Age of Empires II: Definitive Edition için 39284 yaması tanıtıldı.
Yama Özeti
Ranked matchmaking yenilikleri, farklı Random Map ve Deathmatch harita havuzları, yeni Tercih Edilen Harita ve Rastgele Uygarlık Tercihi ayarları.
6 uygarlık ve çeşitli senaryolar için denge değişiklikleri ile hata giderimleri.
23 harita üzerinde harita geliştirmeleri.
Yapay zeka geliştirmeleri.
Pathfinding iyileştirmeleri.
Land Nomad isminde yeni bir harita.
Yeni rekabetçi singleplayer senaryosu.
Profil menüsünden oyuncu arama fonksiyonu.
Oyun Değişiklikleri
Oyun durmuşken bir oyuncu oyundan ayrılırsa artık oyun otomatik olarak devam ediyor.
Oyuncu profilleri artık eski sürüme dönüldüğünde sıfırlanmıyor, bu durum senaryo ilerleyişinizin beta veya turnuva sürümlerinde oynadığınızda sıfırlanmayacağı anlamına geliyor.
16 GB Ram ve 1 GB ekran kartından azına sahip oyuncular artık otomatik olarak düşük çözünürlüklü arayüz unsurlarını indiriyorlar.
Bir önceki oyundan çıkılmasının ardından, yeni oyuna katılırken yaşanabilen takılma problemi giderildi.
Multiplayer maçı yaptıktan sonra oyuncuların lobide bir başka oda kurmalarına engel olan problem giderildi.
Siege Tower kullanımı üzerinden yaşanabilen çökme sorunu giderildi.
Oyun sonrası haritaya dönme esnasında yaşanabilen çökme sorunu giderildi.
Ekstra hile-karşıtı önlemler alındı.
Profil menüsüne oyuncu arama özelliği eklendi.
Profil menüsüne lobi ban özelliği eklendi.
Custom ağaçlar artık random haritalarda rastgele bir yöne bakıyorlar.
Saldırı sesinin aktifleşmesi gereken zamanlarda aktifleşmemesine sebep olabilen bir hata giderildi.
Maksimum müzik seviyesi öncekinin iki katı.
Çağ ilerlemesi artık global sırada görünüyor.
Bloodlines ve Careening gibi bazı teknolojilerde yaşanan renk sorunu giderildi.
Oyuncu ikonları artık Friend or Foe renklerinde otomatik olarak değişiyor.
“Display Future Technologies” ayarı çeşitli teknolojileri engelleyen senaryolarda istendiği gibi çalışıyor.
“Display Future Technologies” ayarı tüm teknolojiler tüm oyunculara açık olduğu oyunlarda istendiği gibi çalışıyor.
Teknoloji ağacı maç sonrası açıldığında doğru medeniyeti gösteriyor.
Ana menüdeki Mixer butonu kaldırıldı.
Oynanış Değişiklikleri
Drop Relic komutu için kısayol slotu oluşturuldu.
“Select all Land Military Units” ve “Select all Visible Land Military Units” fonksiyonları artık Relic taşıyan Monkları kapsamıyor.
Çiftçiler bir tarlaya sağ tıklandığında tüm tarlalara dağılıyorlar.
Birden fazla binada eş zamanlı üretimler sıradaki üretimlerin süresini hesaba katıyor.
Besi hayvanlarından birine sağ tıklamak, bölgedeki tüm besi hayvanlarını seçmenizi sağlıyor. Eskiden sadece aynı türdeki besi hayvanları seçiliyordu, şimdi Kuzuya tıkladığınızda Keçi de seçiliyor.
Binicisi olmayan Atlar ve Develer artık Transport Ship’e bindirilebiliyorlar.
Seçilmiş bir birim varken ALT’a basılı tutarak sağ tıklamak düşman birimleri üzerinde saldırı önceliği oluşturabilmenizi sağlıyor. Bina veya kaynağa tıklamak saldırı yerine hareket emri veriyor.
Trebuchet birimleri artık hedefe saldırabilmek için hareket etmesi gerektiğinde otomatik olarak saldırıya hazırlanmış hale gelmiyor.
Tamamlanmamış binaları ve grup şeklinde objeleri silerken artık onay mesajı çıkmıyor, eğer grupta önemli objeler bulunuyorsa çıkıyor.
Kuzeydoğu/Güneybatı yönünde (/) inşa edilmiş kapıların onların yanına bir bina yapılması durumunda silinmesi hatası giderildi.
Bir emri yerine getirmeye çalışan birimlerin yeni hareket emrini görmezden gelmesine sebep olabilen bir hata giderildi.
Bir binanın inşasını iptal edip başka bir binaya tıklamanın ikinci binanın silinmesine sebep olabilen bir hata giderildi.
Shift + click ile üretim sırasından işçi silmenin şu anda üretilen işçiyi iptal etmesi hatası giderildi.
Menzilli silahlardan darbe aldığında uçurumların silinmesi sorunu giderildi.
Senaryo Değişiklikleri
Attila 1: İskitler artık altın madenlerine erişime sahip.
Dracula 2: Başlangıç birimleri artık “geçilemez” arazilerden geçemiyor.
Dracula 5: Oyuncuların 10 Condottiero üreterek Fire with Fire başarımını alamaması sorunu giderildi.
Ivaylo 4: Ivaylo atından indiğinde artık Ivaylo’nun öldüğüne dair bildirim gelmiyor.
Le Loi 5: Görev metni artık Nghe An şehrindeki anıtın oyuncu tarafından ele geçirilmesi gerektiğini belirtiyor.
Le Loi 5: Daha önceden inşa edilmiş Barrack binaları çıkamayacakları yere birim üretimi yapmıyor.
Prithviraj 4: Artık Chemistry araştırması yapılabiliyor.
Battle of Hastings: Harald’ın çıkartması artık birimlerini engelleyen Transport Shipler tarafından engellenmiyor.
Denge Değişiklikleri
Battle Elephant biriminin “trample “hasarı %50 ‘den %25 ‘e düşürüldü.
Condottiero biriminin atağı 9 ‘dan 10 ‘a çıkarıldı.
Elite Cataphract birimini geliştirmenin et maliyeti 1600 ‘den 1200 ‘e düşürüldü.
Logistica teknolojisinin et maliyeti 1000 ‘den 800 ‘e düşürüldü.
Pavise teknolojisi artık Condottieri birimlere +1 melee ve pierce zırh sağlıyor.
Kore’nin uygarlık bonusu askeri birimlerin %15 yerine %20 daha az odunla üretilebilmelerini sağlıyor.
War Wagon artık 5 odun daha pahalı, Kore uygarlık bonusu sonrası bu toplam maliyetin 92 olduğu anlamına geliyor (eskiden 94 ‘tü.)
Turtleship artık 10 odun daha pahalı, Kore uygarlık bonusu sonrası bu toplam maliyetin 152 olduğu anlamına geliyor (eskiden 153 ‘tü.)
Karambit Warrior’un et maliyeti 30 ‘dan 25 ‘e düşürüldü.
Portekiz’in uygarlık bonusu tüm askeri birimlerin %15 yerine %20 daha az altınla üretilebilmesini sağlıyor.
Caravel artık 3 altın daha pahalı, Portekiz uygarlık bonusu sonrası bu toplam maliyetin 34.4 olduğu anlamına geliyor (eskiden 34 ‘tü.)
Flaming Camel’in fillere karşı saldırı bonusu +80 ‘den +130 ‘a çıkarıldı.
Flaming Camel’in blast menzili 1.5 ‘ten 2.0 ‘a çıkarıldı.
Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.
Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.