Age of Wonders: Planetfall’da Savaş Birimleri #2

Age of Wonders: Planetfall geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki savaş birimlerine dair bilgi vermeye devam ediliyor.

Herkese merhabalar, savaş üzerine yazdığımız 3. geliştirici günlüğünde sizlere 2 yeni birim daha tanıtacağız, bu sefer bu birimler Dvar ve Amazon ırklarından olacak. Bu birimler geçtiğimiz hafta üzerinde bilgi verdiğimiz birlikler gibi açılabilir 2. seviye birimler.

Dvar Bulwark

Her ne kadar birçok Dvar birimi üzerinde değişimler yapılmış sanayi robotları olsalar da, Bulwark birimi Dvar fabrikalarını hırsızlara ve düşmanlara karşı korumaya yönelik bazı ekstra silahlara sahip. Her tehdit ölümcül bir eylem gerektirmediği için Dvar Bulwark bazı “ölümcül olmayan” saldırılara da sahip.

Bulwark.jpg

Bulwarkların ana cephanesi sahip oldukları autocannonlar, bunlar yüksek hasar veren menzilli silahlar ve yegane amaçları doğrultuldukalrı yöndeki hedefi ortadan kaldırmak. Bu autocannonların asıl potansiyeli Overwatch’ta görülüyor, Overwatch’taki birimler Overwatch’a girişleri esnasında sahip oldukları eylem puanı kadar atış yapıyorlar. Örneğin bir birim hareket ediyor ve 2 eylem puanına sahip bir şekilde Overwatch’a girdiğinde kendi bölgesine giren ilk düşmana 2 vuruş saldırı yapıyor. Öte yandan Bulwark limitsiz bir Overwatch’a sahip bu da her zaman 3’lük saldırı yapacağı anlamına geliyor. Bu esnada saldırıların isabet oranının azaldığını da belirtmemiz lazım.

İkincil saldırı olarak Bulwark rakibi afallatabilen ve tek turluğuna hareket edemez bir hale getiren ayrı bir saldırıya sahip.

Birim kartındaki diğer bilgiler şu şekilde:

  • 40 canı ve 2 zırhı var.
  • 24mp’lik hızı bu birimin yavaş olduğunu gösteriyor ancak bu durum birçok Dvar birimi için geçerli.
  • Tüm Dvar birimleri kurak iklimlerde bonus elde ediyor.
  • Mekanik bir birim olması sebebiyle psionik hasara karşı dayanıklı, ancak arc saldırılarına karşı zayıf.

Amazon Lancer

Genellikle Amazon ormanlarında devriye olarak kullanılan bu Lancer birimleri kendine yetebilirliğiyle göze çarpıyor. Sürdükleri Arrowtaillerin yakıta ihtiyacı yok, kullandıkları lazer silahların mermiye ihtiyacı yok. Bu durum Lancerların herhangi bir destek olmadan uzun süre görev alabilmelerini sağlıyor.

Lancer.jpg

Lancer’ın asıl silahı aslında bir lance (mızrak)’dan çok bir glaive (kılıç) gibi. Bu yakın dövüş silahı aynı zamanda orta seviye bir lazer atışı yapabiliyor. Birçok yakın dövüş biimi gibi Lancer da turunun sonunda melee overwatch’a giriyor, bu da yanına yaklaşan her birime bedava bir vuruş yapmasını sağlıyor. Yakın dövüş saldırıları aynı zamanda rakibi sarsıyor bu da düşmanın dizilişini bozmasını sağlayabiliyor.

Savaşlarda Lancer grupları genellikle kurt sürüsü taktiğiyle ilerleyip bir grup düşmana direkt olarak ilerlerken energy bucklerlarıyla gelen saldırılara karşı koyup, düşmanın ilgisi ön cepheden gelen saldırıya çekilmişken diğer lancer birlikleri sahip oldukları hız avantajıyla kanatlardan saldırılar yapıp maksimum hasar verebilir.

Birim kartının geri kalanı şu şekilde:

  • 50 cana, 1 zırha ve 3 kalkana sahip. Bu özellikle bu birimi şu ana kadar tanıtılmış en defansif 2. sınıf birim yapıyor. Ancak Energy Buckler’ları öne çevrilmiş durumda bu da kanatlardan gelen saldırılara karşı zayıf demek.
  • 40 hızla savaş alanındaki en hızlı birimlerden bir tanesi.
  • Flanker özelliği kanatlardan yaptığı saldırıların %25 daha fazla hasar vermesini sağlıyor. (%20 normal bonusun üstüne)
  • Amazonlar orman savaşlarında çok üstünler, bu sebeple orman muharebelerinde moral bonusu elde ediniyorlar ve ormanda daha hızlı hareket edebiliyorlar.
  • Vanguard gibi Amazonlar da Arcadian arazisini tercih ediyor ve moral bonusu kazanıyor.

Şimdi ufak bir soru cevap yapalım.

Halen savunan birim ilk hamleyi yaparken, saldıran birimin geri çekilme şansı var değil mi?

Evet, savunan birimler ve müttefikleri her zaman saldırandan önce hamle yapıyor, bu esnada saldıran taraf sadece geri çekilmeye karar verebiliyor. Savunan geri çekilemiyor çünkü saldıran tarafın tekrar saldırmasını engellememizin bir yolu yok, bu da sürekli geri çekilip sürekli saldırı alınması gibi bir oynanışla sonuçlanabiliyor.

Muharebede herhangi bir saklanma/gizlenme mekaniği söz konusu mu? Saklanmış birimler çeşitli savunma bonusları ediniyor mu?

Şimdilik oyunda savaş sisi bulunmuyor, oyunda her zaman düşman birimlerinin nerede olduğunu görebilmenizi istiyoruz. Ancak muharebede içerisinde bulundukları birimlere defansif bonuslar sağlayan çimenlik alanlar mevcut, bu bonuslardan ağır birimler yararlanamıyor.

Muharebe sahasında geçilemeyen araziler, örneğin nehirler vs. bulunacak mı? Bu geçilemeyen bölgeleri geçebilen birimler olacak mı?

Haritada çeşitli yarıklar, aşılamayan kayalar vb. unsurlar yer alacak, bunlardan eğer uçan bir birime sahipseniz uçarak geçebileceksiniz. Bazı birimler aynı zamanda bu geçilemeyen bölgelerden geçebilme özelliklerine sahip.

Bu haftalık bu kadar, önümüzdeki hafta sizlere haritadan bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV