Age of Empires: Definitive Edition – 3D mi? 2D mi?

Age of Empires : Definitive Edition’ın ilk ekran görüntüleri doğaya salındığından beri en çok sorulan sorulardan biri “Oyunun 2 boyutlu ya da 3 boyutlu” olduğu üzerineydi. Sanat takımımız bu soruyu bir iltifat olarak kabul etti, çünkü oyun tıpkı orijinal Age of Empires gibi 2 boyutlu. Hadi, biraz daha yakından bakalım.

Görsel

Bekle, bu oyun 3 boyutlu gözüküyor ?

Kesinlikle 3 boyutlu gözüküyor! Age of Empires’ı modern cihazlara getirme yolunda, orijinal Age of Empires ve Age of Empires II’den hatırladığımız aynı 2 boyutlu izometrik motoru kullandık. Age of Empires: Definitive Edition’ı geliştirmeye başladığımızda aynı zamanda bu orijinal motoru da geliştirmeye başlamıştık. Tanıdığımız 2 boyutlu motordaki modern dokunuşlar 3 boyutlu bir görünüm veriyor ama temel olarak hala 2 boyutlu.

Görsel

Görsel

Burada olan ise şu ; bütün birimleri, yapıları ve ağaçları 3 boyutlu modeller halinde yaratıyoruz ama daha sonra onları 2 boyutlu görseller olarak işliyoruz. Bu da oyunda baktığınızda gördüğünüz şeyi oluşturuyor. İşlenmediği için bir yapının arkasında bir şey yok :smiling: Ama birimler kesinlikle sizin için dönebilir. Ve hatta daha da gerçekçi!

Görsel

Görsel

Orijinal birimler yalnızca 8 yöne doğru dönebilirken, birimler şu an yollarını 32 yönden yollarını bulmaya çalışacak. Bunlar da oyun hala 2 boyutlu iken kesinlikle 3 boyutlu hissettiriyor!
Bu, oyunun herhangi bir şekilde 3 boyutlu efektler kullanmadığı anlamına gelmiyor. Temelde 2 boyutlu olurken, 3 boyutlu efektler 1997’den beri 2 boyutlu oyunlarda kendi yollarını buldular. Age of Empires: Definitive Edition’daki su efekti bunun en iyi örneği. Ara sıra parıldayan orijinal beyaz piksellerin yerine dalgaların, üzerilerinde gezen tekne yansımalarında yavaşça dolaşan balıkların birazdan katledileceklerinden habersiz olmalarını tercih ettik.

Yakınlaştırma ve Uzaklaştırma

Age of Empires: Definitive Edition’ın bir başka büyük özelliği ise oyunun içerisinde yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapabilmeniz. Peki bu bir piksel fırtınası patlatmadan 2 boyutlu bir oyun üzerinde nasıl yapılabilir ? Yakınlaştırma seviyeleri eklemekle. Temel olarak oyundaki her şey üç kere işlendi. Bu şekilde oyun desteklenen her çözünürlükte canlı ve net görüntülenebilir. HD’den 4K’ya (ve ötesine) kadar!
b_bab_knowl_age4__x1-300x225.png

b_bab_knowl_age4__x4-1024x768.png

Bunun üzerine, binaların artık daha güzel yıkım animasyonları var. Bunların hepsi Roma’yı gerçekten yıktığınızın hissini vermek için 60FPS’de işlendi.

giphy.gif

Ki ayrıca bu da oyunun neden orijinal’e kıyasla (300MB) daha büyük bir yükleme boyutuna (17GB!) sahip olduğunu açıklıyor. Tüm grafikleri bir araya getirildiğinde yeni güncellenmiş Trireme grafikleri tüm orijinal oyun kadar yer kaplayacak kadar büyük yer kaplıyor. Ama şimdi 32 yöne gidiyoruz, HD’den 4K’ya ve ötesine yakınlaşabiliriz, rüzgarda güzelce oynayan yelkenlerimiz var ve mürettebat sudaki yansımalarda kendilerine bakabilir.

Görsel

Görsel

Bu tek bir birim tüm klasik oyundan daha fazla yer kaplıyor!

Şimdi aşağıda resimlenen binaları orijinal Age of Empires’dan hatırlayabilirsiniz ki bu bizi çok mutlu yapar. Sonuçta grafikleri elden geçirirken, onları çekici ama hala tanınabilir gözükmesini sağlamak bizim ana amaçlarımızdan birisiydi. Hayal gücünüzün son 20 yılda hayalini kurduğu boşlukları doldurmak dileğiyle.

b_bab_government4_old-510x382-300x225.png b_bab_knowl_age4__x4-1024x768.png

Age of Empires: Definitive Edition’daki yeni görünümün tadını çıkaracağınızı umuyoruz!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV