Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda geliştirici ekibinin oyunu geliştirirkenki vizyonuna dair bilgi verilmiş.
Anno serisinin geride bıraktığı 20 yılı ve 6 oyunu düşünüldüğünde, Anno 1800 için bir vizyon yaratmak bizim için kolay bir iş değildi. Bu maceramıza sizleri de dahil etmek, oyuna yaklaşım biçimimizi görmenizi sağlamak ve başarmak istediğimiz şeyleri nasıl başarmayı planladığımızı anlatmak istiyoruz.
Yaklaşık 20 senedir Anno ismi Almanya kökenli üst düzey strateji şehir kurma oyunlarıyla özdeşleşti. İlk 4 oyunumuz tarihsel bir yapıyı izlemiş olsa da, Anno 2070’in çıkışıyla birlikte geleceği de ele alır olduk. Bu değişiklikle birlikte seriyle özdeşleşmiş balıkçı binaları yerlerini futuristik metropolislere bıraktı, oyunlarımızda denizin altında dahi yapılar kurulabilmesini sağladık. Anno 2205 ile birlikte oyuncularımızın eşzamanlı olarak dünyanın farklı yerlerinde, hatta Ay’da dahi yerleşimler kurabilmesini olası kıldık.
Bu esnada oyuncularımızın büyük bir kısmı futuristik Anno oyunlarından hoşlanırken, bir kısmı Anno’nun kökenine, Anno 1404’teki gibi tarihsel konsepte geri dönmesini istiyordu.
Anno 1800 üzerinde çalışırken ilk olarak tüm Anno oyunlarından sevilmiş özellikleri sıraladık, bu listeyi oluştururken hem kendi tecrübemizi hem de topluluktan gelen geridönüşleri dikkate aldık. Yeni Anno oyunu geçmişteki tüm Anno oyunlarının güçlü olduğu kısımları barındıran güçlü bir oyun olmalıydı. Bu sevilen özelliklerle birlikte Anno 1800’ün hem Anno hayranlarının uzun zamandır beklediği Anno oyunu olması için, hem de olası bir biçimde en büyük Anno oyunu olması için çaba sarfetmeye başladık.
Oyuncuların büyük bir kısmı Anno 2205’i eleştirirken, oyunu oynadıkları ilk birkaç saatte oyunu çok beğendiğinden ancak bir süre sonra oyunun yeterli derinliğe sahip olmadığını düşündüklerinden bahsetti, oyun oyunculara yeteri derecede tekrar oynanabilirlik sunmadığı gibi serinin ustalarına da fazla kolay geliyordu. Bu gibi sebeplerden Anno 1800’ü yaparken bir yandan oyunu seriye yeni başlayacak kişilere hala anlaşılabilir kılarken diğer yandan da seride tecrübeli oyuncular için kompleks ve derin bir yapıda tutmamız gerektiğini biliyorduk. Anno 1800 sadece Anno’nun tarihsel konsepte geridönüşünü değil, aynı zamanda serinin eski fanlarının Anno 2205’te göremeyip üzüldüğü birçok özelliğe de geri dönüşünü temsil ediyor, bunlara örnek olarak sandbox oyun modu, fiziksel olarak haritada görünebilir ürünler, klasik Anno multiplayer sistemi, rastgele oluşturulmuş haritalar, ticaret rotaları ve askeriye. Üçüncü parti yapayzeka sistemi ve beraberindeki derinlemesine diplomasi ve ticaret sistemi oyun içerisindeki karakterlerle dost veya düşman olabilmenizi sağlayacak, bu karakterlerle diğer adalar üzerinde rekabet edeceksiniz. Oyunda aynı azmanda 19. yüzyılda geçen hikaye odaklı bir senaryo bulunacak. Önümüzdeki yıl içerisinde bu hikayeye dair daha çok bilgi paylaşıyor olacağız.
Paylaşacağımız önümüzdeki günlüklerde sizlere oyundaki çeşitli mekanikleri tanıtacak ve oyunun geliştirilmesinin ne seviyede olduğundan bahsedeceğiz. Oyunun özelliklerine ve derinliğine dair temiz bir vizyonumuz olsa da, hayranlarımızın tecrübelerine ve geridönüşlerine önem gösteriyoruz. Oyunun çıkmasına 1 yıldan daha fazla bir süre olduğunu, dolayısıyla bu günlüklerde bahsettiğimiz ve bahsedeceğimiz özelliklerin büyük bir kısmının halen yapım aşamasında olduğunu unutmayın. Bu paylaştığımız resimlerde gösterdiğimiz özelliklerin oyunun final sürümünde göreceğiniz şeyleri yansıtmayacağı anlamına geldiği gibi, aynı zamanda her hafta sizlere yeni fragmanlar veya ekran görüntüleri de paylaşamayacağımız anlamına geliyor.
Önümüzdeki günlüklerle birlikte fikirlerinizi bize iletebilmeniz için çeşitli yolları tanıtacağız, Discord ve Skype gibi ortamlarda kimi zaman sesli toplantılar yaptığımızdan bahsetmiştik, stüdyomuzdan yaptığımız canlı yayınlarda sık sorulan bazı soruları cevaplıyor olacağız, ancak bildiğiniz gibi bunların yapılabilmesi için arkaplanda ciddi bir organizasyon gerekiyor, dolayısıyla biraz sabırlı olmanız gerekecek.