Age of Wonders: Planetfall’da Harita Oluşturma #1

Age of Wonders: Planetfall’ın bu günlüğünde haritanın oluşturulma sürecinden bahsediliyor.

İşlenmiş harita metodu ilk olarak Age of Wonders: Shadow Magic ile karşımıza çıkmış, Age of Wonders III ile oyunun önemli bir sistemi olduktan sonra Planetfall ile birlikte hikaye haritaları bile işlenmiş hale geldiğini görüyoruz.

Eimizdeki araçlar o kadar güçlü oldu ki bölüm tasarımcıları (ve gelecekte mod yapımcıları) oluşturulan gezegenin düzeninden, başlangıç pozisyonlarına ve özel sektör tanımlarına kadar oluşturulan gezegenler üzerinde büyük bir kontrole sahipler. Ayrıca tasarımcıların gezegenlere hikayeler ekleyebilmesini sağlayan başka sistemlerimiz de mevcut. Bu yüzden haritalarımızı insan eli değmemiş izlenimi veren ”Rastgele Harita” olarak adlandırmak yanlış olur.

Bu sistemlerin ana mimarı ve günlüğün yazımına katkıda bulunan kişi ise ekip üyemiz teknoloji programcısı Lascha.

Gezegen tipi seçimi. Resimde görünen küre asıl gezegen haritasını göstermemekte, harita henüz oluşturulmadı.

Harita Oluşturma İlkeleri

  • Gezegenlerde güzel bir oyun akışı ve doğallık hissettiren geniş bir çeşitlilik olmalı.
  • Sistem odaklı tasarım Ekonomik ve Yapay Zeka mekaniklerine bağlıdır.
  • Sektör odaklı olmalı, bu sayede her sektörün bir teması ve hikayesi olabilir.
  • Modlayıcı dostu olmalı.
  • Script ve görev motorları ile entegre olmalı.
  • Hikaye tarafından kullanılmalı. Böylece hikaye modları da yeniden oynanabilirlik kazanabilir.

Oluşturma Süreci

  • Boş bir harita ile başla.
  • Oyuncular, şehirler ve özel yerler için pozisyonlar ayarla.
  • Ayarlanan pozisyonlara göre sektörler oluştur.
  • Haritanın tipine göre kıtalar, göller vs. oluştur.
  • Sektörlerini içini doldur.
  • Ufak okyanusları, çölleri, gölleri vs. birleştirerek büyük sektörler oluştur.
  • İklimleri oluştur.
  • Orman, dağ gibi alanları oluştur.
  • Nehir ve uçurumları oluştur.
  • Yapıları, toplanabilirleri ve tehlikeli bölgeleri oluştur.
  • Işınlayıcıları oluştur.
  • Yapay zeka tarafları oluştur.
  • Yolları oluştur.
  • Haritayı güzelleştirecek detaylar ekle.

Oyuncuların Yerleştirilmesi

Oyuncuların başlangıç pozisyonları(ve sayıları) oyunun dengesi ve temposu için önemli bir faktör.

AoW 3’te oyuncuların pozisyonları bir çember(daha doğrusu bir elips) oluşturmaktaydı. Ancak Planetfall ile kıvrılan haritalara geçtiğimiz için çember modeli pek de işe yaramayacaktı.

Değişik, yeni bir algoritma oluşturmak yerine Oyuncu Pozisyon Şablon’u kullanmaya başladık. Oluşturucu oyuncu sayısına göre rastgele bir şablon seçmekte. Her şablon oyuncuların harita üzerindeki yerlerini çeşitli ayarlar eşliğinde belirlemektedir.

Yukarıdaki resimde göreceğiniz:

  • Yeşil Noktalar: Her oyuncunun başlangıç pozisyonu.
  • Kırmızı Noktalar: Başlangıç pozisyonlarında çeşitlilik oluşturmak için tüm başlangıç pozisyonları, karşılık gelen hat boyunca eşit olarak hareket ettirilebilir.
  • Çember: Oyuncuların birbirine çok uzak veya yakın başlamasını engelleyen güvenli bölge.

Sektör Oluşturma

Hayat size sektörler verdiğinde sektör oluşturucu yapmalısınız. Ve biz de öyle yaptık! Ana gereksinimler sektörlerin büyüklüğü, şekli ve konumu üzerinde kontrol sahibi olmayı içermekte.

Planetfall’da bulunan sektör oluşturucu zamanla oldukça gelişti, aşağıdaki görselde geliştirmenin erken aşamasındaki halini kabaca görebilirsiniz. Bir kutuyu toplarla doldur ve kutu ağzına kadar dolu olduğunda topları birer sektöre dönüştür.

  • Sektörlerin büyüklükleri topların büyüklüğüne bağlıdır.
  • Sektörlerin şekli en son gerçekleşen dönüşüm evresinde belirlenir.
  • Sektörlerin yerleştirilmesi:
    • Topların büyüklüğüne
    • Topların nereye konulduğuna
    • Toplara ve/veya yerlere konan yaylara bağlıdır.

Sektör Temelleri

  • Tasarımcılar sektörlerin temellerini oluşturur, bu temeller vahşi ormanlardan çorak çöllere kadar çeşitlilik gösterir. Bu temeller büyük oranda ekonomik sistemlere tabidir. Ekonomik sistemin prototipi üzerinde çalışırken aynı zamanda bunu yapmamız geliştirme sürecinde bize oldukça yardım etti.
  • Tasarımcılar bazı belirli özellikleri ve ikincil binaları özel sektörlere dahil edebilirler. Örneğin Promethean Sığınak Sektörü’nün temasına uygun şekilde sadece volkanik ve kurak bölgelerde çıkması, dağlık ve kayalık yer özelliklerine sahip olması sağlanabilir.


Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV