirdeki hasarlar kaybolmuyor.
  • Ekstradan hareket hakkına sahip kuşatma silahları artık bir kere ateş ettikten sonra hareket edebiliyor.
  • Savaşçıllık ile ilgili diplomasi odaklı değişiklikler yapıldı.
    • Savaş ilanı veya şehir ele geçirme sonucu edinilen savaşçıllık seviyesinde:
      • O ülkenin denounce ettiği bir ülkeye karşı eylemlerinizden %20
      • O ülkenin savaşta olduğu bir ülkeye karşı eylemlerinizden %40 daha az savaşçıllık elde ediyorsunuz.
    • Bu durum herhangi bir savaşa savaş ortağı olarak katılmanız durumunda geçerli olmuyor.
    • Örneğin Makedonya Perslerle savaştayken Hindistan Perslere savaş açıp Pers şehrini ele geçirirse Makedonya Hindistan’ı %40 daha az savaşçıl görüyor.
  • Savaşçıllık ile ilgili şehir nüfusu odaklı değişiklikler yapıldı.
    • Bir şehrin ele geçirilişi ile elde edilen savaşçıllık seviyesinde, eğer ele geçirilen şehir oyundaki ortalama şehir büyüklüğünden düşük bir büyüklüğe sahipse artık daha az savaşçıllık elde ediliyor.
    • Eğer şehrin nüfusu savaş sonrasında oyundaki diğer şehirlerin ortalamasından oransal olarak düşükse, o düşüklük derecesinde daha az savaşçıllık elde ediliyor.
    • Örneğin Persepolis ele geçirildi ve nüfusu 6. Oyundaki şehirlerin ortalama büyüklüğü ise 8. Bu durumda Persepolis, oyundaki şehirlerin ortalama büyüklüğünden %25 daha küçük olduğu için, o şehri ele geçiren oyuncu %25 daha az savaşçıllık elde eder.

Yapayzeka Geliştirmeleri

  • Çoklu saldırılarda koordinasyon geliştirmesi.
  • Menzilli birimler artık sivil birimleri ele geçirmede daha becerikli.
  • Yapayzeka artık tarafsızken elçilik kurulmasına daha sıcak bakarken, düşmancıl ilişkilerde reddediyor.
  • Her iki tarafın da bir şey sunduğu antlaşmalarda yapayzekanın eşitlemesi istendiğinde yapayzeka artık diğer seçenekleri düşünmeden evvel sadece altınla işi çözmeye çalışıyor.
  • Küçük uygarlıklar artık hiçbir zaman kullanamayacakları influence değerini elde etmelerini sağlayacak politikaları seçmiyorlar.
  • Çevreci agenda’ya sahip uygarlıkların iyi yüzüyle karşılaşma olasılığınız artık daha yüksek.
  • Yapayzeka artık çok sayıda neighborhood inşa ediyor.

Multiplayer Geliştirmeleri

  • Global Themrmonuclear War senaryosundaki Proxy War zafer koşulu, destek ekibi oynanışını olası kılacak şekilde düzenlendi.
  • Oyun listesi daha fazla sayıda bölgeden oyunu gösterebilmesini sağlama amacıyla genişletildi.
  • Yapayzeka sorunu sebebiyle bazı oyunların görünmemesine sebep olabilen hata giderildi.

Diğer Değişiklikler

  • True Start Location Earth haritasına yeni uygarlıklar eklendi.
  • Uygarlıklarla şehir devletlerinin savaş/barış bildirimleri artık ayrı.
  • Zafer ve yenilgi ekranları artık daha ayrıntılı, böylelikle oyuncular neden yenildiğini daha iyi anlayabiliyor.
  • Yeni bir mekaniği aktif hale getiren civic ve teknolojiler artık yıldızla gösteriliyor.
  • Polonya senaryosuna istila uyarıları.
  • Lobi ekranında resmi içerikler ve topluluk tarafından oluşturulmuş içerikleri ayrıştıran metin eklendi.
  • Çok sayıda hata giderimi.
  • Modlama ve geliştirici aracı değişiklikleri.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV