Civilization VI dosyalarındaki yazım hatası yapayzekayı etkiliyor

Görsel

Civilization VI veri dosyalarındaki bir yazım hatasının oyunun yapayzekasının karar verme yetisini baltaladığı açığa çıktı.

Oyun dosyalarından Leaders.xml dosyasında aşağıdaki satırlar göze çarpıyor:

<Row Item="YEILD_PRODUCTION" ListType="DefaultYieldBias" Value="25"/>
<Row Item="YEILD_SCIENCE" ListType="DefaultYieldBias" Value="10"/>
<Row Item="YEILD_CULTURE" ListType="DefaultYieldBias" Value="10"/>
<Row Item="YEILD_GOLD" ListType="DefaultYieldBias" Value="20"/>
<Row Item="YEILD_FAITH" ListType="DefaultYieldBias" Value="-25"/>

Bu satırlarda Civilization VI’da hex başı elde edilen kaynakları ifade eden YIELD tabiri yerine YEILD yazıldığı görülüyor.

Bu hatayı farkeden yabancı forum kullanıcıları yazım hatalarıyla ve yazım hatası düzeltildikten sonra test oyunları düzenlediklerinde yapayzeka davranışlarının ciddi boyutta değiştiğini, daha az faith üretmenin yanı sıra daha çok bina üretip daha çok science ürettiğini farketmiş.

Aşağıdaki görsellerde yapayzeka liderlerinin faith üretimindeki farkı inceleyebilirsiniz:

Görsel

Görsel

Firaxis PCGamer’a yaptığı açıklamada oyuncular tarafından rapor edilen bu hatadan haberdar olduklarını ve gelecek yamada düzeltileceğini belirtmiş.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV