At the Gates’te Oyun Geliştirme Süreci Hikayeleri

atthegates.png
At the Gates’in bu günlüğünde oyun hakkında çeşitli küçük şeylerden bahsediliyor.

After the Gates’in çıkışından önceki 5. günlüğümüze hoş geldiniz. Bu günlükte oyunun “geliştirme hikayeleri”nden bahsedeceğim. Basit olması için günlüğü belirli günlerde attığım tweetlere ayırdım.

Pazartesi

At the Gates fikrini ilk düşündüğümde Mike Duncan’ın muhteşem History of Rome podcast’ini dinliyordum. Yüksek dinamik enerjiye ve döngüsel bir çevreye sahip yeni bir 4X kavramı test etmek istedim ve Kavimler Göçü çok uygun geldi.

Podcast’in linkini aşağıda veriyorum. Uzun ama her saniyesine değer! Ayrıca yeni podcast’i Revolutions’a da göz atabilirsiniz.

http://thehistoryofrome.com/episodes/

22_HistoryOfRome.jpg

Salı

AtG ekibinin çekirdeği ilk olarak Detroit’teydi ama yıllar boyunca Maryland, Kaliforniya, Kanada, Slovenya, Norveç ve İsveç gibi yerlerden de katkıda bulunanlar oldu. Ekip küçük ama çeşitli!

Çarşamba

At the Gates’e çalışmaya başladığımdan bugüne kadar bazı karanlık günler geçirdim ve zar zor kurtuldum. Bu hikayeyi anlatmak zor ama artık bitiş çizgisi önümüzdeyken artık bundan gurur duyuyorum.

Perşembe

Artık her gün takip ettiğim sıkı bir programım var. Güne kahveyle, küçük bir kahvaltıya, İsveççe çalışmayla, spor salonuna gitmekle ve sonra salatayla başlıyorum. Bilgisayarımın başına ancak öğle geçebiliyorum ve sadece 6 saat çalışıyorum. Yine de daha önce bunun 2 katı sürede yapamadığım şeyleri gerçekleştirebiliyorum.

Cuma

Ortamı biraz yumuşatmak gerekirse bugün çalışma alanıma bakalım. İkili yükseltilmiş laptoplar. Ayrıca sormadan söyleyeyim, duvar kağıdını ben seçmedim.

23_MyDesk.jpg

Cumartesi

AtG’nin çekirdek motorunun adı ElfTools ve 2011-2012 yılları gibi Jon Christ tarafından XNA’da inşa edilmişti. Motorun yaptığı birçok şey var, oyun suluboya görüntüsünü elde etmek için çeşitli gölgelendiriciler ve işleyici hedef anahtarları kullanıyor. Peki neden ElfTools? Çünkü Jon elfleri seviyor.

Bundan sonraki günlükte At the Gates’teki sesler ve sanat hakkında konuşacağım. AtG 2D bir indie oyun olabilir ama oyunun sesleri ve görüntüsü için de çok çalıştık.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV