Anno 117 geliştirici günlüklerinde bu yazıda geride bırakılan aylarda yapılan çalışmalara dair bilgiler veriliyor.
Merhabalar, yakın zamanda yeni bir Anno projesine başlamanın zorluklarından ve projenin vizyonuna dair bilgiler verdiğimiz bir geliştirici günlüğü paylaşmıştık. Eğer kaçırdıysanız, buradan okuyabilirsiniz.
Peki geliştirme açısından bakacak olursak işler nasıl gidiyor? Daha önce de bahsettiğimiz üzere çalışmamızı hareket halinde görmek için biraz daha sabırlı olmanız gerekecek fakat mevcut duruma dair de sizlerle bilgiler paylaşmak istiyoruz.
Geride bıraktığımız aylarda oyunda güzel ilerlemeler katettik, önemli bir dönüm noktasına ulaştığımız için pastayla bunu kutladık.
İçeriklerimizin büyük bir kısmı oyuna eklendi, her dönüm noktasıyla birlikte daha fazla içerik eklemeye devam ediyoruz. Peki Anno 117: Pax Romana’da yakın zamanda yaptığımız çalışmalar neye odaklanıyordu?
- Adalar ve arazi üzerinde önemli çalışmalar tamamladık, birçok ada tasarımını baştan ele aldık, ağaçları ve kayalıkları iç testler sonucu gelen yorumlar neticesinde yeniden değerlendirmeye aldık ve “böyle bir yerde tatil yapsam ne güzel olurdu” seviyesine geldik.
- NPCler ve diplomasi sistemi üzerinde çalışmalar yaptık, artık testler esnasında “istediğim adayı alabilirim” gibi bir durum yaşanmıyor. Daha fazla savaş gemisi üretip ticaret rotalarınızı korumanız gerekiyor.
- Vatandaşlarınızın hayatı Anno serisinin her zaman önemli bir parçası olmuştur. Bu sebeple animasyoncularımız oyuna yeni insanlar ve hayvanlar ekledi. Bunlar için bazı motion-capture seansları da gerçekleştirdik, bundan gelecekteki bir günlükte daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğiz.
- Anno 1800’ün konsol sürümünden öğrendiklerimizi gözönünde bulundurarak oyunun gamepad desteği için önemli çalışmalar yaptık. Her platformda en iyi tecrübeyi sağlamayı hedefliyoruz.
Biraz Adalara Bakalım
Latium ve Albion eyaletlerindeki adalardan aşağıdaki ekran görüntülerini inceleyebilirsiniz. Bu ekran görüntüleri oyunun henüz yapım aşamasındaki bir sürümünden alınmıştır ve ileride değişime uğrayabilir.
Burası İmparatorluğun kalbi olan Latium bölgesidir. Geniş ovalar, kumsallar, lavanta kokusu ve üzerinde güneşin batışını izleyebileceğiniz kayalıklarla doludur.
Latium bölgesini tasarlarken Napoli körfezindeki Amalfi kıyısından ilham aldık. Hedefimiz sıcak bir Anno duygusu oluşturmaktı. Bu dönemi yansıtan oyunun fantezisini oyuncuya hissettiren bir harita olması gerekiyordu. Güneşli olduğu gibi bir yandan da esen soğuk rüzgarı hissedebileceğiniz bir yer. Antik zamanlarda zengin Romalıların dahi tatillerini geçirmek isteyecekleri bir yer. – Kreatif Direktör Manuel Reinher.
Kuzeyde yer alan Albion eyaleti kendisine has bir görsel kimliğe sahip, yüksek kayalıklar, dağlık bölgeler, bataklıklar, sis ve yağmur bölgenin önde gelen unsurları arasında yer alır.
Albion’u tasarlarken bölgelerimiz arasındaki farkları ön plana çıkartmak istedik ve Keltik Albion bunu sağlamamız için mükemmel bir yerdi. Burası İmparatorluğun en yabancı hissettiren bölgelerinden birisi, fazlasıyla ıslak, bataklıklarla dolu, evden uzak ve hiçbir uygar Romalının olmak isteyeceği bir yer değil. Bu bölgede yeni zorluklarla karşılaşacağınız gibi bölgeye has ve vali olarak yerel karakterleri atadığınızda karşınıza çıkabilecek fırsatlar bulunmaktadır. – Kreatif Direktör Manuel Reinher.
Ek olarak, Anno 117: Pax Romana’nın ilk günden Steam’de olacağını duyurmak isteriz. Oyunu Steam üzerinden istek listenize eklemeyi unutmayın.
Önümüzdeki günlerde testler sonrası gelen yorumlar neticesinde çalışmalarımız olacak. Karakter portrelerinde ve görevlerde, en önemlisi müziklerde çalışmalarımız hala devam ediyor. Güzel bir soundtrack olmadan Anno oyunu olmaz. Oyunun arayüzündeki çalışmaların yanı sıra, kaza sisteminde de çalışmalarımız devam ediyor ne de olsa ara sıra yangın çıkmayan Anno oyununa Anno oyunu diyemeyiz. Tüm bunlar oyunun zorluk seviyesiyle de ilişkili, dolayısıyla üzerinde çalışmalarımız devam edecek.
Sonraki yazıda görüşmek üzere.