Age of Wonders: Planetfall geliştirici günlüklerinde bu hafta taktiksel savaş mekaniğinin temelleri anlatılmakta.
Bir grup marine Uzay Korsanları tarafından korunan bir Psi Tapınağına ilerlemekte.Vuruş Şansı ve İsabet
Savaş mekaniğini tasarlarken ilk düşündüğümüz şey vuruş şansını geri getirmekti. Bir saldırının isabet etmeme ihtimali oyuna heyecan katarken menzili silahların %100 isabete sahip olması savaşı sıkıcı ve tahmin edilebilir yapmakta. Bu ayrıca uzun menzilli veya siper almış birimlere karşı saldırıların isabetinin azalması gibi savaş ortamlarına daha fazla oynanış eklememizi sağlıyor. Zemin artık farklı yüksekliklere sahip ve kendisinden aşağıdaki birimlere menzili saldırı yapmak isabet bonusu kazandırıyor. Birimler sipersiz noktalarda kendilerini korumak için sis bombaları kullanabilir.
Öncü kahramanı Aya Sashimi, bir Dver askerine sürpriz saldırı yaparken.Saldırıların isabet etmemesi insanların gerçekten de sevmediği bir sorun. Bunu çözmek için her saldırıya hedefi sıyırma şansı verdik. Hedefi sıyıran saldırılar yarım hasar vermekte ve saldırıya ait herhangi bir özel efekt ya daha güçsüz etkiliyor ya da etki gücünü tamamen kaybediyor. Bir saldırının kaçırma şansının %25’e kadarı sıyırma şansı ile doldurulur.
Vurma Şansı | Sıyırma Şansı | Kaçırma Şansı
90% | 10% | 0%
75% | 25% | 0%
50% | 25% | 25%Gördüğünüz gibi vurma şansı %75 ve üzeri tüm saldırılarda hedefe tam ya da yarım(sıyırma) hasar vermek garanti.
Gözetleme ve Sersemletme
Gözetleme modundaki birimler belli bir alana giren ilk düşmana saldırmaya hazır beklemekteler. Yakın mesafe birimleri o tur saldırı alsalar bile kendilerini geçmeye ya da yanına gelip saldırmaya çalışan düşmanlara saldırabileceği özel bir gözetleme moduna sahip olacak.
Gözetleme moduna karşılık verilebilmesi için darbe mekaniğini oyuna ekledik. Patlama ya da yakın mesafe saldırıları gibi yüksek darbeler birimleri sersemleterek onları gözetleme modundan çıkmalarına sebep olabilir. Ayrıca sersemletme birimleri koruma modundan çıkartabilir ve aksiyon puanlarını azaltarak sonraki tur yapacaklarını kısıtlayabilir. Bir birimi yeterince sersemletirseniz sonraki tur hiç bir eylem gerçekleştirememesini sağlayabilirsiniz!
Bir grup asker roket saldırısı ile pusuya düşürülürken.Hızlı Soru-Cevap
Savaş sırasında taret kurabilen ırklar olacak mı?
“Öncüler, dronelar ve robotlar konusunda uzmanlar. Mühendis birimleri taretler kurabilirken T4’leri savaş sırasında saldırı veya savunma desteği sağlamak için çeşitli tipte drone çıkartmakta uzmandır.”
Savaş alanlarında yangın çıkarmak mümkün olacak mı?
“Prometheanlar, savaş alanlarında yangın çıkararak bölgeyi geçilmez hale getirebilecek silahlara sahipler. Ayrıca birimlerini ateşe dayanıklı ya da ateşte daha güçlü yapabilecekleri modifikasyonlara da sahipler.”
Promethean Ankakuşu Askeri savaş alanının büyük bölümünü ateşe verirken bu ateşin içinde can kazanabilmekte.Tek atan yetenekler olacak mı?
“Elbette! Örneğin oyunun geç aşamasındaki lazer silah tiplerinden Plazma Parçalayıcı Modülü zırhı delerek 1. ve 2. seviye birimleri tek atışta yok edebilmekte.”
Hasarı hesaplamada nasıl bir formül uygulanacak?
“I = Gelen Hasar
D = Alınan Hasar
R = Hasar Direnci(Tüm kalkan, zırh ve element direncinin toplamı)D = I x 0.9^R (^, Üssü belirtir)
Bu formülle direnç değeri arttıkça savunma artışının miktarı azalmaya başlamakta. Ufak seviyelerdeki her direnç artışı savunmayı %10 arttırsa da 10 ve 11 direnç arasındaki savunma farkı sadece %4.”
Bu haftalık bu kadar. Gelecek hafta taktiksel savaş mekaniklerine ve birimlere daha yakından bakacağız!