Anno 1800’de Üçüncü Nüfus Aşaması: Zanaatkarlar

Artisan_Headerl.jpg
Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazının konusu oyundaki 3. nüfus aşaması olan zanaatkarlar.

Dışarıda, kapısının hemen önünde üstünde tebeşirle yazı yazılmış bir kafeye girin, içeride biraz stresli bir gencin saçına ve sakalına verdiği şekli bozmamaya dikkat eder bir biçimde müşteriler arasında dans eder gibi gidip geldiğini göreceksiniz. Siparişinizi alırken “çay koy işte nolduğu farketmez” dediğinizde yüzünde bir şaşkınlık beliriyorsa, karşınızda sıradan bir garson değil işine kendisini kaptırmış bir zanaatkar vardır.

Anno 1800’deki zanaatkarlar da o şekilde. Kendilerine has özelliklerini 19. yüzyılın maceracılığıyla birleştiriyorlar, rüya gibi gördükleri hayatlarında çalışmaları ne yapıyorlarsa olsunlar onlar için birer sanat. Mahsullerine öylesine bağlılar ki, gerekirse fakirlik içerisinde yaşamayı ortaya güzel bir iş çıkartmaya yeğlerler.

Oyunda zanaatkarlar oyunun orta sınıfını oluşturuyor, onlar bir bakıma arada kalanlar, her iki yön arasında karar veremeyenler. Onlara zıt giderseniz kendinizi beter bir durumda bulabilirsiniz, onların gönlünü hoş tutarsanız size sanki bir pantheondaki tanrıymışsınız gibi yaklaşırlar.

19. yüzyılın güzel akıllarının betimlenmesi

Halkınızın esnaf tabakası olan zanaatkarlar, daha çok yaratıcılıklarıyla ön plana çıkarlar. Yeni çağın kendisine has özelliklerine uyum sağlamakla beraber aynı zamanda para kazanmalarını sağlayan birçok teknik konuda uzmandırlar. Mahsullerine tüm bu teknik bilginin yanı sıra sevgi ve özeni de katarlar, orta sınıf bir kesim olarak ise çiftçiler ve işçilerle saraylarda yaşayan elitler arasında bir köprü görevi görürler.

artisan_units_01.jpg

Yüzlerindeki ifade kibirli gibi görünebilir, ancak aristokratik bir geçmişe sahip değillerdir ve herhangi bir miras beklentileri de yoktur. Ellerindeki yegane şey zor yollarla edindikleri yetenekleri ve prestijleridir, ancak kendilerinin işçi sınıfına oranla aristokratlara bir tık daha yakın olduklarını söylemek mümkün.

Gittikçe modernleşen toplumda zanaatkarların ortaya çıkarttığı eserlere talep her geçen gün artıyor, zanaatkarların portrelerine bakarsanız kendilerinin de bu talebin arttığından haberdar olduğunu hissedebilirsiniz. Sahip oldukları bu özgüven aynı zamanda şüpheciliği de beraberinde barındırıyor.Zanaatkarlar egzotik ve farklı olan şeylere ilgi duyuyorlar. Yaşadıkları evlerde de bu farklılık ihtiyacı göze çarpıyor, endüstri binalarınızı tamamladıktan sonra 3. aşamaya geçerek şehrinize ilk zanaatkarların geldiğini göreceksiniz.

artisan_residence_01.jpg

Oynanış

Anno 1800’ün ilk 2 nüfus aşamasının oyunun erken dönemi olduğunu söylemek mümkün, bu dönem zarfında şehrinizin ana altyapısını kuruyorsunuz. Zanaatkarların açılmasıyla birlikte ise artık orta döneme geçiyoruz, burada şehrinizi gerçek anlamda metropole dönüştürmek için daha farklı alanlarda oyunculuğunuzu konuşturmanız gerekiyor.

Zanaatkarlar eğitimli bir orta-sınıf olarak tamamiyle karşılanması güç belli başlı ihtiyaçlara sahip. Oyunun bu döneminde halkın daha egzotik ve modern talepleri bu taleplerin karşılanmasını zorlaştırıyor. Çelik kirişlerin icatıyla birlikte güçlenen mimari daha farklı görünen bir şehir silüetlerinin oluşmasıyla sonuçlandı, bunla birlikte 3. aşama evlere ulaştığınızda yeni üretim materyali olarak cam pencerelere sahip olacaksınız, bu pencereleri üretmek mevcut tüm sınıflarınızın beraber efor sarfetmesiyle mümkün olacak.

window_chain_01.jpg

3 farklı işçi sınıfının birlikte çalışmasıyla üretilen bu pencerelerle Anno 1800’ün kendisine has işgücü mekaniğinin oyunu nasıl etkilediğini görmeye başlayacaksınız. Özellikle ticarete düşkün oyuncular üretimdeki spesifik noktalara yüklenerek bir yandan ihtiyaç duyduğu üretim zincirini beslemeye devam ederken bir yandan artan üretimi ticarette kullanabilir.

Şehrinizdeki zanaatkar sayısı arttıkça daha fazla modern üretim ve kamu binasına erişim sağlayacaksınız. Bu binalarla birlikte sahip olabileceğiniz farklı oynanış stillerini destekleyen farklı binalar bulunacak. Bu özel binalar, eşyalar ve diğer teknik özellikler daha önceki binalarınızın üretkenliğini arttırabilirken, bir yandan da şehrinizin çekiciliğini yükseltebilecek.

3. aşamanın zanaatkarlar olarak isimlendirilmesinden mütevellit, tabi ki sanayi ve ekonomi üzerinden bu aşamayı değerlendirmek haksızlık olur. Bu aşamayla birlikte gerçek anlamda şehrinizin çekiciliğine önem vermeniz gerekiyor, bunla birlikte bu çekicilikten çeşitli faydalar edinmeniz mümkün. Şehrinizin çekiciliği arttıkça şehrin aldığı ziyaretçi sayısı artacak, çeşitli sokak süslemelerinden hayvanat bahçeleri gibi büyük projelere kadar çok sayıda unsurla şehrinizin çekiciliğini yükseltebileceksiniz.

Eşyalarla oynanışınızı etkileyebilmek ve hayvanat bahçesiyle şehre ziyaretçi çekmek oyunda sahip olacağımız bazı büyük özelliklere dair sadece ufak ipuçları. Planlamadan inşaata, yaptığınız değişikliklerden eşyalara bunlardan her biri kendisine has bir geliştirici günlüğüne sahip olacak. Zanaatkarlarla birlikte bu değişen ve gelişen dünyayı sizlere ilerideki günlüklerde daha ayrıntılı bir şekilde anlatıyor olacağız.

artisan.jpg

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV