Anno 1800’de Eden Burning Senaryosu

https://static-wordpress.akamaized.net/anno-union.com/content/uploads/2021/11/23180124/GGJ_DevBlog_header.jpg

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda Green Game Jam senaryosu Eden Burning ve Plant a Tree kozmetik DLC’si tanıtılıyor.

Birkaç ay önce, haziranda, bu yılki Green Game Jam’e katılacağımızı duyurmuştuk.

Çeşitli video oyunu stüdyoları ormansızlaşma gibi çevre sorunlarına dikkat çekmek için beyin fırtınası yapmayı ve oyunlarına birtakım şeyler eklemeyi vadediyor. Tüm bunlar BM tarafından “Gezegen için Oynamak” şemsiyesi altında düzenlendi, burada daha fazla bilgiye erişebilirsiniz.

Green Game Jam’de özellikle “Ormanlar için Oyna” kampanyasını desteklemeye karar verdik ve dünya çapındaki ormanları korumak için web sitelerindeki formu doldurmanızı tavsiye ediyoruz.

Ağustostaki Gamescom yayınımız esnasında eklemeyi planladığımız yeni oyun moduna dair vizyonumuzu paylaşmış ve modun nihai sanat tasarımlarını paylaşmıştık.

Artık yeni modun çıkışına yaklaşmış durumdayız, “Eden Burning” adını verdiğimiz bir senaryo!

Sevgili Isabel…

Bu senaryonun konusu ne?

Meşhur Isabel Sarmento olarak oynuyorsunuz, Yaosca Rodriguez’den (bu isim bir yerlerden tanıdık geldi mi?) acil bir mektup alıyorsunuz: Pyrphorian işgali yardımınız sayesinde sona ermiş olsa da birçok binaları ve fabrikaları hâlâ ayakta, adanın ekosistemine devamlı zarar veriyorlar.

Asıl suç kirletici bir jeneratörde.

Fakat Yaosca ve La Xultuna adasının sakinleri modern zamanların -elektriğin avantajlarından yararlanıyorlar- tadına varmış olduklarından daha karanlık bir zamana dönmek istemiyorlar. Dümeni eline alması için Isabel’i çağırıyorlar: Pyrphorian işgalinin izlerini ortadan kaldırın ve halkın yeşil bir enerji kaynağı olan hidroelektrik barajı inşa etmesine yardımcı olun.

Gördüğünüz üzere yapılacak epey iş, La Xultuna’ya sürdürülebilir bir enerji türü sağlama uğruna karşılaşılacak bolca zorluk var. Haritadaki daha küçük adaları da keşfetmek isteyebilirsiniz…

Pekâlâ, şimdilik burada bırakalım çünkü kalan ayrıntıları senaryoyu oynarken kendiniz keşfedin istiyoruz.

La-Xultuna-Town.jpg

Oyun Mekanikleri – Yeni Ne Var?

Hepiniz Anno 1800’de ilk yerleşimleriniz ve şehirlerinizi nasıl kuracağınıza aşinasınız. Ancak bu senaryoda stratejilerinizi gözden geçirmeniz gerekecek.

Öncelikle zorluğu arttıran birtakım mekaniksel değişiklikler: Yıktığınız binalar inşa materyallerini iade etmez (yalnızca para maliyetlerinin bir kısmını) ve binaları taşıyamazsınız. Buna rağmen şablon modunu hâlâ kullanabilirsiniz.

İkinci olarak, “Eden Burning” iki nüfus kademesine (Jornaleros ve Obreros) sahip New World session’ında geçse de ihtiyaçlarında birçok değişikliğe gittik: Başlıca ihtiyaçları su, normal bir kamu hizmeti binası gibi işleyen bir pompayla sağlanıyor. Daha sonra onları yükseltmek için balık, muz ve alet de sağlamanız gerekiyor.

Obreros doğal olarak kendi ihtiyaçlarıyla geliyor, örneğin Coffee Pots ve Atole (mısır, şeker, su ve bazı baharatlardan yapılan bir içecek fakat bu senaryoda yalnızca mısır ile şeker kamışına ihtiyaç duyacaksınız).

Nüfuz ve mutluluk gibi bazı mekanikler bu senaryoda devre dışı bırakıldı.

Çevre Dengesi

Şu ana kadar sıraladıklarımız bildiğiniz mekaniklerdi, senaryonun asıl zorluğuna bakalım: Çevre Dengesi.

Çevre Dengesi adanızın sağlığını üç kategori hâlinde gösteriyor: Su Kalitesi, Toprak Kalitesi ve Hava Kalitesi. Her kategori eylemleriniz araclığıyla olumlu ya da olumsuz yönden etkilenebiliyor ve bir “sağlık çubuğu” şeklinde temsil ediliyor.

Başlangıçta asıl sıkıntı adanın etrafına yayılmış Pyrphorian harabeleri olacak. Onları kaldırmanız Çevre Dengesini arttırmakla kalmayıp inşaat yapabileceğiniz alan da sağlayacaktır. Fakat bu zaman ve iş gücünüzün bir kısmını gerektiriyor, üretim ihtiyaçlarınızla bunu dengelemeniz gerekli.

Balıkçılık su kalitesini olumsuz etkilerken ağaç kesmek (artık oduncular tarafından yeniden dikilmiyorlar) ve genel olarak her tür sanayi Çevre Dengesi için pek iyi olmuyor. Çevre Dengesi Penceresini açarak hâlihazırda hangi faktörlerin kategorilere etki ettiğine her zaman göz atabilirsiniz, aşağıya bakın:

Blog_ecobalance_overview_eng.jpg

Her kategoride kalite fazla düştüğünde çıkan spesifik olumsuz event’ler var, müdahale etmenizi gerektiriyorlar (daha da düştüğünde) ve kuraklık gibi felaketler meydana gelebiliyor. Ayrıca adanızın mevcut vaziyetini adanın sularına bakarak da gözlemleyebilirsiniz: La Xultuna, Çevre Dengesi fazla düştüğünde güzel görünmeyi çabucak bırakıyor. Eğer bu iç kategoriden biri sıfıra düşerse senaryoyu kaybediyorsunuz.

Sanayinin neden olduğu kirliliğin yanında aynı türdeki tüm tarlaları bir Trade Union ve Warehouse’un çevresinde gruplama taktiğinizi de değiştirmek isteyebilirsiniz: Tek tür tarım toprak kalitesi için iyi değil. Aksine, La Xultuna’nın toprak kalitesini yükseltmek için farklı türden tarlaları yan yana inşa edin.

Bekleyin, dahası var: Ağaçların sayısının sınırlı olmasının yanında madenler ve kil ocakları da artık sınırsız değil, ayrıca bir gözünüz balık popülasyonunun üzerinde olmalı. Mevcut kaynakları akıllıca kullandığınızdan emin olun ve ana göreviniz için fazla zaman harcamayın: En önemli mücadelelerinizden biri çevreyi korurken efektifliği sürdürmek olacak.

Olumsuz Çevre Dengesi Etkilerine Karşı Gelmek

Kulağa zor gibi geliyor, değil mi? Endişelenmeyin, adanızın Çevre Dengesinin azalmasına karşı gelmenin ya da en azından onu yavaşlatmanın yolları var.

Bazısından zaten bahsettik ama başka neler yapabileceğinize bakalım: Üretim!

Pyrphorian-Ruins.jpg

Yakındaki kasabada bulunan araştırma merkezi sayesinde Yaosca’nın limanında üretim yaparak kullanışlı nesnelere sahip olabiliyorsunuz. Bunlar ya Trade Union ya da Town Hall’a yerleştirilerek örneğin bir binanın çevreye etkisini azaltıyor veya üretkenliğini arttırıyor. Yine de belirgin dezavantajları var, o yüzden dikkatli olun.

Bazı diğer nesnelerse aslında yeni binaların kilidini açan şablonlar, örneğin su kalitesini yükseltmenize yardımcı olan su arıtma tesisi. Ayrıca belirli sınırlı kaynakları yenileyen nesneler, ağaçlar içinse ormancılar var.

Son olarak elbette etrafı kirleten sanayinize mola verdirerek ekosisteme kısa bir nefes aldırabilirsiniz. Yine de halkınızın ihtiyaç duyacağı malları unutmayın.

İşlevsel bir yerleşim inşa etmek yeterince zor değilmiş gibi başlangıçta bahsettiğimiz ana göreviniz de var: Hidroelektrik barajı. Birkaç aşamada inşa ediliyor ve her biri iş gücünüzün bir kısmını gerektirip gelişmiş ürünlere ihtiyaç duyuyor.

Başarısız Olmak

Başarısızlık deneyimin bir parçası. Başarısız olmaktan korkmayın.

Başarısız bir girişimden sonra senaryoya yeniden başladığınızda önceki başarılarınızın üzerine koyarak sıradaki oyununuzu kolaylaştırabilirsiniz: Vadideki harabeler eğer onları kaldırdıysanız bir daha belirmiyor ve önceden sahip olduğunuz belirli ileri teknolojiler de açık kalıyor.

Ayrıca bir dahaki girişiminizde yüksek olasılıkla kendinizi geliştirmek için bir iki şey öğrenmiş olursunuz.

Senaryo da Nedir?

“Senaryo” terimini kullandığımıza göre “Eden Burning” için geliştirdiğimiz senaryo sistemi üzerine konuşalım.

Bu senaryo campaign ya da sandbox oyunlarınızdan farklı olarak başlangıç ekranında alt menüsü var.

“Eden Burning”in genel bakış ekranında senaryonun introsunu ve zafer koşullarını göreceksiniz. Senaryoyu nasıl bitirdiğinizde göre farklı kalite seviyeleri var, bu durumda barajı inşa etmenizin ne kadar zaman aldığı ve adanızın sağlığı.

Her kalite seviyesi belirli bir ödül veriyor. Bu ödül sonrasında tüm campaign ve sandbox oyunlarınız için açılıyor.

Senaryoyu oynarken soldaki takipçiden zafer koşullarını takip edebilirsiniz.

Önümüzdeki yıl Sezon Paketi 4’ün içeriğine bakarken senaryolardan daha çok söz edeceğiz.

Island-Overview.jpg

Plant a Tree DLC’si

O gün “Plant a Tree” Kozmetik DLC’si de çıkacak. Bu DLC özel çünkü bu DLC’den kazandığımız para, kendini ağaç dikmeye adamış bir sosyal kuruluş olan Ecologi’ye gidecek. Burada onlara dair daha çok bilgi edinebilirsiniz.

€2,99’dan çıkacak bu Kozmetik DLC, La Xultuna adasında da bulabileceğiniz Ceira ağacını temel alan yeni bir aksesuar ekliyor. Bu DLC’den para kazanmayacağız: Her satın alımda net gelirin (yani vergiler hariç) tamamı Ecologi’ye gidiyor.

Ağaçlandırma çabalarını desteklemek için Mart 2022’nin sonuna kadar “Plant a Tree” DLC’sini alabileceksiniz. Bu tarihten sonra onu mağazadan kaldıracağız. Endişelenmeyin, bu aksesuar 2022’nin sonunda bir güncellemeyle herkese bedava verilecek.

Başka ne diyecektik? Ah, doğru: Green Game Jam senaryomuz “Eden Burning”, Oyun Güncellemesi 13’e dâhil olarak 14 Aralık TSİ 19.00’da çıkıyor!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

1 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın
  1. Anno1907 Şubat 28, 2023 | Yanıtla

    Çeviri için teşekkürler.Çok faydalı oldu.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV