Age of Wonders: Planetfall’da Kahraman Gelişimi

Age of Wonders: Planetfall’ın bu günlüğünde kahramanların yeteneklerinden bahsediliyor.

Planetfall fantezi dünyalarındaki ejder kesen kahramanları bilim kurgu ile buluşturuyor. At üstündeki şövalyeler meka kullanan birinci sınıf pilotlara veya genetiği değiştirilmiş dinozorlara binen kadın kahramanlara evriliyor. Oyunun mitolojik bilim kurgusunun dışına çıkmayacak şekilde kahramanlarımızın doğa üstü, psişik güçleri de bulunmakta.

Tarafınızın komutanı ve sadık yardımcıları kahramanlardır. Bu kişiler “Kahraman Gelişim Ağacı” ile yetenek puanı harcayarak aldıkları tecrübe temelli yükseltmeleri sayesinde belli rollerde uzman hale gelirler. Ayrıca kahramanlar Star-Union harabelerini araştırırken bulabileceğiniz efsanevi eşyaları da kullanabilmekteler.

Kahramana sistemi ilk bakışta fantezi AoW oyunlarındakine benziyor olabilir ancak önümüzdeki bu 2 günlükte AoW3’ten bu yana pek çok büyük değişikliğin yapıldığını fark edeceksiniz. Bu günlükte yükseltme yapısından bahsedeceğiz, sonraki günlük ise kahraman eşyalarını konu alacak.

Kahraman Başlangıç Yetenekleri

Her kahraman 6 temel ırktan birisine aittir ve kendisine ek yetenekler sağlayacağı bir gizli teknolojiye sahiptir. Komutan(tarafınızın lideri) oyunun başında ek özellikler seçerek savaş alanında fark yaratabilir bir hale gelmekte. Ayrıca pilot yeteneğini oyunun başında açarak birinci seviye bir destek veya saldırı aracı kullanmaya başlayabilirler.

Kahraman Yapılandırması

Planetfall için ucu açık bir kahraman geliştirme sistemi oluşturduk. Aow 3’ten farklı bir şeyler yapmak adına Yakın-Menzili-Pilot gibi önceden belirlenmiş yollara sahip bir sistem denedik anca bunun çeşitliliği öldürdüğünü düşünerek bu sistemden vazgeçtik.

Daha da önemlisi kahramanların yeteneklerini farklı kaynaklardan alması daha çok hoşumuza gidiyordu. Bir kahraman geliştirmelerini ırkından, gizli teknolojisinden ve tüm kahramanlar tarafından erişilebilir genel bir yetenek havuzundan elde ediyor.

Kahramanlar özellikle erken oyunda belli bir role doğru eğilim gösteriyorlar. Yetenekler eldeki ekipmana göre dikkatli seçilmesi gerektiği için kahraman geliştirmek gayet eğlenceli bir uğraş. Rol çeşitleri şu şekilde sıralanmakta:

  • Menzili
  • Yakın Mesafe
  • Destek
  • Pilot

Bazı kahraman yeteneklerimiz ise şöyle:

  • Faz değişimi [VoidTech]: 5 alan etrafındaki bir yere ışınlanma. Tek bir saldırı yapacak kadar eylem puanı kalır.
  • Hiçlik Mermileri [Void Tech]: Korunma ve görüş dezavantajlarının %50’sini yok sayan menzili bir saldırı.
  • Juggernaut [Dvar]: Kahramanın engelleri yıkarak aşmasını sağlar.
  • Karşı Saldırı [Genel]: Yakın mesafe gözetme özelliği sersemletme ile iptal edilemez hale gelir ve %100 isabet oranına sahip olur.
  • Plazma Dalgası [Promethean]: Kahraman başka bir noktaya ilerler, hedefe ulaştığında etrafına 10 termal hasar verir.
  • Savaş Çığlığı [Amazon]: 2 Alan etraftaki dost birimler 3 tur boyunca %20 hasar kazanır.
  • Modüler Genişleme [Genel]: Kahramanın fazladan bir modül takmasını sağlar.
  • Stratejik Operasyon Desteği [Syndicate]: Kahramanın bulunduğu bölgede +6 stratejik operasyon gücü.
  • Yeniden Monte [Assembly]: Devre dışı kalmış dost cyborg 50 can ile geri döner veya sahadaki dost cyborg 35 can tamir edilir.
  • Komutan [Genel]: Tüm ağır yer birimleri kahraman orduyu yönetirken %10 hasar kazanır.
  • Zihinsel Kontrol Tasması [Syndicate]: Düşman birimi kontrol etmeye çalışır. Başarısız olursa hedef etkisiz hale gelir.

Bunlardan bazıları çok güçlüymüş gibi gelebilir ancak güçlü yetenekler yüksek kahraman seviyesi ile oyuncunun yetenek puanı biriktirmesini istemekte ve her savaşta bir kez gerçekleştirilmesine olanak sağlayan bekleme sürelerine sahipler.

Ayrıca ordu bonuslarının üst üste gelerek yok edici orduları engellemek adına bu bonusların sadece kahraman orduyu yönetirken işleyecek ve her orduda en fazla 1 kahraman bonusu olabilecek şekilde ayarladık. (En yüksek seviyeye sahip kahramanın bonusları orduya işler)

Kahramanlar ve Operasyonlar

Planetfall’da bazı kahramanların operasyonları güçlendirdiği etkileşimler bulunmakta ancak bu durumlarda eylem puanı direk harcanmıyor. Bunun yerine ellerindeki çeşitli kahraman yeteneklerini kullanıyorlar.

Kahraman Alımı

Size katılan kahramanlarınız ana ırkınızdan oluşmakta.Böyle olmasının sebeplerinden birisi özellikle erken oyunda başka ırk kahramanlarının elinizdeki modüller ile uyumsuzluk yaşayacak olması.

Diğer ırkları asimile ettiğinizde o ırklardan kahramanlar da alım yapmaya başlayacaksınız, bir ırkı asimile etmek size o ırka ait ana birliğe ve modüllere erişim sağlayacak.

Ayrıca yüksek seviye kahramanlar önceden kuşanılmış eşyalar ve alınmış yetenekler ile karşınıza çıkabilir.

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV