Anno 1701 History Edition Tanıtıldı

anno1701.jpg

Anno tarafından kaleme alınan bu yazıda Anno 1701 History Edition’daki geliştirmeler ele alınıyor.

Anno History Collection’a dahil oyunlarda yaptığımız geliştirmelerden bahsettiğimiz günlük serisinin ikinci bölümüne hoş geldiniz. Bugün sizlere birçok yönden ekibimiz için özel bir oyun olan Anno 1701’den bahsedeceğiz. 1701’ye geçmeden evvel Anno History Collection’a genel yaklaşımımızı özetleyecek, tüm oyunlarda yaptığımız geliştirmelerden bahsedeceğiz. Eğer Anno 1602 için kaleme aldığımız günlüğü kaçırdıysanız ilk olarak onu okumanızı öneririz.

Modern Bilgisayarlarda Klasik Oynanış

Daha önce de bahsettiğimiz üzere bu koleksiyondaki amacımız oyunların klasik oynanışlarını korumak, bu esnada bu oyunları günümüz bilgisayarlarında sorunsuz bir şekilde çalışır hale getirmek. Bu durum Anno 1701 için de geçerli.

Oyun tamamen 64-bit’e taşındı, bu durum bilgisayarınızdaki tüm RAM’i kullanabileceği anlamına geliyor. Bu da çeşitli performans ve kararlılık faydaları sağlıyor.

1701_thunder_castle-1024x576.jpg

Çevrimiçi multiplayer da geri dönmüş durumda. Anno 1701 esasen Gamespy üzerinden bir multiplayera sahipti, bu da uzun bir süredir oyunun multiplayer oynanamadığı anlamına geliyordu. History Edition ile birlikte Uplay üzerinden multiplayer oynayabileceksiniz. Tüm eski özelliklerin yanı sıra quickmatch özelliği ve Anno 1800’de de var olan senkronizasyon kurtarma özelliğini oyuna ekledik.

Diğer 3 oyun için de geçerli olduğu üzere Anno 1701 de 4k’ya kadar çözünürlükleri destekliyor. Elbette arayüz bu yüksek çözünürlüklerle uyumlu bir şekilde güncelleniyor.

Anno 1701: İlklerin Oyunu

Biraz önce de bahsettiğimiz gibi Anno 1701 bizim için özel bir oyun, bunun birbiriyle ilişkili 2 sebebi var, birincisi Anno 1701 tamamen 3 boyutlu ilk Anno oyunuydu, ikincisi ise bugün Ubisoft Mainz olarak bilinen stüdyo tarafından yapılmış ilk Anno oyunuydu (bu biziz). Gelin tarihte ufak bir yolculuğa çıkalım.

İlk Anno oyunları MAX Design isminde küçük bir Avusturyalı geliştirici stüdyosu tarafından, Sunflowers dağıtımcılığıyla çıkmıştı. Hem Anno 1602 hem de Anno 1503 çok başarılı olsalar da, sektörün gidişatı barizdi ve herkes 3 boyutlu grafiklere geçiyordu. Çok az sayıda kişiden oluşan MAX Design 3 boyutlu tasarımın zorluklarıyla baş etmekte yetersiz kaldı, üstelik kış sporlarıyla bilinen küçük bir kasaba olan Schladming’te yer almaları dışarıdan yetenekler edinmelerini de oldukça zor hale getiriyordu.

Bu esnada Sunflowers Alman Related Designs ile “Anno Wars” kod isimli askeriye odaklı gerçek zamanlı strateji oyunu yapmak üzere irtibata geçti. Sonra yaşanan gelişmeler doğrultusunda Sunflowers bir sonraki Anno oyununun geliştirilmesi işini Related Designs’a vermekte karar kıldı. Daha önceleri Castle Strike ve No Man’s Land gibi 3 boyutlu oyunlar çıkartmış Mainz konumlu stüdyo için bu hayallerin gerçeğe dönüşmesi gibiydi. Daha sonraları Related Designs’ın ismi Ubisoft Blue Byte oldu, ardından Ubisoft Mainz oldu.

Anno 1701 şehir inşaatı, ticaret, keşif ve savaş serisini 3 boyuta taşımanın yanı sıra, bugün 15 sene sonra serinin halen geliştiriciliğini üstlenen firma tarafından geliştirilmiş ilk oyun olma özelliğini taşıyor. Öyle ki bugün gidip Anno 1701 ile Anno 1800’ün emeği geçenler listesini karşılaştırırsanız bir düzineden fazla kesişen isimle karşılaşırsınız. Son olarak Anno 1701 Dynamedion’un müzik yeteneklerinden faydalandığımız ilk Anno oyunuydu, onlar da bu oyundan itibaren bizle birlikte Anno serisinin müziğini üstlendiler.

3 boyuta geçiş görsel anlamda Anno 1701’e bir çekicilik katmış olsa da, Anno 1701 birçok önemli oynanış değişikliğine de sahipti. Örneğin kasaba merkezi, vatandaşlarınızın mutluluk seviyelerinin görsel olarak yansıtılması, her nüfus seviyesi için vergi oranının ayrı bir şekilde ayarlanabilmesi. Sıkı Anno 1800 oyuncuları bu konseptlerin serinin son oyununda isyanlara ve kademeli işgücüne evrildiğini fark edecektir.

Elbette bir süre sonra Anno 1701 “The Sunken Dragon” isminde bir eklenti aldı, bu eklenti ana oyunda eksik olan tek kişilik senaryo modunu ekledi. Tüm eklenti içeriklerinin History Collection’a dahil olduğunu tekrar hatırlatmak isteriz.

1701_dragon_addon_wide0-1024x576.jpg

Bir Klasiği Geliştirmek

Anno 1701’de yaptığımız geliştirmeler şu şekilde:

  • Daha Fazla Uzaklaştırabilme: İmparatorluğunuzu daha iyi görebilmek için artık kamerayı daha fazla uzaklaştırabiliyorsunuz (bunun Engine.ini dosyasında değişiklik yaparak aktifleştirilmesi gerekiyor.)
  • Tek Seferde Birden Fazla Ev: Anno 1800’de olduğu üzere artık tek seferde kaynaklarınız el verdikçe istediğiniz kadar ev inşa edebiliyorsunuz.
  • Çoklu Ekran Desteği: Bu oyun çıktığında çok nadir rastlanan çoklu ekranlar günümüzde oldukça yaygın. Anno 1701 bunun için üç farklı arayüz destekliyor, Kompakt Arayüz, Bölünmüş Arayüz ve Gerilmiş Arayüz.
  • Kamerayı kaydırırken daha akıcı bir deneyim.
  • Çerçevesiz Pencere modu.

Anno 1701 daha önceden sahip olduğunuz kayıt dosyalarını destekleyecek, bu destek kullanıcılar tarafından oluşturulmuş senaryolar için de geçerli. Bunun yanı sıra oyunla birlikte 1701 World Editor’u de oyuncularla paylaşıyoruz. Son olarak Anno 1701 İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Çekçe, Lehçe ve Macarca dillerinde oynanabilecek.

1701_city2-1024x576.jpg

Bonus İçerik

Anno 1602 günlüğünde de bahsettiğimiz gibi, Dynamedion’dan tüm History Edition oyunları için yeni müzikler yapmasını istedik. Bunların yanı sıra bu özel sürümü alanlar özel Anno 1701 duvarkağıdı ve Anno 1800’de kullanılabilir şirket logosu ediniyor. Anno History Collection’u Uplay üzerinden birlikte alanların Anno 1800’de kullanılabilir 5. bir logo edindiğini hatırlatalım.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV