Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki zorluk sistemi ve ayarlardan bahsediliyor.
Anno 1800’de seride kendisini kanıtlamış özelliklerden ilk defa kendisine Anno 1800’de yer edinecek özelliklere kadar çok sayıda farklı mekanik mevcut. Tüm bu değişikliklere ve eklemelere rağmen değişmeyen yegane şey oyuna yüzlerce saatinizi gömemebilecek olmanız ve bunu sağlayan en önemli unsurlardan biriyse oyuncuların kendi ayarlarıyla oluşturdukları farklı oyun tecrübeleri. Anno oyuncularının kendileri veya arkadaşları için oyunun zorluklarını ayarlamayı sevdiğini biliyoruz, dolayısıyla bugün sizlere Anno 1800’deki oyun ayarlarından bahsedeceğiz.
Cennet bir ada mı yoksa felaketler diyarı mı?
Anno 1800’de Normal ile Expert arasında değişiklik gösteren 3 ana zorluk seviyemiz var, bunlar sadece yapayzekanın size nasıl yaklaşacağını değil – aynı zamanda gelirinizden bina taşımanın maliyetine kadar birçok unsuru etkiliyor. Her ne kadar Expert zorlukta en tecrübeli oyuncular için dahi bir zorluk oluşturmayı hedeflesek de, aynı zamanda kendi oyun ayarlarınızı oluşturmanıza izin vererek içerisinde bulunduğunuz dünyayı hangi yapayzeka karakterlerle doldurmak istediğinizden agresif düşmanlarla dolu pek misafirperver olmayan adalara kadar hey şeyde yegane söz sahibi – sizsiniz.
Önceki Anno oyunlarına benzer bir biçimde bu ayar değişikliklerinizle dinamik bir zorluk barını değişkenlik gösterecek.
Gelin oyun dünyasında neleri etkileyebileceğinizden bahsedelim.
- Başlangıç Dünyası Büyüklüğü: Kısa sürecek bir oyun için ufak bir adalar topluluğu mu? Yoksa devasa bir harita mı? Bu ayar haritanın büyüklüğünü ifade ediyor.
- Ada Zorluğu: Anno ustasıyım diyorsanız gözleme düzlüğünde bir adanın üstüne bina dikmekten haz almıyorsunuz demektir, yer şekilleri itibariyle daha zor adalar içerdikleri büyük dağlar, daha kısa kumsallar ve nehirler itibariyle şehir planlamanızı gözden geçirmenize sebep olacak.
- Ada Büyüklüğü: Bazı oyuncular küçük adaları tercih ederken bazı oyuncular devasa şehirleri için devasa adalar peşinde olabilir.
- Kaynaklar: Adanızda bakır olmadığını farkettiğinizde keyfi kaçanlardan mısınız? Oyundaki kaynak miktarını arttırabilirsiniz, tabi ki bu durum oyunun kolaylaşması anlamına geliyor.
- Verimlilik: Adalarınızdaki farklı verimlilklerin oranını belirliyor.
Önümüzdeki ayarlar ise başlangıç koşulları şeklinde özetlenebilir bunlar oyunun hızını ve zorluğunu etkiliyor.
- Başlangıç Filosu: Sancak gemisiyle mi başlayacaksınız yoksa daha küçük ticaret gemileri mi? Oyuna savaş gemileriyle başlamaya ne dersiniz? Dostlarınızın limanlarına onlar “adamda niye bakır yok ya?” derken saldırmak gibisi yok.
- Başlangıç Bütçesi: Ne demişler, her şeyin başı para. Oyunun başlangıcındaki para miktarınızı bu ayardan arttırabiliyorsunuz, bu da ekonomik sıkıntılar içine girmeden daha geniş hareket edebilmenizi sağlıyor.
- Başlangıç Limanı: Eğer oyuna bir adaya yerleşmiş olarak başlamak isterseniz buradan o limanda bulunan unsurları dahi ayarlayabiliyorsunuz. Tabi “kendi limanımı kendim atarım” diyenlerdenseniz başka.
- Açık Harita: Oyunlarda açık harita kullanmak diğer oyuncuların hareketlerini daha yakından takip edebilmek açısından ilginç olabilir, aynı zamanda oyunu hızlandırabilir.
Oyunun ve dünyanın başlangıç koşullarını ayarladıktan sonra oyun boyunca etkili olacak bazı ayarlarımız daha var:
- Gelir: Ne kadar vergi geliri alacağınız.
- Bina Silme Geridönüşümü: Örneğin elit bir park yapmak için işçilerinizin evlerini yıkıyorsunuz, bu işçilerin evlerini yaparken harcadığınız materyallerin size geri dönmesini isteyip istemediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.
- Bina Taşıma: Oyunda bina taşıyabilip taşıyamayacağınız ve bu eylemin paralı olup olmayacağı üzerine bir ayar.
- Ticaret Limanı Stokları: 3. parti karakterlerin ne sıklıkta ticaret ürünleri için teklif yenileyeceği.
- Şehir Kazaları: Bazı oyuncular dünyanın yanmasını izlemeyi severken bazıları barışçıl bir şehir oluşturma peşinde olabilir.
- Bina Kapatabilme: Kullanılmayan binaları kapatarak bunların aylık maliyetini ödemeyi reddedebilirsiniz.
- Görev Sıklığı: Eğer görevleri yapmayı seviyorsanız buradan daha sık görevler gelmesini sağlayabilirsiniz.
Tabi ki kimlerle karşılaşacağınıza da karar verebiliyorsunuz, mimar Gasparov’la mı yüzleşmek istiyorsunuz yoksa daha kolay bir rakip peşinde misiniz? Her zamanki gibi 3 farklı yapayzeka karakterinin yanı sıra tüccarlar ve korsanlar gibi bazı nötr güçler de oyunda bulunabiliyor. Her karakterin kendisine has bir kişiliği var ve bu da oyunun zorluk seviyesini etkiliyor.
Dilerseniz oyunun seed numarasını not ederek aynı ayarlarda arkadaşlarınızın da oynamasını sağlayabilir veya istediğiniz zaman aynı oyunu sıfırdan tekrar açabilirsiniz.