Age of Wonders: Planetfall’da Kir’ko

Age of Wonders: Planetfall geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki ırklardan Kir’ko tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, Age of Wonders: Planetfall için kaleme aldığımız bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta sizlere Kir’ko ırkından bahsedeceğiz.

Konsept

Planetfall’ın ana tasarım felsefelerinden birisi tüm içeriklerin bir şekilde parçalanmış Yıldız Birliği ile bağlantılı olmasıydı. Daha derin, daha iyi ana ırklar istiyorduk ve daha da önemlisi ana ırklar arasında “insan olmayan” bir ırk olmasını istiyordukj. Böceksi ırklar popülerlerdi evet ama orijinal olmaları gerekiyordu. Bunu da Kir’ko ırkıyla sağladık. Kir’kolar Yıldız Birliği tarafından köleleştirilmiş böcek ırkları ve kırılmış kovan zihinlerini onarmanın peşindeler. İmparatorluğun çöküşü kölelerin serbest kalmasını sağladı ve Kir’koların önünde 2 yol var, intikam veya uzlaşı. Kir’koları bir bakıma Zerglere veya Ender’s Game’deki Bugger’lara benzetmek mümkün.

Illustration_Race_Kirko_d11_t16-10.jpg

Tarihçe

Kir’kolar Yıldız Birliğinin galaktik macerasında karşılaştığı ilk dünya-dışı akıllı yaşam formuydu. Terratech firması ormanlık bir gezegende henüz sanayi çağına geçmemiş böceksi bir tür keşfettiğini duyurdu – bu gezegende paha biçilemez neroaktif nektarlar bulunuyordu.

Burada koloniler doğanın vahşiliğine rağmen çalışkanlık ve koordinasyonla hayatta kalmayı başardı. Kir’koların ana gezegenlerine yapılan ilk yolculuk bir felaketle sonuçlanmıştı. Yenmemiş olanlar psi etkisinden aklını kaçırmış, neroaktif nektarların tuzağına düşmüştü.

Bu nektarları ele geçirme amacı esnasında Kir’kolar hem bir tehdit hem de bir fırsat olarak görüldüler. İmparatorluğun diğer uygarlıkların iç işlerine karışmama politikası psişik güçlere sahip, imparatorluğun kâr edinmesini engelleyen bu zehirli yaratıklarla karşılaşıldığında hemen unutuldu ve Terratech’in mühendisleri kovan kraliçelerini lobotomize ederek kovan zihni ortadan kaldırdı. Tehditin psişik yönünü ortadan kaldıran İmparatorluk Kir’koları genetik geliştirmelerle ideal bir köle işçisi ırkına dönüştürdü.

Kir’koların birçoğu bulundukları yeni konuma uyum gösterdiler ancak iradeleri tam olarak ortadan kaldırılmamıştı. Terratech’in müdahaleleri kovan zihin olmadan da hayatta kalabilmelerini sağladı. Bazı Kir’kolar kaçıp bu nektarlardan üretilen ürünler satmaya çalıştılar, bazıları ise psionik güçlerini suikastler gibi çeşitli alanlarda değerlendirmeyi tercih etti.

İmparatorluğun çöküşü sonrasında Kir’kolar birçok gezegende hakimiyeti ele geçirmeyi başardı, hızlı evrimleri ve eski sahiplerinin teknolojilerinden öğrendikleriyle yıllar boyunca çektikleri acıların intikamını almayı ve kovan zihinlerini tekrardan oluşturmayı amaçlıyorlar.

Branding_Race_Kirko_01_.jpg

Kir’ko Kahramanları

Kir’koların “insansılığı” değişkenlik gösterebilen bir durum ancak bu tarz kahramanların ve komutanların Kir’kolar arasında en “insansı” davranışlar sergileyen bireyler olduğunu söylemek mümkün.

KirkoGender.jpg

Daha koyu renkli Kir’kolar kadınken, daha açık renkliler erkektir.

KirkoOutfits.jpg

İntikam mı uzlaşı mı? Bu soruya vereceğiniz cevabı kafanıza geçirdiklerinizle gösterebilirsiniz – örneğin bir insan kafatası.

Kir’ko Teknolojileri

Aşağıda Kir’ko teknoloji ağacının ve doktrinlerinin bazılarını inceleyebilirsiniz. Bu teknolojiler Kir’koların “yeniden uyanışlarının” etrafında şekilleniyor.

  • Unshackling: Temel birimlere yakın dövüş bonusu ve görüş sağlayan başlangıç teknolojisi.
  • Vigorous Emergance: Kir’ko Emergent çağırabilmenizi sağlayan orta oyun teknolojisi. İkinci bir Kir’ko Emergent daha çağırıp ordunuza yakın dövüş bonusu verirken onları iyileştirebilirsiniz.
  • Metamorphosis: Bu oyun sonu teknolojisi birimlerinize genetik geliştirmelerde bulunuyor, böylelikle birimleriniz daha hızlı hareket edip bir düşman öldürmeleri durumunda ekstra bir tur daha hamle yapabilmesini sağlıyor.
  • Structure Blood Cluster: Bu özel Kir’ko koloni geliştirmesi koloninin yemek gelirine göre üretim bonusu sağlıyor.

TechTree.jpg

Kir’ko Doktrinleri

Doktrinler imparatorluk genelinde bonus sağlayan özellikler ve bunlardan yararlanabilmeniz için yeterli doktrin slotunuz olması gerekiyor.

  • Dream Sharing: Kir’kolarınız arasındaki psionik bağı güçlendirerek birimlerinizin savaşlarda kazandıkları tecrübeyi paylaşmasını sağlayabilir, bu tecrübenin kazanımını hızlandırabilirsiniz.
  • Preserving the Future: Nüfus genişlemesi üzerine odaklanan politikalarla Kir’ko kolonilerine erzak bonusu sağlayabilirsiniz.
  • Planetary Swarming: Düşük teknoloji birimlerin çoklu üretilebilmesine odaklanan bu doktrin Kir’koların tüm hafif zırhlı birimlerinin üretim ve bakım maliyetlerini kısıyor.

Kir’ko Birimleri

Kir’kolar kimisi doğal bir kökene sahip kimisi ise Terratech bilimadamlarının sebep olduğu mutasyonlar olmak üzere geniş bir birim yelpazesine sahip.

Unit_Emergent.jpg

Emergent birimleri küçük ve ilkel birimler, yeterli tecrübe puanına sahip oldukları zaman Kir’kolara dönüşebiliyorlar.

Unit_Abyssian.jpg

Abyssian birimleri düşmanlarına kalın yapışkan bir öğe fırlatabiliyor, bu da onların bir süreliğine hareket edememesine sebep oluyor.

Unit_Barrager.jpg

Barrager birimleri belli bir alana biokimyasal silahlar fırlatmak gibi marifetlere sahip.

Unit_Engulfer.jpg

Engulfer yere sis bombaları bırakabilen güçlü bir hava birimi, bu bombalar hasar vermenin yanı sıra birimlerin görüşünü etkiliyor.

Unit_Tormented.jpg

Tormented birimi en güçlü psionik birimlerden, bu “kısmen” uyanmış kovan kraliçesi çok güçlü psionik saldırılar düzenleyebiliyor.

Unit_Deepone.jpg

Bu üst seviye deniz birimi düşmana bir bakıma “psionik bir hastalık” bulaştırarak düşman filosuna uzun süreliğine etki edebiliyor.

Oynanış

Kir’koların oynanışında, teknolojilerinde ve doktrinlerinde hakim tema intikam alma veya uzlaşma ikilemi. Bu sebeple bazı unsurlarla Kir’kolar agresif savaş bonusları elde edebilirken, bazı bonuslarla nüfus gelişimi gibi bonuslar elde etmesi mümkün. Haritada verimli ve mantarsı arazileri tercih ediyorlar ve buralara yerleşmeleri durumunda bonus elde ediyorlar.

Kir’kolar güçlü psionik silah teknolojilerine erişim sağlayabiliyor, psionik saldırılar düşmanın zırh savunmasını tamamen görmezden gelen saldırılar ve bazı debufflara ve modlara sahip. Psionikler hedefledikleri unsuru ateşe verebilir, onları delirtebilir veya biyokimyasal yollarla zehirleyebilirler. Tüm bunlar psionik saldırıların en büyük zaafının mekanik birimler olduğu anlamınam geliyor.

KirkoWmap.jpg

Kir’koların biyokimyasal silahları çok etkili, bu silahlarla zırh eritip biyolojik birimleri zayıflatabiliyorlar. Örneğin Blight Infection moduyla hedeflenen birimlere hastalık yayıp ölmeleri durumunda patlayarak etraflarına hasar vermelerini sağlayabiliyoresunuz. Ionic Infusion modu daha esnek olmakla birlikte Arc hasarı verebilmelerini sağlıyor bu da mekanik birimlere karşı etkili olduğu anlamına geliyor.

Muharebede diğer ırklara nazaran Kir’koların daha yakın dövüş odaklı olduğunu söylemek mümkün, menzilli birimleri opldukça limitli. Aynı zamanda Swarm Shields mekaniğine erişimleri var bu da onların birimlerinin “yanyana olmaları durumunda” daha güçlü oldukları anlamına geliyor. Bu da özellikle tek bir hedefle savaşılırken daha güçlü olmalarıyla ve alan saldırılarına karşı daha zayıf olmalarıyla sonuçlanıyor.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV