Age of Mythology: Extended Edition için 2.8 yaması tanıtıldı.
Yama Notları Özeti
- Performans ve kararlılık geliştirmeleri
- Senkronizasyon hata giderimleri
- Denge ve oynanış değişiklikleri
- Blue Lagoon isminde yeni bir harita
- Yeni hileler
- Modcular için yeni fonksiyonlar
Yeni İçerikler
- Random, Random All ve Random Land Map havuzlarında da yer alan yeni harita: Blue Lagoon
- WRATH OF CYCLONE: Tüm birimlerinizi Titan’a dönüştürür.
- POWERS FROM DIYU: Rastgele 4 tanrı gücü sağlar (Titans eklentisindeki ZENOS PARADOX gibi)
- BLESS ME FU XI: Tüm Tale of the Dragon kahramanlarını çağırır (Titans eklentisindeki ATLANTIS REBORN gibi)
- TITANIC: Titanlar suda yürüyebilir.
- WOLOLO: Çin keşişleri düşman birimlerini dönüştürdüklerinde wololo sesi çıkarır.
Oyun Değişiklikleri
- Yanlış tanımlanan ses dosyalarından kaynaklanan bellek sızıntısı giderildi.
- Tanrı gücü geri sayımı aktifken, izleyici olarak bulunan oyuncunun çıkması durumunda yaşanan çökme problemi giderildi.
- Otomatik kaynak toplama özelliğine sahip birimleri (örneğin Cow) dönüştürmek artık oyunun çökmesine sebep olmuyor.
- Birimleri YZ kontrolü kontrolünde olmayan bir objeye (örneğin Relic) dönüştürmek artık oyunun çökmesine sebep olmuyor.
- noPregameScenario fonksiyonu artık sıfıra bölme işlemiyle oyunun çökmesine sebep olmuyor.
- Birim yol çiziminde hafızanın henüz oluşmadan kullanılmaya çalışılmasından kaynaklanan çökme problemi giderildi.
- “Random” tanrı seçeneği artık diğer oyuncuların tanrı tercihlerini kaale almıyor ve tamamen rastgele.
- Ayarlarda hasar alırken birimin canını göstermeye yönelik yeni bir seçenek eklendi.
- Oyuncular artık müttefik oyuncuların tapınağına Relic bırakabiliyor.
- NoAllyRepair flagına sahip olmayan tüm dost binalar artık oyuncu tarafından onarılabiliyor (şu an sadece Wonder bu flaga sahip)
- Oyuncular artık savaş sisi altından tamamlanmamış Town Centerları göremiyorlar.
- Savaş Sisi altındaki kaynaklar artık doğru bir şekilde görüntüleniyor.
- Savaş Sisi altındaki avlanabilir hayvanlar artık her zaman tam canda görüntüleniyorlar.
- Savaş Sisi altındaki avlanabilir hayvanlar artık grup seçimiyle tespit edilemiyor.
- Bir kısayola atanmış inşaat halindeki binalar artık kısayollar üzerinden birim üretilmesini engellemiyor.
- Binalar artık inşaatı başlatan işçi bir binanın içine girdiğinde daha yavaş inşa edilmiyor.
- Haritanın köşesinde bulunan uçan birliklere tanrı gücü kullanılabiliyor.
- Blessed Construction tanrı gücünün birden fazla bina seçilmişken tek binada aktif olması sorunu giderildi.
- Geysers tanrı gücü artık hareket etmekte olan birimlerin altında belirebiliyor.
- Hesperides Tree ve Dryadlarla ilgili bazı açıklar giderildi.
- Inferno tanrı gücü artık hasar limitine uygun bir şekilde çalışıyor.
- Sea Snake birimleri artık boşta askeri birim sayılmıyor.
- Spiders tanrı gücü artık senaryo şartlarını veya Sudden Death geri sayımını tetiklemek için kullanılamıyor.
- War Salamanders artık engellerden veya uçurumlardan geçemiyor.
- Old Atlantis açıklaması artık oyuncunun adada başlamadığını belirtiyor.
- Regicide modunun açıklaması artık oyuncunun Fortress’e değil Citadel’e sahip olduğunu belirtiyor.
- Tüm uygarlıklar hangi tanrı gücünden kaç hakkı olduğunu görebiliyor.
- Tornado tanrı gücü mini harita üzerinde olması gerekenden daha fazla görünmüyor.
- Kronos artık market arayüzü üzerinden Marketleri taşıyabiliyor.
- Fire Ships teknoloji ağacında artık doğru geliştirmeleri gösteriyor.
- Locust Swarm tanrı gücü mini haritada doğru bir şekilde gösteriliyor.
- Bunların yanı sıra çeşitli performans, grafik ve arayüz geliştirmeleri.
Denge Değişiklikleri
- [ATLANTİS]
- Atlantis işçileri artık Hero birimine dönüştürüldüklerinde işlerini bırakmıyorlar.
- Atlantis işçilerinin Set hayvanlarına karşı bonusu artık menzilli.
- Automatonların canı 250 ‘den 230 ‘e düşürüldü.
- Cheirobellista’nın Destroyer Hero’suna karşı bonus hasarı %400 ‘ten %300 ‘e düşürüldü.
- Lampades’in özel atağı ve Chaos tanrı gücü artık Pegasus, Hippocampus ve Raven birimlerini etkilemiyor.
- Onager’in crush hasarı 13 ‘ten 14 ‘e çıkarıldı.
- Deconstruction artık 3 kere değil 2 kere kullanılabiliyor.
- Shockwave tanrı gücü artık hayvanları da etkiliyor.
- Architects geliştirmesi artık Sky Passage ve Tartarian Gate’i güçlendirmiyor.
- Horns of Consecration’un TC başına verdiği bonus 0.01 ‘den 0.02 ‘ye çıkarıldı.
- Volcanic Forge teknolojisi artık Cheiroballistae’yi de güçlendiriyor.
- [ÇİN]
- Fire Lance artık 4 yerine 5 pierce hasarı veriyor, 15 yerine 12 saniyede üretiliyor.
- Fire Lance artık binaların/kulelerin içine girebiliyor.
- Immortal artık 5 yerine 6 pierce hasarı veriyor, menzili 14 ‘ten 13 ‘e düştü.
- Immortal birimi çağ başına +1 menzil kazanıyor.
- Immortal birimi artık Golden Peaches ve Celestial Palace teknolojilerinden faydalanıyor.
- Immortal birimi artık Castle binasından üretilebiliyor.
- Shennong Monk birimlerinin Myth birimleri dönüştürme süresi 15 ‘ten 14 saniyeye düşürüldü.
- Monkey King artık Earth Dragon’a karşı özel saldırısını kullanabiliyor.
- Imperial Examination artık kuleleri etkiliyor, TC’lere karşı kullanılabiliyor, 60 yerine 45 saniye sürüyor.
- Recration tanrı gücü 3 yerine 4 işçi diriltiyor.
- Great Flood artık değdiği her birimi etkiliyor, binalara verdiği maksimum hasar 8000 yerine 4000.
- Great Flood’un hasar aralığı 2.5 ‘ten 1.5 saniyeye düşürüldü.
- Dragon Scales teknolojisi artık Heroları da güçlendiriyor.
- Golden Peaches artık Castle binasından üretilen birimlerin canını %20 yerine %25 arttırıyor.
- House Altars teknolojisi et, odun ve altından 150 yerine 100 istiyor, buna karşın 10 yerine 15 favor istiyor.
- Landlord Spirit artık Temple binasından araştırılabilir.
- [MISIR]
- Klasik Çağa geçildiğinde Set hayvanlarına verilen hack hasar bonusu %70 ‘ten %35 ‘e düşürüldü.
- Chariot Archer birimleri artık kulelere giremiyor.
- Mısır işçileri artık tüm surları aynı hızda inşa ediyor.
- Meteorun etki alanı 32 ‘den 25 ‘e düşürüldü.
- Shifting Sands tanrı gücünün taşıdığı minimum can 1000 ‘den 400 ‘e düşürüldü.
- Locust Swarm artık bölge değil birim hedef alınarak kullanılıyor, yılanlar birimin altından belirmeye başlıyor.
- Slings of the Sun teknolojisi Slingerlara tüm piyade birimlere karşı bonus sağlıyor.
- [YUNAN]
- Myrmidon’un hızı artık 4 yerine 4.3 , canı 110 yerine 120 .
- Bellerophon’un özel saldırısının hack hasarı 70 ‘ten 60 ‘a indirildi.
- Hippolyta’nın saldırı animasyonu hızı 2 ‘den 1.75 ‘e düşürüldü.
- Polyphemus’un canı 540 ‘tan 700 ‘e çıkarıldı, özel saldırısı artık sadece Myth birimleri hedef alabiliyor.
- Physician birimi artık Hippocrates isminde yeni bir Hero.
- Underworld Passage’ın pierce zırhı %85 ‘ten %80 ‘e düşürüldü.
- Divine Blood teknolojisi kule inşaatına da etki ediyor.
- Divine Blood teknolojisi inşa hızını %20 yerine %15 yükseltiyor.
- [İSKANDİNAV]
- Bogsveigir’in pierce saldırısı 7 ‘den 6 ‘ya, hack ve pierce zırhı %20 ‘den %15 ‘e düşürüldü.
- [DEATHMATCH]
- Titanlar artık varsayılan ayarda kapalı.
- Random Land Map artık varsayılan harita.
- Kule limiti 16 ‘dan 14 ‘e düşürüldü.
- Kale limiti 10′ dan 8 ‘e düşürüldü.
- Sky Passage limiti 10 ‘dan 4 ‘e düşürüldü.
- Atlantisliler artık 6 yerine 5 işçiyle başlıyor.
- Atlantis işçileri artık Deathmatch’ta %20 daha yavaş TC kuruyor.
- Atlantis TC’lerinden üretilen Favor miktarı saniyede 0.25 ‘ten 0.225 ‘e düşürüldü.
Bunların yanı sıra çeşitli multiplayer ve modlama değişiklikleri.