14681 Yaması, 2 Mayıs Pazartesi günü gelecek ve Age of Empires IV için sabırsızlıkla bekleyebileceğiniz her şeyi paylaşmak için buradayız!
14681 Yaması’nda, geri bildirimlerinize dayanarak yaptığımız bazı değişiklikleri paylaşmaktan heyecan duyuyoruz. İlk olarak, Takım Oyunu Haritası Boyutunda değişiklik istediğinizi biliyoruz ve bu yama, Çok Oyunculu modda daha küçük veya daha büyük haritalar seçme seçeneği sunuyor – tercihiniz ne olursa olsun! Ayrıca, belirli haritaları her türlü Çok Oyunculu ve Çarpışma modları için daha iyi olacak şekilde ayarlamaya odaklandık. Bu yamada yetiştiremediğimiz haritalar için yapmak istediğimiz daha çok şey olsa da, düşüncelerinizi paylaşmaya devam ettiğiniz için özellikle teşekkür etmek istiyoruz. Harita geri bildiriminiz bizim için inanılmaz derecede yardımcı oldu!
Denge için, birimlerinizin inşa halindeki taş duvarlara saldırabilmesini istediğinizi biliyoruz… ve bunu artık yapabileceksiniz! Ayrıca Çin Ekstra Malzemeleri için birkaç ayarlama yapıyoruz ve Mancınıklar için denge değişiklikleri 14681 Yaması için tam olarak hazır olamasa da, rollerine odaklanmaya çalışacağız, böylece her durumda o kadar güçlü olmamaları ve gelecekteki bir yamada birim counterlama sisteminde daha sağlam bir yere sahip olmaları için rollerine odaklanmaya çalışacağız.
Kral Çarpışması Modu için birkaç düzeltme geliyor ve her zaman olduğu gibi, bu yamanın geri kalanını birkaç denge değişikliği ve genel hata düzeltmeleri ekleyerek tamamlıyoruz. Daha fazlasını öğrenmek için okumaya devam edin!
NOT:
Bu yamaya güncelleme yaptığınızda, önceki güncellemelerin tekrarlarını ve kayıtlarını artık kullanamayacaksınız. Biz kayıtlar üzerindeki etkiyi en aza indirmek için elimizden gelenin en iyisini yapsak da, önceki yamadaki Sefer ve Çarpışma kayıtları da etkilenir ve güncellemeden sonra artık erişilemez. Bu yama güncellemesi ile Sefer ilerlemeniz KAYBOLACAKTIR.
Haritalar
Takım Oyunu Haritası Boyutları
Takım oyun haritası boyutları genel olarak küçültüldü.
- Artık Büyük harita boyutunda 4v4 ve Orta harita boyutunda 3v3 oynamayı destekliyoruz – bu seçenekler artık özel oyunlar için de destekleniyor
- Hızlı Maç’da artık 2’ye 2 oyunlar Küçük (Ortadan İndi), 3v3 oyunlar Orta (Büyük’ten İndi) ve 4’e 4 Büyük (Devasa’dan İndi) oynanacak.
- Özel oyunlar için Devasa Haritalar hala mevcut. Lütfen takım oyunlarında harita boyutlarının nasıl hissettirdiği konusunda bize geri bildirimde bulunmaya devam edin!
- Eşit olmayan takımlarda (en büyük ve en küçük takım arasındaki farkın 2’den büyük olduğu durumlarda (ör. 4v2v1v1’de) Savaşan Adalar’da ortaya çıkmaların çalışma şekli güncellendi. Bunun gibi durumlarda, her oyuncu daha büyük takımın belirgin bir kaynağa sahip olmamasını sağlamak ve alan avantajı oluşturmak için sırayla kendi adasını alacak. Takım arkadaşlarının adaları yakınlarda olmalıdır, bu nedenle takım arkadaşlarınızla denizleri kontrol etmek hala önemlidir!
Belirli Haritalar
Altay
- Altay’daki ağaç sayısı artırıldı. Yoğun ormanlara ek olarak, çok sayıda küçük yoğun orman eklendi.
Geliştirici notu: Altay’da İmparatorluk Çağı’na giren oyunların genellikle tüm haritanın odununun hasat edilmesiyle sonuçlanabileceğini gördük, bu nedenle oyunun sonlarında odun kıtlığını hafifletmeye yardımcı olmak için haritanın etrafına çok sayıda küçük yoğun ağaç ekledik. Altay’ın nispeten açık bir harita olarak kalmasını istediğimizden, eklediğimiz ormanlar, haritadaki açıklıkları kapatmadıklarından emin olmak için küçük ormanlardır.
Dağ geçidi
- Dağ Geçidi’ndeki Ticaret Noktaları, haritanın köşesi ile dağ silsilesinin harita kenarına çarptığı yer arasında ortaya çıkacak şekilde taşındı. Bu, bir takım merkezi geçişi kaybeder kaybetmez ticaret noktalarının çok savunmasız kalmasına neden olacaktır.
Fransız Geçidi
- Fransız Geçidi’nde haritayı biraz daha açmak için sıradağları kısalttık.
Geliştirici notu: Fransız Geçidi kaplumbağa benzeri bir harita gibi oynanıyordu, dağlar haritanın kenarına yeterince uzanıyordu ve haritanın tüm kenarlarını duvarla kapatmak oldukça ucuzdu. Daha dinamik çarpışmalar ve ordu manevraları için haritanın kenarlarını açmak için dağ sıralarını her iki tarafta biraz daha kısalttık.
Kaya Körfezi
- Kaya Körfezi, haritaların doğru şekilde yüklenmesini ve oyuncuları ve takımlarını doğru alanlara yerleştirmesini sağlamak için oyuncu spawnında ayarlamalar yaptı.
Tuna Nehri
Tuna Nehri haritasında, ticareti daha uygun hale getirmek ve haritanın tepe tarafı için daha fazla oyun seçeneği açmak için birkaç değişiklik yapıldı.
- Her iki ticaret noktası da artık tepenin karşıt köşelerinde ortaya çıkacak.
Geliştirici notu: Bu, her iki takımın da suyu kontrolünden bağımsız olarak ticarete eşit erişime sahip olmasına izin vermelidir.
- Kutsal Yerler hafifçe kaydırıldı – biri artık eski ada ticaret merkezinin ortaya çıktığı adadaki haritanın kenarına yakın ve biri de köprüye inen yeni bir patika ile tepenin merkezinde.
Geliştirici notu: Tepede oyunu daha önce olduğundan daha fazla açmak istedik. Eklenen yol, genel olarak daha kısa uçurumlarla birlikte, burayı kontrol etmek ve yarışmak için daha ilginç bir alan haline getirmelidir.
- Adanın ekonomik önemini korumak için adanın merkezine iki yaban domuzu eklenmiştir.
Modlar
- Sunucuyla ilgili olası UGC hatalarını işlemek için daha fazla hata mesajı açılır penceresi eklendi.
- Ayrıca, uygunsuz içerik nedeniyle mod yükleme reddiyle ilgili hata mesajları da alacaksınız.
- Modlara göz atarken / açarken potansiyel bellek sızıntısı giderildi.
- Bir maçı kurarken, bir Ayar paketinin yerel/yayınlanmış varyantı veya oyun modu arasında seçim yapabilirsiniz. Önceden yayınlanan varyantın seçilmesi, seçimi anında yerel varyant olarak değiştirirdi.
Kral Çarpışması Modu
- Abbasi’nin, tek bir hedefle bir düşman Kralı dönüştürmek için İnanç yeteneğini kullanmasına ve Kral Çarpışması Modunu bozmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Oyuncuların Kral Çarpışması Modunda Krallarını Silebilmelerine neden olan bir sorun düzeltildi.
Editör
- Kral Çarpışması şablonunda eksik bir parametrenin neden olduğu Fatal Scar Error düzeltildi.
Denge
- İnşaat halindeki taş duvarlar artık tüm birimler tarafından saldırıya uğrayabilir.
- Çin Ekstra Malzemeleri artık tek duvar parçalarında stacklanmıyor.
- Çin Ekstra Malzemeleri artık menzil içindeki tüm duvar parçalarını onarıyor. Çin Ekstra Malzemeleri onarım aralığı 12,5 karodan 4 karoya düşürüldü.
- Ekstra Malzemeler araştırıldıktan sonra Çin Kuleleri ve Karakollarının yetenek aralığını gösteren bir aura eklendi.
Yapay Zeka
- Moğol YZ’nın, tehdit altında değilken Ovoo’sunu savunmak için ordusunu göndermesine neden olabilecek bir hata düzeltildi.
- YZ, taş madenlerini daha hızlı bulmak ve üzerine Ovoo’sunu yerleştirmek için oyunun başında Han’ı gözcü olarak kullanacak.
Genel Düzeltmeler
- Yalnızca Ctrl, Alt veya Shift’e bağlı kısayol tuşları, oyunu yeniden başlattıktan sonra artık düzgün çalışıyor.
- Bir oyuncunun seçilen düşman birimlerini Savaş Sisi’nde izlemesine izin veren bir hata düzeltildi.
- Köylülerin daha önce geyik veya yaban domuzundan topluyorlarsa koyunlardan toplarken sıkışıp kalabilmelerine neden olan bir hata düzeltildi.
- Bazen birimlerin belirli bir düşmana karşı saldırı komutlarına yanıt vermemesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Bir saldırının ortasında iptal edilerek Arı Kovanı yeniden yükleme süresinin önlenebileceği bir hata düzeltildi.
- Bir oyuncunun haritada piyade tarafından damgalanmış inşa edilmemiş Kuşatma birimleri varsa Yok Etme Zaferi’ni elde edilememesi hatası düzeltildi.
- Kırmızı Sarayın açıklamasının Fransızca çeviride Etki bonusunu iletmemesine neden olan bir sorun düzeltildi.
- Delhi Sultanlığı “Askeri İnşaat” Ustalığının gereklilikleri yerine getirilmesine rağmen tamamlanamaması sorunu düzeltildi.