Imperator: Rome’da Senato Sistemi

Imperator: Rome günlüklerinde bu hafta oyundaki senato mekaniğine değiniliyor.

Herkese merhaba, bir başka Imperator geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün cumhuriyetlerdeki siyasetin nasıl işlediğinden ve senatodan bahsedeceğiz.

Cumhuriyetteki bir senatoda 100 koltuk vardır ve bu koltuklar 5 gruptan birine bağlıdır. Her yetişkin karakter bir grubu destekler ama aynı zamanda bu 5 grubun hepsine karşı da belirli görüşlere sahiptir. Her grubun bir lideri vardır, lider genellikle o partiyi destekleyen en önemli karakter olur.

Cumhuriyeti yöneten kişinin hangi gruptan olduğuna göre her grup farklı bonuslar veya cezalar verir.

  • Yurttaşlık Grubu: +%25 Vergi Geliri, %10 daha ucuz ve hızlı binalar.
  • Askeri Grup: +%25 Kara Morali, +%25 Deniz Morali
  • Tüccar Grubu: +%25 Ticaret Geliri, +5 Diplomatik Saygınlık (Reputation)
  • Dini Grup: +%10 Kehanet Süresi, %33 Daha ucuz din değiştirme
  • Halkçı Grup: +%10 Güç Maliyeti

Modcular için: İstediğiniz gibi grup ekleyebilir veya silebilirsiniz, bunları farklı hükümet tiplerine açabilirsiniz veya grubun hükümet tipini değiştirmesini sağlayan şeyler koyabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi halkçılara (popülist) sahip olmak pek de faydalı bir şey değil.

Grupların senatodaki koltuk sayısı zamanla değişir, bu değişim birçok faktöre bağlıdır ama grup liderinin karizma seviyesi bu süreçte her zaman etkili olur.

Bir grubun senatodaki durumunu hemen güçlendirmek istiyorsanız Hitabet Gücü harcayarak grubun 10 koltuk kazanmasını sağlayabilirsiniz. Ama böyle yaptığınızda tiranlığınız artar.

Peki senatonun durumuna neden dikkat etmelisiniz? Senato, istediğiniz zaman istediğiniz şeyi yapmanızı 3 farklı şekilde etkiler.

Yapmak istediğiniz eylemin destek sayısı 40 koltuktan azsa senato eylemi doğrudan engelleyebilir. Eğer destek 60 koltuktan az ise zorla geçirebilirsiniz ama biraz tiranlık kazanırsınız.

Senato onayı gereken eylemler 3 kategoriye ayrılır:

  • Tüm yasa değişimleri
  • Sürgün etme, hapse atma gibi birçok karakter etkileşimleri
  • Diğer ülkelerle olan tüm diplomatik etkileşimler

Senatonun eylemi onaylayıp onaylamaması senatonun düzenine ve tabii ki ne yapmak istediğinize bağlı. Askeri Grup çoğunlukla savaş açılmasını destekler ama savaş yorgunluğu varsa, insan gücünüz azsa veya zaten savaştaysanız bazıları karşı çıkabilir.

Yaptığınız bir eylemin çoğu zaman ülkenizdeki diğer karakterler üzerinde bir etkisi vardır. Grup üyeliğine bağlı olarak sadakat artabilir veya azalabilir, koltuklar da başka eylemler ile değişebilir.

Modcular için: Bunların hepsi oldukça güçlü olan bir komut diliyle kontrol edilebilir.

“Savaş İlan Et” eylemi için senato hesaplamalarının bir örneği:

####################################
# Declare War
####################################
declare_war = {

approval = {

military_party = {
base = 0
always_modifier = {
add = 0.5
has_civil_war = no
}
always_modifier = {
add = {
value = 0
add = root.manpower_percentage
max = 0.5
}
}
always_modifier = {
add = -0.3
war = yes
}
always_modifier = {
add = {
value = 20
subtract = root.has_war_exhaustion
divide = 50
max = 0.2
}
}
#######generic
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = military_senate_support_svalue
max = 0.2
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = root.current_ruler.martial
}
}
always_modifier = {
add = 0.15
OR = {
AND = {
current_ruler = { num_of_friends >= 1
}
any_character = {
is_friend = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:military_party
}
}
current_ruler = {
is_party_leader_of = root.party:military_party
}
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0
if = {
limit = {
root.current_ruler = {
party = military_party
}
}
add = 0.2
add = {
value = 0
add = root.tyranny
divide = 100
}
max = 0.4
}
}
}
always_modifier = {
add = -0.15
current_ruler = {
num_of_rivals >= 1
}
any_character = {
is_rival = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:military_party
}
}
always_modifier = {
add = 0.1
government = aristocratic_republic
}
}

civic_party = {
base = 0
always_modifier = {
add = -0.5
has_civil_war = yes
}
always_modifier = {
add = 0.15
NOT = { current_ruler = { has_same_culture_group_as = scope:target.current_ruler } }
}
always_modifier = {
add = 0.15
NOT = { current_ruler = { has_same_culture_as = scope:target.current_ruler } }
}
always_modifier = {
add = {
value = 20
subtract = root.has_war_exhaustion
divide = 100
max = 0.1
}
}
always_modifier = {
add = 0.2
scope:target = {
is_tribal = yes
}
}
#######generic
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = civic_senate_support_svalue
max = 0.2
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = root.current_ruler.finesse
}
}
always_modifier = {
add = 0.15
OR = {
AND = {
current_ruler = {
num_of_friends >= 1
}
any_character = {
is_friend = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:civic_party
}
}
current_ruler = {
is_party_leader_of = root.party:civic_party
}
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0
if = {
limit = {
root.current_ruler = {
party = civic_party
}
}
add = 0.2
add = {
value = root.tyranny
divide = 100
}
max = 0.4
}
}
}
always_modifier = {
add = -0.15
current_ruler = {
num_of_rivals >= 1
}
any_character = {
is_rival = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:civic_party
}
}
always_modifier = {
add = 0.1
government = democratic_republic
}
}
religious_party = {
base = 0.1
always_modifier = {
add = -0.5
has_civil_war = yes
}
always_modifier = {
add = 0.2
NOT = { current_ruler = { has_same_religion_as = scope:target.current_ruler } }
}
#######generic
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = religious_senate_support_svalue
max = 0.2
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = root.current_ruler.zeal
}
}
always_modifier = {
add = 0.15
OR = {
AND = {
current_ruler = {
num_of_friends >= 1
}
any_character = {
is_friend = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:religious_party
}
}
current_ruler = {
is_party_leader_of = root.party:religious_party
}
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0
if = {
limit = {
root.current_ruler = {
party = religious_party
}
}
add = 0.2
add = {
value = 0
add = root.tyranny
divide = 100
}
max = 0.4
}
}
}
always_modifier = {
add = -0.15
current_ruler = {
num_of_rivals >= 1
}
any_character = {
is_rival = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:religious_party
}
}
always_modifier = {
add = 0.1
government = theocratic_republic
}
}
mercantile_party = {
base = 0.5
always_modifier = {
add = -0.5
has_civil_war = yes
}
always_modifier = {
add = -0.5
trade_access_with = scope:target
}
always_modifier = {
add = {
if = {
limit = {
root.has_war_exhaustion <= 10
}
value = 10
subtract = root.has_war_exhaustion
divide = 50
max = 0.2
}
else = {
value = 0
subtract = root.has_war_exhaustion
add = 10
divide = 25
max = -0.4
}
}
}
#######generic
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = mercantile_senate_support_svalue
max = 0.2
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = root.current_ruler.charisma
}
}
always_modifier = {
add = 0.15
OR = {
AND = {
current_ruler = {
num_of_friends >= 1
}
any_character = {
is_friend = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:mercantile_party
}
}
current_ruler = {
is_party_leader_of = root.party:mercantile_party
}
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0
if = {
limit = {
root.current_ruler = {
party = mercantile_party
}
}
add = 0.2
add = {
value = 0
add = root.tyranny
divide = 100
}
max = 0.4
}
}
}
always_modifier = {
add = -0.15
current_ruler = {
num_of_rivals >= 1
}
any_character = {
is_rival = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:mercantile_party
}
}
always_modifier = {
add = 0.1
government = oligarchic_republic
}
}
populist_party = {
base = 0.1
always_modifier = {
add = 0.15
scope:target = {
is_monarchy = yes
}
}
#######generic
always_modifier = {
add = {
value = 0.01
multiply = populist_senate_support_svalue
max = 0.2
}
}
always_modifier = {
add = 0.15
OR = {
AND = {
current_ruler = {
num_of_friends >= 1
}
any_character = {
is_friend = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:populist_party
}
}
current_ruler = {
is_party_leader_of = root.party:populist_party
}
}
}
always_modifier = {
add = {
value = 0
if = {
limit = {
root.current_ruler = {
party = populist_party
}
}
add = 0.3
add = {
value = 0
add = root.tyranny
divide = 100
}
max = 0.6
}
}
}
always_modifier = {
add = -0.15
current_ruler = {
num_of_rivals >= 1
}
any_character = {
is_rival = root.current_ruler
is_party_leader_of = root.party:populist_party
}
}
}
}

loyalty = {
military_party = 0.1
populist_party = -0.1
}

support = {
civic_party = -1
military_party = 3
mercantile_party = -1
populist_party = -1
}
}

2018_08_20_2.jpg

"Kartaca ülkesinden Haraç Talep Et" eylemini senatoda 60 koltuk destekliyor!
Yurttaşlık Grubu: 15 / 20
Askeri Grup: 13 / 20
Tüccar Grubu: 11 / 20
Dini Grup: 16 / 20
Halkçı Grup: 5 / 20

Kartaca ülkesine Savaş İlan Et

Destek / Sadakat Etkisi / Koltuk Değişimi

Gelecek hafta siyasetten konuşmaya devam edeceğiz, yasalara ve makamlara odaklanacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV