“Civilization VI’de oyuncuların çevrelerindeki dünya ile daha çok etkileşim içerisinde olmasını istiyoruz.”
Proje Şefi Ed Beach ve Firaxis Games’teki takımı sizi oyunun içerisinde daha aktif kılmak için çaba sarfediyor, bu sebeple automation olarak bilinen otomatiğe alma mekaniğinde çeşitli değişiklikler mevcut. Bu değişiklikleri yazımızda inceleyeceğiz.
Otomatiğe Alma Nedir?
Otomatiğe alma, Civilization’da oyuncunun belli bir birimin kontrolünü yapayzekaya bırakmasıdır. Civilization V’de örneğin gözlemcilerinizi haritayı sizin için keşfetmeleri adına otomatiğe alabiliyordunuz veya işçilerinizi otomatiğe alıp şehirlerinizdeki tüm tile’ları kendi kafalarına göre geliştirmeleri için görevlendirebiliyordunuz. Bu mekanik genel olarak birçok oyuncunun hoşuna giden bir mekanik olsa da, oyunun otomatik pilota almak genel olarak oyunculara iyi bir oyun deneyimi sağlayan bir unsur değil.
Civilization VI’de otomatiğe alma üzerinde yapılan değişiklikler bu unsurları ortadan kaldırıyor.
Proje Şefi Ed Beach, dünyanın her oynanışta eşsiz bir deneyim vermesi gerektiğini ve oyuncunun kararlarının çok önem taşıdığını ifade ediyor. Bu açıdan oyunun önemli kısımlarını otomatik pilota almaktansa o unsurları oyuncuya oynatmayı daha doğru buluyoruz diye de ekliyor.
Civilization V’deki işçilerin yerini Civilization VI’de builder adı verdiğimiz inşaatçılar alıyor. Bu değişiklik, serinin 5. oyunu ile 6. oyunu arasındaki otomatiğe almaların nasıl değiştiğini özetler nitelikte. Önceki Civilization oyunlarında işçiler haritada gezinir, geliştirmeleri yapmak için tur tur hareket ederdi. Eğer işçilerinizden maksimum verim almak istiyorsanız işçilerinizi otomatiğe almalıydınız, çünkü çoğu zaman aklınızdan geçeni unutup işçileriniz bir yere yollamadan turu geçme ihtimaliniz vardı. Civilization VI’de ise işçiler yerine inşaatçılar mevcut, inşaatçılar yapacakları binaları anında inşaa ediyorlar, belli bir kullanım miktarları mevcut ve kullanım miktarları tükendiğinde yokoluyorlar.
Artık inşaatçıları üretirken ona ne inşa ettireceğinize veya neyi geliştireceğinize dair bir karar vermeniz gerekiyor, bu değişiklik basit ancak dinamik sonuçlar doğuran bir değişiklik.
Proje Şefi Ed Beach, kimi durumlarda otomatiğe almanın oldukça faydalı sonuçlar verdiğini de inkar etmiyor, örneğin okyanusları veya kıyıları keşfederken, bu gibi durumlarda tur tur karşınıza çıkan şeylerle değil, genel olarak bölgenin içerdikleriyle ilgileniyorsunuz diye ekliyor. Dolayısıyla keşif birlikleriyle deniz ve kara bölgelerini açmak Civilization VI’de de otomatiğe alınabilir bir mekanik olarak yer alacak, ancak daha limitli bir biçimde. Örneğin otomatiğe aldığınız birlik iyi bir kaynak keşfettiğinde duracak ve o kaynağı almak için sizin tıklamanız gerekecek. Civilization V’de oyuncular goody hutlardan çeşitli kaynaklar elde ediyor ancak çoğu zaman bunu farketmiyorlardı bile. Aynı zamanda otomatiğe aldığınız kaşifiniz düşmanla karşılaştığında sizin kontrolünüze geri dönecek.
Civilization serisine aşina olmayan oyucular Civilization VI’deki değişiklikleri yadsıyamayacaktır, öte yandan geliştiriciler deneyimli Civilization oyuncuların bu değişikliklerin getirdiği olumlu oynanışı görmelerini umuyor. Ed Beach, oyuncuların oyun içerisinde aha çok karar almalarını ve bu aldıkları kararların oyunun gidişatını etkilemesini istediklerini yineliyor ve otomatiğe almanın kii zaman bu önemli kararları oyuncunun elinden aldığını belirtiyor.
Son Yorumlar