Age of Wonders: Planetfall’da Assembly

Age of Wonders: Planetfall’ın bu günlüğünde Assembly Fraksiyonu anlatılıyor.

Herkese iyi günler, bu haftaki geliştirici günlüğü son altı fraksiyonun sonuncusu olan Assembly hakkında olacak.

Konsept

Planetfall ile bilimkurguya attığımız adımla daha robotik/sayborg odaklı fraksiyonları keşfetmek istedik. İnsani unsurları da içinde bulunduracak ancak kolektif akıl tipi olan Borg veya köleci ve tamamiyle şeytani olan Strogg hissi verecek şekilde oluşturmak istemedik. Daha çok bilimden korkmayan ama onu kucaklayacak “Acaba fazla mı ileri gittik?” düşüncesiyle durmayacak bir fraksiyon.

Planetfall’daki çeşitli bütün fraksiyonların ortak dizayn özellikleri üstünlük konsepti, insanların (ve uzaylıların!) gelişerek daha iyi olmalarıdır. Assembly’de bu üstünlük odaklanması trans hümanist inançlar üzerinedir. İnsan zekasını ve psikolojisini, sibernetiklerin kullanımı ve çoğalma yoluyla teknolojiyi kullanmakla ilişkilidir.


Assembly hattı

Tarihi

Bütün bu konseptler iyi hoş ama bir fraksiyonun iyi bir hikayeye ihtiyacı vardır. Güçlü bir hikaye faaliyetlerini, motivasyonlarını, toplumsal yapılarını göstererek kapsamlı bir dizaynı meydana getirir.

Assembly, Star Union zamanında uzak, siyah ve yerleşik bir gezegen olan PRGN-X5’te bulunan Paragon Augmentations şirketinin askeri kolu tarafından oluşturulmuş eski süper askerlerinden meydana gelen bir fraksiyondur.

Çöküşten sonra bu süper askerler ayaklandılar ve onları kontrol eden bilim insanları ile askerlere muhalif olarak gezegeni yutan uzun ve pis bir savaşı başlattılar. Bu savaş sırasında en adi biyolojik ve nükleer silahlar kullanıldı. Bu savaşın sonucunda iki taraf da çokça yara aldı, hastalıklara maruz kaldı ve en önemlisi kıtlıkla mücadele etti.

Ortadan yok olma ile karşı karşıya kalan iki taraf da sağ kalabilmek ve savaşa devam edebilmek adına her türlü yola başvurdular. Ölülerden organ topladılar ve makineleri kullanarak kaybolan uzuvlarını yenileriyle değiştirdiler. Yozlaşmaya devam ettikçe klonlama tanklarında vücut parçaları ve organlar yetiştirerek vücutlarında geriye kalan biyolojik bileşenleri canlı tuttular.

Savaş devam ettikçe iki taraf da birbirlerine daha çok benzemeye başladı ve yeni tip bir insan ortaya çıktı, birbirleri arasındaki farklılıklar gitgide kayboldu ta ki artık tamamiyle benzer ve bir olana kadar, Assembly.

Onları yaratmakta rol oynayan savaş Assembly’nin temelini oluşturur ve herhangi bir savaşta inançlarını beslemektedir. İki taraf da birbirlerini yok ederek yeniden bir araya gelmeli ve düzene kavuşmalıdır. Evrendeki gerçek düzene ulaşabilmek adına bu inançları derinlemesine benimsediler, önce ayrılmalı ve sonra yeniden bir araya gelmeli.

Kahramanlar

Assembly, kahramanlarını ve komutanlarını yansıtmakta geniş esneklikte bir forma sahiptir. Assembly’nin karanlık bir havası olabilir ama diğer fraksiyonlarda olduğu gibi gaddar olmak da merhametli olmak da oyuncunun elindedir ve sahip olduğumuz birçok özelleştirme ayarına tatmin ediciliği görseller eşlik etmektedir.


Assembly’yi yıkım dolu karanlık bir yola sürükleyip yeniden bir araya mı getireceksin yoksa daha düzen içeren bir yol mu seçeceksin?


Bazılarınız soldaki hanımefendiyi hatırlayacaktır, Assembly Fraksiyonu oynanış videosunun yıldızı

Şehirler

Assembly şehirleri birer bilim ve mühendislik bölgeleridir. Assembly sürekli yeniliklerin arayışındadır ve mükemmelin peşindedir. Teknoloji ve biyolojiyi en ahenkli biçimde birleştirendir. Onların şehirlerinde yedek organlar ve vücut parçaları yetiştirilmektedir ve yeni sibernetik teknolojiler geliştirerek kendilerini yükseltirler.


Vücut parçalarını yenileme amaçlı bir Assembly toplama kulesi


Bazı Taktiksel Harita birimleri, bir Assembly kolonisine çarpışma için saldırıldığı zaman bulunabilir, buna Vanguard Walker da dahil!

Teknoloji

Assembly araştırmaya ve bilime değer verir, nasıl olsa nesillerinin yarısı bilim insanlarının elinde! Aşağıda oyunun erken aşaması için teknoloji ağaçları bulunmaktadır. Birçoğu hem ekonomik olarak hem de askeri olarak ileri seviye bilimi kullanarak üstünlük kazanma ile ilgilidir. Oyun boyunca yapılan araştırmalarla nelerin açılabildiğini dair örnekleri aşağıda bulabilirsiniz.

  • Molecular Computing: Oyunun erken aşaması teknolojilerinden biridir ve Ocular Implants modunu açarak stratejik harita görüşü ve menzilli birimler için kritik vuruş şansı sağlar. Aynı zamanda Signal Shredding taktiksel operasyonunu açarak sayborg veya mekanik birimlere yüksek sersemletme ihtimalli engelleyici bir sinyal gönderir. Bu kadar erkenden erişilebilen çok güçlü bir operasyon!
  • Adaptive Systems: Oyunun orta aşaması teknolojilerinden biridir ve birimleriniz için Cloaking Implants modunu açarak dünya haritasında evrensel kamuflaj verir ve taktiksel çarpışmada overwatch tarafından vurulmalarını zorlaştırır, haritadaki yakın vuruşçu hızlı ordular için olmazsa olmazdır! Ek olarak bu teknoloji, iki güçlü taktiksel operasyonu açar. Linear Accelerator birimlerinize aşırı besleme yaparak hamle puanlarını geri kazanmanızı sağlar. Güçlü bir çarpışma operasyonu olan Deploy Constrictor birimleri sıkıştırarak onları bütünüyle kilitler ve herhangi bir şey yapabilmelerine izin vermeden onlara yüksek yakın dövüş hasarı verir.
  • System Reload: Oyunun ileri aşama teknolojilerinden biridir ve taktiksel çarpışma sırasında birimlerin güçlü bir şekilde can yenileme yapmalarını sağlayan Reassembly Module modunu açar ve eğer bir birim savaşta düşerse, savaşın sonunda yeniden bir araya gelerek canlanırlar. Bu modu kullanıyorsanız birimleriniz sürekli olarak geri gelirler! Tabiki kazandığınız sürece… Bu teknoloji aynı zamanda düşman birimlerinin bazı modlarını devre dışı bırakan Temporal Disruption taktiksel operasyonunu açar. Düşman birimlerinin bazı modlarını birkaç turluğuna devre dışı bırakarak savaşlarda kritik üstünlüğü kurmanızı sağlar!


Assembly’nin teknoloji ağacına silah gruplarıyla bir göz atış; Firearms ve Arc.

Doktrinler

Assembly sahip olduğu güçlü doktrinler ile savaş alanını temizlemeye odaklanabilir ve aynı zamanda askeri doktrinler ile ordularınızı güçlendirebilir ve koloniler aracılığı ile ekonomisini zekice yollarla geliştirebilir. Aşağıda bazı örnekler bulunmaktadır.

  • Battlefield Autopsies: Oyunun erken aşaması için olan bu doktrin her başarılı savaş sonrası öldürülen düşman birimleri için araştırma yapılmasını sağlar. Araştırmaları hızlı bir şekilde başlatmak için mükemmeldir.
  • Scavengers: Dünya haritasında temizlenen her yapı için daha iyi ödüller kazanın.
  • Connected Society: Kolonilerinizin beynine bir yolculuk yapın ve onların bazı fazlalık güçlerini ödünç alarak araştırmalarınıza hız katın. Dürüst olalım, büyük ihtimalle onları zaten kullanmıyorlardı.
  • Re-cycle of Life: İleri oyun aşaması için olan bu doktrin Assembly birimlerinin öldükten sonra yeniden bir araya gelme döngüsüne odaklanır, bütün sayborg birimlerine güçlü moral bonusu sağlar. Ek olarak, eğer birimler düşerse onlardan büyük miktarda enerji geri kazanırsınız ve kayıplarınızın zararını hızlı bir şekilde karşılamanızı sağlar.


Assembly’nin tüm amacı biyoloji ve teknolojiyi birleştirmektir.

Birimler

Assembly hattı tamamiyle sayborglardan oluşmaktadır, birimleri şu şekildedir.

  • Inspector: Üç kafadan oluşan ve her şeyi görebilen Assembly’nin izci birimidir. Dost sayborg birimlerini hızlı ve kirli savaş alanı tamirleri ile çarpışma sırasında onarabilirler.

  • Scavengers: Assembly’nin ana hat piyade birimidir. Kollarından biri pompalı tüfek ile değiştirilmiştir. Diğer kolunda ise düşman birimlerini yakın mesafede parçalara ayırmak üzere vahşi pençeler bulunmaktadır ve Assimilate yetenekleri ile kopardıkları parçaları kendilerini iyileştirmekte kullanabilirler.

12.png

  • Electrocutioners: Assembly’nin ana menzilli piyadesidir. Bu birimler savaş alanının bir ucundan diğer ucuna yıldırım fırlatabilirler ve menzilli güçlü alan hasarlı saldırıları yakın dövüşçü birimlerini desteklemek için mükemmeldir.

13.png

  • Reverse Engineer: Dengeli bir Assembly ordusunun vazgeçilmezidir. Geniş çapta araç ve silahları bulunur ve oldukça esnek bir kullanımları vardır. Yakın dövüş seçenekleri olan testere saldırısı ve Arc ateşleyicisinin yanında ölü sayborg birimlerini tekrardan canlandırabilirler ve düşman hatlarına geldiklerinde kendini imha ederek hasar veren yapılar oluşturabilirler!

14.png

  • Lightning Rider: Assembly’nin uçabilen birimidir. Çok güçlü yakın menzil birimidir, kendisini aşırı yükleyebilir ve havadan geniş çapta muazzam derecede alan etkili Arc hasarı verebilirler. Bunlardan sadece birkaçı ile savaşın seyrini değiştirebilirsiniz.

15.png

  • Wrecker: Assembly hattının ikonik birimlerinden biridir. Wrecker kesinlikle hafife alınmaması gereken bir birimdir. Oyunda bulunan en güçlü yakın dövüş yeteneklerinden birine sahiptir ve savaş alanında yakınında bulunanları adeta kasıp kavurur. Onu ölüm bile durduramaz; Self-Reassembly özel yeteneğiyle tekrardan bir araya gelerek çarpışma sırasında yeniden canlanır!

16.png

  • Storm Wader: Assembly’nin deniz birimlerinden biridir. Bu birim, düşmanlarına yıldırım yağmuru saldırıları yaparak onlara uzun menzilli alan etkili ağır Arc hasarı verebilir. Bunu yaparken aynı zamanda çok havalı görünüyor.

17.png

  • Reaver: Assembly’nin temelini oluşturan fikirlerin bir örneği olan Reaver, tier 4 birimidir ve kendisini istediği zaman parçalara ayırıp bir araya getirebilir. Dracula’dan ilham alınan Reaver kendisini sayborg yarasa sürülerine ayrıştırarak bütünüyle kendisini dönüştürebilir. Reaver formundayken uzun menzilli Arc saldırıları ve güçlü destekleyici yetenekleri vardır. Swarm formunda ise yıkıcı yakın dövüş yetenekleri ile bir düşman birimini sizin kontrolünüzde bir Assembly yapısına dönüştürebilecek yeteneği vardır.

18.png

19.png

Assembly’nin Oynanışı

Assembly, doktrinleri üzerinden araştırmalara etkili olarak odaklanabilir ve Neural Interfacing Datacores fraksiyon binaları, dünya haritası üzerindeki yıkıntıların araştırılmasını hızlandırır. Bu araştırma odağı, oyun ilerledikçe diğer fraksiyonlar üzerine teknoloji avantajı kazanmalarını sağlar.

Scavenging ve Battlefield Autopsies gibi Assembly doktrinleri ayrıca NPC’lerle dövüşmeye ve onları yenmeye ve dünya haritası üzerinde yapıları temizlemeye bonus verir. Bununla, her başarı çarpışma sonrası arttırılmış iyileştirme veren Scavenge Spare Parts pasif özelliği (her Assembly birimi buna sahiptir) ve ölü sayborgları hayata geri döndüren güçlü destek birimlerinden biri olan Reverse Engineer birimi birleştirildiğinde Assembly’yi fethetme ve hızlı bir şekilde yayılmada çok güçlü yapar.

Makinelere karşı oldukça verimli olan yıldırım temelli saldırıları ile daha genel bir hasar tipi olan ve birimleri afallatmada iyi olan ve güçlü hasar verici operasyonları olan Assembly, karışık tarzda Arc silahları kullanır. Aynı zamanda ana teknoloji ağaçlarında yakın dövüşte verilen hasarı arttıran ve düşmanların kanamasına yol açabilen Shredder Claws gibi güçlü yakın dövüş modlarına erişebilen birkaç fraksiyondan biridir.

Çarpışma sırasında, esnek çaplı yakın dövüşçü birimler ile onları belirli bir mesafeden destekleyen toplar ve piyadelerle ileri atılıyor olacaksınız. Assembly yakın dövüşçülere güçlü bir şekilde odaklanır ki bu da onların asıl parladığı noktadır. Savunma için birçok kalkandan yararlanan ve birçok mekanik birime sahip fraksiyonlar dengeli bir Assembly ordusuyla baş etmekte zorlanacaktır. Yakın dövüş saldırıları ile kalkanları es geçecek ve Arc hasarlarıyla mekanik birimlere yıkıcı hasarlar vereceklerdir.

Assembly’nin, sayborglar olarak doğustan gelen bir zayıflıkları bulunmaktadır. Mekanik birimleri etkileyen çoğu statü efekti ile beraber biyolojik birimleri etkileyen çoğu statü efektinden etkilenebilmektedirler. Bunu az da olsa telafi edebilmek adına Assembly birimlerinin tüm statü efektlerine karşı arttırılmış dayanıklılıkları vardır. Yakın dövüşe odaklanmaları overwatch’a karşı zayıf bırakacaktır ve diğer fraksiyonlarla kıyaslandığında daha az menzilli ve alan etkili saldırı seçenekleri bulunmaktadır. Silah teknolojileri, en çok değişmeli hasar tipinde sınırlayıcıdır. Bu yüzden Assembly ile Secret Tech’i birleştirmeniz önemli bir stratejik tercih olabilir.


Bunu Assembly oynanış videosunda göstermeyi unutmuştum, bunu telafi etmek için karşınızda Assembly taaruz aracında olan Azer Starg!

Assembly hakkında daha fazla içerik mi istiyorsunuz? Assembly fraksiyon ön tanıtım ve Assembly oynanış videolarına göz atabilirsiniz!

Yazar: İhsan Berkay Erdem

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV