Anno 1602 History Edition Tanıtıldı

anno1602.jpg

Anno tarafından kaleme alınan bu yazıda Anno 1602 History Edition’daki geliştirmeler ele alınıyor.

Geçtiğimiz ay 25 Haziran tarihinde çıkacak olan Anno History Collection’u duyurduk. Bu koleksiyonla birlikte Anno serisinin ilk 4 oyunu kendilerine has oynanışlarını koruyarak modern bilgisayarlarla uyumlu hale geliyor. Duyuru esnasında söz verdiğimiz gibi her oyun için ayrı bir günlüğümüz olacak ve bu oyunlarda yaptığımız geliştirmelerden söz edeceğiz. İlk günlük olması sebebiyle bu yazıda genel hatlarıyla History Collection’dan da bahsedeceğiz.

History Collection’daki Hedefimiz

History Collection’u duyduğunda birçoğunuzun aklında beliren soru “neden?” olabilir. Bildiğiniz üzere Anno 1800 ekibimiz adına büyük bir başarıyla sonuçlandı, en hızlı satan Anno oyunu olup çıkışından sonraki ilk 9 ay içerisinde 1 milyondan fazla oyuncuya ulaştı. Bu oyuncuların birçoğu Anno serisini 1800 ile keşfettiler ve bu süre zarfında eski oyunlarımıza dair sorularda artış gözlemledik. Elbette bu kitle içerisinde daha önceleri eski Anno oyunlarını oynayıp fark etmemiş kişiler de olabilir. Oyun endüstrisi 20 yıl önce çok farklıydı ve Anno’nun Almanca konuşmayan pazarlardaki hikayesi kendisine has ilginçlikler barındırıyor. Koleksiyona dahil 4 oyunun her biri farklı ülkelerde farklı dağıtımcılara ve ortaklara sahipti, bu da farklı pazarlarda farklı isimlerle satılmalarıyla sonuçlandı. Küçükken oynadığınız Dawn of Discovery oyunu varsa, işte o aslında Anno!

Küresel olarak Anno ismini kullanmaya geleceğe yaptığımız yolculukla, Anno 2070 ile başladık. Bu kapsamda bu koleksiyon tüm topluluğu ortak bir noktada buluşturma amacı güdüyor. Aynı zamanda History Editionlar için yapılan görsellerde bu oyunların Anno 1800’e daha çok benzeyen logolara sahip olduğunu görebilirsiniz, bu da Anno markasını birleştirmeyi, bir Anno oyununun logosunu gördüğünüzde onu kolaylıkla ayırt edebilmenizi sağlamayı amaçlıyor. Ancak meraklanmayın, oyun içerisinde klasik logolar yer almaya devam ediyor.

1602_city_overview_new-1024x576.jpg

Elbette tüm bunlar sebeplerin sadece bir kısmı – daha önemli olan husus oyuncuların eski Anno oyunlarını yeni bilgisayarlar ve işletim sistemlerinde herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadan oynayabilmesini sağlamak. Hem oyun endüstrisi hem de teknolojisi bu oyunların çıkışından bu yana büyük bir ilerleme katetti. Unutmayın ki bu 4 oyun arasında en yenisi olan Anno 1404 bile 10 yıldan eski bir oyun. Bu da bazı eski oyunların mevcut bilgisayarlarda hele ki multiplayer olarak oynanabilmesini zorlaştırdı. Bu kapsamda bu koleksiyonu yaparken 3 hedefimiz vardı:

  1. Oyunların modern bilgisayarlarda sorunsuz bir şekilde oynanabilmesini sağlamak.
  2. Multiplayer fonksiyonunu kurmak ve kolaylıkla kullanılabilmesini sağlamak.
  3. Topluluğun beğendiği oynanışı korumak, bu esnada bazı yaşam kalitesi iyileştirmelerinde bulunmak.

Şimdi gelin adım adım bu maddelerden bahsedelim.

64-bit’e Geçiş

Bu oyunların 11 ila 22 yıl kadar önce çıkış yaptıklarını hesaba katarsak, hepsinin 32-bit olarak çıkış gerçekleştirdiği sonucuna ulaşabiliriz. (Anno 2205 ve 1800 sadece 64 bit.) Bu durum o dönem için normal olsa da, günümüzde 32-bit yazılımların kendilerine has yaşadığı bazı sorunlar mevcut. Bunların en öne çıkanı 32-bit yazılımların RAM’inizin sadece 4 GB kadarını harcayabilmesi. Bir diğer tabirle, bilgisayarınızda ne kadar güçlü RAM olursa olsun, bu eski oyunlar sadece 4 GB harcayabiliyordu.

Bu gerçek doğrultusunda oyunları 64-bit’e geçirmek bizim için en önemli önceliklerden biri haline geldi. Bunun yanı sıra oyunda bazı performans ve kararlılık geliştirmeleriyle karşılaşacaksınız, tüm bunlar bu klasik oyunlarla oynamayı daha akıcı bir deneyim haline getirecek (bu özellikle 1602 ve 1503 için geçerli.)

Bir diğer önemli husus ise grafikler. Anno 1602 çıktığında 1024×768 sahip olabileceğiniz en sağlam çözünürlük ayarıydı. Bu kısımda bu eski oyunların kendilerine has havalarını korurken, bir yandan da modern oynanışa uyumlu hale getirmek istedik. Bu kapsamda tüm oyun içi öğeler kendi çözünürlüklerini korurken, oyun artık widescreen formatları ve 4k’ya kadar tüm çözünürlükleri destekliyor. 4k desteği demek arayüzün de bunla uyumlu bir şekilde büyütülüp küçültülebileceği anlamına geliyor. Anno 1602’de oyun esnasında 3 farklı arayüz boyutundan birini seçebiliyorsunuz.

4K-UI-Scale-2.8-2-1024x576.jpg

Multiplayer Fonksiyonu

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, zaman eski oyunlarımızın multiplayer fonksiyonuna pek nazik davranmadı. Daha önceleri kullanılan altyapının eskimesi sonucu çoğu oyun multiplayer olarak oynanamaz hale geldi. History Collection ile birlikte tüm bu oyunları Uplay üzerinden multiplayer oynayabileceksiniz. Grafikler hususunda tüm eski oynanış seçeneklerinin ve özelliklerinin aynı kalmasını, bunların yanı sıra custom lobiler ve quickmatch özelliği gibi özellikler ekledik. Senkronizasyon sorunları için ise bu gibi sorunların yaşanmasını minimuma indirecek bir kurtarma özelliği oluşturduk (1602 hariç, keza o başka bir senkronizasyon tekniği kullanıyor)

Şimdi gelin Anno 1602’den bahsedelim.

Anno 1602

Anno 1602’ü özel kılan şey elbette serinin ilk oyunu olması. Anno 1602 başarılı bir oyun olmasaydı bugün 1503, 1404 ve hatta 1800 olmazdı. 1998 baharında Avusturyalı geliştirici MAX Design ve Alman dağıtımcı Sunflowers tarafından çıkarılan bu oyun şehir kurma türünün önde gelen oyunlarından biri haline geldi. O zamanlar bile bir Anno oyununu diğerlerinden ayıran öğeler barizdi, oyuncular vatandaşlarının ihtiyaçlarını karşılamak için uğraşırken 2 boyutlu grafiklerin tadını çıkarıyordu. Tüm klasik oyunlarımız gibi bir süre sonra Anno 1602 de “New Islands, New Adventures” isminde bir eklenti aldı, bu eklenti oyuna yeni senaryolar ve adalar eklemekle birlikte, ana oynanışı geliştirdi. Tüm bu içerik History Edition’un bir parçası.

Bir Klasiği Geliştirmek

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, bu oyunların klasik oynanışlarını korumak bizim için önemliydi. Bu sebeple bu oyunlarda az sayıda yaşam kalitesi geliştirmesi bulunuyor ve bunlar tamamen opsiyonel (tek bir fare tuşuyla oyunu oynamak isterseniz, hayhay)

  • Modern kontroller: Anno 1602 oldukça retro kalan kontrollere sahipti, tüm eylemlerinizi sol tıkla yapıyordunuz. Oyunda dilerseniz modern Anno kontrollerine geçebiliyor, gemilerinizi yönlendirmek için sağ tıkı kullanabiliyorsunuz.
  • Bununla birlikte yeni bir fare imleci mevcut.
  • Artık yakınlaştırıp uzaklaştırmak için fare tekerleğini kullanabiliyorsunuz.
  • Düşük çözünürlükleri sebebiyle yeni bir kaynak bulduğunuzda devreye giren cutsceneleri artık dilerseniz geçebiliyorsunuz.

Aynı zamanda oyuna bu ayarları dilediğiniz vakit değiştirebileceğiniz yeni bir menü ve tüm klavye kısayolları için özel bir arayüz ekledik.

Bizim için önemli bir diğer özellik kayıt dosyası uyumluluğuydu. Oyunların eski sürümlerindeki kayıt dosyalarınıza History Edition’da devam edebilmeniz. Bu destek kullanıcılar tarafından oluşturulmuş içerikler için dahi geçerli. Anno 1602 editörünü geliştirmekle kalmadık, aynı zamanda daha önceden oluşturduğunuz kullanıcı senaryolarını da çalışır duruma getirdik.

Son olarak dil meselesi, Anno 1602 History Edition İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Felemenkçe ve Lehçe dillerinde çıkış gerçekleştirecek.

Bu geliştirmelerle birlikte klasik oynanışı korurken, bu oyunları modern oyunculuğa taşıma yolunda güzel bir denge sağladığımızı umuyoruz.

Bonus İçerik

Son olarak yıllar boyunca Anno serisine verdiğiniz desteğin bir karşılığı olarak Dynamedion’daki (Anno 1800’ün orkestral soundtrackinin yapımcısı) dostlarımızla konuşup onlara History Collection’daki dört oyunu harmanlayan yeni müzikler oluşturttuk. Anno 1602 History Edition’u alanlar bu yeni soundtrackin yani sıra yeni bir duvarkağıdı ve Anno 1800’de kullanılabilecek Anno 1602 temalı bir şirket logosuna sahip olacak.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV