Stellaris – 2.0.2 Yaması

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu 2.0.2 yaması.

Herkese merhabalar, ben Jamor. Bu hafta oyun direktörümün tamamen Cherryh yamasının çıkışı sonrası desteğe odaklanmasını istediğim için Wiz’in yerine günlüğü ben kaleme alıyorum.

Bugünkü geliştirici günlüğünün konusu 2.0.2 yaması, bu yamayı Steam üzerinden beta olarak test edebilirsiniz.

2.0 yamasını çıkartırken yaptığımız değişikliklerin büyüklüğünün farkındaydık ve bu sebeple çıkış sonrası için normalin üstünde bir kaynak ayırdık, amacımız oyunculardan gelen tüm geridönüşleri analiz etmek ve hızlı bir biçimde hata giderimlerinde ve denge değişikliklerinde bulunmak.

2.0.2 yaması betadayken çeşitli değişiklikler ve güncellemeler almaya devam edecek ve sizden gelen geridönüşlerle yamaya son halini vermiş olacağız. Özellikle savaş yorgunluğu ve zoraki beyaz barış özelliklerinin doğru bir şekilde oyuna oturtulduğundan emin olmak istiyoruz, dolayısıyla bu yamada denk geldiğiniz değişiklikler tamamen test amaçlıdır ve ileride üzerinde değişiklikler yapılabilir.

Beta sürüme geçmek için: Steam’deki oyun listenizde Stellaris’e sağ tıklayın, Özellikler’i seçip BETALAR kısmından 2.0.2_beta’yı seçin.

2.0.2 Yama Notları

  • Artık %100 savaş yorgunluğunda otomatik olarak barış yapmak zorunda değilsiniz, bunun yerine aylık Influence ve Unity kazanımınız sıfırlanıyor ve tüm nüfuslarınızda mutsuzluk etkisi beliriyor.
  • İşgaller artık savaş yorgunluğunu arttırmıyor, savaş arayüzünde farklı bir göstergeyle belirtiliyor.
  • Savaş arayüzü artık muharebelerde kimin kazandığını hesaplamaya çalışmıyor.
  • Yağmacılar artık hedefleri dışındaki herkese tarafsızlar, böylelikle bir hedefe doğru giderken önlerine çıkan herkese saldırarak gitmiyorlar.
  • Gestalt Consciousness İmparatorluklarının yıldızüslerinde ticaret limanı ve ticaret şirketi binası yapabilmesi sorunu giderildi, artık Resource Reprocessor ve External Acquisitions Area isminde farklı binalara sahipler.
  • Artık kendi alanınızda yer alan yaşanabilir gezegenlerde World Cracker silahını deneyebiliyorsunuz.
  • Sadece Fallen Empire’lardan elde edilebilen 5. seviye karanlık madde iticileri oyuna eklendi.
  • Oyuna Transcendent Learning perki eklendi, ülkenizin general seviyesi ve sayısı sınırlarını arttıryor.
  • Devasa yapı kaynakları artık ülke bazlı bonuslardan etkileniyor.
  • Gemi büyüklükleri artık varsayılan savaş davranışlarına sahip.
  • Gemi otomatik-tamamlama’nın gemilerinizin belirlenmiş muharebe rolünü değiştirmemesi için bazı ayarlar yapıldı.
  • Yeni bir lider seçildiğinde artık eski lider (eğer hayattaysa) yeni seçilen liderin konumunu doldurmaya çalışıyor.
  • Bunların yanı sıra çok sayıda denge ve arayüz değişiklikleri ve hata giderimleri.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV