Civilization VI – Gathering Storm Yama Notları

Sid Meier’s Civilization VI’da Gathering Storm ile birlikte gelen bu yama hem oyunda çeşitli eklemelerde bulunuyor hem de bazı denge değişiklikleri içeriyor.

Yapay Zeka Değişiklikleri

  • Artık daha çok uçak üretip kullanıyor.
  • Bir düşman şehrini alması gerekiyorsa garnizon için kullandığı birimleri de savaşa dahil etmeye başlıyor.
  • Sivil bir üniteyi yakalamak için birden fazla ünite görevlendirmeyi bıraktı.
  • İhtiyacı olmadığı zamanlarda altın için ticaret yapmaya yanaşmıyor.
  • Menzili garnizon ünitelerini savaşta artık daha etkili kullanıyor.
  • Artık bir şehri aldığında bir savunma birimini otomatik görevlendirir.
  • Hedef şehri mevcut turda alabildiği durumlarda ünitelere savunma emri vermeyi bıraktı.
  • Ünite harcamaları için gereken kaynaklara daha çok önem veriyor.
  • Dost bir ülkede tarihi eser kazısı yapmayı artık saldırı sayıyor.
  • Barbar saldırı zamanlayıcısı ilk ünite menzile girer girmez diğer üniteleri beklemeden başlar.
  • Barbarlar saldırı sırasında keşfedilmemiş bölgelerden de geçebilir.
  • Saldırıdan korumak istediği şehre gönderdiği savunma birimlerini artık korumaya çalışıyor.
  • Daha fazla gemi inşa etmesi için deniz birimlerinin önemi artırıldı.
  • Bir şehri alırken konumunu daha dikkatli analiz etmeye başladı, başka bir ülkenin ortasında şehre sahip olmaktan kaçınıyor.
  • Savunma amacıyla şehir devletlerinden levy military yapabilir.
  • Ticaret anlaşması önerirken artık bolca ürün istemek yerine daha basit ve dikkatli teklifler sunuyor.
  • Tarihi eser koleksiyonunu tema haline getirirken yaşadığı bir sorun düzeltildi.
  • Religious Emergency durumunda partneri hedef şehrin dinini değiştirdi diye uyarıda bulunmaz veya sinirlenmez.

Kullanıcı Arayüzü Değişiklikleri

Yeni Özellikler

  • Ana Menü: Hall of Fame – Zafer ve yenilgilerinizi detaylı istatistik ve grafiklerle inceleyebilirsiniz.
  • Oyun İçi Ayar: İnşa sırası ve toplu inşa modları aralarında geçişi sağlayan bir butonla birlikte oyuna eklendi.
  • Lens: Empire Lens – Aktif edildiğinde sahip olduğunuz toprakları gösterir, districtler ve getirileri ile birlikte.
  • Kaynak Rapor Sayfası: Tanıştığınız medeniyetlerin sahip olduğu stratejik ve lüks kaynak miktarını gösterir.
  • Mini-map: Anlaması kolay yeni bir minimap ve açıp kapatabileceğiniz tam ekran mini-map seçeneği eklendi.
  • Map Labels: Artık doğal harikalar ve ulusal parklarının isimlerini yazan yazı etiketleri var. (Gathering Storm gerekir)

Yeni Eklenen Oyun Ayarları

  • Birden çok seçmeli renk körü modu getirildi.
  • Dokunmatik modu aktif hale getiren bir seçenek eklendi
  • Bulut gölgelerini aktif hale getiren bir grafik ayarı eklendi.
  • Fare tekerleğinin hızını ayarlamanızı sağlayan bir seçenek eklendi.
  • Modların uyumluluk uyarısını kapatabileceğiniz bir onay kutusu eklendi.
  • Gathering Storm Benchmark ayarları eklendi. (Gathering Storm gerekir)
  • Civilization “Jersey” Sistemi: Birbirine yakın renk paletine sahip medeniyetlerin renk temasını otomatik olarak düzenler.
  • Yüksek çözünürlüklü dokulara sahip ölçeklendirilebilir kaynak ve üretim simgeleri eklendi. (XML dosyalarıyla değiştirilebilir)
  • Bir üniteyi seçtiğiniz zaman şehirlerin menzilli saldırı arayüzü gizlenir.
  • Bir ünitenin hareket puanı kalmamışsa menzilli saldırı seçeneği gizlenir.
  • Eğer bir düşman ünitesi menzildeyse şehirdeki ünitenin bayrağı ve şehrin menzilli saldırı butonu yeniden pozisyonlandırılır.
  • Arkeolog için önerilen bölge vurgusu eklendi.
  • Üniteler arasında geçiş yapma mantığı geliştirildi artık kamera oyuncunun gitmek istediği yerin tersine daha nadir gidiyor.
  • Pop-up ve danışman önerileri geliştirildi ve güncellendi.
  • Pek çok arayüz ve metin düzenlemesi.

Grafikler

  • Yeni grafik sistemi ile birlikte aynı sahnede daha fazla parçacık görebilirken daha yüksek performans alacaksınız.
  • Yavaşça hareket eden bulut gölgeleri. (Ayarlardan açılıp kapatılabilir)
  • Yeni yeryüzü/model yansımaları. (Önceden sadece okyanuslarda ve nehirlerde yansıma vardı)
  • UI öğeleri için alt piksel filtreleme. (Kamera hareketi esnasında ünite ve şehir bayraklarında oluşan titreme giderildi)
  • Liderlerdeki gölge kalitesi artırıldı, ultra ayarlarda 8k harita gölgesi seçeneği kaldırıldı.
  • DX12 versiyonunda daha fazla performans ve daha az bellek kullanımı.
  • Tüm grafik kalitesi seviyelerinde görsel uyum iyileştirmeleri.
  • Şehir ve yol yerleşimlerinde çeşitli iyileştirmeler.
  • Çeşitli grafik performans optimizasyonları.
  • Multithreading performansı artırıldı.

Çok Oyunculu Değişiklikleri

  • Bulut üzerinden oynama. (İnternet bağlantısı gerektirir)
  • Senkronizasyon ve bağlantı sorunları giderildi.

Denge Değişiklikleri

Barbarlar

  • Barbar kampları ileri çağlarda başlayan oyunlarda artık menzili izci birlikleri çıkartabiliyor.

Birim ve Birim Güçleri

  • Yağmalama ödülleri bulunduğunuz çağa göre değişir. (İyileşme hariç)
  • Bütün iyileşme ödülleri artık 50 HP.
  • Bilim ve kültür geliştirmelerini yağmalama ödüllerinin ana değeri 25’ten 15’e düşürüldü.
  • Machine Gun artık 2 menzile sahip.
  • İlerleyen çağlarda Horse Archer harici birim çıkarılabilmesi için menzili mobil birim tagı eklendi.
  • Hava ünitelerinin saldırı gücü kara ünitelerine uyumlu olacak şekilde artırıldı. (Gathering Storm’da geçerli)
  • Uçak savar ünitelerinin gücü artırıldı, bakım maliyeti düşürüldü. (Gathering Storm’da geçerli)
  • Oyuncular artık benzersiz birimler ile oyuna başlayabilirler.
  • Missile Cruiser ile Battleship artık aynı hareket menziline sahip.

Şehir ve Şehir Gücü

  • Duvarların can değeri 2 katına çıkarıldı. Dış savunma gücü 2->3
  • Government Plaza artık diğer districtler ile aynı yağma değerine sahip.
  • Audience Chamber hükümet binasının housing değeri 4->3
  • Teknoloji ve Civic Ağacı
  • Petrol kuyusu geliştirmesi çelik teknolojisi araştırıldıktan sonra yapılabilir.
  • Poliçeler ve Hükümetler
  • Total War Poliçesi yağmalarda %50 daha fazla altın kazandırır.
  • Strategic Airforce Poliçesi artık tüm uçakları kapsıyor.
  • Civil Prestige Poliçesi sadece seviye 2 vali gerektirir ve 2 housing sağlar.
  • Üretim bonusu veren poliçeler artık eski üniteleri de kapsıyor.
  • Yine harikalar için üretim bonusu veren kartlar artık eski çağlardaki wonderları da kapsıyor.

Medeniyetler

  • Tamar artık faith ağırlıklı gidiyor.
  • Sphinxes bir diğerinin yanına inşa edilebilir.

Din

  • Defender of the Faith savaş bonusu 10 -> 5
  • İlk şehrini sonradan kuranlar ekstra faith kazanıyor.

Casusluk

  • Counterspy and Listening Post görevleri tamamlanma bildirimi üzerinden tekrar başlatılabilir.
  • Harita oluşturulurken tüm medeniyetler ve şehir devletleri mümkün olduğunca etrafa dağıtılmaya çalışılır.

Performans

  • Ticaret rotası ile yol hesaplamalarında ve raporlarda birçok performans güncellemesi yapıldı.
  • Özellikle oyunun sonlarında, AI işlem sürelerinde önemli artışlar sağlandı.
  • Oyun içindeki farklı paneller ve ekranlar arasında çoklu arayüz performans iyileştirmeleri.

Görsel Değişiklikler

  • Brezilya şehirleri ve sarayı güncellendi.
  • Kıyı şehirlerinin görselleri kanala sahip olacak şekilde yenilendi.
  • Granaries ve Monuments görselleri güncellendi.
  • Bütün modellerde hatalar giderildi ve görsel düzeltmeler yapıldı.

Ücretsiz İçerik

Scout için alternatif kostüm eklendi. Köpek yerine kedi gezdiren scout birimi için 2kgames sitesinden hesap açıp oyununuzun bulunduğu platforumu hesaba bağlamanız yeterli.

Tüm bu yenilik ve değişikliklerin yanında oyunda bulunan pek çok hata ve exploit giderildi.

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV