Ruslar vahşi hayat konusunda uzmanlaşmış becerikli avcılardır. Savaşa hazır süvarileriyle desteklenen Ruslar çağlar boyu yeni sınırlara genişledikçe daha da güçlenir. Age of Empires IV’te Rus uygarlığı 882-1552 yıllarında kuvvetli rakiplerle çevrili toy bir imparatorluğun hikâyesini anlatır. Yıkıcı istilalar, siyasi istikrarsızlık ve çetin kışlarla katılaşan Ruslar hayatta kalmak için yaratılmıştır. Av, ticaret ve ahşap inşaatının ustaları olan Ruslar, liderleri Moskova’nın altında yeni bir imparatorluğa hayat vermek için savaşırken ülkelerini yeniden inşa ettiler. Age of Empires IV dört çağ boyunca Rus uygarlığını tecrübe etmenize izin verir: 1. Çağ’da Norman ve Nors etkisi altındaki geleneksel Slavlar, 2. Çağ’da Bizans etkisi altında Rusların altın çağı, 3. Çağ’da Moğol etkisinin kayboluşu ve 4. Çağ’da Moskova Düklüğü’nün yükselişi.
Becerikli avcılar olan Ruslarla oynamanız vahşi hayatın emrinizde olduğu anlamına gelir. Özellikle de hızla güçlü bir ekonomi inşa etmek için kaynak toplarken çevrelerinden fayda sağlarlar. Ruslarla yüzleşen düşmanlar büyümelerini sekteye uğratmanın zor olduğunu fark edecektir. Standart bir değirmen olarak iş gören Hunting Cabin’den düzenli altın geliri ve hayvanları öldürünce özel Ödül skorundan kazanırlar. Oyuncular Ödül sistemiyle haritadaki herhangi bir hayvanı öldürdüğünde altın kazanırlar. Bu, oyuncunun Ödül toplamına katkı sağlar, yükseldiğinde yiyecek hasadı ve Hunting Cabin’lerin altın kazanma hızı da artar. Rusların güçlü oyun başı savunma kabiliyetleri onları erken çağlarda övgüye değer bir rakip kılar. Wall’lara erkenden erişim sağlamak yerine daha güçlü Palisade’leri, 2. Çağ’da Knight’lara erişimleri ve özel teknolojilere sahip Wooden Fortress’ları -gelişmiş Outpost’lar- vardır. Özel Nüfuzları, Lumber Camp’ler Wooden Fortress’ların yakınında inşa edildiğinde daha fazla odun verir. Ruslar muharebede çevresindeki birimleri güçlendirebilen atlı Warrior Monk’ları ve kuvvetli bir barutlu birim olan Streltsy’leriyle bilinir. Rus uygarlığının özel yetenekleri, avantajlarından faydalanmak isteyenlere heyecanlı bir zorluk sunar.
Özel Birimler
Warrior Monk
Warrior Monk saldırdıktan sonra yakındaki birimlerin savaş kabiliyetlerini arttıran askerî bir destek birimidir.
Horse Archer
Horse Archer Castle Age’de erişilebilen özel bir menzilli süvari birimidir. Fazlasıyla çeviktir ve yavaş yakın dövüş birimlerine karşı etkilidir.
Streltsy
Streltsy sabit durduğunda daha hızlı ateş eden yüksek hasar verici hafif bir barutlu piyade birimidir. Yakın dövüş saldırganlarına karşı etkili olan büyük bir balta taşır.
Çağlar
1. Çağ
Ruslar Hunting Cabin ve yakınındaki ağaç sayısına göre altın üreten gelişmiş bir Mill’e hemen erişim sağlayabilir. Mill’ler aynı zamanda Scout üretir.
Özel Teknoloji: Castle Turret Wooden Forest’tan atılan okların hasarını arttırır.
2. Çağ
Sembolik Yapı: Rusları ikinci çağa getiren sembolik yapılardan biri olan Golden Gate, Rusların ekonomilerini daha da büyütmesine izin verir. Sembolik bina ticari bir bina olarak iş görür, kaynaklar normal markete nazaran bu binada daha makul bir oranla alınıp satılır.
Özel Birim: Lodya Trade Ship ve Lodya Attack Ship erişilebilir hâle gelir, Lodya gemileri diğer gemi türlerine dönüştürülebilir.
3. Çağ
Sembolik Yapı: Rusların Warrior Monk kabiliyetleri, Rusları 3. Çağ’a götüren sembolik yapılardan biri olan Abbey of the Trinity ile arttırılır. Bu sembolik yapı bir manastır olarak iş görür, Warrior Monk’ları daha düşük maliyetle üretir ve bu birimler için özel geliştirmelere ev sahipliği yapar.
Özel Teknoloji: Monastery’de bulunan Blessing Duration, Warrior Monk’ın Saint’s Blessing yeteneğinin süresini uzatır.
4. Çağ
Sembolik Yapı: Rusları son çağa götüren sembolik binalardan biri olarak High Armory, kuşatma birimlerine ekstra geliştirmeler sunar ve yakındaki kuşatma atölyelerindeki üretim maliyetlerini düşürür.
Özel Teknoloji: High Armory’deki Siege Crew Training, Trebuchet ve Mangonel’lerin anında kurulup toplanmasına imkân tanır.