Imperator: Rome’da bu haftanın günlüğünde oyunun haritasına dair bilgi veriliyor.
Herkese merhaba, ikinci Imperator geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Bugün harita hakkında konuşacağız.
Harita, şu ana kadar bir oyun için yaptığımız en büyük ve ayrıntılı harita oldu. Ancak HoI3’ün ilk çıktığındaki durumu örnek verirsek, daha fazla her zaman daha iyi değildir. Hem küçük bir ülke hem de büyük bir imparatorluk ile oynarken ilginç durumlarla karşılaşacağınız bir oyun yapmaya iyice dikkat ettik.
Daha önceki çeşitli oyunlarda haritadaki nesneleri farklı şekilde organize etmiştik, illerden oluşan Eyaletler (States) Victoria 1 zamanına kadar gitmekte. Imperator’un üzerinde çalışmaya ilk başladığımızdan beri 2 katmana sahip olacak şekilde tasarlıyoruz. Haritanın en küçük alanına şehir (city) diyoruz, daha önceki oyunlarda bu “il”e (province) denk geliyordu. Şehirde bulunan şeyler ise bir şehir(veya köy, veya metropol), bir sürü nüfustur; şehirler ticaret ürünleri üretirler, birkaç binaya sahip olabilirler. Eyalet (Roma dönemindeki Province, Türkçede eyalete denk geliyor) ise aynı ülkeye bağlı şehirler grubu. Eyalet çoğunlukla 10-12 arası şehirden oluşur ve ticareti kontrol etmek, vali atamak istediğinizde eyaleti kullanırsınız.
Sicilya’nın önceki oyunlarda nasıl gösterildiğini bir karşılaştıralım:
- EU2’de 2 il.
- CK2’de 5 il.
- EU4’te 3 il.
- HoI4’te 9 il.
Imperator’da ise Sicilya’da 23 şehir(daha önceki oyunlarda il) ve 4 tane geçilemeyen sıradağ bölgesi var.
Bu daha da ilginç bir savaş ortamı yaratıyor ve barış sırasında yapacağınız şeylerin çeşitliliği artıyor.
Tabi ki adında Rome olan bir oyundan bekleyeceğiniz gibi Mare Nostrum’un (Akdeniz) tamamen mevcut ama Dünya’da buradan başka yerler de var. Bu sözlerle mikrofonu (ya da klavyeyi) araştırma ekibimiz @Arheo ve @Trin Tragula’ya veriyorum.
Oyundaki başlangıç tarihini seçmemizin en büyük nedenlerden biri Roma tarihinde ilginç bir dönem olmasının yanında Doğu’daki krallıkların da içinde bulunduğu durumdur. Başka bir günlükte burayı daha detaylı işleyeceğiz ama belirli bölgeleri oyuna ekleme kararımızın çoğunlukla Helenistik dünya için ne kadar önemli olduklarını not etmek istiyorum.
Britanya, Roma’nın fetihlerinde belli bir yere sahip ve tunç ile demir çağında kalay ticaretinde önemli bir rol üstlenmişti. Roma’dan önceki Britanya hakkındaki bilgiler çok az (özellikle de MÖ 150 yılından önceki dönem), bu yüzden Sezar’ın kabile toprakları dediği yerin düzenini yaparken bazı tahminler yapmak zorunda kaldık.
Güney İskandinavya’nın dahil edilmesi, modern uygarlığın doğum yeri olsa da, kararlaştırdığımız bir şeydi. Başlangıç tarihimiz olan MÖ 304, bizi ilk Germen kabilelerinin günümüz İskandinavya’sından kuzey ve orta Almanya’ya yaptığı göç dönemine götürüyor (MS 4. yüzyılda olan Kavimler Göçü ile karıştırılmasın). Orda yaşayan yerlilerin (haklarında çok az şey biliniyor) ve daha sonra bazı Kelt kabilelerinin göçe zorlanması bundan sonraki birkaç yüzyıl içinde oldu. Britanya gibi buradaki yerler, kabilelerin isimleri hakkında pek sağlam bilgiler yok.
Etiyopya bölgesinin yazılı tarihi bizim zaman dilimimizden çok çok öncesine uzanıyor ancak ulaşabildiğimiz güncel kaynakların hiçbiri şehirlerin yerleri ve siyasi durumlar hakkında ayrıntılı değildi. MÖ 700 civarında D’mt Krallığı tarafından inşa edilen yapıların günümüzde hala ayakta olması, başlangıç tarihimizdeki “modern” ülkelerin yerinde daha önceden olan ileri uygarlıkların bir göstergesidir. Nil her zaman Kuzeydoğu Afrika’nın can damarı olmuştur, bu yüzden geçtiği yerleri olabildiğince eklemek istedik.
Hindistan alt kıtasını eklemek, Helenistik çağ ile ilgili dünyanın tamamlanmasında oldukça önemliydi. Başladığımız tarihte, yeni kurulan Mauryan İmparatorluğu ve kendini kral ilan eden Seleucus Nicator arasındaki çatışma ortamı devam ediyor. Yunan tüccarlar uzun zamandır Batı Hindistan limanlarını ziyaret etmekte, kumaş, değerli taş ve baharat ticareti yapmaktadır; bu bölgeler için olan antik isimler de Yunanca veya Yunan etkisi göstermekte.Son olarak, sadece bir başlangıç tarihimiz olduğu için, olabildiğince ilginç şey eklemeye çalıştık. Bu yüzden doğrudan vali tarafından yönetilmek yerine, bir ülkeye bağlı olarak başlayabilecek ülkeler (yani vassallar) bulmaya çalıştık. Böylece hem Kuzey Anadolu veya Filistin gibi uzaktaki bölgelerin siyasi durumunu daha iyi yansıtacak, hem de oyunculara farklı seçenekler verecektik.
Bizim ilginç, akıcı, canlı bulduğumuz ve tarihe mümkün olduğunca yakın bir dünya yaratmak için oyunu yapma süreci boyunca birçok kaynak, yazı ve haritadan yararlandık. Roma bölgeleri için paha biçilemez bir kaynak olan, Lund Üniversitesi tarafından Pelagios Projesi’ndeki bilgileri kullanarak düzenlenen “Digital Atlas of the Roman Empire (Roma İmparatorluğu’nun Dijital Atlası) kaynağından özellikle bahsetmek istiyorum.
Diğer kaynaklarımız ise (sadece bu kadar değil tabi):
- Schwartzberg Güney Asya Tarihi Atlası
- Antik Hindistan Tarihi Atlası – Habib & Habib
- Perseus Dijital Kütüphanesi
- Pelagios Projesi
- Pleiades Gazetteer
Bir şeyi daha not etmek istiyorum, bu kaynakların büyük yardımları oldu ama dolu dolu bir harita yaratmak için bazen bazı değişikliklere gitmek zorunda kaldık. Bu yüzden görebileceğiniz herhangi bir hata bu kaynakların değil de bizim suçumuz.
Bu dönemle ilgili olduğunu düşündüğünüz herhangi bir önemli bir kaynak varsa önerilere her zaman açığız.