Age of Empires III: Definitive Edition 13.10442 Yaması

Age of Empires III: Definitive Edition’ın bu yazısında 13.10442 Yaması hakkında bilgi veriliyor.

Merhaba kaşifler! Age of Empires III: Definitive Edition için başka bir güncellemeye daha hoş geldiniz. Bu diğerlerinden daha küçük ama yine de bekletmek istemedik.

Age of Empires için bir başka önemli kilometre taşını bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz! Tüm değişiklikleri beğeneceğinizi umarız ve yakında gelecek olan tüm maceraları paylaşmanızı dört gözle bekliyoruz!

OYUN

Denge ve Performans

  • Yükleme yolu ASCII olmayan karakterler içeriyorsa oyunun açılmasını engelleyen bir sorun düzeltildi.
  • Maksimum nüfus mücadelesinde kilitlenme sorunu düzeltildi.
  • Bir Çok Oyunculu Oyuna yüklenirken bir oyuncunun bağlantısının kesilmesiyle oluşan bir kilitlenme sorunu düzeltildi.
  • Çeşitli nadir görülen çökmeler düzeltildi.

Grafik

  • Topluluk Merkezi: Topluluk Merkezi’nin görünmemesiyle ilgili sorun düzeltildi.
  • Devrim, Ticaret Tekeli, Tepenin Kralı ve Ekonomi Zaferi bildirim açılır pencerelerini daha az müdahaleci olacak şekilde yeniden tasarlandı.

Arayüz

  • Geliştirilmiş harita görünürlüğüne izin vermek için Çağ Atlama butonunun şeffaf efekt ayarlama seçeneği eklendi.
  • Bu özellik, Aizamk tarafından oluşturulan ve topluluktan gelen geri bildirimleri ele almak için uygulanan popüler bir moda dayanıyordu.
  • Bu seçenek, Oyun Arayüzü Seçenekleri başlığı altındaki Kullanıcı Arayüzü Seçeneklerinde bulunabilir.
  • Gerekli kaynaklar karşılandığında, Çağ Atlama butonunun kaynak maliyeti ekranının hemen kırmızıdan beyaza güncellenmemesi için düzeltme yapıldı.
  • Birleşik Devletler Ordusu kartı gönderildiğinde yanlış yeniden düzenleme ipucu metnine neden olan teknik etki kaldırıldı.
  • Bir harita setinden seçilen bir oyundan kaydedilen bir kayıtlı oyun yüklendikten sonra Oyun Özeti ekranının harita adını, resmini ve açıklamasını görüntülememesi sorunu düzeltildi.
  • Oyun Sonrası Özet Ekranında Oyun Özeti bilgilerinin doğru olmaması sorunu düzeltildi.
  • Klavyede gezinme kullanılırken Fotoğraf Modunda gezinme sorunları düzeltildi.
  • Çeşitli teknoloji ağacı düzeltmeleri.
  • Çeşitli yerelleştirme düzeltmeleri.

Kısayol Tuşları

  • Sabit Silah ve Depo için yinelenen Kısayol Tuşları kaldırıldı.
  • “Find Fattened Herdable” ve “Find All Fattened Herdables” için Kısayol Tuşu desteği eklendi. Bunlar varsayılan olarak atanmış değildir – mutlu hasatlar!

OYNANIŞ
İş Adamı Modu

  • Her İş Adamı Modu Paket Türü için yeni adlar eklendi.
  • Bildirimleri almak için İş Adamı Modu Paket adları eklendi.
  • Aktif Ateşkes sırasında kısıtlı binaları seçerken güncellenen bildirim metni.
  • Skor göstergelerini gösterirken ‘ÇIKMIŞ’ oyuncuları belirtmek için Skor Paneline isimleri üstü çizili eklendi.

MEDENİYET DENGELEMESİ

Genel

Birimler&Binalar

  • Deflect Aura: Deflect özelliğine sahip birimler artık topçuları korumaz (yalnızca Topçuları koruyan Papalık Bombacısı hariç).
  • İrlandalı Tuğgeneral (Paralı Asker): Eksik Süvari ve Şok Piyade etkenleri eklendi; hatalı ipucu düzeltildi.
  • Jaeger (Paralı Asker): Piyade Tüfeği karşıtı yükseltmesinden faydalanmadığı bir hata düzeltildi.
  • Kanatlı Hussar (Vasa Kraliyet Hanedanı): Sevkiyat ve teknolojiler tarafından teslim edilen Kanatlı Hussar, artık Vasa Kraliyet Hanedanı Ticaret Merkezlerinden eğitilmiş birimle aynı istatistiklere sahip.
  • Boyar (Fanar Kraliyet Hanedanı): Artık Topçu’ya 1.25x hasar veriyor.
  • Lipka Tartar (Jagiellon Kraliyet Hanedanı): Hasar 12.5’e düşürüldü (16’dan).
  • Dervish (Sudan Krallığı): Artık Mızrakçı türlerine az hasar veriyor.
  • Boşnak (Paralı Asker): Can puanı 550’ye düşürüldü (600’den); hasar 45’e düşürüldü (50’den); maliyet 350’ye yükseldi (300’den).
  • Zırhlı Tüfekçi: Menzilli hasar 45’e düşürüldü (eskiden 53); yakın muharebe hasarı 25’e düşürüldü (37’den).
  • Hajduk (Outlaw): Menzil 18’e çıkarıldı (13’ten); Hasar 13’e indirildi (18’den); artık Avrupa dışı haritalarda kullanılmıyor (önceden paralı asker rotasyonunda hatalıydı).
  • Crabat (Outlaw): Bu yeni birim tipini avcı erlerine karşı daha adil hale getirmek için yaya saldırısı hasarı yarıya indirildi (bunun amacı karşı koymaktır); ancak süvarilere karşı genel hasar değişikliği olmaması için süvari çarpanları artırıldı; Artık Şok Piyade’ye de uygun şekilde karşılık veriyor; maliyet 150a’ya yükseldi (140’tan); Artık Carabinieri teknolojisinden gerektiği gibi yararlanıyor.

Teknolojiler

  • Jagiellonian Mirası (Jagiellon Kraliyet Hanedanı): Maliyet, hedeflenen değer olan 200 Odun, Yiyecek ve Altına göre düzenlendi (200 Odun’dan).
  • Long Lines (II): Longlines teknolojisinin normalden bir çağ sonra kullanıma sunulmasına neden olan bir sorun düzeltildi.

Kartlar

  • Water Ceremony (I): Artık Paralı Savaş Gemilerine (güçlü Savaş Gemisi gibi) fayda sağlamaz.
  • Native Lore (I): Artık Yerli teknolojileri %20 daha ucuz hale getiriyor (önceden tüm Altın maliyetleri kaldırılmıştı).
  • Fencing School (II): Artık Rahip Savaşçı yaratma hızını artırmıyor.

Maltalılar
Medeniyet

  • Medeniyet Bonusu: Artık sevk edilen her Kartla birlikte Fire Throwers ve Heavy Cannon can puanlarını +%2 oranında iyileştiriyor.

Birimler&Binalar

  • Fire Thrower: Menzilli zırh %35’e düşürüldü (40’tan).
  • Sabit Silah: Artık haritada nereye yerleştirilebileceği konusunda biraz daha serbest (bir denge değişikliği değil, tamamen Yaşam İyileştirmesi); artık oyun içi skora düzgün bir şekilde katkıda bulunuyor.
  • Depo: Artık oyun içi skora düzgün bir şekilde katkıda bulunuyor.
  • Commandery Wagon: Artık diğer Vagonlar gibi daha hızlı inşa ediliyor.

Kartlar

  • German Tongue (I): Maliyet 450o’ya düşürüldü (500’den); 40 saniye içinde teslim edilir (60’tan indi).
  • Vittoriosa (III): Etki şu şekilde değiştirildi: “Hızlı gelir! Yerleşimcileri ve Şehir Merkezlerini önemli ölçüde daha ucuz hale getirir” (Önceden: “Hızlı gelir! Ek bir Şehir Merkezi inşa etmenizi sağlar ve Yerleşimcileri önemli ölçüde daha ucuz hale getirir” idi).
  • Auberges: Etki şu şekilde değiştirildi: “Komutanlar artık nüfusu da destekliyor ve Sevkiyat Birimleri daha ucuz.” (Önceden: “Komutanlar ek can puanı kazanıyor ve şimdi nüfusu da destekliyor.” idi).
  • 8 Ateş Atıcı (III): Artık 9 Ateş Atıcı gönderir.
  • İrlandalı Tugayları Kiralayın (II): Artık İrlandalı Tuğgeneralleri amaçlanan istatistikleriyle gönderiyor (önceden bir SPC varyantı gönderiyordu).
  • Flintlock Rockets (IV): Artık Sentinel istatistiklerini ve maliyetini %35 artırıyor (%25’ten); yüklü saldırı hasarı %10 azaldı; yüklü saldırı artık Topçu’ya 0.25x veriyor (0.34x’ten düşürüldü).
  • Squires (III): Askeri Bina çalışma oranı iyileştirmesi %80’e yükseltildi (%70’ten).
  • Papal Bull (II): Bu kartın açtığı ‘Tapınak Şövalyeleri’ teknolojisi artık 1500o; ancak bunun yerine her Hastane için 1 Tapınakçı gönderir (her 2 Hastane için 1 Tapınakçı yerine) – bu, Antlaşma oyun modunda ‘başlangıç ordusuna’ yardımcı olacaktır.
  • Tüccar Cumhuriyetleri (II): 1. çağa taşındı; artık bir Ticaret Merkezi vagonu vermiyor.

İtalyanlar
Birimler&Binalar

  • Papal Guard: Süvari hasar çarpanı 3.5x’e çıkarıldı (3x’ten).
  • Papal Zouave: Menzilli saldırı 32’ye çıkarıldı (21’den); Can puanları 300’e yükseltildi (215’ten).
  • Leonardo’nun Tankı: Nasıl elde edeceğinizi biliyorsanız, artık biraz daha güçlü ama kimseye söylemeyin.
  • Lombard: Yatırım üst sınırı 3000’e çıkarıldı (1500’den).
  • Bazilika: Spies and Priests’in Bazilika teslimatlarının gelmesi artık 30 saniye sürüyor (önceden 60 saniyeydi).

Kartlar

  • Uffizi (II): Artık Lombards’ın yatırımları dönüştürürken kaç kaynak yatırıldığına bakılmaksızın her zaman statik 0,5 xp/s olmasına neden oluyor (önceden her farklı kaynak için 0,4 xp/s oluyordu, toplam 1,2 xp/s).
  • Papal Arsenal (IV): Bazilika sevkiyatı varış hızı iyileştirmesi %33,33’e düşürüldü (%50’den).
  • Advanced Politicians (I): Gelişmiş Vali artık 1 Karakol ve 300 altın veriyor (2 Karakol ve 200 Altından değiştirildi).
  • TAKIM Marco Polo Voyages (I): 2. çağa taşındı.
  • Albanian Company (III): Artık 3 Stradiot ve 4 Boşnak teslim ediyor (4 Stradiot ve 4 Boşnak idi).
  • Tüccar Cumhuriyetleri (II): 1. çağa taşındı; artık bir Ticaret Merkezi vagonu vermiyor.

Etiyopyalılar
Medeniyet

  • Starting Cattle: 3’e düşürüldü (4’ten).

Birimler&Binalar

  • Dağ Manastırı: Maliyet 150o’a düşürüldü (170o’dan); artık madenleri saniyede 0,86 kaynakla topluyor (0,72’den); Abun da bu iyileştirilmiş hızda topluyor.
  • Sebastopol Harcı: Kale Çağında hasar 300’e düşürüldü (500’den); ancak DPS, Sanayi Çağında normale döndürülür.

Kartlar

  • 4 Köylü (II): Ana Şehirden kaldırıldı

Hausa
Medeniyet

  • Starting Cattle: 3’e düşürüldü (4’ten).
  • Sevkiyatlar: Her sevkiyat için gereken deneyim +%8 arttı.

Birimler&Binalar

  • Griot: Ateş etkisinin gürültü saldırı hızı artık düşman DPS’sini %40 azaltıyor (%50’den düşürüldü); Maguzawa kartının etki alanı +1,5 artırıldı (+2’den düşürüldü).
  • Lifidi Knight: İstatistikler 375 can puanına (430’dan) ve 25 saldırıya (22’den) ayarlandı.

Kartlar

  • 3 Köylü (I): Ana Şehire eklendi
  • 4 Köylü (II): Ana Şehirden kaldırıldı

EKSTRA KÜÇÜK DEĞİŞİKLİKLER
Genel

  • Bazı insan hazine gardiyanlarının Recruit Guardian yeteneği kullanılarak dönüştürülemediği bir sorun düzeltildi.
  • Daha iyi hizalanmak için Sabit Silah minimum menzili düşürüldü, artık 14 (18’den düşürüldü)
  • Sabit Silah artık yakınlardaki düşmanlara ateş ederken doğadaki ana hazine koruyucularına zarar vermiyor, ancak onlara saldırması istendiğinde yine de yapabiliyor
  • Daha az kafa karıştırıcı hale getirmek için Wall Guns kartı yeniden düzenlendi.
  • Askeri Vagon artık Komutanlıkları düzgün bir şekilde inşa edebilir
  • Sabit Silah Vagonu artık engelleme yarıçapını biraz azalttı, bu nedenle yerleşik üslerde ve çok sayıda hayvanın olduğu alanlarda daha az yol bulma sorunu var
  • Komutanlık birimlerinin %10 fazladan inşa ve öldürme DP’sinin iki kez uygulandığı bir hata düzeltildi (~%10 daha pahalı oldukları için toplam %10 için bir kez uygulanmalıdır)
  • Komutanlık İnşa ödülü 70’e çıkarıldı (35’ten); öldürme ödülü buna göre ayarlandı
  • İtalyan Kraliyetçi politikacıları artık Kraliyet Silahşörleri için İmparatorluk Çağı’na ulaştıklarında Kıdemli ve Muhafız yükseltmeleri de veriyor; Gelişmiş Politikacılar kartı artık Kraliyet Dragoonu vermesine neden oluyor
  • Malta Şövalyeleri kartı artık simgesinde kaç birimin sevk edileceğini gösteren bir sayı gösteriyor
  • Soldado havan hücumu buna göre ayarlandı (Sentinel’inkiyle aynı)
  • Yabusame artık Sabit Silahlara doğru şekilde x7 hasar uyguluyor
  • Sanga ve Zebu Sığırları artık ekonomik skor için doğru bir şekilde sayılıyor
  • Cossack Daredevil Piyade: Artık uygun şekilde Barut Piyade olarak etiketlendi
  • Prize Bull kartının hala 900y (şimdi 700) içerdiğini gösteren bir dizi hatası düzeltildi
  • Fransa: Bazı Ticaret Merkezlerinin ortaya çıkmaması sorunu düzeltildi.
  • Bilinmeyen: Bazen bir oyuncunun 1v1’de ortaya çıkmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV