Age of Empires IV’te 14681 Sunucu Tarafı Yaması

Age of Empires IV’ün bu yazısında 14681 güncellemesi ile gelen değişiklikler anlatılıyor.

Sunucu Tarafı Yaması 14681’de Mancınıklarda değişiklikler yapıyoruz! Mancınıklar üzerinde çok fazla tartışma yapıldığını biliyoruz ve bu değişikliklerin birimin benzersizliği üzerine kurulduğuna inanıyoruz. Ancak her zaman daha fazla geri bildirime açığız! Ayrıca, KRİ’nun Başrahiplerinin nasıl yürüyeceğini ve müttefiklerine ilham verirken artık sıkışıp kalmadıklarını hatırladıklarını bilmek sizi heyecanlandırabilir.

Bu Sunucu Tarafı Yamasında gelen denge değişiklikleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Denge

Genel

  • Mancınık artık menzilli birimlere %50 daha fazla hasar veriyor. Saldırı yarıçapı 0,75 karodan 0,875’e yükseltildi.

Geliştirici Notu

Ribauldequin yakın dövüş birimlerine karşı güçlüyken, Mancınık rolünü okçular ve küçük toplar gibi menzilli birimlere karşı güçlü olmaya odaklamak istiyoruz.

Abbasi Hanedanı

  • Beyt’ül Hikmet birinci kademe teknolojileri (Taze Gıda, Eğitim Kampı, Bilginin Korunması ve Kapalı Çarşı) için araştırma süresi 60 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü.

Geliştirici Notu

Diğer uygarlıklar, Simge bonuslarını çağ atladıkça hemen kullanmaya başlarken, Abbasi Hanedanlığı araştırmanın tamamlanmasını beklemek zorunda. Bu değişiklik, oyunun ilk aşamalarında bu açığın üstesinden gelmeyi amaçlıyor.

Kutsal Roma İmparatorluğu (KRİ)

  • KRİ şimdi oyuna bir başrahip ve öncekinden 100 altın daha az ile başlayacak.

Geliştirici Notu

Biraz modelleme yaptık ve HRE’nin diğer uygarlıklardan daha az kaynak ürettiğini ve bunun da daha zayıf bir Feodal Çağ ve daha az seçeneğe yol açtığını gördük. Başlangıç altını kaldırmak, Feodal Çağ hızına sahip olmamalarını sağlar ve artık Feodal çağda rekabetçi sayıda kaynağı destekler.

  • Başrahipler artık menzil dışı bir hedefe ilham vermek için sıkışıp kalmıyor.

Geliştirici Notu

Bazen, bir Oyuncu bir Prelate’i İlham vermeye yeni başlayan bir birimden uzaklaştırdığında, o Başrahibin o birimi hedef alırken takılıp kalması mümkündü. Bu, Başrahip Oyuncunun İlham vermeyi amaçladığı yeni bir birlik grubuna ulaştığında, çok uzaktaki orijinal hedefe İlham Vermeye çalışırken sıkışıp kalacağı anlamına geliyordu. Başrahip, eskisi farklı bir kaynaktan esinlenerek veya öldürülerek “Başrahip” ile sonuçlanana kadar yeni bir hedef elde edemezdi. Bu düzeltme, Rahip’e artık takılıp kalmamasını sağlayacak bir mantık ekledi. Herhangi bir hedef olmadığında ve boşta kaldığında her zaman yeni bir tanesini arayacaktır.

Moğollar

  • Moğol Karakolu Yam hız aurası artık yalnızca yarıçap içindeki birimlere uygulanıyor ve artık 10 saniye boyunca kalmıyor.

Geliştirici Notu

Hareket hızı son derece güçlü olduğundan, haritanın daha fazla bölümünde isterlerse oyuncuların bu bonusa daha fazla zaman ve kaynak ayırmasını istiyoruz. Bunu yapmak, düşman üssüne daha yakın karakollar kurmada daha fazla risk yaratır.

  • Moğol Hanı, Karanlık Çağda hareket halindeyken artık ateş edemiyor.

Geliştirici Notu

Bu değişiklik, düşman gözcüleri takip eden ve koyunlarını öldüren Hanları hedef alıyor. Moğolların, daha sonra koyunları tükenen ve seçenekleri az olan düşmanlara genellikle erken baskı uygulayabilmeleri gerçeğiyle birleşiyor. Bu değişiklik, diğer tüm çağlarda hareket edereken saldıran Han’ın ateşini koruyacak.

Haritalar

Tuna Nehri domuz eksikliği sorunu yaşıyordu ve bu nedenle kraliyet avı eklendi. Harita artık domuzu aşağıdaki konfigürasyonda ortaya çıkaracak:

  • Mikro boyut – ikisi de adada olmak üzere sadece 2 domuz çıkacak.
  • Küçük boyut – 2 ada domuzu ile birlikte haritanın çekişmeli bölgesinin merkezinde 1 ek domuz çıkacak.
  • Orta boy – 2 ada domuzu ile birlikte haritanın çekişmeli bölgesinin merkezinde 2 ek domuz çıkacak.
  • Büyük boy – 2 ada domuzu ile birlikte haritanın çekişmeli bölgesinin merkezinde 3 ek domuz çıkacak.
  • Devasa boyut – 2 ada domuzu ile birlikte haritanın çekişmeli bölgesinin merkezinde 4 ek domuz çıkacak.
  • Geliştirici Notu: Yeni yaban domuzları artık harita boyutu başına standart domuz sayısı ile aynı hizada olacaktır.

Geliştirici Notu

Yeni yaban domuzu miktarları artık harita boyutu başına standart domuz tahsisi ile aynı hizada olmalıdır, ancak ek özgünlük, her zaman en az 2 tanesinin merkez adada ortaya çıkmasıyla birlikte.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV