Age of Empires IV’te 2. Sezon 17718 Yaması

Age of Empires IV’ün bu yazısında ikinci sezonu hakkında detaylı bilgiler veriliyor.

12 Temmuz’da başlayacak heyecan verici İkinci Sezona hoş geldiniz! Yeni kilit özellikler, yaşam kalitesi iyileştirmeleri, daha fazla özelleştirme seçeneği ve nasıl oynadığınıza dair daha fazla bilgiyle dolu bir güncellemeyle başlıyoruz – bunu kaçırmak istemeyeceksiniz! Age IV’ü nasıl oynamayı seçerseniz seçin, tek oyunculu, sefer veya dereceli olsun, sizi unutmadık. İşte yarınki güncellemede dört gözle bekleyebileceğiniz birkaç önemli nokta!

  • Harita Tercih Sistemi
  • Oyuncu Renk Seçici
  • Yeniden Eşleştirilebilir Kısayol Tuşları
  • Tamamen Kilitli Seferler
  • Keşif Çağı Etkinliği

İkinci Dereceli Sezon için bekleyiş neredeyse bitti! 14 Temmuz’da tüm eğlenceye atlayabilirsiniz! O zaman daha fazla bilgi aktaracağız – bu yüzden bizi takip etmeye devam edin!

İkinci Sezon Etkinliği: Keşif Çağı

Yeni Ödüller!

YARIN, 12 Temmuz’dan itibaren, İkinci Sezonun ilk etkinliği, bu nedenle Keşif Çağı Etkinliği için özel ödüllerin kilidini açmak için oyun içi görevleri zaman sınırı içinde tamamlayın!
Gökyüzünden Koruma: Karakollarla 10 birim öldürün.

  • Bir karga yuvası mührünün kilidini açar.

Yelkenlerinizi Açın: Çok Oyunculu bir maçta Additional Sails araştırın.

  • Yelken armasının kilidini açar.

Özel Emirler: Çok Oyunculu veya Çatışma maçı sırasında Karanlık Çağ’da bir düşman binasını yok edin.

  • Bir donanma mumu mührünün profil portresinin kilidini açar.

Fransa’da Kaos görevi sırasında ‘Em Loot the Routiers’ kampını yağmalayın.

  • Bir el kancası mührünün kilidini açar.

Çağ Atlama: Çok Oyunculu bir maçta her Çağda ilerleyin.

  • Kızıl Amerika papağanı profil portresinin kilidini açar.

ÖNE ÇIKANLAR

Harita Tercih Sistemi

Bir süredir, topluluğun Hızlı Maç ve Dereceli çok oyunculu maçlarda oynadıkları haritalar hakkında söz hakkı olmak için bir yol talep ettiğini duyduk. Bu güncelleme ile, dereceli oyununda karşılaşacağınız haritalar üzerinde size etki sağlayacak bir Harita Tercihi sisteminin ilk versiyonunu ekliyoruz.

Her sıralı (Hızlı Maç ve Dereceli), ilgili sıralarda görünen haritalara uygulayabilecekleri bir tür Eksi Oy sağlayacaktır. Hızlı Maç’da 5’e kadar eksi oy hakkınız olacak, Dereceli’de ise 3’e kadar eksi oy hakkınız olacak.

Maç için seçilen harita, maçtaki oyuncular arasında toplu olarak en düşük eksi oyu alan haritaların alt kümesinden seçilecektir. Daha büyük Takım Oyunlarında kaç oy bulunabileceğinden dolayı (4v4’te 40’a kadar oy!), bazen bireysel olarak eksi oy verdiğiniz bir haritaya yükleme yapabilirsiniz, çünkü bu harita, toplamda lobideki en düşük genel eksi oy sayısına bağlanabilir.

Örneğin, 1v1 Hızlı Maçta, 1.Oyuncu, oyun oturumu sırasında daha açık veya karma haritaların seçimi için herhangi bir darboğaz haritası oynamak istemediğine karar verirse, Kara Orman, Dağ Geçidi, Birleşim, Moğol Tepeleri ve Fransız Geçidi gibi haritalara eksi oy verebilir.

2.Oyuncu su ve hibrit haritaları eksi oylamaya karar verirse, 2 oyuncuda eksi oy almayan açık haritalar kalacak ve son harita seçimi yalnızca bu haritalardan seçilecektir.

Oyuncuların çeşitli oyun tarzlarına uyan haritaları hızla bulmalarına yardımcı olmak için Harita Tercihi Kullanıcı Arayüzü’ne filtre sekmeleri ekledik. Bunlar, kuyruğunuzdaki tüm deniz haritaları gibi şeyleri hızlı bir şekilde görmenizi sağlar. Mavi nokta gösteren kategoriler, bir bakışta hızlı başvuru için o kategorideki bir haritanın eksi oylandığını gösterir.

Takım Oyunları için bir grupta oynuyorsanız, grup araması için grup sahibinin Harita Tercihi seçimleri kullanılacaktır.

Yeniden Eşleştirilebilir Kısayol Tuşları

İstediğiniz gibi oynama isteğinizi duyduk: kısayol tuşlarını bulmak ve tercihinize göre yeniden eşleştirmek artık daha kolay!

Yeni Tamamen Değiştirilebilir Kısayolu Düzeni

İlk kez Tamamen Yeniden Eşleştirilebilir moda geçildiğinde, varsayılan tuşlar, varsayılan Izgara Anahtarı düzeniyle hizalanacak şekilde ayarlanacaktır. Tamamen Yeniden Eşleştirilebilir mizanpaja girdikten sonra, artık herhangi bir kısayol tuşu bağlamasını bağımsız olarak yeniden atayabilirsiniz.

Kısayol Çakışmalarındaki Değişiklik

Önceden, yeni bir kısayol tuşu çakışması oluşturulduğunda, aynı eşlemeye sahip mevcut tüm anahtarlar ilişkisiz olurdu. Bu güncellemeden itibaren, kısayol tuşu çakışmalarına izin verilmektedir ve yeni bir çakışma oluşturmak, size şu anda çakışan tüm anahtarları listeleyen bir uyarı sağlayacaktır.

Bu uyarıda “Devam”a basmak, çakışan tuşları atayacaktır, “İptal” ise yeni atanan anahtarı önceki durumuna geri döndürecektir.

“Uyarı Çakışmaları” Açılışı

Çakışma uyarılarını devre dışı bırakmak isterseniz, devre dışı bırakıldığında yeni uyarıların görünmesini engelleyen “Çakışmaları uyar” adlı yeni bir geçiş eklendi.

Yeni Kamera Yakınlaştırma Seçenekleri

Age IV oynarken, bir Savaş Alanı Generali ve Şehir Mimarı gibi hissetmenizi istiyoruz. Klasik kamera, bu duygunun üstesinden gelmeyen daha yakın ve daha samimi bir his sağlar. Savaş alanında daha büyük bir görüş noktası ve üssün daha bütünsel bir görünümünü sağlamak için yeni bir kamera yakınlaştırma seviyesi ve dönüşü ekledik. Bu değişiklikleri yaparken, isteğe bağlı konumu belirlemek için birçok farklı ayar denedik. Daha fazla uzaklaştırma, fazla fayda sağlamamakla birlikte, birim seçimi ve okunabilirlik ile ilgili sorunlara neden oldu. Bu yeni değerlerin oyun hissini, savaş alanı netliğini ve üs yönetimini geliştirdiğini bulduk. “Panoramik” olarak adlandırılan bu yeni kamera modu, artık erişebileceğiniz bir Arayüz seçeneğidir. Bir maçta seçilirse, ayarın geçerli olması için ana menüye geri dönmeniz gerekir.


Klasik Görünüm


Panoramik Görünüm

Yeni Harita!

The Pit adlı yeni bir harita oyuna eklendi. Bu açık bir harita, haritanın 3 Kutsal Sitesinden birini tam merkezde barındıran, tarafsız pazarlara ve birkaç büyük kaynak birikintisine ev sahipliği yapan 4 köşenin her birinde küçük tepelere sahip, ormanlarla dolu gizli bir vadiye sahiptir. Merkez çukura yakın bir yerde doğacaksınız, bu yüzden araziyi saldırı veya savunma avantajı için kullanın!

Oyuncu Renk Seçici

Bunu bir süredir talep ettiğinizi biliyoruz… ve işte burada! Artık aşağıdaki oyun modlarında uygarlıklarınız için bir renk seçebileceksiniz:

  • Tek Oyunculu Çatışma
  • Çok Oyunculu Özel Maç
  • Derecesiz Otomatik Maç
  • Dereceli Otomatik Maç


Bir renk seçebilir veya maçın başında rastgele bir renk atanmasını sağlayabilirsiniz. Oyunda seçilen rengi görebilmeniz için Oyuncu Renkleri seçeneğini Benzersiz olarak ayarlamanız gerekecektir. Bunu Ayarlar > Oyun > Oyuncu Renkleri’nde bulabilirsiniz.

OYUN

Etkinlik Sırası ve Bildirimler

Geliştirici Notu: Haritada çok fazla uyarı olduğunda, bunlar anlamsız gürültüye dönüşebilir. Kritik olaylara odaklanabilmeniz için gereksiz ve kullanışlı olmayan bilgileri kıstık.

  • Birden fazla saldırı aynı anda gerçekleştiğinde azaltılmış harita ping sayısı.
  • Binalar saldırıya uğradığında bildirimin yeniden tetiklenme süresi 0’dan 15 saniyeye çıkarıldı.
  • Yükseltme tamamlandığında harita ping’i kaldırıldı.
  • Müttefik saldırı altında pingi kırmızıdan maviye değişti.
  • Müttefik saldırı altında pingi, birden fazla birim birbirine yakın savaşırken daha az tetiklenir

Kullanıcı Arayüzü/Kullanıcı Deneyimi

  • Sefer görevlerinin otomatik olarak kaydedilmesini devre dışı bırakmak için ayarlar menüsüne bir seçenek eklendi.
  • Oyuncular artık özel oyun modları, özel haritalar, ayar paketleri veya tek oyunculu çatışma kullanan maçlarda ustalıkları tamamlayamazlar.
  • Maç yükleme ekranı sırasında oyuncu renklerinin bazen Takım tabanlı ve Benzersiz renkler arasında değişmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Hazırlanmış Haritalar için Harita Kurulumu sekmesindeki harita önizleme görüntüsünün kırpılması sorunu düzeltildi.
  • Maç geçmişindeki oyuncu renklerinin bazen oyunda kullanılan renklerle eşleşmemesi sorunu düzeltildi.
  • Eşleşme hatasıyla karşılaştıktan sonra “Eşleşmeden Çık” butonunun çalışmaması sorunu düzeltildi.
  • Bir kısayol tuşu eşlemesini temizlemek için kullanılan X butonunun devre dışı durumda takılıp kalmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Sahada inşaat için kuyruğa alınan kuşatma, yalnızca piyadeniz onları inşa etmeye başladıktan sonra küresel inşa kuyruğunda görülecektir.
  • Sayfanın altındaki Yeniden Eşleme Kontrolleri ayarları bildirim çubuğundaki metnin, İngilizce dışındaki bazı dillerde büyük ölçekli bir yazı tipi kullanılarak kesilmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Wonder Tracker, Wonder Victory’ye en yakın zamanı belirtmek için gözlemci/tekrarlar için daha net güncellendi.
  • Gözlemcilerin inşa sıralarını görsel olarak temizleyebildiği bir sorun düzeltildi, bu gerçek oyunu etkilemeyecekti.
  • Menülerdeki metinlerle ilgili bazı yüksek kontrast sorunları düzeltildi.
  • Kamera kaydırma artık Shift tuşunu basılı tutarken bile çalışıyor.
  • Etkinlik panelindeki metin kesme sorunu düzeltildi.
  • Dört tek oyunculu seferin tüm görevlerinin kilidi açıldı.
  • Saldırı altındayken mini haritadaki ping animasyonunun başlangıç boyutu azaltıldı.
  • Tüm görevler tamamlandığında Etkinlikler/Zorluklar panellerinin boş görünmesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • Varsayılan Kamera Modu için kamera yakınlaştırma ayarı eklendi: Panoramik / Klasik.
  • Ana menüde boştayken etkinliklerin görünmesinin birkaç dakika sürebileceği bir sorun düzeltildi.
  • Algılanan kötü içerik nedeniyle bir mod güncellenemedikten sonra, bildirimdeki durum artık “Yayınlandı” yerine “Yayınlanmadı” oldu.

Kısayollar ve Yeniden Eşlenebilir Tuşlar

  • Council Hall Simgesi artık Okçuluk Menzili kısayollarıyla seçilebilir.
  • White Tower Simgesi artık Keep kısayollarıyla seçilebilir.
  • Berkshire Palace Simgesi artık Keep kısayollarıyla seçilebilir.
  • Red Palace Simgesi artık Keep kısayollarıyla seçilebilir.
  • Spasskaya Tower Simgesi artık Keep kısayollarıyla seçilebilir.
  • Elzbach Palace Simgesi artık Keep kısayollarıyla seçilebilir.
  • House of Learning Simgesi artık teknoloji oluşturma kısayollarıyla seçilebilir.
  • Sultan Simgesi Sarayı, Dini bir Simgeden Askeri Simgeye değiştirildi ve artık askeri kısayollarla seçilebiliyor.
  • Astronomik Clocktower Simgesi artık Siege Workshops kısayollarıyla seçilebilir.
  • Royal Institute Simgesi artık teknoloji kısayollarıyla seçilebilir.
  • College of Artillery Simgesi artık Siege Workshop kısayollarıyla seçilebilir.
  • Abbey of the Trinity Simgesi artık Askeri bina kısayollarına dahil edildi.
  • High Armory Simgesi, Military’den Technology Simgesine değiştirildi ve artık teknoloji oluşturma kısayollarıyla erişilebilir.
  • Steppe Redoubt Simgesi artık ekonomik bina kısayollarıyla seçilebilir.
  • Tüm askeri birimleri seçin, Tüm boş askeri birimleri seçin ve Boş askeri birimler arasında geçiş yapın, kısayol tuşları artık Keşişler, Delhi Sultanlığı Balıkçı Gemileri veya Moğol Paketli Binaları içermeyecek.
  • Tüm Kışlaları Seç kısayol tuşunu kullanmak artık Rıhtımları seçmeyecek.
  • Tüm Av Kabinlerini Seç kısayol tuşu artık Tüm Değirmenleri Seç ile birleştirildi.
  • Tüm Ahşap Kaleleri Seç kısayol tuşu artık Tüm Karakolları Seç ile birleştirildi.
  • Tüm Camileri Seç kısayol tuşu artık Tüm Manastırları ve Dua Çadırlarını Seç ile birleştirildi.
  • Tüm Medreseleri seç kısayol tuşu artık Tüm Üniversiteleri Seç ile birleştirildi.
  • Manastırlar artık askeri bina kısayollarıyla seçilmeyecek.
  • Rus Manastırları ve Abbey of the Trinity Simgesi, Warrior Monk nedeniyle bu şekilde seçilmeye devam edecek.
  • Regnitz Cathedral Simgesi ve Abbey of the Trinity Simgesi dahil Manastır binalarının Teknoloji Binaları kısayol tuşları yerine Askeri Binalar kısayol tuşları kullanılarak seçilebilmesine neden olan bir hata düzeltildi.

OYNANIŞ

Genel

  • İzcinin yakınındayken koyuna hareket komutu vermenin koyunların nötr duruma geçmesine neden olabilen bir sorun düzeltildi.
  • Dini binalardan Kadim Eseri arka arkaya hızlı bir şekilde çekip yatırmanıza ve bu süreçte ekstra altın kazanmanıza izin veren bir hata düzeltildi.
  • İyileşirken İmamların Dönüştürme komutlarına yanıt vermesini engelleyen bir hata düzeltildi.
  • Birimler artık boştayken saldıracak bir hedef bulduktan sonra oluşum değişikliklerine saygı gösterecek.
  • Ek saldırı hızı kazanmak için birimlerle animasyon iptali yapmak artık mümkün değil.
  • Duvarlardaki birimlerin kalıcı bir menzil artışı kazanabileceği nadir bir exploit düzeltildi.
  • Şehir Merkeziniz yok edildiğinde oyundan çıktıktan sonra oyunun kilitlenmesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • Köylüler, hasarlı birimler üst üste geldiğinde, donanma birimlerinin üzerindeki binaları onaracak.
  • Moğol oyuncuların binaları açarak ve paketleyerek puanı artırabilmesi sorunu düzeltildi.
  • Kuşatma birimlerinin bazen kapının önü yerine arkasını hedef almasına neden olan bir hata düzeltildi.
  • Kapıların kuşatma birimlerinin geçmesi için yeterli alana sahip olmaması sorunu düzeltildi.
  • Köylüler, ileri geri dönmek yerine düşman birimlerini düzgün bir şekilde çevreleyecekler.
  • Durumu daha net hale getirmek için modları yayınlarken ve yayından kaldırırken bildirim mesajı güncellendi.
  • Çin Ruhu Ustalık Yolu, Ruh Yolu Simgesi içindeki tüm yükseltmelerin araştırılmasını gerektirecek şekilde güncellendi.
  • Geliştirici Notu: Spirit Way Simgesinin aura işlevinde yapılan son denge değişiklikleri, bu ustalığın tamamlanamayacağı anlamına geliyordu. Buradaki gereksinimleri değiştirmek, Çin ustalığını geliştirmeye ve bu tatlı ödülleri kazanmaya devam etmenizi sağlayacaktır!
  • Moğol ustalığı: Su Isıtıcısı ve Duman, 6 yerine Geliştirilmiş Üretim yoluyla üretilen 2 Köylü gerektirecek şekilde değiştirildi.
  • Geliştirici Notu: Moğollara yapılan denge değişikliklerinin ardından, bu ustalığı tamamlamak istediğimizden daha zor hale geldi. Bu ustalığı tamamlamak için gereken Köylü sayısını azaltmak, onu orijinal zorluk seviyesine daha uygun hale getirecektir.
  • Oyuncuların savunma duvarlarıyla çevrili olduğu klasik Age of Empires haritasından ilham alan hazırlanmış Arena haritasını yayınlamak.
  • Yam hız aurasında 30 birim öldürdükten sonra “Kurtlar ve Yağmur” ustalığının tamamlanmama sorunu düzeltildi.
  • Çeşitli binaların bacalarından duman çıkma hatası düzeltildi.

Düzeltmeler

  • Tepelerin, yaylı tüfek ve yaylı tüfek gibi düz atış birimlerinin saldırmasını engellemesine neden olan bir sorun düzeltildi. Bu, birimlerin saldırmadan önce genellikle maksimum menzillerinden çok daha yakına hareket etmesine neden oldu.
  • Geliştirici Notu: Bu değişiklik, birimlerin bazen arazide atış yapmasına neden olacaktır. Birimlerin tutarlı ve öngörülebilir bir şekilde davranmasını sağlamak için bunu kabul edilebilir bir takas olarak görüyoruz. Bir komut verirken ne olacağını tahmin etmenizi istemiyoruz.
  • Ağaçlar için seçim kutusunu standartlaştırdı.
  • Geliştirici Notu: Önceden ağaç seçim kutuları, ağaç modelinin tam geometrisini kullanıyordu. Bu, gerçek ağaca tıklamak yerine dallar veya kökler arasında yanlışlıkla tıklamanın kolay olduğu anlamına geliyordu. Ayrıca, birden fazla ağacın dalları arasındaki örtüşme beklenmedik sonuçlara yol açtığı için belirli bir ağacı hedeflemeyi zorlaştırdı. İstediğiniz ağacı seçmek artık çok daha güvenilir.
  • Seçim mantığı artık hasat ettikleri cesede tıklamak yerine köylüleri tercih edecek.
  • Köylülerin yanlarında durdukları koyunları toplamasının zor olduğu bir sorun düzeltildi.
  • Geliştirici Notu: Selection önceden köylüleri tercih ediyordu. Artık sağ tıklama veya toplama komutu verdiğinizde köylülerin her zaman koyun toplamasını sağlayacak.
  • Bir bina yerleştirmeye çalışırken (keşfedilen) savaş sisinde duvarların ayak izinin görülebileceği bir hata düzeltildi.
  • Yeni rıhtımlar inşa ederken balıkçı gemilerinin en yakın rıhtıma düşmemesine neden olan bir hata düzeltildi. Ayrıca balıkçı teknelerinin bazen balıkları rıhtıma geri döndürmek yerine boşta kalması sorunu da çözüldü.
  • Saldırı komutu verilen menzilli birimler artık hedeflerine saldırmak için bir duvarın veya nehrin etrafından dolaşmayacak.
  • Geliştirici Notu: Bu, çit duvarınızın arkasında bir okçu/yaylı/vb varken ve ona menzili dışındaki bir düşman birime saldırmasını söylediğinizde meydana gelebilir. Bu, ünitenizin duvarın etrafından dolaşmasına neden oldu. Artık bunun yerine duvara doğru hareket edecek ve saldıracak.
  • Dini birimler artık Saldırı Hareketi komutu kullanıldığında iyileşecek.
  • Geliştirici Notu: Dini birimler, saldırı komutlarını kullanırken yaralı birimleri iyileştirmeye öncelik vermek yerine düşman ordularına koşardı. Önceden iyileştirme, verimli bir şekilde çok fazla mikro yönetim gerektiriyordu ve artık oyuncular saldırırken askeri birimlerle birlikte dini birimleri kolayca dahil edebiliyorlar. Rus Warrior Monks bunun bir istisnasıdır ve Saints Blessing geliştirmeleri için saldırmaya odaklanacaktır.
  • Bir bina temelini engelleyen Geyik ve Koyun artık bölgeden çok, çok, çok daha hızlı hareket ediyor. Moğol Şehir Merkezi hücumunu hatırlıyor musun? Ondan daha hızlı.
  • Rıhtım inşa etmek artık bitişikteki Shore Fish ve River Fish’i durdurmuyor.
  • Toplar, Culverin ve Handcannon yarıklarının mermi hızı düşürüldü, böylece mermiler insan gözüyle görülebilir.
  • Takım Oyunlarındaki Simge Zaferi koşulu, oyuncuların yalnızca tüm müttefik Simgeleri yok edildiğinde elenecek şekilde güncellendi.
  • Geliştirici Notu:

  • Oyuncuların elinde hâlâ çok sayıda birim ve bina varken takım oyunlarından elenmesini çok kolay ve sinir bozucu bulduk. Bu değişiklik, daha fazla geri dönüş potansiyeli sağlar ve herkesin oyun içinde kalmasını ve tüm zaman boyunca eğlenmesini sağlar.

Yakın Dövüş ve Kuşatma Yeniden Çalışması

Kuşatma ve kuşatma dışı birimler arasındaki etkileşimde gerçekçiliği artırırken, ordunun kuşatma silahları etrafında konumlanmasına daha fazla stratejik değerlendirme eklemek istedik. Bunu başarmak için tüm birimlerin (köylüler hariç) kuşatma birimlerine karşı normal silahlarını kullanmalarını sağladık. Bu, yakınlarda desteklenecek bir mızrakçı yoksa şövalye hücumunun kuşatmaya karşı güçlü bir seçenek olacağı anlamına gelir. Meşale kullanmayan birimler, hedeflerine yaklaşmak zorunda kalacakları anlamına gelir, böylece onları engellemek ve kuşatmayı korumak daha kolay olur.

Tabii ki, silahları kuşatmak için hala birden fazla karşı oyun seçeneği olmasını istiyoruz. Bu özellikle dengeyi düzeltmek için büyük bir yeniden ayarlama yaptık. Yakın dövüş birimleri meşalelerle birbirlerini istifleyip iterek birçok birimin aynı kuşatma hedefini vurmasını sağladı. Artık yakın muharebe birimleri normal yol kurallarına uyuyor, bu nedenle bir seferde kuşatma silahlarını vurabilecek yalnızca birkaç tane var. Bunu hesaba katmak için kuşatma silahlarının sağlığını azalttık. Süvariler gibi birimler, yakın muharebe saldırılarına kuşatma silahlarına karşı ilave hasar verdiğimiz için güçlü birer karşıt güç olmaya devam ediyor.

  • Yakın dövüş silahlarıyla saldıran birimler, kuşatma birimlerini hedef alırken artık meşaleye geçmiyor.
  • Köylüler kuşatma birimlerine karşı meşale kullanmaya devam ediyor. Bonus hasarı +10’dan +2’ye düşürüldü.
  • Geliştirici Notu: Kuşatma sağlığının azalmasıyla birlikte hasar da düşürüldü, bu nedenle köylülerin kuşatma silahlarını yaklaşık aynı süre içinde öldürmesi gerekiyor.
  • Süvari yakın dövüş silahları, kuşatmaya +10 ilave hasar verir.
  • Diğer meşaleler artık kuşatmaya karşı ilave hasar vermiyor.
  • Kuşatma birimlerinin köylü onarım oranı 20 can/s’den 5 sağlık/s’ye düşürüldü.
  • Geliştirici Notu: Bunun böylesine dramatik bir değişiklik olmasının bir nedeni, kuşatma silahlarının artık daha az cana sahip olması ve piyade ordularından daha yavaş hasar alması… ve ayrıca önceden gerçekten iyiydi.
  • Menzilli zırh, tüm kuşatma silahları için 20’ye yükseltildi.
  • Bombards ve Cannon’ların 30 menzilli zırhı var.
  • Siege Works zırh bonusu 3’ten 10’a yükseltildi. Moğolların geliştirilmiş versiyonu 4’ten 15’e yükseltildi.
  • Geliştirici Notu: Siege Works’teki zırh ölçeğini artırmak, kuşatmanın Handcannon gibi oyunun ileri safhalarındaki menzilli saldırılarına karşı direncini güçlendirmeye yardımcı olur.
  • Trebuchet’in yüksekliği ve savunma topunun mermi yörüngelerinin okunmasını kolaylaştırmak için azaltıldı.

SEFER

Genel

  • “The Siege of Wallingford” sefer görevinde, 3 düşman üssünü de yok ettiğinizde meydana gelebilecek bir çöküş düzeltildi.
  • Eğitim Ustalığında ilerleme, artık herhangi bir seferdeki görevleri tamamlayarak elde edilebilir.
  • Seferde, Gers artık “Tüm ekonomik binaları seç” aracılığıyla seçilebilir; komut, genellikle F2’ye bağlıdır.
  • Oyuncu tarafından başlatılan bir görev engelleyiciyi önlemek için Formigny’deki tahta köprü taşla değiştirildi.
  • Mohi’de, başlangıç birimlerini silme özelliğini kaldıran bir oyuncunun başlattığı görev engelleyici düzeltildi.
  • Kalan tek biriminiz dolu bir binaysa oluşabilecek bir hata düzeltildi.
  • İyileştirilmiş Kuşatma Mühendisi yükseltmesi, verdiği birimlere bu görevde erişilemez olduğundan Great Wall görevinden kaldırıldı.
  • Lumen Shan’daki Çinli Benzersiz birimleri, diğer uygarlıklardan 4.Seviye birimleriyle aynı yükseltme maliyetlerine sahip olacak şekilde güncellendi.
  • KRİ, Prelate’i öldüğünde meydana gelebilecek bir animasyon hatası düzeltildi.
  • Moğol Uygarlığı nüfus binalarını kullanmaz. Lumen Shan’da Çinli nüfus binaları inşa etme seçeneği kaldırıldı.
  • Sefer görevlerinin otomatik olarak kaydedilmesini devre dışı bırakmak için ayarlar menüsüne bir seçenek eklendi.
  • Savaş sanatı
  • Savaş Sanatı görevi Erken Kuşatma’da şu değişiklikler yapıldı:
  • Başlangıç kaynaklarını biraz azalttı
  • Oyuncuya Greaslı Akslar yükseltmesini verdi
  • Oyuncuya Moğol Baskını yükseltmesini verdi
  • Oyuncuya kaynakları takas etmesi için bir pazar verdi
  • Düşman artık 1 yerine 2 Mangonel ile başlıyor

UYGARLIK DENGELEMESİ

Genel

  • Herbal Medicine teknolojisinin maliyeti 350 Altından 275 Altına ve araştırma süresi 60 saniyeden 45 saniyeye düşürüldü
  • Delhi Sultanlığı versiyon araştırma süresi 180’den 225’e yükseltildi
  • Siege Engineering teknoloji araştırma süresi 60 saniyeden 45 saniyeye düşürüldü
  • Geliştirici Notu: Oyunun başlarında bu teknolojiyi kullanmanın yolu uzun olduğundan (Demirci, teknoloji araştırması, Koç yapmak için piyade oluşturma) bazı durumlarda Koç’lar kullanılmadan önce fırsat penceresi kapandı. Erkenden daha agresif seçenekler sunmak için bunu hızlandırdık.
  • Profesyonel İzciler Drop Carcass komutu artık bir karkas tutmadan önce sıraya alınabilir.
  • Saldırı hamlesi kullanan birimlerin savunma Simgelerine öncelik vermemesine neden olan sorun çözüldü.
  • Bazı koşullar altında, vuruşlar arasındaki bekleme süresini iptal etmek için saldırıdan sonra bir hareket komutu vererek birimlerin amaçlanandan daha hızlı saldırabileceği bir hata düzeltildi.
  • Domuz veya kurtlara saldırırken bir köylü t-pozu sorunu düzeltildi.
  • Bazı birimler, belirli durumlarda saldırı komutlarına yanıt verme konusunda inatçıydı. Bu birimler disipline edildi ve bir dahaki sefere daha iyisini yapacaklar. (Üzgünüm Canavar!)
  • Köylülerin inşa ederken ara sıra Taş Duvarlar içinde sıkışıp kalması sorunu düzeltildi.
  • Küçük taş deposu 1500’den 1200’e düşürüldü. Büyük taş deposu 3000’den 2400’e düşürüldü
  • Geliştirici Notu: Her iki oyuncunun da oluşturabileceği çok sayıda kale varken, geç oyun birçok çıkmaza yol açıyordu. Daha az savunma olması için haritadaki taşı geri çektik ve bu nedenle her biri savaşmak için önemli olan kilit stratejik noktalar.
  • Saldırı komutu verilen izciler artık topladıkları yakındaki bir leş yerine köylüleri düzgün bir şekilde hedef alacak.
  • Bazı birimlerin saldırı hızı için görüntülenen kullanıcı arayüzü değeri ile çıktısı arasında bir uyumsuzluk vardı. Rus Atlı Okçuları önemli bir örnekti ve artık amaçlanan değerle eşleşiyor.
  • Kuyruğa alınmış komutlar verilen birimler artık bir katman yükseltmesi alırken bu komutları kaybetmez (IE Veteran veya Elite olur).
  • Birimlerin bir duvar kulesinin ön tarafı yerine arka tarafını hedef alması sorunu düzeltildi.
  • Toplanan Köylüleri bir kaynak bırakmaya kullanırken meydana gelebilecek sabit kilitlenme sorunu düzeltildi.
  • Nakliye Gemisi metni, geminin garnizon içindeki birimlerin görüş hattını kullanacağını vurgulamak için güncellendi.
  • Koç, duvar ve diğer bazı öğelerin inşasının yakındaki dut çalılarını kaldırabilmesine neden olan bir sorun düzeltildi.

Abbasi Hanedanı

  • Değirmen etki aralığı, Beytül Hikmet’in etkisine kolay bağlantı sağlamak için +1 kutucuğu artırıldı.
  • Camel Barding’in adı Camel Rider Barding olarak değiştirildi, böylece hangi birimin etkilendiği daha net anlaşılacak
  • Spice Roads teknolojisi artık Ticaret Gemisi altın gelirini %30 oranında doğru bir şekilde artırıyor.
  • Tüccarlar ve Ticaret Gemileri, Kapalıçarşı’yı araştırdıktan sonra artık doğru bir şekilde %25 ikincil kaynak getirecek.
  • Bilginin Korunması teknolojisi artık Beytül Hikmet’de araştırılan teknolojiler için iki kez geçerli değil.
  • Sahada inşa edilen Mangonel’ler ve Springald’lar artık inşaat menüsünde doğru kısayol tuşlarına sahipler.
  • Deve Okçuları artık belirli askeri kısayol tuşlarıyla seçilebilir.
  • Incendiary Arrow görseli artık Composite Bows yükseltildiğinde kaybolmuyor.
  • Altın Çağ Seviye 1 bonusu, +%10 toplama oranından +%15 toplama oranına değiştirildi.
  • Geliştirici Notu: Abbasiler oyunun sonlarında başarılı bir uygarlıktır, ancak erken dönemde hala mücadele ettiklerini fark ediyoruz. Bu destek, erken çağda daha rekabetçi olmalarına yardımcı olmalı ve ilk altın çağ kademesine ulaşmayı daha ödüllendirici hale getirmeli.

Çinliler

  • Fire Lancer hareket hızı 6’dan 6.5’e yükseltildi
  • Geliştirici Notu: Fire Lancer için gelecekte daha fazla planımız var. Bu, amaçlanan baskın rolüne uymasına yardımcı olmak için kolay bir galibiyetti.
  • Fire Lancer’ın saldırılar arasındaki süre 1,75’ten 1,62’ye düşürüldü
  • Geliştirici Notu: Saldırı hızlarında bazı birimlerin biraz daha yavaş saldırmasına neden olan bazı arka uç değişiklikleri yaptık. Bu değişiklik, birimi orijinal gücüne geri döndürmeye yardımcı olur.
  • Grenadier hasarı 15’ten 13’e düşürüldü. Silah menzili 4’ten 3’e düşürüldü. Etki Alanı Falloff hasarı %100/%75/%50’den %100/66/%33’e düşürüldü.
  • Geliştirici Notu: Grenadiers, ana birim kadrosundan herhangi bir birim sayacı olmamasına ek olarak, binalara da büyük hasar verir. Bu istatistik düzeltmeleri, onları biraz daha düşük maliyetli hale getirir ve binalara zarar verirken daha büyük bir risk oluşturur.
  • Pyrotechnics, tüm barut birimleri yerine yalnızca Yaya Silahları’nı etkiler. Silah menzili bonusu +%20’den +1.5 karoya değiştirildi. Toplam maliyet 1000’den 500 kaynağa düşürüldü.
  • Geliştirici Notu: Çinliler, barut birimlerine bonuslar yığarak, Saat Kulesi Bombardımanı gibi çok fazla rolde çok iyi olan süper birimler yaratıyorlardı. Pyrotechnics’i sadece Handcannoneer’lara odaklamak, diğer Handcannoneer’lardan daha fazla öne çıkmasını sağlar ve Reload Drills gibi diğer benzersiz barut teknolojilerinden bazılarını güçlendirmemizi sağlar.
  • Yeniden Yükleme Tatbikatı saldırı hızı %25’ten %33’e yükseltildi
  • Geliştirici Notu: Pyrotechnics kaybını dengelemeye yardımcı olmak için güç seviyesi artırıldı. İpucu burada biraz yanlış, çünkü hala saldırı hızı yerine yeniden yükleme hızına atıfta bulunuyor.
  • Nest of Bees ve tüm Clocktower kuşatma birimleri, Yakın Dövüş v Kuşatma Çalışmasına dahildir.(Yukarıya bakın)
  • Tahıl ambarı maliyeti 250 Odundan 150 Oduna düşürüldü
  • Geliştirici Notu: 250, çiftlik geçişlerinin ne zaman yapıldığını sormak için çok yüksek bir maliyettir. Bu düşük maliyet, bu binanın sağladığı toplama oranlarındaki %10’luk artışla daha orantılıdır.
  • Barbican of the Sun Simgesi artık Springald ve Cannon Emplacements satın alma yeteneğine sahip
  • Geliştirici Notu: Bu değişiklikler, düşman ordusunun boyutları çok daha büyük hale geldikçe, dönüm noktasına oyun sonlarında daha iyi ölçekleme potansiyeli sağlıyor.
  • Imperial Academy Simgesi artık İmparatorluk Memurları eğitebilir.
  • Geliştirici Notu: Bu değişiklik, Çinlilerin şehir merkezinde ek köylüleri eğitmelerine ve oyunun başlarında daha stratejik yollara erişmelerine olanak tanır.
  • Great Wall Gatehouse Simgesi değişiklikleri
  • Artık Simge çevresindeki birimlere yerel olarak hasar bonusu sağlamıyor
  • Artık Taş Duvarlara ve Kapılara bonus sağlık sağlamıyor
  • Şimdi 16 ok atan bir Nest of Bees yerleşimi ile birlikte geliyor.
  • Artık Taş Duvarlardaki tüm birimlerinize +%25 menzilli hasar sağlıyor.
  • Geliştirici Notu: Great Wall Gatehouse, aşılması çok uzun süren devasa bir Stone Walls kütlesi oluşturmaya dayanan pasif bir oyun tarzına yol açtı. Oynanışı, binanın yerleşimini etkili kılmak ve duvarların üzerinde ve çevresinde savaşı teşvik etmek için yeniden odakladık.
  • Spirit Way Simgesi değişiklikleri
  • Spirit Way Simgesi artık Simgesi çevresindeki Ahırlarda ve Okçuluk Alanlarında hanedan birimlerinin maliyetini azaltmıyor.
  • Spirit Way Simgesi artık hanedan birimlerini yükseltecek teknolojiler barındırıyor ve bunlar %50 maliyet ve +%100 araştırma hızıyla araştırılabilir.
  • Bir hanedan birimi öldüğünde, yakındaki tüm birimler 10 saniye boyunca +%20 saldırı hızı ve +20 sağlık alır.
  • Geliştirici Notu: Dönüm noktasının Çin oyun planına daha uyumlu ve dinamik öğeler eklemesini istedik. Daha önce ruh yolunun etrafında 1 bina tipi taahhüt ettiniz ve bu birimlere kilitlenirdiniz. Artık mevcut hanedanınıza ve savaş ihtiyaçlarınıza göre farklı güçleri karıştırabilirsiniz.
  • Çinli İzciler’in feodal çağa ilerlerken Tang Hanedanlığı bonus vizyonunu kaybetmesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • Ming Hanedanı bonusunun Keeps, Stone Wall Towers ve Outposts’un sağlığını arttırdığı bir hata düzeltildi.
  • Maksimum altın taşırken İmparatorluk Yetkilisinin vardiya kuyruğundaki vergi düşüşünü görmezden gelmesine neden olan bir hata düzeltildi.

Delhi Sultanlığı

  • Delhi Sultanlığı İmparatorluk Çağı teknoloji zaman çarpanı 15x’ten 12x’e düşürüldü
  • Geliştirici Notu: Delhi’deki ücretsiz İmparatorluk teknolojileri, devasa miktarda Altın sağlar. Ancak araştırma tamamlanmadan ölürseniz bunun bir önemi yok. Zaman ve tasarruf arasında bir orta nokta bulmak için değerleri ayarladık.
  • Palace of the Sultan Simgesinin otomatik Fil üretimini kapattığınızda, sıradaki Filler artık doğru şekilde iptal edilecek.
  • Dome of Faith Simgesi değişiklikleri
  • -%50 maliyetten -%40 maliyete ve +%50 üretim süresine değiştirildi.
  • Geliştirici Notu: Bu değişiklikler, Akademik tren süresindeki yeni düşüşlere rağmen Dome of Faith’i aynı güç seviyesinde tutuyor.
  • Teknoloji araştırması zaman ayarlamaları:
  • Kaynayan Yağ 300 saniyeden 450 saniyeye yükseltildi
  • Her Şeyi Gören Göz 135’ten 157’ye yükseltildi
  • Çabukluk 270 saniyeden 450 saniyeye yükseltildi
  • Profesyonel İzciler 210’dan 262’ye yükseltildi
  • Hayatta Kalma Teknikleri 225’ten 135’e düşürüldü
  • Bitkisel İlaç 180’den 225’e yükseltildi
  • Kule Fil Ayarları:
  • Tower Elephant sağlığı 960’tan 860’a düşürüldü
  • Tower Elephant’a binen menzilli birimler artık tüm hasar yükseltmelerinden (Demirci ve üniversite) düzgün bir şekilde etkileniyor.
  • Fillerin oluşum yakalama hızı %100’den %40’a düşürüldü. Bu, onları oyundaki diğer tüm birimlerle aynı hizaya getirir ve Mızraklılarla onları kovalamayı daha kolay hale getirir.
  • Delhi’de araştırılan teknolojilerin, Bilginler garnizon kurmadan önce başlatılırsa araştırma süresini ayarlamamasına neden olan bir hata düzeltildi.
  • Hisar Academy Simgesinin yapım aşamasındayken Yiyecek üretmesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • Tekstil teknolojisi artık Hisar Akademi’nin ürettiği yiyecekleri artırıyor.

İngilizler

  • İngiliz Deniz Uygarlığı bonusu ve Eşsiz teknoloji değiştirildi.
  • Gemi yapımcılarının adı Admiralty olarak değiştirildi.
  • Admiralty artık tüm İngiliz savaş gemilerine +1 menzil sağlıyor.
  • İngilizler artık Deniz Kuvvetleri birimlerinde %10’luk küresel bir indirime sahip.
  • Geliştirici Notu: Tüm zaman ve kaynakları Shipwright almak için harcamak oldukça büyük bir tempo kaybıydı, bu yüzden onu uygarlık için temel istatistiklere aktardık. Bu, İngilizlerin su haritalarında da yardımcı olacaktır, çünkü ana ekonomik avantajları ekstra Yiyecektir.
  • Wynguard Palace Simgesi, 2 yeni ek üretim seçeneğine sahiptir:
  • Wynguard Raiders, 3 Şövalye ve 3 Atlıdan oluşan bir ordu oluşturur.
  • Wynguard Rangers, 3 Handcannoneer ve 3 Crossbowmen’den oluşan bir ordu oluşturur.
  • Abbey of Kings Simgesi değişiklikleri
  • Yarıçap 6.25 karodan 7.5 karoya yükseltildi.
  • Geliştirici Notu: Artan yarıçap, bir ordunun bu binanın çevresine yerleştirilmesini kolaylaştırırken, kıyıda inşa edildiğinde teknelere fayda sağlamayı da kolaylaştırır.

Fransızlar

  • Royal Institute indirimi %20’den %30’a yükseltildi.
  • Geliştirici Notu: Bazı eşleşmelerde bu önemli noktayı görürken, Lonca Salonu ile daha rekabetçi olmasını istiyoruz.
  • Red Palace varsayılan silahları 3’ten 2 Arbalest’e düşürüldü.
  • Geliştirici Notu: Red Palace’ın ana gücünün, güçlü garnizon silahlarını etkinleştirmek için birimler eklemekten gelmesini istiyoruz. Bu, yakındaki köylüleri öldürebilirseniz veya düşman ordusu haritanın başka bir yerindeyken ona saldırabilirseniz daha fazla karşı oyuna izin verir.
  • College of Artillery’s Royal kuşatma birimleri, Yakın Dövüş ve Kuşatma Yeniden Çalışmasına dahildir (yukarıya bakın)
  • Ticaret Odası, ticaret değerine bonus vermiyordu, şimdi uygun +%30 veriyor.
  • Fransız Ticaret Gemisi bonusu, takaslardaki tüm kaynaklar için +%20 Altın’dan +%20’ye değiştirildi.
  • Chivalry bedeli 50 Odun 125 Altından 100 Odun 200 Altına yükseltildi.
  • Geliştirici Notu: Fransız Şövalyeleri, başlangıçta çok güçlü bir taciz aracıdır ve Chivalry teknolojisiyle sürekli olarak yeniden etkileşime girebilir. Bu oyun tarzını seviyoruz, ancak Chivalry’ye ne zaman yatırım yapılacağı konusunda daha büyük bir fedakarlık ve daha stratejik bir değerlendirme olmasını istiyoruz.

Kutsal Roma İmparatorluğu

  • Regnitz Cathedral Landmark artık içinde bulunan 2 Kadim Eserden +%200 Altın yerine, ele geçirilen tüm Kadim Eserler +%100 Altın sağlıyor. Aynı zamanda artık tamamen işlevsel bir Manastır.
  • Geliştirici Notu: KRİ’nin savunma binalarındaki Kadim Eserleri güçlendirmek için tamircileriyle daha sık etkileşime girmesini istiyoruz. Güncellenen tasarımla, kalıntılara sahip olarak artık altın kaybetmezsiniz.
  • KRİ Prelate’leri, iyileşmeye başladıklarında birimlere de ilham verecek.
  • Geliştirici Notu: Bu, Inspired Warriors teknolojisini daha değerli kılar ve hasarlı köylüleri iyileştirmenin ekonominize daha az zarar vereceği anlamına gelir.
  • Acil Onarımlar tarafından onarıldıktan sonra Prelates’in Aachen Şapeli’ne girmesini engelleyen bir hata düzeltildi.
  • Meinwerk Palace Simgesi indirim ve araştırma hızı %30’dan %40’a yükseltildi.
  • Aachen Chapel Simgesi artık tüm kaynakların teslim edilmesini kabul ediyor.
  • Karanlık ve Feodal Çağ Prelates’in amaçlanan 7 yerine sadece 3,5 saniyede iyileştirdiği bir hata düzeltildi.

Moğollar

  • Saldırılar arasındaki Mangudai süresi 1,38’den 1,25’e düşürüldü
  • Geliştirici Notu: Saldırı hızlarında bazı birimlerin biraz daha yavaş saldırmasına neden olan bazı arka uç değişiklikleri yaptık. Bu değişiklik, üniteyi orijinal gücüne geri döndürmeye yardımcı olur.
  • Traction Trebuchet birimi ve Enhanced Siege Works araştırması, Yakın Dövüş ve Kuşatma Yeniden Çalışmasına dahil edilmiştir (yukarıya bakın).
  • Gelişmiş ekonomi teknolojileri
  • İyileştirilmiş ekonomi teknolojilerinin bonusu %5’ten %7,5’e yükseldi.
  • Kurultay Simgesi değişiklikleri
  • Kurultay Aura yarıçapı 4’ten 7.5 karoya yükseltildi. İyileştirme etkisi artık Han’ın aurasında bulunmasını gerektirmiyor.
  • Geliştirici Notu: Artırılmış yarıçap, tüm ordunuzun Kurultai bonuslarından faydalanmasını kolaylaştırır. Han gereksinimini kaldırın, binanın hala değer sağladığı ve Han öldüğünde uğraşılmaya değer olduğu anlamına gelir.
  • Moğollar artık Kuşatma Atölyesinde Geometri ve Geometri (Geliştirilmiş) teknolojilerine erişebiliyor.
  • İyileştirilmiş Tithe Barns artık doğru miktarda kaynak üretiyor.
  • Paketlenmiş Meralar ve Kışlalar artık paketlenmemiş versiyonlarıyla aynı sağlığa sahip.
  • Mongol Silver Tree işaretinin bazen Yam Network teknolojisinin çalışmasını engellemesine neden olan bir hata düzeltildi.

Ruslar

  • Horse Archer’ın saldırılar arasındaki süre 2,62’den 2,125’e düşürüldü
  • Geliştirici Notu: Saldırı hızlarında bazı birimlerin biraz daha yavaş saldırmasına neden olan bazı uç değişiklikleri yaptık. Bu değişiklik, birimi orijinal gücüne geri döndürmeye yardımcı olur.
  • Spaskaya Tower Landmark artık Stone Walls binasının kilidini açıyor
  • Geliştirici Notu: Bu, İmparatorluk Çağı Kalesi yer işaretlerinin en zayıfına benzersiz bir işlevsellik kazandırır ve Yüksek Cephaneliğe kıyasla daha zorlayıcı bir seçim yapar.
  • Kremlin Simgesi değişiklikleri
  • Etki aralığı 4’ten 8 karoya yükseltildi
  • Varsayılan silah menzili 6’dan 8’e yükseltildi
  • Garnizon ok menzili 6’dan 8’e yükseltildi
  • Geliştirici Notu: Bu değişiklikler, Kremlin’i iyi bir savunma pozisyonuna getirmek için daha esnek yerleşime izin verirken, aynı zamanda Odun toplama oranlarına bir bonus sağlamalıdır.
  • High Trade House Simgesi değişiklikleri
  • Doğru ağaç sayma aralığını temsil etmek için Yüksek Ticaret Evi’ndeki aura göstergesi düzeltildi. Alanın artık görsel olarak daha büyük olduğunu unutmayın, ancak bu artık Landmark tarafından hangi ağaçların sayıldığının doğru bir temsilidir.
  • Geliştirici Notu: Yüksek Ticaret Evi için altın cezası, Avlanma Kabini’nin ağaç sayımı için kullandığı yarıçapa bağlıdır.
  • Lodya Saldırı Gemileri, Yakıcı Okları araştırdıktan sonra artık Yakıcı Gemilere karşı +8 hasarlarını koruyor.
  • Lodya gemileri farklı boyutlara ölçeklendirildi, artık hepsi normalleştirildi.

HARİTALAR

Genel

Bu güncellemenin bir parçası olarak, Hızlı Maçlar ve Dereceli’de bulunabilecek haritaları ayarlıyoruz. Bu harita listesini bulmak için lütfen Age of Empires IV: Sezon 2 Geliyor sayfasını ziyaret edin!

  • Tartışmalı kaynak sayısı ekip sayısıyla aynı hizada olmadığında, tartışmalı kaynakların nasıl oluşturulacağı iyileştirildi. Örneğin: 2 takım ve 3 kutsal alan varsa, her takım tartışmalı alanda kendi lehine 1 kutsal alan alabilir. Daha önce, üçüncü site de bir takıma tercih edilirdi. Şimdi, üçüncü site tarafsız bir şekilde tartışmalı bir yerde ortaya çıkacak.

Oyunculara yönelik çekişmeli spawnların bazen takımları değiştirmemesi ve bir takımın diğer takımdan daha fazla Tartışmalı kaynağa sahip olmasına neden olan ayrı bir sorun düzeltildi. (eklemek için daha isteğe bağlı bir not, “düzeltilmemiş” göründüğü durumları açıklamaya yardımcı olabilir
Geliştirici Notu: Bu, harita komut dosyası tarafından oluşturulanları değil, yalnızca otomatik dengeleme sistemi tarafından oluşturulan kaynakları etkiler.

  • Bir haritanın nasıl yeniden oluşturulacağını daha ayrıntılı bir şekilde açıklamak için Harita Tohumu araç ipucuna bazı ek ayrıntılar ekledik. Aynı haritayı yeniden oluşturmak için yapmanız gerekenler:
  • aynı seed’i kullan
  • doğru harita düzenini kullanın (örneğin Lipany)
  • aynı harita boyutunu kullan
  • aynı biyomu kullanın (bazı biyomlar farklı görseller ve dekorasyonlar dağıtır, bu da kaynakların farklı şekilde ortaya çıkmasına neden olabilir)
  • aynı takım yapılandırmasını kullanın (aynı sayıda oyuncu, takım boyutları ve Birlikte Takımlar/Rastgele Pozisyonlar ayarı)
  • Berry çalısı kümeleri ve geyik sürüleri, değirmen yerleştirecek yerin olmadığı engebeli arazide spawnlanacakları durumlardan kaçınmak için artık nerede spawnlanacaklarını ararken biraz daha fazla alana ihtiyaç duyuyor.
  • Yeni Harita Tercihi sisteminde, “Yüksek Kaynak” kategorisindeki eksi oylanan haritalarda mavi noktanın görünmemesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • Hazırlanmış Haritalar için Harita Kurulumu sekmesindeki harita önizleme görüntüsünün kırpılması sorunu düzeltildi.

YAPAY ZEKA

Genel

  • YZ’nın ordusunun bir kerede çok ince yayıldığı durumları azaltmak için YZ’nın gerçekleştirmeye çalışacağı eşzamanlı taciz saldırılarının miktarını kısıtladı.
  • Moğol YZ artık altın madenlerinin yakınında Steppe Redoubt inşa ediyor ve onu altın düşüşü olarak kullanıyor.
  • YZ’nın korumaya çalıştığı İzci sayısı azaltıldı.
  • YZ keşif ve koyun toplama davranışı geliştirildi.
  • YZ’nın dolu binalara saldırı yaparken sorun yaşamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Çin YZ’sı, etki bonuslarından daha iyi yararlanmak için Çiftlikleri Tahıl Depolarının yanına ve İmparatorluk Akademisinin yakınına üretim binaları yerleştirmeyi tercih edecek şekilde ayarlandı.
  • Fransız YZ’sı, etki bonuslarından yararlanmak için askeri üretim binalarını Keeps yakınlarına yerleştirmeyi tercih edecek şekilde ayarlandı.
  • Rus YZ, etki bonusundan daha iyi yararlanmak için Yüksek Cephanelik yakınında kuşatma atölyeleri kurmayı tercih edecek şekilde ayarlandı.
  • Sultanlık YZ, etki bonuslarından daha iyi yararlanmak için araştırma binalarını Camilerin ve Zafer Kulesi’nin yakınlarına Kışla/Okçuluk Menzillerinin yanına yerleştirmeyi tercih edecek şekilde ayarlandı.
  • YZ Çin İmparatorluk Yetkilileri artık tehdit edilirse binalara garnizon kurarak güvenlik alacak.
  • YZ, daha iyi toplama derecesine sahip kaynaklardan toplamayı düşünecektir.
  • YZ artık imha gemilerini düzgün bir şekilde kullanabilir ve onları düşman gemilerini ve binalarını yok etmek için kullanabilir.
  • Sabit/Uzman YZ erken oyun ekonomisi, kaynaklara ve kaynak yükseltmelerine daha verimli bir şekilde öncelik verecek şekilde ayarlandı.
  • YZ’nın yaban domuzu avlamasını ve kurtları öldürmesini engelleyen bir sorun düzeltildi.
  • YZ erken oyun deniz ekonomisi, daha önce balıkçı gemileri üretmeye öncelik verecek şekilde ayarlandı.
  • Bazen YZ izcinin belirli bir noktada uzun süre oyalanması ve boşta görünmesi sorunu düzeltildi.
  • En Zor YZ’nin üreteceği maksimum köylü sayısı biraz artırıldı.
  • Sultanlık ve Abbasi YZ, meyveleri toplamaya öncelik verecek şekilde ayarlandı.
  • YZ izciler artık Revealed oyunlarında koyun topluyor.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV