Age of Empires: Definitive Edition’da 38862 Yaması

2020.07.06-DARWIN-Update-38862-1080x608.jpg

Age of Empires: Definitive Edition için 38862 yaması tanıtıldı.

Yama Notları Özeti

  • Yeni birim tutumları
  • Yenilenmiş multiplayer lobisi, yeni chat kısayolları, ayna uygarlık tercihi
  • Ranked ladder yenilikleri
  • Harita, birim ve uygarlıklarda denge değişiklikleri
  • Oyunun indirme dosyası artık 17GB yerine 12GB
  • Hile karşıtı önlemler

aoede_unit_stances.png

Yeni İçerikler

  • Age of Empires II: Definitive Edition’u andıran yeni birim tutumları: Agresif (Varsayılan), Savunma, Durumunu Koruma, Saldırmama.
  • Multiplayer lobileri için Ayna Uygarlık özelliği her zaman rakibinizle aynı uygarlığa sahip olmanızı sağlıyor.
  • Yeni Solid Farms (Legacy) seçeneği aktifleştirildiğinde tarlalar orijinal oyundaki gibi katı bina olarak çalışıyorlar ve tarla yokedilmedikçe hareketi engelliyorlar.
  • Oyuna yeni kısayollar eklendi:
  • Aynı türdeki binaları seçme (Ctrl + Shift + key)
  • Boştaki tüm işçileri seçme (Ctrl + Shift + .)
  • Tüm askeri birimleri seçme (Ctrl + Shift + ,)
  • Tüm seçili birimleri öldürme (Shift + Delete)
  • Yakınlaştırmayı varsayılan seviyeye çekme (Ctrl + Alt + 0)
  • Çeşitli hile karşıtı önlemler eklendi.

aoede_patch_new_solid_farms-768x361.jpg

Multiplayer Değişiklikleri

  • Takımlı ranked lobileri artık kilitli değil ve 2v2, 3v3 ve 4v4 maçlar yapmak üzere kullanılabilir.
  • Quickmatch ve ranked lobileri artık aynı Elo ladderları kullanıyor.
  • Elo ladderlar hem Random Map hem de Deathmatch modları için 1v1 ve Takımlı olmak üzere ikiye ayrılıyor.
  • Quickmatch kendi içinde 1v1, 2v2, 3v3 ve 4v4’e ayrılsa da, son üçlü (2v2, 3v3, 4v4) Takım Elosuna sayılıyor.
  • Ranked oyunlarda artık sayıca eşit olmayan takımlar oluşturulmuyor.
  • Lobinin hem kurucusu hem de katılımcılar için varsayılan takım artık random.
  • Random takımlarda eşit olmayan dağılımlar yaşanmasına sebep olan hata giderildi.
  • Lobideki bir başka oyuncu takımını veya rengini değiştirdiğinde diğer oyuncuların hazırı iptal olmuyor.
  • Lobiden biri atıldığında beliren bildirimde artık oyuncu adı bulunuyor.
  • Maç başlamadan evvel görünmek üzere gerisayım eklendi.
  • Maç chati için kısayollar eklendi: Müttefikler (;), Düşmanlar (#), Tümü (*)
  • Co-op oyuncuların bulunması durumunda chat artık düşman takıma gözükmüyor.
  • Birden fazla satır içeren mesajlar sonrası chat artık bozulmuyor.
  • İzleyiciler artık oyuncu kaynaklarını ve her oyuncunun üretim sırasını 1-8 tuşlarıyla görebiliyor.

aoede_patch_new_leaderboards-768x432.jpg

Oyun Değişiklikleri

  • Bazı oyuncuların oyun başladıktan yaklaşık 5 dakika sonra düşmesine sebep olabilen hata giderildi.
  • Genel performans geliştirmelerinde bulunuldu.
  • Bir binadan üretilen birliklerin, binanın yanına inşa edilmiş surun öteki tarafında belirmesi hatası giderildi.
  • Bir binanın etrafı tamamen bloke edilmişse artık bu binadan birim üretimi yapılamıyor.
  • Ballistics geliştirmesinin bazen Catapult Trireme ve Juggernaught’ların isabet oranını arttırmaması hatası giderildi.
  • Priest birimleriyle Attack Move kullanmak artık görüş menziline giren birimleri dönüştürmeye çalışmalarına sebep olmuyor.
  • İşçiler artık bir fildeki tüm etleri bitirdikten sonra diğer fili otomatik olarak avlamıyor.
  • Deniz birlikleri artık üretildikleri Dock binasında sıkışmıyor.
  • Emir vermek için sol tıklamak, bu esnada fare hareket ettirilse de çalışıyor.
  • Genel rota oluşturma geliştirmeleri.
  • Grafikler artık sıkıştırılmış format kullanıyorlar, bu da oyunun ve yamaların boyutunu azaltıyor.
  • Oyunun ihtiyaç duyduğu hard disk alanını azaltacak geliştirmelerde bulunuldu.
  • [Yukarıdaki iki madde güncellemenin normalden büyük olmasıyla sonuçlanacak fakat bundan sonraki güncellemelerde daha düşük boyutta dosya indirilecek.]
  • Özellikle yakın dövüş birimlerinde meydana gelebilen, animasyonla ses arasında senkronizasyon bozukluğu giderildi.
  • Bazı birim animasyonlarında daha gerçekçi görünmelerini sağlama amacıyla değişiklik yapıldı.
  • Binaların yıkım animasyonları artık daha yavaş.
  • Birimler artık muharebe alanından daha hızlı bir şekilde kayboluyor.
  • Oyun içi sesler oyunun müzik seviyesiyle daha tutarlı.
  • Multiplayer oyunlarda maksimum uzaklaştırma seviyesi artık singleplayer seviyesinde.
  • Black Map Fog seçeneği artık Animate Fog isminde.
  • İstatistik ekranında oyuncular arıtk takımlarına göre sıralanıyorlar.

Denge Değişiklikleri

  • İşçiler Tool Age’de %10 daha hızlı hareket ediyor. Wheel teknolojisi artık %60 artış yerine %50 artış sağlıyor.
  • Savaş gemileri ve Slinger birimleri artık binalara minimum 1 hasar vermiyorlar, bu durum Slingerların binalara, Scout Shiplerin ise duvarlara ve kulelere verdiği hasarı azaltıyor.
  • Priestlerin arama menzili azaltıldı, böylelikle uzaktaki yaralı birimlere takılı kalmıyorlar.
  • Vahşi hayvanlar üstlerine bina inşa etmeye çalıştığınızda saldırılarını yarıda bırakmıyorlar.
  • Cataphract teknolojisi artık fazladan 20 can, 1 zırh ve piyadelere karşı fazladan 2 atak sağlıyor (toplam 7 )
  • Cataphract teknolojisinin altın maliyeti 750 ‘den 600 ‘e düştü.
  • Domestication teknolojisinin yemek maliyeti 200 ‘den 150 ‘ye düştü.
  • Heavy Cavalry teknolojisi artık piyadelere karşı fazladan 1 atak sağlıyor (toplam 6 )
  • Helepolis’in saldırı hızı %5 yükseltildi (hala orijinal oyundaki halinden daha yavaş)
  • Scout’un maliyeti 80 yemekten 90 yemeğe çıkarıldı (hala oyundaki 100 yemek maliyetinden daha az)
  • Scout’un görüş menzili 1 azaltıldı.
  • Scythe Chariot’un zırhı 2 ‘den 1 ‘e düşürüldü.
  • Scythe Chariot’un geliştirilme maliyeti 1200 odun 800 altından, 1400 odun 1000 altına çıkarıldı.
  • Scythe Chariot’un geliştirilme süresi 150 saniyeden 200 saniyeye çıkarıldı.
  • Chariot birimleri artık Priest birimlerine fazladan hasar vermiyor.
  • Chariot birimlerinin dönüştürme direnci normal birimlerin 8 katı yerine artık 2 katı.
  • Siegecraft teknolojisinin işçilere, kulelere ve surlara karşı sağladığı bonus %50 azaltıldı.
  • Slinger’ın üretim süresi 28 saniyeden 35 saniyeye çıkarıldı.
  • Slinger’in kulelere ve surlara verdiği hasar %50 azaltıldı.
  • Tüm kulelerin canı arttırıldı: Wach Tower +25 can, Sentry Tower +35 can, Guard Tower +40 can, Ballista Tower +40 can.
  • Bowman üretim süresi 26 saniyeden 30 saniyeye çıkarıldı.
  • Coinage teknolojisinin sağladığı altın fazlası %10 yerine %25 .
  • Camel Rider üretim süresi 32 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü.
  • Elephant Archer’ın saldırısı 6 ‘dan 5 ‘e indirildi.
  • BABİL: Yeni uygarlık bonusu: Market teknolojileri %30 daha ucuz.
  • BABİL: Surların ve kulelerin can bonusu %75 ‘ten %60 ‘a düşürüldü.
  • KARTACA: Yeni uygarlık bonusu: Kartaca artık oyuna her kaynaktan +50 fazlayla başlıyor.
  • CHOSON: Yeni uygarlık bonusu: Storage Pit teknolojileri %40 daha ucuz.
  • MISIR: Yeni uygarlık bonusu: Tarlalar %20 daha ucuz, 75 yerine 60 odun istiyorlar.
  • YUNAN: Yeni uygarlık bonusu: Town Centerlar Tool Age ile birlikte %10 daha hızlı çalışıyor.
  • YUNAN: Artık Fire Galley birimine erişebiliyor.
  • HİTİTLER: Her zaman +3 menzile sahip olmaktansa, Hitit savaş gemileri artık Tool Age’de +2 , Bronze ve Iron Age’de +3 menzile sahip.
  • MAKEDONYA: Her zaman +2 pierce zırha sahip olmaktansa, Makedonya Akademi birimleri artık Bronze Age’de +1 , Iron Age’de +2 zırha sahip.
  • PALMİRE: Başlangıç yemek bonusu +50 ‘den +75 ‘e çıkarıldı.
  • PALMİRE: Artık Plow teknolojisine erişebiliyor.
  • PERSLER: Persian Elephant birimlerinin hız bonusu %20 ‘den %25 ‘e çıkarıldı.
  • PERSLER: Artık Plow teknolojisine erişebiliyor.
  • ROMALILAR: Kule maliyet indirimi %50 ‘den %40 ‘a düşürüldü.
  • SHANG: Sur can bonusu %75 ‘ten %60 ‘a düşürüldü.
  • YAMATO: Süvari maliyet indirimi %20 ‘den %15 ‘e düşürüldü.
  • YAMATO: Gemi can bonusu %25 ‘ten %20 ‘ye düşürüldü.
  • Artık bir madende 400 yerine 450 altın bulunuyor.
  • Artık bir madende 250 yerine 300 taş bulunuyor.
  • Haritalarda artık daha fazla altın bulunuyor, 2 altın madeni içeren Continental ve Narrows haritaları dışında çoğu harita oyuncu başına 3 altın madeni içeriyor.
  • Aslanlar artık çift şeklinde oluşturulmuyor.
  • Continental haritasında ormanlık araziler bir miktar arttırıldı.
  • Small/Large Islands haritasında adalarda bulunan ormanlar arttırıldı.
  • Small Islands haritasında adaların büyüklüğü arttırıldı, her ada artık daha çok kaynak içeriyor.
  • Oasis haritasında su miktarı azaltıldı, haritanın merkezindeki ormanlar arttırıldı.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV