Age of Empires III: Definitive Edition 13690 Güncellemesi

Merhaba maceracılar. Age of Empires III: Definitive Edition için başka bir harika güncellemeye hoş geldiniz!

Yeni haritalar, kaşif özelleştirmeleri, yepyeni bir birim ve hatta bazı beta özellikleri dahil sizinle paylaşacağımız bazı heyecan verici değişikliklerimiz var! Ayrıca bu ayki Uluslararası Kadınlar Etkinliğini kaçırmayın ve Tarihin Kadınları Ayını bizimle kutlayın. Bugünkü güncellemede çok sayıda dikkate değer düzeltme ve özellik olsa da, görmeyi bekleyebileceğiniz bazı önemli noktalar şunlardır:

  • Uluslararası Kadınlar Etkinliği!
  • İngilizler için yeni kartlar, denge güncellemeleri, kaşif özelleştirmeleri ve yepyeni bir birim!
  • Yepyeni iki harita: Arabistan ve Kongo Havzası!
  • YZ rakiplerini ve müttefiklerini daha güçlü ve çok yönlü yapan çeşitli YZ geliştirmeleri!
  • Çok Oyunculu lobilerde özel YZ mod desteği!
  • Yeni Lakota & Haudenosaunee birimi seslendirmeleri!
  • BETA Özelliği: Fotoğraf Modu
  • BETA Özelliği: İyileştirilmiş Ping/Flare Sistemi

ÖNE ÇIKANLAR

Uluslararası Kadın Etkinliği

15 Mart – 12 Nisan

Age of Empires III: Definitive Edition, yepyeni bir etkinlikle Tarihin Kadınları Ayını kutluyor! Sınırlı bir süre için topluluk zorluklarını tamamlayarak yeni portrelerin, kaşif özelleştirmelerinin ve hilelerin kilidini açabilirsiniz!

Yeni Kaşif Özelleştirmeleri!


Yeni Hile

Dadı Büyükanne Hilesi – “Granny Nanny”

  • Tüm köylüleri Dahomey Amazon birimlerine dönüştürür.

Yeni Ödüller

BUGÜN’den 12 Nisan’a kadar, özel ödüllerin kilidini açmak için günlük oyun içi görevleri zaman sınırı içinde tamamlayın!

Aşağıdaki başarımların her biri sırayla ve ayrı günlerde açılmalıdır.

1. Gün

 Tek bir Çatışma veya Çok Oyunculu maçta İsveçliler olarak 20 Torp oluşturun.

  • Profil Simgesi Kilidi Açar – İsveç Kraliçesi Christina.

2. Gün

Herhangi bir Yerli uygarlık olarak tek oyunculu bir Çatışma veya Çok Oyunculu maç kazanın. (Haudenosaunee, Lakota, İnka, Aztekler, Hausa, Etiyopya)

  • Hilenin Kilidini Açar – “Granny Nanny”, tüm köylüler Dahomey Amazonlarına dönüşür.

3. Gün

 Herhangi bir sayıda Çatışma veya Çok Oyunculu maçta Florence Nightingale ana şehir teslimatıyla malikaneleri kullanarak 1000 Can Puanı iyileştirin.

  • Profil Simgesinin Kilidini Açar – Kadın Kaşif.
  • Profil Simgesinin Kilidini Açar – Erkek Kaşif.

4. Gün

 Herhangi bir sayıda Çatışma veya Çok Oyunculu maçta 50 Malikane, Ev, Uzun Ev, Köy, Tapınak veya Kancha inşa edin.

  • Kaşif Özelleştirmesinin kilidini Açar – Elisabet Ramsey.

5. Gün

 Herhangi bir sayıda Çatışma veya Çok Oyunculu maçta Daimyo Mototada, Daimyo Kiyomasa ve Shogun Tokugawa teslimatları gönderin.

  • Profil Simgesinin Kilidini Açar – Nakano Takeko.

6. Gün

 Herhangi bir Hint Fili türüyle 10.000 hasar verin. (Mahout Lancer, Howdah, Yelken Fili veya Kuşatma Fili)

  • Profil Simgesinin Kilidini Açar – Rani Lakshmibai.

7. Gün

 Herhangi bir sayıda Çatışma veya Çok Oyunculu maçta İngilizler olarak 3 Fabrika inşa edin.

  • Profil Simgesinin Kilidini Açar – Ada Lovelace.
  • Kaşif Özelleştirmesinin kilidini Açar – Ada Lovelace.

Yeni Birim: Savaş Gemisi

Bugün, İngilizler, Denizlerin Egemenliği’ndeki ONSEKİZ toplara erişim sağlayan ilk uygarlık oldular! Bakın, Savaş Gemisi – yalnızca ana şehirden alınabilir.

İngilizler: 5 YENİ Kart

Rule, Britannia (IV):
“Güçlü bir Savaş Gemisi! Bu kart, bir sonraki gönderişinizde 1000 Altına mal olur.”

  • Sonsuz kez gönderilebilir.
  • İlk gönderim ücretsizdir ancak daha sonrakiler 1000a’ya mal olur.

Greenwich Time (I)
“1 Ticaret Vagonu Gönderir. Ticaret karakolu geliştirmelerinizin her biri Politikacı ve Teknoloji araştırma süresini %20 oranında iyileştiriyor.”

  • Ticaret Karakolu, araştırma hızı iyileştirmeleri, temel değerden değil, yani azalan bir şekilde stacklayarak değil, mevcut oranlardan ölçeklenir. Bu, 5’ten fazla Ticaret Karakolundan sonra bile araştırma süresinin asla 0’a ulaşamayacağı anlamına gelir.

Siege Archery (III)
“Longbowmanın, zamanla alev hasarı veren ateşli oklarla binaları uzun mesafeden kuşatmalarını sağlar.”

  • 22 menzil uzaktan ateş edebilir (ve mevcut Longbowman menzil yükseltmeleriyle geliştirilir).
  • Alev hasarı 10 saniye boyunca saniyede 1 hasar verir (Galyonlara yarı hasar verir).

INF 8 Longbowmen (III)
“8 Uzun Okçu gönderir.”

  • Sonsuz kez gönderilebilir.
  • Bu kart, bir defada gönderilebilecek 8 Longbowman (III) gönderisinin yerini alıyor.

Rangers (IV)
“Longbowmen Kışlada, Ana Şehirde ve haritada tamamen Rangers ile değiştirildi. Rangers, Ağır Piyadelere karşı daha etkili bir şekilde karşı koymak için yay yerine tüfek kullanır, ancak daha az menzile sahiptir.”

  • Tüm Longbowmen yükseltmeleri, Rangers’ı da geliştirir.
  • Roger’ın Rangers teknolojisi buna göre güncellendi.
  • İngilizler, Rifleman birlik tipini yaratmada çok önemliydi, İngiliz askeri tarihiyle Longbows kadar alakalılar ve Age III: DE’nin zaman dilimi için daha da alakalılar.

2 Yeni Harita!

Arabistan:

Az kaynaklara ve dairesel bir ticaret rotasına sahip açık bir harita.

  • Açıklama: Oyuncular kendilerini ikonik Arap Yarımadası’nda bulurlar. Bu harita, birkaç dağınık uçuruma rağmen oldukça açık. Yakındaki kaynaklar oldukça hızlı bir şekilde tükeneceğinden ve her oyuncunun şehir merkezinin yakınında kolayca savunulabilecek geçitler olmadığından agresif genişleme çok önemlidir. Dairesel ticaret yolunu kontrol etmek zor olacak, ancak buna itiraz etmemek korkunç sonuçlara yol açabilir.
  • Yerleşimler: Yok
  • Haydutlar: Çöl Savaşçısı, Çöl Okçusu

Kongo Havzası:

Kongo Yağmur Ormanlarının derinliklerindeki dar patikalarda gezinin!

  • Açıklama: Kongo Havzası’nın sık yağmur ormanlarında, oyuncular kendilerini diğer oyunculara ulaşmanın tek yolu olarak yoğun bitki örtüsünün ortasında dar koridorlarda gezinirken bulacaklar. Takım arkadaşları ormanda bir açıklığı paylaşıyor ve dar geçitlerden oluşan bir labirent düşmana çıkıyor! Uzun, son derece savunmacı bir oyuna hazırlanın. Kongo Nehri’nin kuzeyinde bir ticaret yolu uzanır ve birkaç yerli yerleşim merkezi orman açıklıklarını işgal eder.
  • Yerleşimler: Yoruba, Jesuit
  • Haydutlar: Çöl Savaşçısı, Çöl Okçusu

İyileştirilmiş Ping/Flare Sistemi (BETA)

Genel

  • Oyuncu geri bildirimlerine ve mevcut ping sisteminin geliştirilebileceğine olan inancımıza dayanarak, ping/flare sistemini güncelledik. Uygulama şu anda beta aşamasındadır ve değişikliğe tabi olabilir.
  • İyileştirilmiş Ping/Flare iki bölümden oluşabilir:

Geliştirilmiş Uyarı Sistemi

  • Oyun dünyasındaki pingin görsel göstergesi eklendi.
  • Sohbet akışında görüntülenen metin bildirimi eklendi.

Bu İyileştirilmiş Ping, Alt+Sol Tık veya HUD içindeki Flare butonu aracılığıyla erişilen mevcut sistemin yerini alacak. Varsayılan Ping, Tehlike pingi ile aynı grafiği görüntüler.

İletişim Pingi

İletişim Ping’i, Çok Oyunculu veya İşbirliği Senaryolarında genişletilmiş durum ping’lerine izin verir. 4 kullanışlı iletişim seçeneği vardır:

  • Tehlike – bir konumdaki tehlikeyi bildirir.
  • Buraya Saldırın – bir yere saldırmak için talimat iletir.
  • Buradya Yardım Edin – bir yere saldırırken veya bir yeri savunurken yardım talebini iletir.
  • Burayı İzle – uyarıda bulunur veya ekip üyelerine belirli bir alana bakma talimatını verir.
  • İletişim Ping’ine Alt+Sağ Tık ile erişilebilir.

    Fotoğraf Modu (BETA)

    Genel

    Fotoğraf modu, Age of Empires III: Definitive Edition’ın yeni bir özelliğidir ve oyuncuların oyun içi görüntüleri ellerindeki araçlarla özgürce yakalayabilecekleri bir özelliktir. Amacımız, oyuncuların bunları topluluklarıyla özgürce paylaşabilmeleri için ekran görüntüsü almak için kolay ve sezgisel bir araç tasarlamak ve geliştirmektir.

    Fotoğraf Moduna Giriş

    Fotoğraf Moduna Duraklat Menüsü aracılığıyla erişilebilir. Bu özellik şu anda beta aşamasındadır ve değişikliğe tabi olabilir.

    Kontroller

    Hareket

    • WASD tuşları ileri, geri, sola ve sağa hareket eder.
    • Yukarı ve aşağı hareket etmek için Q ve E tuşları.
    • İleri, geri, sola ve sağa hareket etmek için ok tuşları.
    • Kamerayı hareket ettirmek için fareyi kenarlara doğru hareket ettirin.
    • Boşluk tuşuna basılı tutun, ardından kamerayı hareket ettirmek için tıklayıp sürükleyin.

    Döndürme

    • Döndürmek için Alt + WASD.
    • Döndürmek için Alt + Ok tuşları.

    Yakınlaştır/uzaklaştır

    • Yakınlaştırmak ve uzaklaştırmak için kaydırma tekerleğini kullanma.
    • Fotoğraf çekmek
    • Geçerli ekran görüntüsünü yakalamak için PrtSc tuşu.

    Dosya Yeri

    • Fotoğraf Modunda çekilen fotoğraflar C:\Users\kullanıcıadı\Games\Age of Empires 3 DE\Screenshots klasörüne kaydedilecektir. Kayıt klasörü, Fotoğraf Modu arayüzünden açılabilir.

    Kısıtlamalar

    • Kamera zeminde hareket etmeyecek
    • Kamera sonsuz bir yüksekliğe sahip olmayacak
    • Kamera haritanın kenarından yalnızca biraz uzaklaşabilecek
    • Kamera potansiyel olarak binaların içinden geçebilir
    • En iyi ekran görüntülerinizi görmek için sabırsızlanıyoruz!

    OYUN
    Denge&Performans

    • Düşman binalarında birimler üretirken Hausa Tsetse Sabotaj kartının kullanılmasının neden olduğu, nadir bir Senkron Bozulması sorunu düzeltildi.
    • Düşük grafik ayarları için bellek tüketimi azaltıldı.

    Grafik

    • Balinanın yüzme animasyonunun yarıçapı azaltılarak balık avlama noktasının yerinin belirlenmesi daha kolay hale getirildi.

    Ses

    • Lakota ve Haudenosaunee askeri birlik seslendirmeleri güncellendi.

    Arayüz

    • Eagle Runner Knights artık düzgün bir şekilde “Menzilli Şok Piyadesi” olarak etiketlendi.
    • Hem yapı sınırı kısıtlamaları hem de oynatıcının yeterli kaynağa sahip olmadığı için devre dışı bırakılan komut paneli butonları, artık karanlık bir kaplama (olmazsa olmaz) yerine kırmızı bir kaplama (inşa sınırında) gösteriyor.
    • Nadir durumlarda sosyal menülerin artık açılamamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
    • DLC Ana Şehirlerinin kopyalanmış olarak gösterilmesine neden olan nadir bir sorun düzeltildi.
    • Tüm dillerde çeşitli Yerelleştirme düzeltmeleri.
    • “Hausa’nın Düşüşü” Tarihsel Savaşı’nda “Kazandınız!” Metni. ve “Yıkılan Şehir Merkezleri” artık İngilizce dışında bir dil seçildiğinde doğru dilde görüntülenecektir.
    • Haber panelindeki sabit web sitesi bağlantıları.
    • Teknoloji ağacındaki çeşitli yanlışlıklar düzeltildi.
    • Çeşitli metin kesilme sorunları düzeltildi.
    • Ozarks ve Plymouth haritası için eksik harita önizlemeleri düzeltildi.

    Kısayol Tuşları

    • Blockhouse’ların artık Legacy kısayol tuşu setinde Çin sancak orduları/birimleri için kullanılabilen tuş bağlantıları var.
    • Köy kısayol tuşu grubu artık Legacy kısayol tuşu setinde Su Bufalosu için mevcut kısayol tuşlarına sahip.

    OYNANIŞ
    Düzeltmeler

    • Çeşitli gemiler hasar gördüklerinde (çoğunlukla Fune, Tekkousen, Osmanlı Kadırgaları ve Fuchuan’lar etkilenir) tek tek seçmek artık daha zor değil.
    • Afrika Uygarlıkları tarafından Avrupa/Yerli İttifaklar aracılığıyla edinilen gemiler artık Çağ atladıkça otomatik yükseltme alıyor.
    • Birleşik Devletler: Vapurlar artık Hussar’ı eğitebilir.
    • Meksikalılar: Haciendas artık aşağıdaki Yerel yükseltmelerden etkileniyor:
    • Berber Ghorfas (Berberiler)
    • Sudan Hakura Sistemi (Sudan)
    • Kızıldeniz Vagonu (Sudan)
    • İspanyollar: “Arkaik Asker Eğitimi” Takım kartı artık Meksikalı İsyancıları da etkiliyor.
    • Etiyopyalılar: “Balambaras” kartı artık Ras’ınızın Sadakat Aura’sını doğru bir şekilde artırıyor.
    • Yakındaki maden tükendiğinde Yerli marketlerin her zaman kaybolmamasına neden olan nadir bir sorun düzeltildi.
    • Alman Kaşif artık “Castrametation” kartını gönderdikten sonra belirli yeteneklerini kaybetmiyor.

    SEFER
    Genel

    • Tarihsel Savaşlar: Üç Kralın Savaşı: Artık tüm rıhtımlar, istendiği gibi Kadırga eğitebilir.

    MEDENİYET DENGELEMESİ

    Genel
    Birim&Binalar

    Zouave: Aşağıdaki gibi ayarlandı

    • Can puanı 360’a yükseltildi (320’den)
    • Menzilli direncş %40’a düşürüldü (%50’den)
    • Saldırı gücü 38’e yükseltildi (35’ten)
    • Maliyet 300a’ya düşürüldü (350’den)
    • Karşı Piyade Tüfeği yükseltmesinden artık yararlanmıyor
    • Nüfus maliyeti 3’e yükseltildi (2’den)

    Peru Lejyonu: El bombası saldırı menzili 16’dan 14’e düşürüldü; artık Topçu’ya 0,5x veriyor (1x’ten); alan hasarı 2’ye düşürüldü (3’ten)
    Sudan Dervişi: Maliyet 50y 45o’ya yükseltildi (50y 40o’dan)
    Kanuri Guard: Menzilli zırh %30’a düşürüldü (40’tan)
    Landsknecht: Nüfus maliyeti 3’e yükseltildi (2’den)
    Daha iyi tanınabilirlik için tüm Avrupa standart birim kartı simgelerine renkler eklendi
    Canlı Hayvan Piyasasının başlangıç kur farkını etkileyen istenmeyen bir sorunun farkındayız.

    Aztek

    Kartlar

    • Wall of Skulls: Artık şimdiye kadar kaybettiğiniz her 3 kişi için 1 Skull Knight veriyor (önceden 2’ydi)
    • Great Temple of Huitzilopochtli Support: Skull Knight hız iyileştirmesi +0,25’e düşürüldü (0,5’ten)

    İngilizler
    Uygarlık:

    • Lojistikçi (1.Çağ→ 2.Çağ): Efekt “1 Cephane Vagonu ve ücretsiz Cephane teknolojisi” olarak güncellendi

    Birim&Binalar

    • Manor House: Maliyet 135’e döndürüldü (140’tan)
    • Başlangıç birimleri: Artık 200y 300o (önceden 300y 300o) ile başlar

    Kartlar

    • [YENİ] INF Rule, Britannia(IV): “Güçlü bir Savaş Gemisi gönderiyor! Bu kart, bir sonraki gönderişinizde 1000 Altına mal olur.”
    • [YENİ] Greenwich Time(I): “1 Ticaret Karakolu Vagonu Gönderiyor. Ticaret karakolunun her biri Politikacı ve Teknoloji araştırma hızını %20 oranında artırır” (Not: Ticaret karakolu araştırma hızı iyileştirmesi, diğer auralar gibi çalışır (mevcut oranlardan/istatistiklerden ölçekler, tabandan değil)
    • [YENİ] Rangers (IV): “Longbowmen Kışla’da, Ana Şehirde ve haritada tamamen Rangers ile değiştirildi. Rangers, Ağır Piyadelere karşı daha etkili bir şekilde karşı koymak için yay yerine tüfek kullanır, ancak daha az menzile sahiptir.” (Not: Tüm Longbowmen yükseltmeleri Ranger’ları da geliştirir)
    • [YENİ]  Siege Archery (IV): “Longbowmen binaları uzun mesafeden ateşli oklarla kuşatmalarını sağlar, bu da zamanla alev hasarı verir.” (Not: 22 menzile ve sıradan kuşatma saldırısıyla aynı saniye başı hasara sahiptir; ayrıca, her ok 10 saniye boyunca saniyede 1 alev hasarı verir)
    • [YENİ] INF 8 Longbowmen (III): “Longbowmen basit sevkiyatı” (Not: Bu kart, bir defa gönderilebilen 8 Longbowmen’in mevcut Kale Çağı teslimatının yerini alır)
    • Glorious Revolution (II): Rangers biriminin gelişiyle ve yeni oynama yollarını teşvik etmek için teknolojiler güncellendi:
    • Thin Red Line (ücretsiz, I): Artık tüm Piyadeleri etkiliyor (önceden yalnızca Ağır Piyade)
    • Blackwatch (1000y, III): 8 Highlander verir (değişiklik yok)
    • [YENİ] Roger’s Rangers (800y, II): “5 Ranger gönderiyor ve mevcut Longbowmen’lerinizi de onlarla değiştiriyor. Longbowmen gönderileri artık bunun yerine Ranger veriyor” (Not: Ranger’ların eğitilmesine izin vermiyor)
    • Virginia Company (I): Aşağıdaki şekilde düzeltilmiştir
    • Artık Manor House odun maliyetini tam olarak -45 odun azaltıyor (önceden % -35di, yani % 47,25’e eşit bir azalma)
    • Artık, maliyet düşüşüne paralel olarak Manor House Build XP ödüllerini de azaltıyor; Öldürme XP ödülünü değiştirmez
    • Yeomen (III): Artık Longbowmen’in Heavy Infantry’ye karşı ilave hasarını +0,25x arttırıyor (Artık bu bonusu sağlamayan Imperial Longbowmen yükseltmesinden taşındı).

    Çinliler
    Uygarlık:

    • Consulate German Relations: Sancak Ordusu yiyecek maliyeti düşürme iyileştirmesi %15’e düşürüldü (%20’den)

    Kartlar

    • Koxinga: Maliyet 1000a’ya yükseltildi (500a’dan); Ateş Oranı iyileştirmesi %20’ye düşürüldü (%25’ten).

    Etiyopyalılar
    Birimler&Binalar:

    • Ras: Hız 5,75’e düşürüldü (6,75’ten); Ticaret Çağına ulaşıldığında +1 artar; Muhafızlara karşı hasar çarpanı 3 katına düşürüldü (3,25’ten)

    Hausa
    Birimler&Binalar:

    • Lifidi Knight: Menzilli zırh %20’ye düşürüldü (%30’dan); maliyet 110y, 110a’ya yükseldi (90y, 110a’dan); eğitim süresi buna göre ayarlandı
    • Emir: Hız 5,75’e düşürüldü (6,75’ten); Ticaret Çağına ulaşıldığında +1 artar; Gardiyanlara karşı hasar çarpanı 3 katına düşürüldü (3,25’ten)

    Kartlar

    • Rumfa’s Riders (II): Artık 4 Lifidi gönderiyor (5’ten düşürüldü)
    • Hand Cavalry Hitpoints (II): Kale Çağına Taşındı
    • Durbar Parade (III): Sanayi Çağına Taşındı

    Osmanlılar
    Kartlar:

    • Improved Buildings (I): Sanayi Çağına Taşındı (Keşif çağından)

    İsveçliler
    Birim&Binalar

    • Yerleşimci inşa limiti 90’a düşürüldü (99’dan)
    • Başlangıç birimleri: Artık 300y 300o (önceden 200y 300o) ile başlar

    Japonlar
    Birim&Binalar

    • Shrine (I): Can Puanı 1300’e düşürüldü (1400’den)

    Meksikalılar

    • 11 Insurgentes (II): 10’a düşürüldü
    • Colegio de San Nicolas (Michoacán, II): Birim görüş hattı iyileştirmesi +4’e düşürüldü (+8’den); Artık duvarları etkilemiyor.

    İspanyollar
    Birim&Binalar

    • War Dog: Kale Çağı can puanı iyileştirmesi %55’e düşürüldü (%80’den); Sanayi Çağı can puanı iyileştirmesi %65’e yükseltildi (%40’tan) – Not: saldırı iyileştirmeleri değişmedi

    Kartlar:

    • İspanyol Altını (III): Artık 350a’lık kasalar sunuyor (360a’dan)

    Birleşik Devletler
    Kartlar:

    • New Jersey Seaports (New Jersey, IV): Artık ‘sonsuz’ sandık kartlarıyla gönderilen kaynak miktarını +400 artırıyor (+900’den düşürüldü); bir kez gönderilebilecek sandık kartlarında değişiklik olmaz.

    RASTGELE HARİTALAR
    Harita Güncellemeleri

    Standart Haritalar Seti:

    • Arabistan eklendi
    • Yukon kaldırıldı

    Takım Haritaları Seti:

    • Arabistan eklendi
    • Yukon eklendi

    Harita Değişiklikleri
    Genel:

    • Erken oyun kaynaklarına daha adil erişim sağlamak için çeşitli haritalarda kaynak dağıtımında birkaç “başlangıçta” değişiklik yapıldı.

    Central Plain:

    • 1v1 av ve madenlerin spawnlanma tutarlılığı iyileştirildi.

    Colorado:

    • Takım oyunlarında bazen bir veya daha fazla oyuncunun ortaya çıkamaması sorunu düzeltildi.

    Darfur:

    • Ticaret yolunun uzunluğu ve ticaret noktası soket konumları, ticaret travosinin daha adil bir “ilk geçişi” için ayarlandı.

    Florida:

    • Bazen bir ticaret noktası soketinin ticaret yolu boyunca ortaya çıkmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.

    Victoria Gölü:

    • Başlangıç balıkçı tekneleri ve 1v1 spawnlarda fazladan 5 nüfus kaldırıldı.
    • Yerel bir yerleşimde hazinelerin ortaya çıkabileceği bir sorun düzeltildi.
    • Avın spawlanmadan başlamasına neden olabilecek nadir bir sorun düzeltildi.

    Malezya:

    • Oyuncu üslerinin yakınında ek bir başlangıç avı eklendi.

    Mançurya:

    • Harita kaynaklarının iyileştirilmiş dağılımı.
    • 1v1 spawnlarında ticaret rotası boyunca bir ticaret yolu soketi eklendi – artık 1v1’de her zaman 4 ticaret noktası olacak.

    Sahel:

    • 1v1’de oyuncu başına ek bir av eklendi.
    • Arazi daha az “kum tepesi” olacak şekilde ayarlandı.

    Savanna:

    • Yerel bir yerleşimde hazinelerin ortaya çıkabileceği bir sorun düzeltildi.

    Siwa Oasis:

    • Artık “Büyük Harita” seçeneği seçildiğinde doğru şekilde yükleniyor.

    Tassili:

    • Bazı altın madenlerinin ortaya çıkmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.

    Trablusgarp:

    • Yoğun çevre ağaçlarının bir oyuncunun başlangıç kaynaklarına çok yakın doğması düzeltildi.

    Bilinmeyen:

    • Bazı ek biyomlar ve arazi özellikleri eklendi – ancak bunları kendiniz keşfetmek için haritayı oynamanız gerekecek.
    • Sizin ve ekibinizin keşfetmesi için bilinmeyen miktarlarda kaynak eklendi.
    • Takım arkadaşlarının ne kadar yakından spawnlandıgı ayarlandı, böylece belirli nesillerde çok kalabalık olmayacaklar veya diğer harita seedleri düşmana çok yakın olmayacaklar.
    • Harita çevresinde iyileştirilmiş kaynak dağılımı.
    • Bir oyuncunun bonus başlangıç vagonunun ortaya çıkmasıyla sonuçlanabilecek bir sorun düzeltildi.

    Sarı Irmak:

    • Kuzey ticaret yolunu yükseltmenin, bunun yerine güney ticaret yolunu yükseltmesine neden olan bir sorun düzeltildi. Şimdi her iki ticaret yolu da beklendiği gibi ayrı ayrı yükseltiliyor.

    Yukon:

    • Bir oyuncunun başlangıç avının doğmamasına neden olabilecek bir sorun düzeltildi.
    • Birimlerin manevra yapması için daha fazla alan sağlamak için bazı ormanlar inceltildi.

    LOBİLER VE MAÇ BULMA
    Genel

    • **YENİ!** Özel YZ modları artık Çokoyunculuda destekleniyor!
    • Özel dereceli bir oyun başlatılırken artık gündelik lobi ayarları korunmuyor.
    • “Takım 4″ün seçilmesi artık lobideki diğer oyunculara düzgün bir şekilde gösterilecek.

    YAPAY ZEKA
    Genel

    **Yapay zekayı daha güçlü ve çok yönlü hale getirmek için çok çeşitli yapay zeka geliştirmeleri, daha fazla ayrıntı aşağıda!**

    • En Zor’daki handikap +%20’den +%15’e düşürüldü. (yani YZ En Zor’da %5 daha az hile yapar)
    • Aşırı’daki handikap +%40’tan +%30’a düşürüldü. (yani,YZ Aşırı’da %10 daha az hile yapar)
    • YZ’nın destesine hangi kartları koyduğunu tamamen yeniden tasarladı, desteler artık çok fazla çeşitliliğe sahipken daha rekabetçi olmalı.
    • Oyun sırasında hangi kartların gönderileceğini YZ’nın belirleme şekli ayarlandı.
    • Yerel uygarlıkların çağ atlaması Konsey Üyeleri tarafından düzenlendi.
    • Avrupa uygarlıklarının hangi Politikacılarla çağ atladığı ayarlandı, YZ’nın Kale inşa etmesine izin verilmediğinde Kale Vagonları veren çağ atlaması hariç tutuldu.
    • YZ artık mantıksız isyanları önlemek için izin verilen nüfusunun %60’ından fazlasına sahipse isyan edebilir.
    • YZ’nın Kaleler inşa etmesine izin verilmediğinde, Amerikan Teksas ve Florida federal eyaleti çağ atlama seçenekleri hariç tutuldu.
    • YZ’nın Kale inşa etmesine izin verilmediğinde Meksika Puebla ve Veracruz federal eyalet çağ atlama seçenekleri hariç tutuldu.
    • Antlaşma hala aktifken YZ’nın teslim olmasını engellendi.
    • YZ, artık sadece kuleleri inşa etmeye/yükseltmeye, anlaşma sona ermeden 5 dakika önce başlayacak.
    • YZ, anlaşmanın sona ermesinden sadece 10 dakika önce bir Cephane inşa etmeye başlayacak.
    • YZ artık çok fazla Köylü eksikse zor+ üzerinde ikinci bir Şehir Merkezi oluşturacak.
    • Japon Shrineslerin, hariç tutulmaları gereken alanlarla sınırlı olması düzeltildi, bu, açık haritada avlanmanın yanında daha fazla Shrines inşa edilmesine neden olacak.
    • Başlangıç Bandit Catamaranlar artık Ticaret Çağı’ndan başlamak yerine oyunun başından itibaren balık tutmaya alışacak.
    • Ticaret Çağına ulaştıktan veya Kale Çağına ulaştıktan sonra Konsolosluk inşaatını 5 dakikaya kadar yavaşlattı.
    • YZ artık savaş gemileriyle saldırabilir.
    • YZ artık, anlaşmanın sona ermesinden 5 dakika sonra, dikkate almamak yerine savaş gemilerini eğitmeye başlayacak.
    • Zor+ YZ artık oyunun sonlarında 1 yerine 2 Liman inşa edecek.
    • YZ artık su spawn bayrağı olmayan ancak balık bulunan haritalarda bir Liman da inşa edebilir.
    • Afrika YZ artık savaş gemisi yükseltmelerini Limanda alabilir.
    • Afrikalı Levy eğitim mantığı, Levy Gunners’ın Ticaret Çağında zaten mevcut oldukları için artık Kale Çağı’nın sonrasında kilitli kaldığını varsaymayacak şekilde ayarlandı.
    • Avrupalı Levy artık yalnızca Ana Şehir Merkezi yerine YZ’nın sahip olduğu her Şehir Merkezinden kullanılabilir.
    • YZ Konsolosluk Levy’yi kullanmasını engelleyen bir hata düzeltildi.
    • YZ, Keşif çağında daha rekabetçi olmak için fazladan evler yapacak.
    • Bir oyun yüksek, ultra veya sonsuz başlangıç kaynaklarına ayarlandığında, YZ rekabetçi olmak için bir Ölüm Kalım Maçı gerçekleştirir.
    • Tüm Konsolosluk ilişkilerinden alınması uygun görülen tüm teknolojileri hayata geçirir.
    • YZ, oyun sonsuz başlangıç kaynaklarındayken (yürüme süresinden tasarruf etmek için) artık Tapınaklarını / Torp’larını kaynakların yanına değil üssün içine yerleştirecek.
    • YZ artık sonsuz başlangıç kaynaklarındayken toplayıcılık yapmaya çalışmayacak.
    • Lakota’nın New Ways kartını doğru kullanmasını engelleyen bir hata düzeltildi.
    • Fakat bu, YZ Yerleşimcilerinin bir Kale inşa etmeye çalışmasına neden olabilir.
    • YZ’nın altını bittiğinde altın karşılığında yiyecek ve odun satması etkinleştirildi. Aynı şekilde, yiyecek bittiğinde, YZ altın kullanarak yiyecek alacak. Bu, YZ’nın bazen Ticaret Çağında takılıp kalmasına da yardımcı olacaktır.
    • Ekonomi yükseltmelerini araştırırken bir hata düzeltildi.
    • Bumping Settler, Ticaret Çağında Hollandalılar için Zor ve daha yüksek zorluk seviyesinde 25’ten 35’e kadar sayılıyor.
    • Osmanlıların cami inşa etmesini engelleyen bir sorun düzeltildi.
    • Çok fazla Afrika saha inşa planı oluşturma sorunu düzeltildi.
    • YZ, çag atlamaya odaklandığında saldırmaktan kaçınacaktır.
    • YZ’nın çağ atlamaya öncelik vermesi için geçen süre azalttıldı.
    • Haudenosaunee ve Lakota’nın yakınlarda hala altın madenleri varken daha fazla kabile pazar yeri inşa edememesi sorunu düzeltildi.
    • Uygulanabilir hedefler olmadan kaynakları toplamaya çalışmak için düzeltmeler yapıldı.
    • Bir YZ ana üssünde yardım isterse, diğer YZ da artık bu yardım çağrısına yanıt verebilir.
    • Oyuncu bir hazine toplarken YZ için eksik çağrılar eklendi.
    • Monopoly zaferine 1 dakikadan daha kısa bir süre kaldığında çağrılan 4 YZ ses hatlarının uygulanması düzeltildi.
    • Skor farklılıklarına bağlı olarak tetiklenen 12 medeniyete özel YZ ses hattı eklendi.
    • YZ artık yalnızca belirli koşullar yerine getirildiğinde değil, her zaman bir giriş ses hattı gönderecek.
    • Herkesin Ticaret çağına kadar ilk çağ olarak kabul etmesine ve bu YZ sohbetlerini almasına neden olan bir sorun düzeltildi.
    • Hausa ve Etiyopya için başlangıç sığır satış davranışı daha rekabetçi olacak şekilde ayarlandı.

    Yazar: Akın Yıldızlı

    Strateji oyunlarını seviyorum.

    Yorumla

    STRATEGYTURK

    Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

    Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

    Son Yorumlar

    • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
    • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

    KATEGORİLER

    ARŞİV