Age of Wonders: Planetfall’da Harita Unsurları: Keşif Safhası

Age of Wonders: Planetfall geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda keşif döneminde etkili çeşitli harita öğelerine dair bilgi veriliyor.

Herkese merhabalar, daha önceki bir geliştirici günlüğünde sizlere dünya haritasındaki sektör sisteminden bahsetmiştik. Bugün sizlere dünya haritasından bahsetmeye devam edecek ve oluşturduğumuz – özellikle oyunun erken dönemine etki eden – yeni sistemlerden sözedeceğiz. Yıldız Sistemi dünyalarında keşifler yaptıkça sizi bekleyen çeşitli tehditler olduğunu farkedeceksiniz.

exploring-jpg.396038

Tarama Menzili

Artık dünya haritasını farklı yollarla keşfedebileceksiniz, görüş menzilinin yanı sıra oyundaki birimleriniz ve binalar kendilerine has bir “tarama menziline” sahip olacak. Bu tarama menzili içerisinde yer alan birimleri tespit edebileceksiniz, ancak bu birimlere dair tüm detaylara erişemeyeceksiniz. Bu sistemle birlikte haritada muhafızları sarıyla, düşman ve NPC yağmacıları kırmızıyla görebiliyorsunuz ve bu durum bir bakıma “erken uyarı sistemi” olarak işe yarıyor. Age of Wonders oyunlarında her zaman görüş menzili hareket menzilinden kısaydı ve bu sebeple beklemediğiniz bir şekilde saldırıya uğrayabiliyordunuz, tarama menzili burada devreye girip durumu biraz daha dengeliyor. Tarama menzili oyun içerisinde arttırılabiliyor ve araştırmalarla bu menzil içerisindeki birimlere dair daha fazla bilgi elde edebilir hale gelebiliyorsunuz.

owlscout-jpg.396041

Vanguard OWL modifikasyonlu keşif birimi.

Bonus İçerikli Gelişmeler

Haritayı açan kaşifleriniz keşifleri esnasında kimi zaman savunulan, kimi zamansa savunulmayan bazı öğelerle karşılaşabilir. Tahmin edeceğiniz gibi oyunda her türlü öğeyle bu şekilde karşılaşmanız mümkün, Planetfall’da yeni olarak artık bu öğeler standart ödüllerin yanı sıra ekstra bir bonus içerik barındıracak. Bu bonus içerik oyundaki eşyalardan harita noktalarına, birimlerden çeşitli NPC taraflarıyla ilişki değişimlerine kadar değişiklik gösterebilecek. Tabi ki tüm bu gelişmeler ve bonuslar ana kaynak etrafında şekillenecek.

pickupevent-jpg.396039

NPC Üsleri

Oyunda ilerledikçe Autonom, Growth veya Paragon gibi NPC’lerden biri tarafından üs haline getirilmiş sektörlerle karşılaşacaksınız. NPC’ler tıpkı oyuncular gibi sektörleri ele geçiriyorlar, dolayısıyla bir NPC’nin yer aldığı sektörü ele geçirmek için ilk olarak dostça veya düşmanca yollarla bu üssü ortadan kaldırmanız gerekecek. Ancak eşzamanlı olarak çok fazla düşman edinmediğinize emin olun, bu üsler üssü kontrol eden ülkeyle düşmancıl ilişkilere sahip olmanız durumunda asker çıkartabiliyorlar. Bu çıkartılan asker karşılaştığınız gelişmelere bağlı oluyor dolayısıyla oyuncular başlarına gelecek şeye dair öncesinde uyarı alıyor. NPC üsleri kendilerine has muharebe haritalarına sahip ve ele geçirilmeleri durumunda haritadan siliniyorlar. Bu NPC’lerle olan etkileşimlerden ileriki günlüklerde bahsedeceğiz.

base-jpg.396042

Yağmacı Üsleri

Tabi ki Planetfall’da herhangi bir şekilde anlaşma ihtimalinizin bulunmadığı bazı yaratıklar da mevcut. Oyunda kaşiflerle bu yaratıkların yerini kolonicilerinizin saldırıya uğramasından önce tespit etmesinin önemi büyük. Basit bir yağmacı örneği The Hopperhound isminde zırhı delebilen ve ciddi bir zıplama menziline sahip çekirgeler.

Tehlikeler

İmparatorluğun çöküşü arkasında keşifler yapacağınız gezegenlerde çok sayıda iz bıraktı. Bu izlerden bazıları keşfettiğiniz sektörlerin daha tehlikeli bölgeler olmasıyla sonuçlanabilir, oyunda çeşitli kategorilerde tehlikeler mevcut, nükleer kraterler, void yarıkları, biyolojik silah kalıntıları vesaire. Bu tehlikeler sektörlerin ekonomik gelirini azaltıyor ve birimleri negatif olarak etkiliyor. Bu tehlikeler krater bölgelerinde yer alıyor ve Hazard Removal ismindeki teknolojilerle ortadan kaldırılabiliyorlar.

screenshot-png.396040

Yukarıda gördüğünüz tehlike düşman birimleri oluşturabiliyor.

Dolayısıyla bir tehlikeyle başetmeden evvel o tehlikeyi ortadan kaldırmanızı sağlayacak teknolojiyi araştırmayı beklemelisiniz. Oyunun son dönemlerinde Yıldız Birliğinin küllerinden yeni bir toplum oluşturduğunuzda haritayı etkileyecek kendi tehlikelerinizi oluşturabileceksiniz. Savaş hiçbir zaman değişmiyor.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV