Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyundaki eşya mekaniğinden bahsediliyor.
Anno 1404 ile seriye eklenen eşya mekaniği oyuncular tarafından beğenilen bir mekanik olmuştu, bunu gördüğümüz için Anno 2070’de bu mekaniği güçlendirecek bazı eklemeler yapmıştık. Öte yandan Anno 2205’te bu mekaniğe yer vermediğimiz için birçok oyuncu hayalkırıklığına uğramıştı. Anno 1800’de bu mekaniği sadece geri getirmekle kalmıyor, bu mekaniğe yeni özellikler ekleyerek daha da güçlendirmeyi planlıyoruz.
Eşyalar
Birçok Anno oyuncusu birkaç kere oyunu oynadıktan sonra edindiği tecrübelerle kendisine has bir oyun stili ve taktikler geliştirmeye başlıyor, bazıları tek yönlü bir oynanış benimserken, bazı oyuncular bir yandan ticarete odaklanırken bir yandan da oyunun farklı alanlarında farklı unsurlar üzerinde uğraşabiliyor. Anno 1800’ün ana oynanış mekaniğinde yapılan geliştirmelerle bu yeni eşya mekaniği bir bakıma üretim zincirleriniz için birer kontrol aygıtları, size özel araçlar sağlayan ve genellikle tercih edeceğiniz oynanış stilini güçlendiren eğlenceli unsurlar olarak göze çarpacak.
Her ne kadar ilk bakışta tek yönlülermiş gibi görünseler de, oyundaki eşyalar oyuna ciddi bir şekilde etki ediyor. Bugün ana tasarımcımız Christian bu eşyaların oyunda nasıl çalışacağından bahsedecek.
Birçok oyuncu oynadıkları oyunda “eşya” sistemiyle muhatap olmuştur, bu sistem genellikle oyundaki karakterlerinizin karşılaştıkları çeşitli zorluklarda onlara yardımcı olan şeyleri ifade ediyor. Anno 1800 gibi bir strateji oyununda bu basit konseptin üstüne bir şeyler koymamız gerekiyor, birçok yönden binalar aslında Anno dünyasının karakerleri, oynanışa olan etkileriyle direkt olarak etraflarındaki dünyayı etkiliyorlar. İmparatorluğunuzu yavaş yavaş inşa ettikçe eylemleriniz oyun dünyasını daha çok şekillendirmeye başlıyor.
Anno 1800’deki eşyaların büyük bir kısmı binalarınızın işleyiş biçimini değiştiriyor. Bazı binalarda bu eşyalara yönelik özel bir slot bulunuyor. Bu şekilde planladığımız 3 bina sözkonusu, lonca binası (üretim), meclis binası (nüfus) ve liman. Bu binaların her biri bir etki alanına sahip ve şehrinizin farklı alanlarını kapsamaları için birden fazla kere inşa edilebiliyorlar. Ancak kaç tane inşa edileceğinin de şehrinizin büyüklüğüne göre artış gösterebilen bir limiti söz konusu.
Bu şekilde verebileceğimiz bir örnek “İşin Kurdu Olmuş Polis” eşyası, o bölgedeki tüm polis gücünün etkisini arttırıyor. Hayvanat bahçesi gibi farklı binalarda da oyundaki eşyaları kullanabiliyorsunuz ancak bu binalarda eşyaların işleyişi daha farklı oluyor örneğin şehrinizin çekiciliğini arttırabiliyor.
Eşya Türleri
Şimdilik Anno 1800’de 4 farklı türde eşya olmasını planlıyoruz, bu türler kültürel, uzmanlar, harcanabilirler ve makineler. Her kategorinin kendine has bir amacı ve bağlandığı oynanış mekanikleri söz konusu.
Kültürel Eşyalar – Sanayi devrimi ve orta sınıfın yükselişi insanların tarihe, sanata ve kültürel eşyalara olan ilgisinin artmasıyla sonuçlandı. Yeni açılmış hayvanat bahçeniz egzotik hayvanlara ev sahipliği yapmadığı müddetçe çok fazla ziyaretçi çekemeyebilir, ancak bu hayvanları ele geçirmek başlı başına ayrı bir serüven olacak.
Uzmanlar – Etraflarındaki insanlara ilham veren, öne çıkan yeteneklere sahip bu kişiler, vizyonerler, şehrinizin çekiciliğinden etkilenip şehrinizi ziyarete gelebilir. Ustabaşı eşyası ithalathanelerinizden birinin performansını arttırabilirken, maceracılar egzotik hayvanlar ele geçirme olasılığınızı güçlendirebilir, tecrübeli bir kaptan sahip olduğu yeteneklerle deniz muharebelerinin seyrini değiştirebilir.
Harcanabilirler – Birkaç dinamitle çözülemeyecek problem yoktur. Harcanabilir eşyalar oyunun dünyasında büyük öneme sahip, ancak sadece belli noktalarda belli kullanım sayılarına sahiptirler.
Makineler – İşçileriniz ona yönelik şeyler daha önce duymuş olsalar da, hiçbir şey otomatik bir dokuma tezgahının fabrikada çalışmaya başlamasını görmenin verdiği duyguyu ifade edemez. Makineler 19. yüzyılın kendisine has teknolojik ilerlemelerini oyuna yansıtıyor, doğal olarak üretim odaklı bonuslar sağlıyorlar.
Oyundaki eşya sisteminde daha farklı katmanlar da söz konusu, örneğin askeri eşyalar her ne kadar kendi ana türlerine sahip olmasalar da bahsedildiği gibi iyi bir kaptanla savaşın seyrini değiştirebilir veya güçlü bir silahla gemilerinizi güçlendirebiliyorsunuz.Nadirlik ve Oynanış
Oyundaki eşyaların farklı seviyeleri söz konusu, bu seviyeler de onların elde edilme kolaylığını direkt olarak etkilerken, bir yandan da ne kadar etkili olacaklarını belirliyor. Birçok eşya size direkt olarak bir bonus sağlarken, bazı az bulunan eşyalar daha farklı enteresan bonuslara sahip olabiliyor.
Oyunda bir eşyanın sahip olabileceği 5 farklı nadirlik seviyesi söz konusu: Sıradan, Sıradışı, Nadir, Eşsiz, Olağanüstü. Oyunda sıradan eşyaları tüccarlardan satın alabileceksiniz, bazı eşyalar veya kişiler için görevler aracılığıyla dahil olduğunuz serüvenler size çeşitli eşyalar verebilecek. Şehrinizin çekicilik seviyesi uzman edinmenizi kolaylaştıracak.
Kurduğunuz şehirde yaşamaya gelen yetenekli kişilerle ödüllendirilmek Anno 1800’de önemli eşyaları edinmenizin birçok yolundan sadece biri. Bu egzotik eşyaları, hayvanları ve diğer unsurları nasıl elde edeceğinizden ilerideki günlüklerde sözedeceğiz. Oyunda farklı eşyaların farklı tarzları ve özellikleri olsa da, hepsi oynanış itibariyle elde edilecekler.
Komplekslik Anno 1800’ün önemli sütunlarından birisi, bu sebeple eşya sistemini güçlendirmek istedik. Bu yeni sistemle sadece oynarken eğlenceli bulacağınız değil, aynı zamanda “ele geçirmenin” eğlenceli olacağı bir eşya sistemi oluşturmak istedik. Kimi zaman şehrinizin güzelliğini arttırarak, kimi zaman bir serüvene çıkarak, kimi zamansa henüz bahsetmediğimiz başka yollarla bu eşyaları eğlenceli bir şekilde ele geçirebileceksiniz.