Age of Wonders 4 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyunun hikayesine dair bilgiler veriliyor.
Ben Michelle, oyunda hikaye tasarımcısı olarak görev alıyorum ve bugün sizlere Age of Wonders 4’ün hikayesine dair bilgiler vereceğim. Hikaye ekibimiz ben ve Jakob’tan oluşuyor, hikaye içeriği Age of Wonders serisinin başlangıcından bu yana hikayede rol üstlenen Raymond Bingham’ın da aralarında bulunduğu kalabalık bir yazar ekibi tarafından oluşturuldu.
Bugün sizlere Age of Wonders 4’ün hikayesi hakkında bilgiler vereceğim, dolayısıyla eğer spoiler yemek istemiyorsanız bu günlüğü atlamanızı öneririm.
Hikaye ve dünya oluşturma Age of Wonders oyunlarında her zaman önemli bir yere sahip olmuştur. Her oyunda güçlü karakterler, etkileyici arkaplan hikayeleri ve oyunun evrenine dair keyif veren çok sayıda bilgi yer alıyor. Tüm bunlar Age of Wonders 4 için de geçerli, oluşturduğumuz yeni sistemle oyuncuların da bizzat bu hikayenin bir parçası olmasını, oluşturdukları liderler ve imparatorluklarla hikayede yer almalarını sağlıyoruz.
Age of Wonders’ın her oyunuyla beraber daha etkileyici bir oynanış ve oyuncuların bu fantastik evrende daha iyi roleplay yapabilmesini sağlayan içerikler ekledik. Bu durum oyunun hikayesine olan yaklaşımımızı da şekillendirdi, oyuncunun takip etmek zorunda kaldığı daha önce gidişatı belirlenmiş bir senaryo modu yerine, oyuncunun tercih ve kararlarına uyum sağlayan ve değişim gösteren farklı bir sistem oluşturduk. Bu şekilde oynanışla hikaye arasındaki olası kopukluğu ortadan kaldırdık.
Hikayede amacımız oyuncunun kararlarına göre şekillenen zengin bir evren ortaya çıkartmaktı. Bunu sağlamak için Hikayesel Olay Sistemi isminde yeni bir sistem oluşturarak hükümdarınıza görevler, ikilemler ve çeşitli bonuslar sağladık. Bunların kaynağı imparatorluğunuz, çevre ülkeler veya kozmik eğilimler olabilir. Bu sistem doğrultusunda animasyonlu 3D karakterlerle sahneler oluşturabiliyor, oyuncuya birden fazla seçenekler sunabiliyoruz. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde Jakob bu sisteme dair daha ayrıntılı bilgiler paylaşacak.
Bu günlükte size 3 ana başlıktan bahsedeceğiz:
- Age of Wonders evreninin genişlemesi
- Oyunda hikayenin yeri
- Age of Wonders 4’teki hikaye diyarları
Ama önce gelin biraz geçmişe dönelim…
Hatırlayacağınız üzere, Age of Wonders 3 esnasında bir yüce elf olan Sundren ve bir insan olan Edward bir araya gelerek Meşale Taşıyıcılarını kurmuştu. Meşale Taşıyıcıları Athla halklarını Gölgedoğanlara karşı birleştirme amacı güdüyordu. Gölgedoğanlar Athla’yı tehlikeli büyülerden koruyan Mühürleri ortadan kaldırma amacı güden tehlikeli bir oluşum. Meşale Taşıyıcılar Yüce Elflerle İnsanlar arasındaki savaşı durdurmayı başarsa da, Gölgedoğanların Mühürleri ortadan kaldırmasına engel olamadı.
Athla’nın yıllar boyunca korunduğu büyüler geri döndü, elemental güçler dengesizleşti, iklim değişti ve Athla’nın kadim imparatorlukları birer birer yıkıldı.
Age of Wonders 4’ün hikayesi tam olarak burada başlıyor. Athla’da Godirhood’a yükselen ölümlü bir savaşçı olarak başlıyoruz. Çok geçmeden eski Büyücü Krallar geri dönerek sürgün edildikleri toprakları geri almaya çalışıyorlar ve ana hikaye başlıyor.
Yaka, Karissa ve Nimue gibi büyücüler zenginlik ve servet uğruna Gölge Diyara gittiğinde, Merlin’in geri dönmeleri için kullanacakları kapıyı mühürleyeceğini tahmin etmiyorlardı. Diyarlar arasında esir kalan bu büyücüler en büyük korkularını ve hırslarını hedef alan ilüzyonlar ve seslerle sınandı. Gölge İşkencesi adını verdikleri bu yer onlarda kalıcı izler bıraktı. Bu işkenceye maruz kalanların bazıları kendini kaybederek sonsuza dek boşlukta dolaşmaya koyuldu. Athla’nın ötesinde sayısız tehlike yer alsa da, kimileri yeni diyarları ele geçirerek kendi takipçilerini oluşturdu ve ele geçirdikleri diyarları şekillendirdi.
Astral Deniz
Age of Wonders hikayesinde her zaman Athla’nın ötesinde dünyalar olduğuna dair ipuçları verilmiştir. Shadow Magic’te bu dünyalardan biri, Gölge Diyardan Gölge İblislerin istila başlatmasıyla birlikte gerçeğe dönüştü. Tüm bu dünyalar Astral Denizle birbirlerine bağlanıyor, bu denizde akıp giden büyüler tüm dünyaları etkiliyor.
Age of Wonders 4’te oyunun yapısı, çok sayıda bilinmeyen dünyanın keşfedilebilir olmasına olanak tanıyor. İblislerin vatanlarını keşfedebilir, elflerin dünyalarını görebilir ve elbette bu dünyaları ele geçirebilirsiniz. Astral Deniz sayısız gizem ve tehlikeyle dolu. Kainat sizi bekliyor.
Godir Panteonu
Astral Denizle olan bağlantıları neticesinde, ölümlü savaşçılar ve büyücüler daha önce eşi benzeri görülmemiş bir güce (veya lanete) erişebilir. Bunlar tanrısal varlıklar olan Godirlerdir ve dünyalar arasında seyahat ederek Yaratılış güçlerini manipüle edip kendilerine takipçiler yaratabilir.
Tüm bu Godirler, ittifakları ve eğilimleri fark etmeksizin Astral Denizin ana panteonunun birer üyesidir. Aralarında ittifaklar kurulabilir veya mevcut ittifaklar bir çırpıda yok sayılabilir. Panteon içerisindeki en bilindik ittifak Ahit ittifakıdır, bu ittifak kurnaz Shad’rai’ye karşı kurulmuştur. Bir diyarda iz bırakan her yeni hükümdar panteonun üyesi haline gelebilir.
Magehaven’e hoş geldiniz…
Her Godir’in yolu bir şekilde Magehaven’e düşer. Magehaven, Astral Deniz’de Godirler için bir tartışma meydanı ve konsey görevi görür. Magehaven kırılamaz bir büyü ile korunmaktadır ve bu büyü bir başka yaratığa hasar verecek büyülerin kullanılmasını engeller. Bu sayede en büyük düşmanlar dahi Magehaven’e gelerek müzakere edebilirler. Magehaven’in harikalarından bir diğeri Dünya Kapılarıdır, bu kapılar Astral Deniz’in farklı dünyaları arasında portal görevi görür.
Hikaye Diyarları
Astral Denizde keşfedip fethedebileceğiniz sayısız dünya bulunuyor. Her dünya, Dördüncü Çağın çatışmalarında ve hikayesinde bir role sahip.
Hikayede nispeten daha önemli rol oynayan diyarlara Hikaye Diyarı deniyor. Ana oyunda, oyunun çıkışında toplam 5 Hikaye Diyarı bulunuyor. Rise of the Godir ismindeki ana hikayede oyuncular bu 5 diyarı ziyaret ederek Age of Wonders evrenine dair yeni bilgiler ediniyor.
Tüm Hikaye Diyarlarında özel seslendirme ve özel bir görsel eşliğinde bilgi veren sahneler yer alıyor, Hikaye Olayları aracılığıyla gelişmeleri oyuncuya aktarıyoruz. Bu diyarlarda serinin daha önceki oyunlarındaki bazı karakterlerle karşılaşabiliyorsunuz.
Maceranız Athla’da başlayacak, burada eski tehditin geriye dönüşünü tecrübe edeceksiniz. Gücünüzün artmasıyla birlikte Dünya Kapılarının ötesinde sizi bekleyen yeni dünyalara geçeceksiniz. Bu bile bir başlangıçtan ibaret, ana hikaye Magehaven’de şekillenerek Astral Deniz’deki tüm Godirlerin kaderini belirleyecek.
Hikaye
Yeni bilgi çubuğu sistemiyle istediğimiz her konuma hikaye parçaları ekleyebiliyoruz. Hikayeyi oynanış bilgileriyle ayrıştırmak için, onları parşömen şeklinde oyuncuya sunuyoruz. Farenizle vurgulanan kelimenin üzerine geldiğinizde Astral Deniz’e ve onun içindeki canlılara dair bilgiler alabilirsiniz. Normal bilgi çubukları gibi “bilgi çubuğu içinde bilgi çubuğu” özelliğine sahipler.
Hikaye Olayları
Age of Wonders 4’te hikaye anlatımına dair çalışmalarımızın büyük bir kısmı dinamik olaylar ve içerikler üzerine oldu. Hikaye Olayları aracılığıyla oyunun hikayesine dair anektodları oyuncuyla paylaşabiliyoruz. Bu olaylar normalde birbiriyle etkileşim halinde olmayan oynanış unsurlarını birbirine bağlayabiliyor, oyuncuya ilginç kararlar ve önemli fırsatlar sunabiliyor. Hikaye olarak Godir oyuncunun ziyaret ettiği dünyaların canlı hissettirmesini sağlıyor, roleplay seçenekleri sunuyor ve kahramanların, şehirlerin ve canavarların hikayelerini, problemlerini ve amaçlarını daha iyi anlamanızı sağlıyor.
Gelecek geliştirici günlüğünde bu sisteme dair daha ayrıntılı bilgiler vereceğiz.
Düzen eğilimine sahip oyuncular yukarıdaki olayla karşılaşabilir. Nüfusunuza güçlü bir inanç duygusu aşılamanız, kusursuz bir teokrasi isteyen fanatiklerin ortaya çıkmasına sebep olabilir. Oyuncu olarak onların inançlarından faydalanabileceğiniz gibi, onların aşırılığını fark edip sıradan insanları onlardan korumaya da çalışabilirsiniz.
Zengin bir dünya, kararlarınıza göre şekillenen olaylar ve hikaye diyarlarıyla kendine çeken bir tecrübe yaratmayı amaçlıyoruz.
Önümüzdeki günlükte Magehaven’den, Panteondan ve Diyarlardan bahsedeceğiz.