Anno 1800’de Seasons of Silver Senaryosu

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda “Seasons of Silver” senaryosu tanıtılıyor.

Kraliyet Kolonilerinin İmparatoru, Tanrı’nın İnayetiyle ve Halkın Ortak Kabulüyle Tahta Çıkan; Merhamet Edici, Haysiyet Sahibi ve Yolsuzların Cezası olan Kral III. João’nun buyruğudur.
Vasco Oliveira, Capon Asası’nı alma görevinde başarısız olduğundan Kralın Başyaveri pozisyonundan azledilmiş bulunmaktasın.

Bir zamanlar La Corona’nın en yüksek mevkideki tebaasından olan biri için şüphesiz can sıkıcı bir durum. Unvanları elinden alınan Vasco, kraliyet için gümüş çıkarsın diye uzaktaki bir takımadaya sürgüne gönderildi. Başarılı olursa görevine iade edilebilir fakat başarısız olursa…

Düşmanca Bir Dünya

Oyuncu olarak bu senaryoda ana ada olan “Deserto de Prata” ve daha küçük boyutta iki komşu adadan oluşan bir çöl bölgesiyle karşılaşıyorsunuz.

Deserto de Prata’da daha önce de yerleşim kuruldu, kıymetli gümüşü dağlardan çıkarmak için girişimde bulunuldu fakat hepsi başarısız oldu ve nihayetinde bunlardan vazgeçildi: Kurak topraklar, kavurucu güneş ve çok az miktardaki ekilip biçilebilir toprak bu bölgedeki hayatı zor ve mahrumiyetlerle dolu hâle getiriyor.

Başlangıç adanızda eski bir yerleşimin kalıntılarını hâlen görebiliyor ve kendi yerleşiminizi kurmak için yararlanabiliyorsunuz. Daha sonra kullanmak için restore edebileceğiniz bir Hacienda’yla da karşılaşıyorsunuz.

Sıcak yaz düzenli aralıklarla muson periyoduna yol açıyor: Kendi zorluklarına sahip olan, yağmurların durmak bilmediği bir zaman. İlgilenmek isteyebileceğiniz opsiyonel eventler de mevcut.

Ama önce oynanıştan ve hedeflerinizden biraz bahsedelim.

İhtiyaçlar ve Sulama

Maden operasyonlarınız için gereken iş gücünü sağlamak için işlevsel bir yerleşim kurmalısınız. Bu senaryo Yeni Dünya’da geçtiğinden Jornaleros ve Oberos sağlamanız gerekiyor fakat Eden Burning senaryosunda olduğu gibi işleri biraz değiştirdik:

Örneğin Jornaleros’u baharatlı balık yahnisine bayılan Obreros’a yükseltmek için taze tortilla ve rom gerekiyor. Mutluluk ihtiyaçlarını karşılamak için hâlâ ponchoya ihtiyaç duysanız da bunlar artık Ketenden yapılıyor ancak Keten Tohumunu yalnızca başka bir adada ekip biçebiliyorsunuz. Erkenden genişlemek olmazsa olmaz.

Sizi devamlı kısıtlayan bir faktör ekilip biçilebilir alanın azlığı olacaktır: Başlangıçta ana adanızın çok az bir kısmı tarım için kullanılabiliyorken iki komşu ada bütünüyle çorak. Eğer “Land of Lions”ı oynadıysanız bu sorunun çözümüne aşinasınızdır: su kanalları!

Yalnız farklı olan bir şey var: Adalarınızda nehir ya da göl olmadığında yegâne su kaynağı muson periyotları. Büyük su havzalarına sahip olduğunuzda mısır, keten tohumu ya da şeker kamışı gibi mahsuller için gereken ekilip biçilebilir alanı oluşturmak için yeterli suyu toplayabilirsiniz. Kanal karelerinin sayısı havzada depolanan su miktarıyla sınırlandırılıyor. Ancak sıcak yaz ayları stoğunuzu yavaşça azaltıyor.

Yağmurlu periyotlarda yeterli suyu toplamak için adalarınıza bu havzalardan birkaç tane inşa etmeniz gerekiyor. Yağmur suyu toplamaya başlamadan önce inşa edilmeleri -iki inşaat aşaması- biraz zaman alacaktır.

Senaryo Arka Planı

Vasco Oliviera’yı “Sunken Treasures” DLC’sinden hatırlıyor olabilirsiniz. Aynı sizin gibi Capon Asası’nı ararken en sonunda tüm parçaları sizden zorla almak yerine zaferinizi kabul edip size üçüncü ve son parçayı vermeye karar vermişti.

Fakat onurunu görevinin önüne koyması La Corona’daki kraliyet sarayı tarafından hoş karşılanmadı, bu senaryo orada başlıyor.

Sezon 4’te olacak senaryolar için beyin fırtınası yaparken birçok fikir “Seasons of Silver”ı işaret etti:

“Sert hava koşulları ve üretim kotalarını karşılamakla ilgili bir şey yapalım.” konseptiyle başladı. Bu tarzda hava koşullarına sahip olan bölgeleri (El Niño gibi) araştırmamız Bolivya ve Peru gibi ülkelere, bu ülkeler de gümüş madenciliği fikrine yol açtı.

Vasco, “Eden Burning”deki Isabel gibi daha fazla arka plan hikâyesi sunmak istediğimiz oturmuş bir karakterdi. Üstüne üstlük “Sunken Treasures” campaign’inin sonunda kararından dolayı cezalandırılmayı beklediğini söylemesi hikâyesinin devamını anlatmamız için harika bir fırsattı. Bunu yukarıda bahsettiğimiz üretim kotasıyla güzelce bağdaştırabilirdik.

Ekip bu senaryo için biraz görsel çeşitlilik de sunmak istedi: Fazlasıyla yemyeşil “Eden Burning” ve Yeni Dünya’nın genellikle yeşil bitki örtüsüyle kaplı olmasından sonra manzarayı değiştirmenin vakti gelmişti! Şili’deki Atakama Çölü ve Bolivya’daki Potosí sıradağları gibi yerlerden esinlenen bu senaryo Yeni Dünya’nın farklı bir yüzünü gözler önüne seriyor.

Hava Döngüsü

Hava su havzalarını doldurmaktan daha fazlasını yapıyor.

Öncelikle mevsime bağlı olarak değişen görselleri fark edeceksiniz, bu unsuru geçen sene esasen “Eden Burning” senaryosu için geliştirdiğimiz bir özelliğin üzerine inşa ettik.

Her mevsimin oynanışa etkisi var. Sıcak ve kurak yazlar odun üretimini arttırsa da tarımı etkilerken muson mevsimleri su havzalarını doldurup yangın ihtimalini düşürmekle beraber balık üretimini azaltıyor ve hatta madenlerinizi su basmasına neden oluyor.

Gözünüzü mevsimlerden ayırmamanız için sağ üste küçük bir arayüz koyduk: Mevcut mevsimi, süresini ve uğraşmanız gereken artılarla eksileri gösteriyor.

Bu mevsim değişikliklerine hazırlıklı olun ve ona göre plan kurun.

Parlak Gümüş

En başta bahsettiğimiz nihai hedeflere geri dönelim: gümüş madenciliği!

Sürgünden kurtulmanın tek yolu kraliyetin devamlı artan gümüş talebini karşılamak. Kraliyet Kâtibi Edmundo Vara hazırlamanız gereken teslimatları kabul etmek için 5 kez gelecek.

Madencilik başlangıçta gayet anlaşılır: Tüm adalarınızda üzerine maden kurmanız gereken birkaç adet gümüş yatağı var. Ancak daha sonrasında gümüş külçeler ve nihayetinde sikkeler teslim etmeniz gerekiyor. Böylece üretim zincirinin karmaşıklığı büyük ölçüde artıyor. Daha yakından bakalım:

Gümüş cevherinin Cyanide Leacher’lar aracılığıyla rafine edilmesi gerekli. Odun kömürü pek iş görmediğinden gümüş külçe üretmeye başlamadan evvel bir Coal Cooking Furnace gerekiyor. Son teslimatlarda sikkelere kalıp hazırlamak için kauçuğa da ihtiyaç duyuyorsunuz.

Bu binaların tümünün kilidini açmak için Obrero nüfusunuzu gitgide arttırmalı ve artan ihtiyaçlarını karşılamalısınız.

Senaryonun zorluğu bu yönleri dengelemekten geliyor:

  • Kısıtlı ekilip biçilebilir alan ve su havzası gereksinimi
  • Oynanışa etki eden mevsim değişimleri
  • Gümüş ürünleri için giderek karmaşıklaşan bir üretim zinciri
  • Kraliyet için kısıtlı sürede karşılanması gereken talepler
  • DLC’nin ana içeriği gibi “Seasons of Silver”ın da kendi tutorial sayfaları bulunuyor. Yeni binalardan birini seçip nesne menüsündeki “?” butonuna tıklamanız yeterli.

Teslim tarihlerinden birini kaçırmak senaryoyu hemen sonlandırmıyor: Her seferinde ikinci bir şans için Kâtiple müzakere etme seçeneğine sahipsiniz. Fakat bu size pahalıya patlayacaktır…

İlk senaryomuzda olduğu gibi performansınıza bağlı olarak bronz, gümüş ve altın madalya kazanılabiliyor. Bronz için tüm teslimatları ya da yeniden müzakere ettiğiniz görevleri karşılamanız gerekirken Altın için hiçbir “ikinci şans” kullanmamakla kalmayıp senaryoyu deponuzda önemli miktarda gümüşle sonlandırmanız gerekiyor.

Her madalya ödül olarak Vasco’nun sancak gemisini temel alan özel birer gemi dış görünümü veriyor.

Son bir soru: Bu senaryoya nasıl ulaşılıyor? Ana menüdeki “Scenario” butonuna tıklayarak dünya haritasının “Seasons of Silver” ile daha önce çıkan “Eden Burning”li bir versiyonunu yüklüyorsunuz. Gelecek senaryolar da buraya eklenecek.

Normal bir sandbox oyununuzda da istediğiniz zaman dünya haritasından erişebilirsiniz.

Sevgili Annoholic’ler, “Seasons of Silver” senaryosu 10. DLC’ye sahip olanlar için 12 Nisan’da çıkıyor. DLC’yle beraber Oyun Güncellemesi 14’ü çıkaracağız, bu güncellemenin yama notlarını yarın akşam paylaşacağız.

Senaryoyla ilgili başka sorunuz var mı? Yorumlara yazın ya da bize diğer kanallarımızdan ulaşın. Bu mücadeledeki deneyimlerinizi duymak için can atıyoruz!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV